quote:
Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de usernamequote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:stippelrientje ik heb er normaal al redelijk last van, maar een flinke lepel lijnzaad door havermout of yoghurt doet bij mij wonderen. Kan inderdaad al erg pijnlijk zijn in je buik als het niet goed looptHier ging het overigens een stuk beter rond 16 weken (als in: zoals voor de zwangerschap).
Edit: ik krijg dat taggen maar niet voor elkaarIemand een idee waar ik fout ga?
Ah! Maar als je quote staan er wél dubbele puntjes en geen hoofdletters, dus ik vond mezelf al zo alert dat ik daar naar keek!quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, je moet de dubbele punt weghalen. En goed letten op eventuele hoofdletters en leestekens in de username
Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht hahaquote:Op zaterdag 9 maart 2019 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
@:June. , welkom hier. Ja, opgeblazen gevoel had ik in het begin ook. En veel krampen. Wat heb je zaterdag gedronken bij je etentje?
Nogsteeds met regelmaat. Maar buik zit dan ook vol met baby nuquote:Op zaterdag 9 maart 2019 20:52 schreef June. het volgende:
[..]
Tot hoe lang had je er last van? Met name ‘s avonds krijg ik bijna mijn broek niet meer dicht haha![]()
Ze hadden superlekkere non-alcoholische cocktails gemaakt! Vriend ging wel voor wijnarrangement, maar na 11 glazen was de koek wel ren beetje op
❤ Awwwquote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:43 schreef Ceviche het volgende:
Als ik 2 vingers op m'n buik leg, schopt mijn baby ertegenaannu al interactie, hoe leuk
Nu weet ik alleen niet of de baby het ook ziet als entertainment, of meer als een verstoring van z'n rust.
Onze oude ziel. Hij heeft in de afgelopen maanden van alles op zijn lijstje laten zetten en heeft Duplo, Lego en magformers gekregen en geld voor een Museumkaart.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,
Wat slim om het buitenshuis te vieren!
Ik hoop op mooi weer, zodat we buiten kunnen zitten.
Ik word nu al moe als ik er aan denk.
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.
Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.
Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje![]()
Morgen 30 weken en Mn schoonzus is volgende week uitgerekend. Spannend!
quote:
quote:Op zondag 10 maart 2019 07:59 schreef elamanilo het volgende:
Welkom June!
Wow, Venus, wat ga je vlug! De laatste loodjes nu.
❤❤❤quote:
Sowieso, verjaardagskadootjes even wegleggen tot ze er zelf mee kunnen spelen. Het is hier al te vaak gebeurt dat er wat stuk was voordat er door onze kinderen echt mee gespeeld was.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:50 schreef Sisu het volgende:
Cho,
Wat slim om het buitenshuis te vieren!
Ik hoop op mooi weer, zodat we buiten kunnen zitten.
Ik word nu al moe als ik er aan denk.
Wat voor moois heeft Frits allemaal gehad ? Hij komt altijd zo wijs en dankbaar over.
Wij geven ro voor haar 4e verjaardag een iPad osmo uitbreiding. Echt super debiel, maar ze speelt er vaak mee bij een vriendinnetje en vind het zo leuk dat we overstag zijn gegaan. Ik durf het alleen niet uit te pakken /te laten zien bij Mn schoonfamilie, want de jongens daarvan zijn echt wildebrassen. Dus misschien geven we het wel later.
Ik vind het ook lastig om iets te vragen aan De familie . Eigenlijk speelt ze het liefst met rommeltjes. Wc rollen, modder, takjes en speelgoed in de tuin.. denk dus dat we een bijdrage vragen voor de bakfiets of theater/uitjes.
Ik heb de laatste tijd zo’n last van een opgeblazen buik. Doet echt zeer. Moet ook mega veel boeren en naar de wc (poep emoji). Echt charmant. Heb het idee dat ik alleen maar klaag en daar stoor ik me vervolgens ook weer aan. Hallo cirkeltje![]()
Morgen 30 weken en Mn schoonzus is volgende week uitgerekend. Spannend!
Ik eet momenteel weinig fruit, want dat trekt mijn maag niet goed.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:56 schreef -Mellow- het volgende:
Welkom June
Geen poepproblemen hier. Ik begin de dag meestal met fruit, veel groenten door de dag heen, en over het algemeen weinig brood. Misschien helpt dat?
Ik droom de laatste tijd elke dag over de beeb. Laatst voelde ik ook n plopje in m'n buik, ben benieuwd of dat de baby was.... ik vind het zo spannend en leuk nu![]()
Nog 2 weken en dan is mijn geliefde weer terugKan niet wachten, heeft lang genoeg geduurd nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!
Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeften ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
quote:Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ook al wat dingetjes omtrent bevalling besproken; zo hebben ze naast een baarkruk ook deze unitIk ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Lijkt mij ook nog wel wat om te gaan gebruiken. Verder ga ik ergens in week 34 de DKTPvaccinatie halen denk ik. Morgenavond voorlichtingsavond over borstvoeding en volgende week begint zwangerschapsyoga. Het gaat ineens zo ontzettend snel!
Bobby, als ik moe ben en op minder-comfortabele stoelen zit begint het mij ook moeite te kosten om dat goed vol te houden. Ik ben zelf ook een week of wat geleden nadat ik thuis heb gezeten met megahoofdpijn door teveel doen ook maar wat sneller rust gaan nemen, dingen beter plannen met rust tussendoor etc. Er is immers ook nog een minimensje in mijn buik die rust, aandacht en energie nodig heeften ik merk gewoon dat het lichamelijk soms wat onhandig begint te worden, die buik die steeds maar groter aan het worden is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Gaf de verloskundige aan, maar als ik rivm richtlijn lees is week 28-32 inderdaad meer aan te raden. Ach, ik zet hem weer even terug op mijn lijstje voor de volgende controle, dan ben ik 28 weken zwanger dus ik heb nog even.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even om te vragen waarom je in week 34 voor dktp gaat. Ik moest tussen week 28 en 32 volgens de gyn...
Ik zag in het buikentopic dat jouw buik ook flink is. Bij mij gaat het nu ook zo hard, waar eindigt dat hequote:Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef douche-eendje het volgende:
Het advies van 28-32 weken houdt rekening met baby's die te vroeg worden geboren (die wil je juist extra graag die bescherming meegeven). Bij 33-38 weken vaccineren heeft met name nog wel zin als je baby daarna nog 2-4 weken blijft zitten.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:56 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook de dktp in week 34, heb vanmorgen pas gebeld (ben nu 31 weken) en blijkbaar heeft de huisarts niet eerder tijd
Maar ideaal is 28-32 weken, kan nog tot week 38. Dus het heeft nog wel zin.
Als aangespoelde walvisjes eind juni. Greenpeace staat alvast ingesteld als noodnummer hier om mij weer terug de zee in te takelenquote:Op maandag 11 maart 2019 11:25 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:Ceviche
dat soort ervaringen hoor ik graag[..]
Ik zag in het buikentopic dat jouw buik ook flink is. Bij mij gaat het nu ook zo hard, waar eindigt dat heLogisch ook dat het dan wat onhandig aan het worden is.
Wat een goede post, wist niet dat de tetanus er ook inzat. Altijd handig.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het advies van 28-32 weken houdt rekening met baby's die te vroeg worden geboren (die wil je juist extra graag die bescherming meegeven). Bij 33-38 weken vaccineren heeft met name nog wel zin als je baby daarna nog 2-4 weken blijft zitten.
Oh en als bonus:
Ik haalde me afgelopen week buitenshuis ergens aan open en dacht meteen "kak! dat wordt een tetanus-prik halen bij de huisartsenpost" (zoiets gebeurt uiteraard op vrijdag om 18:00u
) maar daarna bedacht ik me dat die kinkhoestvaccinatie gewoon een DKTP-booster was met de T van tetanus, en in 2016 gekregen en dus nog geldig!
![]()
Ja, is nieuw. Krijg je vanaf eind 2019 standaard aangeboden, nu is het nog op eigen verzoek.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Is dktp voor zwangeren iets nieuws? Nooit gehad.
quote:Ja, het is nog steeds nodig om de baby te vaccineren. Dat is nodig omdat de hoeveelheid antistoffen die de baby via de moeder heeft ontvangen langzaam afneemt. Wel is uit onderzoek gebleken dat baby's 1 prik minder nodig hebben wanneer de moeder tijdens de zwangerschap al een kinkhoestprik heeft gehad. De Gezondheidsraad heeft daarom geadviseerd het vaccinatieschema voor baby?s aan te passen. Dat zal naar verwachting van start gaan op het moment dat de kinkhoestvaccinatie voor zwangere vrouwen standaard wordt ingevoerd (eind 2019). Vrouwen die vóór die tijd al de kinkhoestprik tijdens de zwangerschap hebben gekregen kunnen op het consulatiebureau bespreken of het nieuwe vaccinatieschema alvast kan worden toegepast op hun baby.
Oef, ik heb het niet vermeld bij het CB (helemaal niet meer aan gedacht) en hij heeft nu t/m de 4 maanden prik alles gehadquote:Op maandag 11 maart 2019 15:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, is nieuw. Krijg je vanaf eind 2019 standaard aangeboden, nu is het nog op eigen verzoek.
https://www.rivm.nl/kinkh(...)oor-zwangere-vrouwen.
Ook heeft je kind hierdoor 1 vaccinatie minder nodig vanuit het rijksvaccinatieprogramma,[..]
