abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 januari 2003 @ 00:46:36 #76
17061 mvt
blame Canada
pi_7769681
quote:
op woensdag 8 januari 2003 00:21 schreef semjase het volgende:

ik heb mij laten vertellen dat er meer (niet-maya) kalenders zijn die ook in dat jaar eindigen. ik heb verder geen bron, maar wil het toch ff melden. in hoeverre er voorspellingen aan 2012 vast te knopen zijn weet ik niet, maar dat dit jaar het einde van de mayakalender is, maakt mij er iig nieuwsgierig


http://www.merlyn.demon.co.uk/critdate.htm
leuke site over data. er staat bijvoorbeeld het einde van diverse kalenders in genoemt (zelf wanneer de toren van hanoii klaar is). te zien aan de vele computerdata's (ik had de site gezocht door te zoeken naar de unix timestamp die stopt in 2038) zijn het enorme nerds die het gemaakt zijn. tis deels een voorbeeldje van mijn kant dat ook een kalender die een enorme betekenis in de hedendaagse maatschappij niet het einde van de wereld voorspeld.
We were to understand there would be pie and punch?
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 02:02:47 #77
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7770754
quote:
op woensdag 8 januari 2003 00:21 schreef semjase het volgende:

[..]

om nog even terug te komen op je 'waarom toch 2012'. ik heb mij laten vertellen dat er meer (niet-maya) kalenders zijn die ook in dat jaar eindigen. ik heb verder geen bron, maar wil het toch ff melden. in hoeverre er voorspellingen aan 2012 vast te knopen zijn weet ik niet, maar dat dit jaar het einde van de mayakalender is, maakt mij er iig nieuwsgierig


kalenders nee, met uitzondering van die van de maya's dan. wel zijn er andere voorspellingen die een catastrofale gebeurtenis in het jaar 2012 vertellen:

de maya's: de maya's hielden hun data niet bij zoals wij. de begindatum van de lange tellingkalender is 0.0.0.0.0 en de einddatum wordt geschreven op 13.0.0.0.0. volgens de gregoriaanse kalender komt dit neer op 3114 voor christus en 2012 na christus. de maya's die nog overgebleven zijn geloven dat er op 22 december 2012 een poort naar de 4e dimensie wordt geopend die de mens naar een hoger bewustzijnsniveau zal brengen en de mensheid wordt verheven. het is een soort van doodgaan, in het verhevene bewustzijn schijnt geen lichaam nodig te zijn. in dit leven is slechts tijdelijke ontkoppeling mogelijk.

de inca's: de inca'ss denken hetzelfde als de maya's. inca-mythes zeggen dat er in 2012 een amacushicushi plaats zal vinden. amacushicushi kan vertaald worden als ruimtetijdverstoring. met ander woorden, eveneens een poort naar een andere dimensie.

de egyptenaren: twee belgen, patrick geryl en gino ratinckx, kwamen erachter dat de piramide van cheops gebouwd werd om onder andere de precessietijd weer te geven. de precessie is de tijd die nodig is om de volledige dierenriem te doorlopen. dit duurt ongeveer 25.920 jaar. de onderzoekers vergeleken de maten van de mexicaanse tempels met de egyptische en kwamen tot de conclusie dat de grote piramide dienst doet als een soort klok met als einddatum 20 december 2012.

de hopi indianen: volgens de hopi indianen komt er vanaf 2003 een periode van grote zuivering aan. de zuivering zou over zijn in 2011. dit tijdstip zou te herkennen zijn aan de komst van een nieuwe planeet die in 2012 dicht bij de zon komt en voor het welgekende cataclysme gaat zorgen.

de sumeriërs: de sumeriers denken ongeveer hetzelfde. op 21 december 2012 zal de planeet nibiru langskomen (de 10de of volgens zecharia sitchin, de vertaler van de sumerische tabletten, de 12de planeet). er zijn 9 planeten in ons zonnestelsel. de sumeriers rekenden de zon en de maan erbij, dus voor hun 12 planeten. volgens de sumeriërs komt de 12e planeet in 2012 heel dicht bij de zon. de 12e planeet is een planeet met een omloopwaarde van 25.920 jaar en een baan die bijna loodrecht staat op die van de aarde en de andere planeten (mars, venus, etc...). dat wil zeggen dat de planeet om de 12.960 jaar zijn invloed laat kennen op de zon. op de zon ontstaat een grote kortsluiting tussen de zonnepolen waardoor het zal lijken alsof de zon kan ontploffen. er komen radioactieve stralen van de zon en door de poolkanteling op de zon zal ook de aarde kantelen.

de azteken: de azteken geloofden dat de samenstand in 13.0.0.0.0. een open deur naar het galactisch centrum betekende. een kosmische bron zou dan op aarde neerdalen en de galactische klok wordt terug gereset. ze geloofden dat de tzitzimime - dat zijn hemelse demonen - via de geopende poort massaal de aarde zouden demoniseren. voor de azteken betekent 2012 het einde van de mensheid.

michael drosnin, de auteur van het boek de bijbelcode, zegt dat in het jaar 2012 een belangrijke gebeurtenis staat te wachten. dit deed hij met behulp van een computer die hij door middel van een wiskundig algoritme de teksten liet overlopen. de letters die op die werden gevonden vormden opnieuw woorden. maar goed, heb het boek niet gelezen, het zal allemaal wel.

major john jenkins zegt weer dat 21 december 2012 een grotere betekenis dan de vermeende