Geenquote:Op maandag 11 maart 2019 16:05 schreef Helsinki het volgende:
Oef, ik heb het niet vermeld bij het CB (helemaal niet meer aan gedacht) en hij heeft nu t/m de 4 maanden prik alles gehad.
Nee je hoeft er niks van te voelen hoor! Volgens mij is het vooral het probleem dat je spieren de 'zwakte' van je banden en gewrichten moeten opvangen, en als je sterke spieren hebt hoef je er volgens mij gewoon geen last van te hebben. Ik heb er hiervoor ook niks van gevoeld!quote:Op maandag 11 maart 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit iets van m’n bekken gevoeld. Zijn er ook zwangeren die daar gewoon helemaal geen last van hebben? Omdat de eerste er niet bepaald soepel uit kwam, begin ik er dan toch aan te twijfelen dat er iets mis is met mijn bekken, dat die gewoon überhaupt niet verweekt bij mij.
Ik heb er tot nu toe ook geen last van gehad. Ik draag nog steeds dagelijks hakken en dat gaat primaquote:Op maandag 11 maart 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit iets van m’n bekken gevoeld. Zijn er ook zwangeren die daar gewoon helemaal geen last van hebben? Omdat de eerste er niet bepaald soepel uit kwam, begin ik er dan toch aan te twijfelen dat er iets mis is met mijn bekken, dat die gewoon überhaupt niet verweekt bij mij.
Ik heb bij m'n vorige zwangerschappen ook nooit iets gevoeld aan/last gehad van m'n bekken, ook niet na de bevalling. Dit is de eerste keer, en opeens begrijp ik wel hoe naar en vervelend dat kan zijn. Eerst kon ik me dat ook bijna niet voorstellen.quote:Op maandag 11 maart 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Is er geen enkele bekkenfysiotherapeut in je buurt? Ook als die niet volgens de Röst-methode werkt, zou ik het proberen. Het bekken en alles daaromheen is hun specialiteit. Of een oefentherapeut zoals Mensendieck, die leren je ook oefeningen aan om zelf te doen.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:03 schreef pinquit het volgende:
Ik kon hier in de buurt geen fysio vinden die volgens de röstmethode werktwel vond ik wat oefeningen, zou ik die gewoon kunnen proberen, of zou dat zonder begeleiding meer stuk maken dan heel?
quote:Op maandag 11 maart 2019 17:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Een update! Ik moest een spoed echo laten maken omdat ze dachten dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging. Maar gelukkig is dat niet het geval en zagen we een begin zwangerschap in mijn baarmoeder (een soort ring). Nog geen hartje te zien ze schatte mij ongeveer 5 week zwanger. (Positieve test had ik 1 maart en laatste ms 31 januari dus kan best) 25 maart mag ik weer voor een echo! Deze stond al gepland maar ze vonden dit een spoedje! Voor nu blijf ik dus toch!!![]()
https://rosttherapy.com/n(...)nten/vind-therapeut/quote:Op maandag 11 maart 2019 15:03 schreef pinquit het volgende:
Ik kon hier in de buurt geen fysio vinden die volgens de röstmethode werktwel vond ik wat oefeningen, zou ik die gewoon kunnen proberen, of zou dat zonder begeleiding meer stuk maken dan heel?
Ha! Vind ik er toch eenquote:Op maandag 11 maart 2019 18:06 schreef elamanilo het volgende:
[..]
https://rosttherapy.com/n(...)nten/vind-therapeut/
En een osteopaat kan ook helpen heb ik gehoord!
Spannend he!quote:Op maandag 11 maart 2019 18:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij hebben weer een sticker opgehaald. Ook de belinstructies even doorgenomen ("sneller dan de vorige keer", toen ze binnen kwam met bijna volledige ontsluiting) en het knippen van de navelstreng, wat hier schijnbaar standaard pas gebeurd na het uitkloppen én ze hebben al ervaring met een cordring. Volgende afspraak staat volgende week op 37+4. Ben benieuwd of ik die dit keer wel haal
Ja, jij gaat ook al hard, he! Bij welke termijn kwam V?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:56 schreef Flav het volgende:
[..]
Spannend he!
Ik heb volgende week het bevallingsgesprek![]()
Ik ben benieuwd of deze eerder komt of tot het einde blijft zitten, heb wel wat krampen af en toe dus wie weet
Zo'n plastic mandje voor in de douche aan de buitenkant van de co sleeper hangen?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:26 schreef douche-eendje het volgende:
Pinq wat een knap kind. Waar laten jullie je nachtkastje met zo'n co-sleeper? Ik ben er nog niet helemaal over uit wat handig is straks, het zou namelijk wel fijn zijn als ik mijn bril iig op een veilige plek binnen handbereik kan hebben
.
Ja dat zou kunnen. Dan nog een plek voor m'n wekker en dan ben ik helemaal blij. Zonder bril zie echt niks met -6 links en <2% zicht rechtsquote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:56 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
Zo'n plastic mandje voor in de douche aan de buitenkant van de co sleeper hangen?
Ik hoor hier niet hoor maar leek me een goed idee. En als mede bril drager snap ik het dilemma
Mijn klunzigheid denkt daar net zo overquote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:22 schreef pinquit het volgende:
Plankje aan de muur heb ik ook nog even over gedacht, maar dat lijkt me hoofd-stoot-technisch weer onhandig
+1quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:50 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben de cosleeper niet helemaal aan ons hoofdeinde staan, maar iets naar 'beneden'. Dus direct aan het hoofdeinde mijn nachtkastje (want ik moet bril, wekker en iets van een lampje) ook ergens kwijt kunnen, en daarna de cosleeper pas.
+2quote:
Dat laatste is je bekkenbodem, dat is weer heel wat anders.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:02 schreef Mariposas het volgende:
Geruststellend om te horen dat bekkenklachten niet per se standaard zijn. Ik heb misschien wel sterke spieren door paardrijden en sporten, hoewel ik er bij hard hoesten weinig van merk. :’)
Die staat aan de andere kant van de kamer nu. Het is niet anders..quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:26 schreef douche-eendje het volgende:
Pinq wat een knap kind. Waar laten jullie je nachtkastje met zo'n co-sleeper? Ik ben er nog niet helemaal over uit wat handig is straks, het zou namelijk wel fijn zijn als ik mijn bril iig op een veilige plek binnen handbereik kan hebben
.
Al dagen ontzettend dunne zurige slijmerige poep, gekke uitslag en jeuk, al een hele tijd super moe en hyper en huilerig, s'nachts ontzetttttteeeend veel wakker worden met huilen en pijnlijke billen. Nu zijn dat vaak tekenen van koemelk of soja binnen hebben gehad voor ons.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brak wel mijn hartje hoor zo een zielig jammerend hoopje.Schudden voor gebruik
Het was even bekijken hoe het zou gaan allemaal, had geen concrete plannen over peuter verhuizen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:02 schreef Mariposas het volgende:
Pinq, zou peuter bi jullie op de kamer zijn gebleven met de baby erbij?
Hoop dat je een therapeut kan vinden die je kan helpen met je bekkenklachten!
Lieve Sisu, ze hebben mij weken gekgemaakt met zeggen dat mijn buikbaby veul te groot zou zijn met een dikke buik en daarom ook suikertest moeten doen (die sloeg wel uit overigens). Nu de laatste week twee verschillende gyn’s gesproken die allebei juist weer van mening zijn dat ze heel gemiddeld is met lange benen, met de kanttekening dat élke echo een momentopname is en dat baby’s niet in een keer groeien maar in stuipen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:27 schreef Sisu het volgende:
Ah balen cho !
Heeft Coolblue geen fijne aanbieding? Ik zou niet zonder Mn droger kunnen. Ben zo’n luie wasser. Vaak kleed ik me uit de droger aan![]()
Ik had zo’n bedzak aan de cosleeper hangen. Daar stak ik dan Mn boek, telefoon, flesje water en ander prul in.
Zoiets als dit: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/mojlighet-bedzak-blauw-80421389/
Ik had vandaag Mn groeiecho en ben nu niet meer zo gerustgesteld als dat ik was![]()
Moet er ook even bij zeggen dat ik gisteren mijn afsluitend gesprek had bij Mn psych en gek genoeg had ik daar juist last van. Even wat labieler en slechts 3,5 uur geslapen vannacht. Veel te weinig.
En net iets voor de echo bracht ik mijn eeuwig schijnend zonnetje van een dochter naar het kdv en dit bleek niet goed, want ze krijste het uit. Wilde niet dat ik wegging. Na het troosten ben ik huilend Mn auto in gestapt.. zo’n start van de dag dus.
Maar goed. Die echo dus. Startte 25 min te laat, want ik was vergeten. Kan een keer gebeuren.
Baby lag in stuit.
Hoofdje was te klein, maar dat kwam volgens Mn vk, omdat hij nog niet met zn hoofdje naar beneden was. Dan wordt het hoofdje gevormd door je bekken en wordt het breder?
Bij het meten van het dijbeen bleek het een beetje aan de kleine kant te zijn.
De buik was weer véél te groot. Dus nu moet ik weer die ***glucosetest doen, omdat ze vermoeden dat ik zwangerschapsdiabetes heb.
En nu maak ik me dus een beetje zorgen terwijl ik weet dat het vast weer goed komt en het over 4 weken vast weer allemaal goed is.. maar toch![]()
Iemand die haar geruststellende verhaal wil delen?
Maar als je dan wel hoge waarden hebt, heeft je kindje daar wel last van zodra het geboren is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm werd 4 nog wat geschat en mega groot :p
Hij was net 47 cm en 3kg.
Ze kunnen er behoorlijk naast zitten.![]()
Overigens hoef je met een glucosetest het niet eens te zijn. Of gewoon niet te willen.
Balen d-equote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:09 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu, overleg anders eens of een lunchcurve of dagcurve ook een optie is voor je, een OGTT is echt niet de enige manier om dit te testen.
Wij zouden vanavond naar de borstvoedingsinfo-avond gaan, komen we daar is er wat mis gegaan met de reservering van de zaal waardoor het niet door kon gaan. En die avonden worden dus alleen op dinsdagen gegeven en vanaf volgende week dinsdag heb ik iedere week tot 2 weken voor mijn bevalling zwangerschapsyoga. Dus de enige optie ongeveer om te gaan is 4 dagen voor mijn UD, of een keer yoga overslaan maar dat vind ik ook niet zo'n goed idee.
Dus ik baal een beetje. Wil straks heel graag borstvoeding gaan geven en had mij er graag op voor willen bereiden, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik dan wel nog kan doen.
Zou je de test op zaterdag kunnen doen? Daarnaast heb je volgens mij recht op tijd voor onderzoeken rond de zwangerschap. Die test hoort door in mijn ogen ook bij.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:00 schreef Sisu het volgende:
bedankt voor alle reacties!
Geeft me weer wat meer vertrouwen.
Ro zou een alien worden. Slank, lange benen en lange armen. Werd geboren als een Super gemiddeld kindje. Maar dit keer vóelt het gewoon allemaal zo anders ofzo. Heb minder vertrouwen in mezelf en in het kindje als bij ro.
Misschien moet ik dat maar even bespreekbaar gaan maken.
Tico,
natuurlijk kan ik de glucosetest weigeren en natuurlijk is het fijn dat wanneer we wel hoge metingen zouden zijn ik er zelf iets aan zou kunnen doen, maar het is vooral weer veel gedoe.
[slachtofferrol]
Ik heb maar spaarzaam de tijd om zo’n test te doen. Eigenlijk alleen op woensdag aka wendag op de basisschool. Aka de dag waarop altijd álles samenkomt. Morgenochtend bijv naar school. Om 8:30 intake gesprek bso, 10:00 huisarts en nu dus ook weer die glucosetest waarvoor ik naar de andere kant van de stad moet. Moet ik Mn ontbijt ook weer handig gaan inplannen i.p.v. met ro mee ontbijten. Het is gewoon veel nu. Emotioneel bedoel ik. Die wendagen voor ro zijn zwaar voor haar, maar ook voor mij en dan komt de kraamhulp ook nog op intake in de avond dus ik ‘moet’ opruimen. /slachtofferrol
Heb jij dan nooit dagen dat je gewoon even denkt: kutzooi allemaal? Dat je je wellicht onnodig zorgen maakt? Of kun jij altijd alles rationeel bekijken? Ik niet namelijk.
Ja ze krijgen een hogere vergoeding bij intakes aan huis, dus logisch dat ze dat willen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 22:01 schreef Ceviche het volgende:
@:Mariposas
Ik zei ook dat ik de intake telefonisch wilde (woonde in een halve bouwval) maar ze wilden per se langskomen. En ik wilde graag bij hen kraamzorg afnemen, en aangezien ik ze dan 8 dagen in huis had wilde ik niet gaan dwarsliggen en de 'relatie' op scherp zetten.
Zal ook wel verschillen per bureau.
veel aanleggenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je dan wel hoge waarden hebt, heeft je kindje daar wel last van zodra het geboren is.
Die test is zo erg toch niet?
Borstvoedings (voorlichtings) pagina's liken en daar al wat inlezen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:09 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu, overleg anders eens of een lunchcurve of dagcurve ook een optie is voor je, een OGTT is echt niet de enige manier om dit te testen.
Wij zouden vanavond naar de borstvoedingsinfo-avond gaan, komen we daar is er wat mis gegaan met de reservering van de zaal waardoor het niet door kon gaan. En die avonden worden dus alleen op dinsdagen gegeven en vanaf volgende week dinsdag heb ik iedere week tot 2 weken voor mijn bevalling zwangerschapsyoga. Dus de enige optie ongeveer om te gaan is 4 dagen voor mijn UD, of een keer yoga overslaan maar dat vind ik ook niet zo'n goed idee.
Dus ik baal een beetje. Wil straks heel graag borstvoeding gaan geven en had mij er graag op voor willen bereiden, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik dan wel nog kan doen.
De officiele statistieken hier van het ministerie zijn dat 10% complicaties krijgt, waarvan de helft ernstig. En 1 op de 1000 kinderen (0.1%) die de mazelen krijgen overlijden. Natuurlijk betekent dat dat het merendeel van de gevallen zonder problemen verloopt gelukkig, maar het is wel een groot risico in vergelijking met veel andere ziektes.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:59 schreef -Mellow- het volgende:
@:dodoria als je kind al mazelen krijgt is de kans op complicaties erg klein (ik geloof maar 1%), en de kans op het niet goed doormaken van deze complicaties nog kleiner. De mazelen verlopen meestal zonder problemen. Misschien stelt dat je gerust.
Dat is wat hier het officiele advies is. Dat iedereen die nog maar 1 enting, of helemaal geen enting heeft gehad deze zsm haalt en tot 3 weken na de tweede enting openbare plaatsen en bijeenkomsten met veel mensen vermijdt. Wellicht is het een ander vaccin hier dan in NL, dat weet ik niet. Maar ik denk dat het wel ergens op gebaseerd zal zijn, want ze hebben heel veel gevallen van mensen die dus maar 1 enting hebben gehad en toch de mazelen hebben gekregen....quote:Op dinsdag 12 maart 2019 06:21 schreef Ticootje het volgende:
Hoezo zou een eerste enting geen bescherming bieden?
In nederland krijgen kinderen bij 14 maanden bmr en bij 9 jaar. De laaste is een booster, ze zijn wel degelijk beschermt bij de eerste vaccinatie.
Welk land hebben we het over? Puur nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:39 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dat is wat hier het officiele advies is. Dat iedereen die nog maar 1 enting, of helemaal geen enting heeft gehad deze zsm haalt en tot 3 weken na de tweede enting openbare plaatsen en bijeenkomsten met veel mensen vermijdt. Wellicht is het een ander vaccin hier dan in NL, dat weet ik niet. Maar ik denk dat het wel ergens op gebaseerd zal zijn, want ze hebben heel veel gevallen van mensen die dus maar 1 enting hebben gehad en toch de mazelen hebben gekregen....
Blijkbaar is het probleem dat iedereen boven de 29 hier maar 1 enting heeft gehad en daardoor niet beschermd zou zijn. De dekkingsgraad is maar 80%, vandaar dat er geen kuddebescherming is. Ze zijn nu dus met een enorme inhaal inentingsactie bezig en hopelijk is het onder controle als deze baby geboren wordt....
Ik ben normaalgesproken niet zo’n paniekvogel. Ik denk dat de hormonen niet echt meewerken op het moment. Ik ga het maar als een excuus gebruiken om straks lekker veel thuis te cocoonen met baby. En verder krijgen mijn man en peuter dus nog een extra enting in de komende dagen.
Ik ken dat soort woensdagen, of in elk geval, zo zien die van mij er ook uit.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:00 schreef Sisu het volgende:
bedankt voor alle reacties!
Geeft me weer wat meer vertrouwen.
Ro zou een alien worden. Slank, lange benen en lange armen. Werd geboren als een Super gemiddeld kindje. Maar dit keer vóelt het gewoon allemaal zo anders ofzo. Heb minder vertrouwen in mezelf en in het kindje als bij ro.
Misschien moet ik dat maar even bespreekbaar gaan maken.
Tico,
natuurlijk kan ik de glucosetest weigeren en natuurlijk is het fijn dat wanneer we wel hoge metingen zouden zijn ik er zelf iets aan zou kunnen doen, maar het is vooral weer veel gedoe.
[slachtofferrol]
Ik heb maar spaarzaam de tijd om zo’n test te doen. Eigenlijk alleen op woensdag aka wendag op de basisschool. Aka de dag waarop altijd álles samenkomt. Morgenochtend bijv naar school. Om 8:30 intake gesprek bso, 10:00 huisarts en nu dus ook weer die glucosetest waarvoor ik naar de andere kant van de stad moet. Moet ik Mn ontbijt ook weer handig gaan inplannen i.p.v. met ro mee ontbijten. Het is gewoon veel nu. Emotioneel bedoel ik. Die wendagen voor ro zijn zwaar voor haar, maar ook voor mij en dan komt de kraamhulp ook nog op intake in de avond dus ik ‘moet’ opruimen. /slachtofferrol
Heb jij dan nooit dagen dat je gewoon even denkt: kutzooi allemaal? Dat je je wellicht onnodig zorgen maakt? Of kun jij altijd alles rationeel bekijken? Ik niet namelijk.
Wat fijn dat je al meteen terecht kunt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:31 schreef pinquit het volgende:
[..]
Het was even bekijken hoe het zou gaan allemaal, had geen concrete plannen over peuter verhuizen.
Ik wil alleen graag op onze slaapkamer bevallen, en liever zonder peuter erbij, dus dat was het enige obstakel. Dus wat dat betreft is het fijn dat hij een eigen plekje heeft.
Therapeut gevonden en ik mag vanavond al langskomen
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:douche-eendje Wat iedereen hierboven al zegt: de combinatie van een goed boek, FoK! en lactatiekundige kom je heel ver mee! En de mantra: mijn lichaam kan het, het is er voor gemaakt, mijn baby kan het, het is zijn eerste levensbehoefte! Ik hoef alleen maar voor de juiste basisvoorwaarden te zorgen: rust, onbeperkt toegang tot mijn lijf, een partner die dit begrijpt en hierin 100% ondersteunt. Ik kan je Het Nieuwe Borstvoedingsboek van Kleintjes aanraden. Soms wat zweverig/drammerig, máár juist ook heel erg bevestigen dat je baby het kan, als je maar goed luistert naar wat hij aangeeft! Dat had ik nodig, het praktische aspect kwam van fok!, de lactatiekundige en mijn tegelijkertijd voedende zus (synchrone nachtvoedingen).
Lang verhaal kort: het komt hartstikke goed, ook zonder cursus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@tombolafan, dankje voor de tip. Alleen niet echt in de buurt helaas.
@ela, ik was dus van plan de zaterdag te gaan maar wellicht dat het dan toch de zondag gaat worden. Ik kijk gewoon dat weekend even wanneer ik wil gaan.
Dames, bedankt voor al jullie tips en ervaringen
Ben er iig nu wel over uit dat ik mij niet in allemaal onmogelijke bochten ga wringen om nog bij zoiets aanwezig te zijn. Moet even kijken waar ik mij handig in kan lezen verder, want soms is het ook gewoon teveel informatie. Ook merkte ik gisteravond dat het gewoon even teveel was, zag alleen nog maar beren op de weg en daar werd ik best verdrietig van. Dus ik ben maar mijn bed in gegaan want beden ik heb als een blok geslapen.
[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 13-03-2019 09:22:03 ]
Ik heb de kraamzorgorganisatie daar wel op uitgezocht inderdaad, ze hebben ook een lactatiekundige in dienst waar je gratis gebruik van mag maken tijdens de kraamperiodequote:Op woensdag 13 maart 2019 10:40 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:douche-eendje: heb je een kraamhulp die veel verstand heeft van borstvoeding? Dat is mijn tactiek: ik wil iemand om me heen hebben in de kraamweek die me goede adviezen kan geven en waar ik op kan vertrouwen. En ik wil het nummer van een fijne lactatiekundige bij de hand hebben als er grotere problemen aan de hand zijn.
Ik heb daarnaast ooit veel gelezen op borstvoeding.com. Ik denk zelf dat ik bij een voorlichtingsavond weinig nieuws meer zou horen.
Oja, dan had ik het mis.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 23:23 schreef dodoria het volgende:
[..]
De officiele statistieken hier van het ministerie zijn dat 10% complicaties krijgt, waarvan de helft ernstig. En 1 op de 1000 kinderen (0.1%) die de mazelen krijgen overlijden. Natuurlijk betekent dat dat het merendeel van de gevallen zonder problemen verloopt gelukkig, maar het is wel een groot risico in vergelijking met veel andere ziektes.
Volgen mij zijn die uitbraken waar de vaccinatiegraad hoog is omdat bijna alle volwassenen in principe onbeschermd rondlopen. Vaccins werken maar een beperkt aantal jaar (ik dacht max. 15 jaar, het verschilt per vaccin maar staat wel op de site van RIVM). De kudde-immuniteit lijkt met het huidige vaccinatieprogramma niet helemaal op te gaan omdat ook gevaccineerden besmet kunnen raken en anderen kunnen besmetten. Zij krijgen alleen mildere symptomen en besmetten anderen dus vaak ongemerkt. ( Ik las laatst een onderzoek over een uitbraak in Quebec waar de vaccinatiegraad ongeveer 97% was). Voor meer kudde-immuniteit zouden we dus erg veel boosters moeten hebben. De ziekte doormaken geeft wel levenslange immuniteit.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welk land hebben we het over? Puur nieuwsgierig.
80% dekking, is dat omdat veel mensen weigeren te vaccineren?
Sommige regio’s in nederland zakt die entingsgraad ook, ik snap er niks van dat je in een land als nederland dus uitbraken van mazelen hebt. Ik ben dan ook voor verplicht enten, net zoals kinderen verplicht naar school moeten.
Donderdag is een mooie dag om te bevallen! Heeft man een vrije dag op vrijdag én op maandag. Heerlijk!quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:31 schreef Cholula het volgende:
Ik zat vandaag van twee tot kwart over vijf in het ziekenhuis. Mijn eerste afspraken liepen allemaal volgens de geplande tijd, bij de gyn liep het wat uit. Uiteindelijk nog een halfuur aan de ctg gehangen voor de zekerheid. Er blijkt toch wel wat te rommelen bij me.
Fijn dat je er weer hoop voor hebtquote:Op woensdag 13 maart 2019 19:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Rommels bij Cho! Spannend, ben benieuwd of het ook echt doorzet of dat het gewoon nog een paar weken duurt
Goed nieuws, Sisu!En wat fijn dat deze vk zo goed de tijd nam om je zorgen weg te nemen. Wat betreft werken: ik wilde eigenlijk door tot 36 weken, maar ik merkte op een gegeven moment dat ik gewoon echt geen zin meer had en non-stop moe was. Ik herken je gevoel van falen wel (en vooral ook "vorige keer lukte het ook"), maar ik ben zo blij dat ik eerder gestopt ben! Echt gewoon tijd om lekker in de babybubbel te komen, alles in huis aan kant te maken, etc. Al ben ik nog steeds moe, maar dat komt door dreumes
Na jullie berichten van gister toch maar iets meer/serieuzer na gaan denken over borstvoeding. Vorige keer lukte het slecht (had weinig productie, op advies van kraam en vk bij gaan voeden, uiteindelijk tot 10 maanden een combinatie gegeven van borst- en kunstvoeding) en hoewel ik eerst dacht "we zien het wel, kunstvoeding is ook prima", denk ik nu opeens dat ik dan wél het idee wil hebben er alles aan gedaan te hebben. Dus nu wat meer inlezen en een lactatiekundige benaderd die hopelijk nog voor de bevalling langs kan komen om m'n zorgen en wensen te uiten, zodat ze kort na de bevalling nog eens kan komen en helpen. Ik vind het alleen erg lastig dat de informatie vooralsnog ook veel schuldgevoel met zich mee brengt over de keuzes/aanpak bij dochter
Als het bij dieren niet goed lukt sterft het jong.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Fijn dat je er weer hoop voor hebt
Zegt de eerste baby/borstvoedingsperiode eigenlijk iets over het verloop ervan bij een volgende kind?
Ik ben wel benieuwd naar waarom borstvoeding bij mensen helemaal niet zo vanzelfsprekend verloopt. Ik weet dat het soms met hechting na de geboorte bij een lastige bevalling te maken kan hebben, maar dat zal niet de enige reden zijn lijkt me. Gek wel, bij de dieren gaat dit meestal vanzelf toch? Zouden we er te veel over nadenken/ rationeel ermee bezig zijn?
Mijn bevalling was echt helemaal prima, dus daar lag het niet aan. Ik las vandaag ergens dat het geadviseerd wordt voor de bevalling te kolven als je PCOS hebt (verder niet onderbouwd, dus geen idee of dat waar is/wat de link is), dus misschien kan dat zorgen voor een verstoord begin ofzo?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Fijn dat je er weer hoop voor hebt
Zegt de eerste baby/borstvoedingsperiode eigenlijk iets over het verloop ervan bij een volgende kind?
Ik ben wel benieuwd naar waarom borstvoeding bij mensen helemaal niet zo vanzelfsprekend verloopt. Ik weet dat het soms met hechting na de geboorte bij een lastige bevalling te maken kan hebben, maar dat zal niet de enige reden zijn lijkt me. Gek wel, bij de dieren gaat dit meestal vanzelf toch? Zouden we er te veel over nadenken/ rationeel ermee bezig zijn?
Mijn LK adviseerde me om voor de bevalling te gaan kolven omdat ik zwangerschapssuiker heb (alleen met dieet onder controle). Haar uitleg was dat de baby dan gelijk kan drinken en dat moet voordat je naar huis mag (?).quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mijn bevalling was echt helemaal prima, dus daar lag het niet aan. Ik las vandaag ergens dat het geadviseerd wordt voor de bevalling te kolven als je PCOS hebt (verder niet onderbouwd, dus geen idee of dat waar is/wat de link is), dus misschien kan dat zorgen voor een verstoord begin ofzo?
En wat Tico ook zegt: in de natuur gaat het ook lang niet altijd goed. En het helpt vast niet dat er bij ons mensen een prima
Volgens mij is het bij zwangerschapssuiker vooral dat de baby na de geboorte een nog grotere dip in insuline krijgt. Om dat te voorkomen is bijvoeden gewenst. Als je dan al een eigen voorraadje hebt, hoeft er geen kunstvoeding aan te pas komen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mijn LK adviseerde me om voor de bevalling te gaan kolven omdat ik zwangerschapssuiker heb (alleen met dieet onder controle). Haar uitleg was dat de baby dan gelijk kan drinken en dat moet voordat je naar huis mag (?).
Dr Google zegt dat er weinig, kleinschalige onderzoeken zijn gedaan, die lijken te wijzen op een link tussen pcos en weinig melk in de eerste periode. Geen idee of nu al kolven daar echt het antwoord op is... Hopelijk hoor ik morgen al iets van de lactatiekundige. De termijn van de bevalling van dochter komt nu wel heel snel in zicht (as dinsdag!quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:47 schreef douche-eendje het volgende:
Stroop, antenataal kolven echt alleen doen na overleg met lactatiekundige hoor. Ik heb PCOS en ik lek al regelmatig
High-five voor het zo goed voor onszelf zorgenquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:47 schreef douche-eendje het volgende:
Stroop, antenataal kolven echt alleen doen na overleg met lactatiekundige hoor. Ik heb PCOS en ik lek al regelmatig
Hier net zoals bij Ceviche ook regelmatig (wekelijks) vraag van werk of ik extra kan komen. Achterstand, veel werk, druk, ict-update, verzin het maar. Maar het is telkens tot nu toe een goede Nee van mijn kant gebleven.
Dat van die weinig, kleinschalige onderzoeken ben ik ook wel tegen gekomen. Maar zolang er geen grootschalige doorbraak is naar het ontstaan van PCOS en zorg die verder rijkt dan zwanger kunnen worden laat ik de kleinschalige dingen ook maar even links liggenquote:Op woensdag 13 maart 2019 21:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Volgens mij is het bij zwangerschapssuiker vooral dat de baby na de geboorte een nog grotere dip in insuline krijgt. Om dat te voorkomen is bijvoeden gewenst. Als je dan al een eigen voorraadje hebt, hoeft er geen kunstvoeding aan te pas komen.[..]
Dr Google zegt dat er weinig, kleinschalige onderzoeken zijn gedaan, die lijken te wijzen op een link tussen pcos en weinig melk in de eerste periode. Geen idee of nu al kolven daar echt het antwoord op is... Hopelijk hoor ik morgen al iets van de lactatiekundige. De termijn van de bevalling van dochter komt nu wel heel snel in zicht (as dinsdag!)
En zo'n kolf huren hè.. Maakt dat echt verschil ten opzichte van een gewone kolf (ik heb een Medela Freestyle, geloof ik)?
Die 2 dagen die ik een paar weken terug thuis heb gezeten met hoofdpijnXXL door vermoeidheid was voor mij wel even een goede herinnering dat ik beter voor mezelf moest gaan zorgen. Er werd teveel van mij verwacht en verlangd, teveel rare werkweken en afspraken buiten werk. Daar ben ik toen acuut mee gestopt en mezelf direct maar aangeleerd om Nee te zeggen. En als mijn Nee op werk problemen geeft is het maar even jammer.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
High-five voor het zo goed voor onszelf zorgen
Ik weet nu niet hoe de rest van de zwangerschap zal verlopen, ik ga me niet nu nog overbelasten. In het begin van de zwangerschap was ik daar wel wat makkelijker in hoor
Nieuw-Zeeland.quote:Op woensdag 13 maart 2019 06:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welk land hebben we het over? Puur nieuwsgierig.
80% dekking, is dat omdat veel mensen weigeren te vaccineren?
En dat wat je kolft kun je meenemen zodat als ze moeten bijvoeden dat met jouw melk kan.quote:Op woensdag 13 maart 2019 21:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mijn LK adviseerde me om voor de bevalling te gaan kolven omdat ik zwangerschapssuiker heb (alleen met dieet onder controle). Haar uitleg was dat de baby dan gelijk kan drinken en dat moet voordat je naar huis mag (?).
Jup, het is echt dieptriest hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:54 schreef douche-eendje het volgende:
https://www.trouw.nl/same(...)odschappen~a74f6d33/
Ik kreeg vanmorgen dit artikel te lezen op mijn telefoon. Vond het best wel bizar dat een kraamverzorgende zo weinig verdient en de wachtdagen dus ook amper betaald krijgt?
Ik ben dan nu zo verzekerd dat ik geen eigen bijdrage hoef te betalen vanwege aanvullende verzekering, maar met liefde betaal ik dat inderdaad alsnog. Ik snap dat lang niet iedereen dat kan missen, maar voor mensen die uren werk leveren in zo'n kwetsbare periode vind ik dit echt bizar slecht geregeld.quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jup, het is echt dieptriest hoor.
Ik zou ook met liefde meer eigen bijdrage betalen om het wat draaglijker te maken voor ze, maar ja, die keuze krijg ik niet.
Protip: verwen je kraamhulp straks bij het afscheid met wat fijne luxeproducten
Ik had bij N. een soort mandje gemaakt met een merci, bosje rozen en rituals. Ookal was ze hier maar 3 uur per dag had ik zo'n speciale band met haar, heb in die mand ook nog een foto van haar met N. gedaan. Ze pakte het hier thuis uit en ze kreeg tranen in haar ogen omdat ze nooit zo een pakket had gekregen. #hormonesquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wauw, inderdaad, wat slecht geregeld! Vorige keer helemaal niet bij stil gestaan.Heeft iemand leuke tips voor een bedankje?
Jemig, ik had geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 14 maart 2019 10:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kreeg vanmorgen dit artikel te lezen op mijn telefoon. Vond het best wel bizar dat een kraamverzorgende zo weinig verdient en de wachtdagen dus ook amper betaald krijgt?
Whaaahaaat?quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd kledingkasten geruimd, er gingen 25 boodschappen tassen vol de texielbak in.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:02 schreef Sisu het volgende:
[..]
Whaaahaaat?
Nu schaam ik me gewoon een beetje voor de hulp die je van zo iemand krijgt. Zo’n kwetsbare periode en je dan zo goed inzetten. Wij hadden de vorige keer een riante douglas waardebon gegeven (was echt zo’n parfum/make up muts) met lokaal geliefd en bekend gebak. daar was ze ook blij mee. Even afwachten wie we nu krijgen en hoe we haar passend kunnen bedanken.
Ik heb opruimwoede. Wil het liefst alles weg doen. Als het aan mij lag had ik al 100x op en neer naar de kringloop gereden, maar Mn buik trapt op de rem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:15 schreef pinquit het volgende:
Yay, de 3d-echo is gelukt deze keerwas zo leuk
Wow wat bijzonder! En echt een knap kindjje, dat zie je zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:15 schreef pinquit het volgende:
Yay, de 3d-echo is gelukt deze keerwas zo leuk
Zo! Die is mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(echo ook).
Het gaat vooral heel snel opeens xD ik voel me verder goed, en ik ben ook wel een beetje klaar met deze zwangerschap, dus ik ga voor ‘eindelijk je baby!’quote:Op donderdag 14 maart 2019 21:48 schreef BellaaElisa het volgende:
Pinq wat een mooie echo! Wauw![]()
Djoess, heftig! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.. beterschap? En sterkte of eindelijk je baby![]()
Haha, ja , dat krijg je xD ik zat ‘al’ op 1cm gisteren door een ronmelige nacht.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 07:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend hoor, @:Djoess ! Hopelijk verloopt de inleiding zo soepel. Mag je grote wel veel bij je zijn, in de 48 uur?
Ik was gisteren zo in shock dat ik vandaag op 37 weken zit, dat ik van alles begon te voelen
Ha, nee nog geen school hier, we hebben nog een jaar een peuter in huisquote:Op donderdag 14 maart 2019 17:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ono ook een fijne ochtend! Hoe oud is jouw dochter? Gaat ze al naar school, dat jullie nu een vrije, kindloze ochtend hadden? (Ik zou dit moeten weten als ex-Secret Santa-er)
En wil je een auto, of een diamant? Of gewoon allebei?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik voelde mij ontzettend nuchter deze zwangerschap....
En toen keek ik de serie yummie mummies op Netflix...
Nu vind ik dat ik ook een pushpresent moet krijgen
Een diamanten auto toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:34 schreef dodoria het volgende:
[..]
En wil je een auto, of een diamant? Of gewoon allebei?
Hahaha super herkenbaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik voelde mij ontzettend nuchter deze zwangerschap....
En toen keek ik de serie yummie mummies op Netflix...
Nu vind ik dat ik ook een pushpresent moet krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb al een tijdje niks laten horen, want alles is helemaal prima en gaat erg gemakkelijk en vind het lastig om te lezen dat het voor anderen niet zo gemakkelijk verloopt. Ondertussen 35.2 en de kleine nugget vermaakt zich prima. Ze ligt overwegend aan de rechterkant, met als gevolg dat ik rechts onderop mijn buik nu drie striae strepen heb. Hebben jullie babies ook een vaste favo plek?
Nog 2 werkdagen volgende week en dan mag ik fulltime netflixen. Had bij nader inzien liever met 6 weken al met zwangerschapsverlof gegaan.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Een mooie ring voor mijn borstvoeding:p ook een soort steentje toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:34 schreef dodoria het volgende:
[..]
En wil je een auto, of een diamant? Of gewoon allebei?
De meeste krijgen een cadeau voor de baby er isquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:40 schreef Cholula het volgende:
Hartstikke normaal June! Ik ging speciaal naar college zodat ik op de terugweg een chocolademilkshake kon halen.
Push present, dat is toch je kindje?
Fijn dat je wat beter slaapt, Stippel.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:50 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hahaha super herkenbaar.Ik heb geprobeerd een nieuwe camera los te krijgen, maar uiteindelijk zelf maar gekocht omdat ik hem niet zo ver lijk te krijgen en we eigenlijk hetzelfde verdienen. Ik heb er mijn eigen zwangerschapsfotos mee gemaakt, dus nu al het geld waard.
PrachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb al een tijdje niks laten horen, want alles is helemaal prima en gaat erg gemakkelijk en vind het lastig om te lezen dat het voor anderen niet zo gemakkelijk verloopt. Ondertussen 35.2 en de kleine nugget vermaakt zich prima. Ze ligt overwegend aan de rechterkant, met als gevolg dat ik rechts onderop mijn buik nu drie striae strepen heb. Hebben jullie babies ook een vaste favo plek?
Nog 2 werkdagen volgende week en dan mag ik fulltime netflixen. Had bij nader inzien liever met 6 weken al met zwangerschapsverlof gegaan.
Schudden voor gebruik
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:50 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hahaha super herkenbaar.Ik heb geprobeerd een nieuwe camera los te krijgen, maar uiteindelijk zelf maar gekocht omdat ik hem niet zo ver lijk te krijgen en we eigenlijk hetzelfde verdienen. Ik heb er mijn eigen zwangerschapsfotos mee gemaakt, dus nu al het geld waard.
Mooie foto's! En bijna met verlofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb al een tijdje niks laten horen, want alles is helemaal prima en gaat erg gemakkelijk en vind het lastig om te lezen dat het voor anderen niet zo gemakkelijk verloopt. Ondertussen 35.2 en de kleine nugget vermaakt zich prima. Ze ligt overwegend aan de rechterkant, met als gevolg dat ik rechts onderop mijn buik nu drie striae strepen heb. Hebben jullie babies ook een vaste favo plek?
Nog 2 werkdagen volgende week en dan mag ik fulltime netflixen. Had bij nader inzien liever met 6 weken al met zwangerschapsverlof gegaan.
En juist fijn om te lezen dat het zo goed gaat![]()
Waarom was je liever eerder met verlof gegaan?
Ik ben nadat mijn zenuwbeknelling aan het begin van de zwangerschap opgelost was weer fulltime gaan werken en merk nu dat een dag werken er behoorlijk inhakt qua energie. Ook merk ik dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak en gewoon in mijn nestje wil zitten met mijn plantjes, mijn huisdiertje en mijn spulletjes om me heen. En niet met een volle blaas en baby erop duwend een hele gang door moeten rennen naar de toilet 10x per dag, en al die trappen in het OV op en af moet klimmen, en met al die mensen op mijn werk moet praten, en die ene collega waar ik zo graag tegen wil zeggen 'stel je niet zo ontzettend aan!', maar wat niet sociaal geaccepteerd is.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mooie foto's! En bijna met verlof
En juist fijn om te lezen dat het zo goed gaat![]()
Waarom was je liever eerder met verlof gegaan?
Slaapmeditaties helpen voor mij heel goed inderdaad. Maar ik kom slecht in slaap doordat mijn hersens nog op volle toeren doordraaien. Waar ligt het aan Ela dat je wakker ligt? Zorgen? Gewoon geen melatonineproductie? Externe factoren zoals snurkende mensen om je heen? Ik slaap redelijk goed maar die paar keer dat ik om 4u wakker word en echt niet meer in slaap val, kijk ik Marie Kondo op Netflix en dat helpt redelijk om op de bank weer verder te slapen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:05 schreef pinquit het volgende:
Voor mij helpt echt naar buiten gaan overdag. Even een goede wandeling in de buitenlucht, of flink wat werk verzetten binnen wil ook wel werken (het hele huis stofzuigen bijvoorbeeld). Een warme douche 's avonds.
Of echt nog even tijd nemen om 's avonds met een theetje op de bank te zitten als de kinderen slapen, even tot jezelf komen.
Boek lezen.
Mediteren of een wat yoga oefeningen doen. Proberen je hoofd uit te zetten
Jaa bakken is helemaal mijn ding de laatste weken. Voor mijn verlofafscheid ga ik een frambozen witte chocolade cheesecake en een lemontart maken maandag. Als iemand een goed recept heeft voor lemontart, hoor ik het graag!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:11 schreef pinquit het volgende:
Of alvast een vriezer vol eten makenkoken vind ik ook altijd heerlijk ontspannend als ik het niet moet. Ik kook het liefste smiddags of na het avondeten
![]()
Kan ook zon heerlijk voldaan en af gevoel geven.
Of bakkenik vind bakken zoiets magisch.
Ah ja, dat snap ik wel ja. Het wordt allemaal net wat ingewikkelder en lastiger natuurlijk. Ik vroeg het me af, omdat ik ook een vrijwel probleemloze zwangerschap heb tot nu toe, maar ik stop wel met 34 weken (dan loopt m'n contract af en die wilde ik niet verlengen) maar het voelde nogal... Lui en verwend, ofzo. Zeker als ik hier lees dat veel vrouwen wel klachten hebben, fulltime werken en doorgaan tot 36 wekenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:09 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik ben nadat mijn zenuwbeknelling aan het begin van de zwangerschap opgelost was weer fulltime gaan werken en merk nu dat een dag werken er behoorlijk inhakt qua energie. Ook merk ik dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak en gewoon in mijn nestje wil zitten met mijn plantjes, mijn huisdiertje en mijn spulletjes om me heen. En niet met een volle blaas en baby erop duwend een hele gang door moeten rennen naar de toilet 10x per dag, en al die trappen in het OV op en af moet klimmen, en met al die mensen op mijn werk moet praten, en die ene collega waar ik zo graag tegen wil zeggen 'stel je niet zo ontzettend aan!', maar wat niet sociaal geaccepteerd is.Geen hele shockerend dingen dus. Ben er gewoon klaar mee.
Hebben jullie ervaring met de Stokke babydrager? Of een ander merk waar jullie idolaat van zijn?
Geen tips ela. Zou dit zelf geschreven kunnen hebben.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef elamanilo het volgende:
Mooie foto's Rebubbled!
Hier gaat het best goed met zwanger zijn.
Behalve de nachten, ik zie er steeds meer tegenop omdat ik telkens uuuuren wakker lig en geen slaap kan vatten... Ik wil dan ook niet uit bed, want dan word ik alleen maar wakkerder. Tegen de tijd dat ik toch net eindelijk weer in slaap gevallen ben, is het ochtend en worden de kindjes wakker en kan ik mee opstaan. Dat ik dan overdag vermoeider ben helpt niets in de nachten, daar lig ik gewoon weer wakker. Helemaal als ik dan overdag toch toegeef aan een middagslaapje, dan hoef ik 's avonds niet eens naar bed te gaan.Een keer in de zoveel dagen heb ik genoeg slaap opgebouwd en slaap in een nachtje door.
Tegelijk kan ik overdag dus wel wat meer energie gebruiken, maar dan heb ik er weer minder van waardoor ik mezelf een beetje verwaarloos. Ik ben telkens voornemens om meer te ondernemen overdag (voor zowel mezelf als de kindjes), maar het weer helpt niet zo echt mee en afgelopen weken was er ook telkens wel iemand niet helemaal fit of was m'n opa overleden of zo, dus weinig ruimte om al die voornemens ook in praktijk te brengen. Neemt niet weg dat het nooit te laat is en dat ik elke dag opnieuw weer een poging doe.Hopelijk lukt het deze week wat beter en kan er een beetje lente-ritme inkomen, met wat meer buitenactiviteiten en zulks.
Mocht iemand nog tips hebben om de nachten beter (= slapend) door te komen...?!
Ik ben net verhuisd, dus nu moet ik op zoek naar een baan hier in de buurt. Er zijn op zich genoeg vacatures, dus ik maak me niet echt zorgen. Hoop alleen wel dat ik iets kan vinden wat parttime is (meeste vacatures zijn fulltime). Ik ben van plan er 2 weken aan te plakken omdat mijn verlof in de zomer eindigt, maar langer wordt qua inkomen lastig. Maar dan ben ik alsnog veel thuis en misschien is het juist fijn de deur uit te zijn na zoveel babytijd... Ik kan het me nog niet voorstellen hoorquote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:03 schreef Rebubbled het volgende:
Ela, is een plaswekker zetten misschien iets? Wellicht als je niet uit jezelf wakker wordt, maar middenin je diepe slaap, dat opnieuw in slaap komen makkelijker gaat?
Stroopwafel, ik maak altijd dit recept met een aanpassing: https://www.keukenliefde.(...)l-starbucks-copycat/
Ik gebruik namelijk chocoladebescuits voor de bodem. Een vriend van mij zweert bij bastognekoeken. Het is maar net wat je eigen smaak is. Deze cheesecake is niet overmatig zoet, doordat je geen extra suiker aan de vulling toevoegt, enkel de witte chocola. Als je hem maakt, laat het me weten!
Ceviche,helemaal niet verwend, geniet ervan! En ideaal dat het je einde dienstverband is. Kun je daarna weer elders aan de slag wanneer je daar aan toe bent. Ik vind zelf 12 weken namelijk echt kort om met je verse baby door te brengen en zou er graag 6 maanden ofzo van maken. Ik heb er 16 weken van kunnen maken met overuren en verlofdagen gelukkig, maar vind het eigenlijk ook nog te kort.. Vind je het spannend dat je weer opzoek moet naar een baan straks? Of werk je als interim of iets?
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:36 schreef Sisu het volgende:
[..]
Geen tips ela. Zou dit zelf geschreven kunnen hebben.
Vermoeiend zo he.
Ik kijk echt enorm uit naar de baby, maar moet eerlijk zeggen dat ik soms ook weleens moet huilen om alles wat erbij komt kijken. Zometeen heb ik echt 2 kinderen. 2! En het ochtenritueel om de grote op tijd naar school te krijgen icm baby lijkt me echt horror..
rebubbled, wat ben je schitterend mooi zwanger zeg! Wauw!
Ha, ja, ik had dus tot 3-4 maanden zwangerschap nog nachtvoedingen van m'n peuter (die overigens zo goed als slapend gingen). En nu mag ik alweer meteen oefenen voor straks.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:17 schreef BellaaElisa het volgende:
Ela ik heb een keer gehoord dat je in de zwangerschap ookal gaat slapen naar hoe je baby slaapt. Misschien klinkt het gek maar toen ik zwanger was van N. sliep de baby ook zo, en als ik wakker werd dan werd zij ook wakkerje lichaam gaat in de hersenen al een stofje aanmaken voor het nachtvoeden. Maar het is wel erg vervelend! Ik kreeg van de vk toen een slaappil voorgeschreven (die ik nooit heb geslikt overigens, Ik heb hem hier nog ergens liggen
) misschien is dat wel iets voor jou om gewoon 1 a 2 nachtjes helemaal door te slapen?
Rebubbled wat een mooie foto's zeg!
Hier is de misselijkheid toegeslagen. Met mijn vorige zwangerschap was ik ookal zo misselijk dat we naar de HAP zijn geweest. Toen kreeg ik emesafene voor geschreven. Wat een wonder middel was dat voormij zeg! Nu werd ik vanochtend echt heel misselijk wakker en ik wist dat ik nog 1 zetpil had liggen. Dus ging die opzoeken en de bijsluiter lezen of het met bv kon en dat kontoen ging ik naar de datum kijken en hij was goed tot mei
heb hem gelijk gebruikt en nu is het intense gevoel weg!! Ik ga maandag bellen naar de HA om te vragen of ik dat weer zou kunnen krijgen.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.
Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.
Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.
En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.
Ze is zo mooi.
Djoesss, gefeliciteerd met de geboorte van je dochterquote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.
Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.
Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.
En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.
Ze is zo mooi.
Gefeliciteerd en sterkte.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Ze is zo mooi.
Haha. Ja ben je net gestopt met de voedingen kan je al weer oefenen. Hoelaat werden je oudste 2 wakker s'ochtends? Ik ben er echt van overtuigd dat het zo is. Maar ik hoop dat de kleine verse baby wel beter slaapt in de nacht dan dat jij doe, het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je zo slecht slaapt ook omdat je moet plassen telkens.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:33 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ha, ja, ik had dus tot 3-4 maanden zwangerschap nog nachtvoedingen van m'n peuter (die overigens zo goed als slapend gingen). En nu mag ik alweer meteen oefenen voor straks.Wel logisch, dat je lichaam zich al voorbereid inderdaad. Bij m'n eerste kan ik wel herinneren dat ik een straks slaapritme kreeg opeens (10 uur in bed, 7 uur wakker), maar niet zo zeer onderbrekingen 's nachts. En bij de tweede ook, strak slaapritme, maar ook best aardig kunnen slapen 's nachts verder. Op redelijk wat plassen na. Hopelijk komt het wel goed met die baby en het slaapritme.
M'n oudste twee sliepen vrij snel 'door', wel met droomvoedingen 's nachts, maar die werden er verder niet of nauwelijks wakker bij en sliepen ook meteen verder met die borst in hun snoet.
Ja precies en de wasdagen vang je dan tijdelijk op met wegwerp? Is eigenlijk wel een idee. Ik zat een beetje vast in het 'alles of niets' idee. Wat suf hahaquote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:13 schreef douche-eendje het volgende:
Rebubbled, ik heb broekjes van milovia gekocht en verschillende soorten inleggers. Eerst even testen wat voor ons straks goed werkt, als we dat weten dan ga ik nog wat meer aanschaffen want ik heb nu genoeg in huis voor 1-2 dagen denk ik?
Ik woon in Nederlandquote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:10 schreef Rebubbled het volgende:
Djoess, gefeliciteerd met je kleintje! Hopelijk verloopt het herstel van jullie beide snel en kunnen jullie snel naar huis. Ik snap heel goed dat je vol zorgen op bed ligt momenteel.
Dankjewel Sisu en alle anderen voor de complimenten. Super lief.
Ceviche, woon je in Nederland? Kom je dan nu niet eerst in de ziektewet voor je zwangerschapsverlof en daarna recht op minstens 3 maanden WW? Dat scheelt misschien wat ademruimte in het vinden van een baan en langer met je baby doorbrengen.
Ik heb inderdaad 16 weken met de baby. Ik overweeg om de eerste maanden ouderschapsverlof te nemen van een dag per week, maar het scheelt wel een behoorlijk bedrag per maand meteen..
Douche-eendje, welke wasbare luiers heb je gekocht? Ik heb me een tijdje geprobeerd in te lezen, maar het was overweldigend. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ja, dat is het idee inderdaad. Je kunt ook pakketten huren zodat je echt met alle systemen kennis kunt makenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:18 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja precies en de wasdagen vang je dan tijdelijk op met wegwerp? Is eigenlijk wel een idee. Ik zat een beetje vast in het 'alles of niets' idee. Wat suf haha
Ik snap je overweging vwb de WW. En je kunt het altijd nog aanvragen als je er straks anders over mocht denkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
M'n vriend wil wel graag een dag ouderschapsverlof opnemen, maar dat slaat inderdaad wel gelijk een gat in het inkomen en hij verdient een stuk meer dan ik. Maar ik gun het hem zo. Hopelijk kan het wel voor een dag om de week, of een dag in de week waar hij normaal een halve dag werkt. Is zoiets voor jou haalbaar?
En wasbare luiersik wil het heel graag, maar ik weet echt niet waar ik goed aan doe. Welk systeem, welk merk, welk budget.. Lastig hoor.
Het is dacht ik nieuw dat je aan je kindje zowel je meisjesnaam als de naam van je man kunt doorgeven.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:28 schreef Rebubbled het volgende:
Thnx! Ik ben blij dat ik maand 7 heb vastgelegd.
Het 's nachts wakker zijn met baby en de dromen dat ze er is zijn herkenbaar.Ik ben zo ontzettend benieuwd naar haar. Wie ze gaat zijn, wat ze leuk vind, hoe ze eruit ziet. Maandag gaan we haar erkennen. We hebben voor zijn achternaam gekozen en dat vind ik een beetje lastig. Mijn vader is overleden toen ik 4 was. Ik ben de enige nog met zijn achternaam en het voelt alsof ik het laatste wat ik van hem over heb nu weg doe. Die gevoelens kwamen wat onverwacht.
Mijn lichaam moest ontzettend wennen aan geen nachtvoeding geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:27 schreef elamanilo het volgende:
Goede tips Pinq, ik hoop ook dat meer buitenlucht zal helpen, dus daar ga ik me nog meer voor inzetten! Desnoods in de regen.Schoonmaken doe ik wel, nesteldrang
en dat kan ook binnenshuis.
![]()
Koken is echt niet mijn dingMaar breien ben ik veel mee bezig nu. En tekenen.
Rebubbled, ik weet niet zo goed waar het aan ligt, voor m'n gevoel ga ik pas piekeren als ik een poosje wakker lig en niets te doen heb. Maar nu je het zo noemt, in het verleden heb ik ook moeite gehad met m'n melatonineproductie... dus het zou ook nog zomaar daar mee te maken kunnen hebben.
Het is vooral dat ik wel in slaap kan vallen, maar dan halverwege de nacht moet plassen en daarna klaarwakker in bed lig. En dan telkens denk dat ik het lichter zie worden en het vast bijna ochtend is, maar als ik dan op de klok kijk is het kwart voor 4 of zo en zinkt de moed me in de schoenen.Meestal val ik tegen de ochtend, ergens rond 6 uur denk ik, wel weer in slaap uiteindelijk. En dan om half 9 ongeveer worden de andere kindjes wakker. Of soms word ik dan zelf rond half 8 wakker.
Op de nachten dat ik doorslaap, ben ik vaak ook (heel) vroeg wakker en sta ik vast in m'n eentje op. Dan heb ik nog wat tijd om wat te werken alvast bijvoorbeeld.
Ik gok dat ik nu zo'n 6 uur per nacht slaap, maar dan met een wakker periode er tussen.
Eindelijk even nachtvoedingvrij, kan ik alsnog niet slapen.
Dit kan niet in Nederland, je moet 1 achternaam kiezen voor al je kinderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het is dacht ik nieuw dat je aan je kindje zowel je meisjesnaam als de naam van je man kunt doorgeven.
Is dat misschien passend voor jullie?
Toen wij een paar weken geleden onze zoon gingen erkennen, was dit niet nog mogelijk. Helaas.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:31 schreef Stippelrientje het volgende:
Het is dacht ik nieuw dat je aan je kindje zowel je meisjesnaam als de naam van je man kunt doorgeven.
Is dat misschien passend voor jullie?
Djoess, allereerst gefeliciteerd met jullie dochter en hopelijk gaat het snel weer beter.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:00 schreef Djoess het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang het kan duren voor het met kolven op gang komt? Zeg maar, na een heftige keizersnede en zonder baby in de buurt?
Ik heb steeds wel druppels, maar zelfs niet genoeg om op te zuigen.
Het kan wat langer duren voor het op gang komt, zeker na een keizersnede. Vraag hulp van een lk, waarschijnlijk heeft het ziekenhuis er een in dienst. Soms is met de hand kolven effectiever en dan kun je het opvangen in een clipje.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:00 schreef Djoess het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe lang het kan duren voor het met kolven op gang komt? Zeg maar, na een heftige keizersnede en zonder baby in de buurt?
Ohnee! Wat heftig! En wat fijn dat je kleintje er goed doorheen is gekomen.quote:Op zondag 17 maart 2019 09:23 schreef Whoopje het volgende:
Djoess, gefeliciteerd met jullie dochter. Wat ontzettend heftig allemaal, veel sterkte toegewenst!
Ik heb inmiddels de reden achterhaald waarom ik steeds zo'n buikpijn had, ik ben woensdag geopereerd aan een blinde darm ontsteking, ze waren er net op tijd bij. Met mijn kleintje gaat het goed gelukkig, er is direct na de operatie door een verloskundige in het zh gekeken en ik mag dinsdag nog even voor een extra controle naar mijn eigen verloskundige. Morgen 13 weken <3
Superfijn dat mijn kleintje er goed door is gekomen! Het was ook het eerste wat ik riep toen ik wakker werd uit de narcose, hoe is het met mijn kleintje? Ik hield er niet over op dus hebben ze gelijk de vk laten komen, erg fijn! De eerste 2 dagen was de pijn even wat minder maar inmiddels gaat het wat beter gelukkig.quote:Op zondag 17 maart 2019 09:48 schreef Djoess het volgende:
[..]
Ohnee! Wat heftig! En wat fijn dat je kleintje er goed doorheen is gekomen.
Hoe is het nu met je? Qua pijn enzo?
Had je die verwachting wel uitgesproken naar je ouders? Misschien hadden ze niet het idee dat zij degenen waren om op terug te vallen zo snel na de geboorte maar dat jullie als gezin toch eerst zelf wilden wennen aan de nieuwe samenstelling?quote:Op zondag 17 maart 2019 10:26 schreef Minarosa het volgende:
Een nogal oppervlakkig probleem vergeleken met sommige anderen in het topic maar ik zit er een beetje mee. Mijn ouders kondigden aan dat ze op vakantie gaan, ca. twee-drie weken nadat de baby geboren is, voor drie weken. Ik merkte dat ik me gekwetst voelde omdat ze hadden aangekondigd na pensioen meer betrokken te willen zijn bij de kleinkinderen en mijn moeder wilde ook in de zomer wel een paar nachten op onze twee kinderen passen (voor de geboorte - toen zei ik dat dat welkom is maar na de geboorte misschien nog wel meer). Ik vind oprecht dat het hun leven is en dat ze zich niet verplicht moeten voelen om op te passen etc, maar ze laat me ook vaak merken dat ze vindt dat ze de kleinkinderen niet vaak genoeg ziet. Ik werk vier dagen per week, met flinke reistijd, zij veel minder dus ik wil niet elke vrije dag in de auto zitten (ze biedt niet vaak aan om zelf te komen).
Eerder kreeg ik hier de tip om geen verwachtingen te koesteren, dat helpt vaak als gedachte. Ik merk nu toch alleen wel echt teleurstelling, een derde kind van drie weken oud, ik had best wat hulp/een logeerpartij kunnen gebruiken en zo te horen was dat geen enkele overweging in de vakantiekeuzeWaarschijnlijk focus ik te veel op mezelf nu, hoop dat het van me afschrijven even werkt.
Ja helaas nog wel. Er wordt over nagedacht door de politiek momenteel, dat wel. Misschien dat het over een jaar kan. Maar dat is voor ons te laat. Wel mag je van de wet een achternaam als voornaam gebruiken, wanneer de naam ook regulier als voornaam wordt gebruikt. Echter vraag ik me af of dit ook nog geldt als het de achternaam van een van de ouders is. Mijn achternaam is een bekende voornaam voor mannen in Engeland, dus ik wil het wel proberen om hem als derde voornaam mee te geven. Aan de andere kant zadel ik mijn kind dan vooral met extra schrijf en spelwerk op enkel voor wat sentiment van mijn kant. Vind ik ook wel weer een dingetje. We kiezen juist ook voor zijn achternaam omdat die een stuk makkelijker te spellen is dan die van mij. Levenskeuzes, ik kan er nog 24 uur overnadenken.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit kan niet in Nederland, je moet 1 achternaam kiezen voor al je kinderen.
Heb je extra veel pijn van je keizersnede-wond tijdens het kolven, vanwege het rechtop moeten zitten? Zo ja: dat kan de toeschietreflex in de weg staan. Je kan dan proberen op je zij liggend één borst tegelijk te kolven, of deze borstschilden proberen (ze passen o.a. op de Medela Symphony, en let op: de prijs is per stuk), daarmee kun je achterover leunen.quote:Op zondag 17 maart 2019 08:00 schreef Djoess het volgende:
Die schilden lijken me echt fijn, ga ik achteraan. Ik gebruik idd dat programma op de medela, vandaag is het al twee keer vrij goed gegaan. Ik durfde het vacuüm wat hoger te zetten waardoor ik wel wat pijn in mijn baarmoeder kreeg, maar dat was goed te doen, en dus kon doorkolven.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Heb je extra veel pijn van je keizersnede-wond tijdens het kolven, vanwege het rechtop moeten zitten? Zo ja: dat kan de toeschietreflex in de weg staan. Je kan dan proberen op je zij liggend één borst tegelijk te kolven, of deze borstschilden proberen (ze passen o.a. op de Medela Symphony, en let op: de prijs is per stuk), daarmee kun je achterover leunen.
En verder wat anderen al zeiden: in het begin is druppels normaal, probeer ook 's nachts te kolven en zorg voor goede begeleiding als dat niet al spontaan aangeboden wordt! De Symphony heeft trouwens een speciaal programma om de borstvoeding op gang te helpen (INITIATE), gebruik je dat? Zie deze handleiding.
Lief dat je aan ons denkt! Ze is zoals ze dat noemen ‘lekker stabiel’. De MRI van komende week moet uitsluitsel geven, maar tot nu toe zien ze niets wat neurologisch gezien niet klopt.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:32 schreef pinquit het volgende:
@:Djoess denk veel aan jullie! Is er al verbetering te zien bij T.?
Tegen de tijd dat ik live mag gaan voeden denk ik dat er zeker een lactatiekundige bij moet komen, eigenlijk. Ik weet niet hoe lang het duurt voor het kan en mag en dan is Teddy natuurlijk gewend aan flesjes of enkel sonde.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:05 schreef elamanilo het volgende:
Djoess, de eerste paar dagen heb je inderdaad vaak steeds maar enkele druppels per keer. Elke 2 a 3 uur kolven en als het goed is, worden het dan steeds een paar meer druppels. En dan gaat het daarna rapper. Als het lukt ook ‘s nachts elke 4 uur kolven.
Bij live voeden krijgen de meeste vrouwen rond dag 3 of 4 stuwing, dus dan komt de productie echt goed op gang. Het kan een dagje of misschien zelfs twee langer duren na een keizersnede. Vraag inderdaad advies aan een Lactatiekundige die ervaring heeft met voeden na keizersnede en misschien zelfs met het op gang brengen van melkstroom zonder baby (want zelfs dat kan). Succes!
Ik vond dit op borstvoeding.com:quote:Op zondag 17 maart 2019 17:16 schreef Djoess het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik live mag gaan voeden denk ik dat er zeker een lactatiekundige bij moet komen, eigenlijk. Ik weet niet hoe lang het duurt voor het kan en mag en dan is Teddy natuurlijk gewend aan flesjes of enkel sonde.
Dus ik zou stuwing kunnen krijgen zo tussen dag 4 en 6 ongeveer? Niet dat ik daarop ga zitten wachten, maar dan ben ik in mijn hoofd iets minder streng voor mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hadden vanmorgen vals alarm (dacht vruchtwater te verliezen - zo begon het bij dochter ook), ben daarna de hele dag van slag geweestWist even niet wat ik met mijn vrije dag moest, terwijl er daarvoor ook niets op de planning stond
![]()
Hoe is het met Mardy?
quote:Op zondag 17 maart 2019 18:48 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Djoess, ik heb niets toe te voegen aan de uitgebreide info van Ela. Ik wil alleen zeggen dat je echt niet streng voor jezelf hoeft te zijn - ook niet 'in je hoofd'Je doet het super en ondanks alle tegenslagen ben je druk bezig om zo goed mogelijk voor je kindje te zorgen. Meer kun je niet doen. Streng zijn voor jezelf is dan helemaal nergens voor nodig
![]()
Fijn om te horen dat het stabiel gaat en de eerste signalen voorzichtig positief lijken te zijn. Hopelijk herstel je snel genoeg om veel bij haar te mogen zijn!Dit DjoessSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hadden vanmorgen vals alarm (dacht vruchtwater te verliezen - zo begon het bij dochter ook), ben daarna de hele dag van slag geweestWist even niet wat ik met mijn vrije dag moest, terwijl er daarvoor ook niets op de planning stond
![]()
Hoe is het met Mardy?je doet het super!
Gebruik daar zeker ook de lactatiekundige voor van het kinderziekenhuis waar je nu bentquote:Op zondag 17 maart 2019 17:16 schreef Djoess het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik live mag gaan voeden denk ik dat er zeker een lactatiekundige bij moet komen, eigenlijk. Ik weet niet hoe lang het duurt voor het kan en mag en dan is Teddy natuurlijk gewend aan flesjes of enkel sonde.
Dus ik zou stuwing kunnen krijgen zo tussen dag 4 en 6 ongeveer? Niet dat ik daarop ga zitten wachten, maar dan ben ik in mijn hoofd iets minder streng voor mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |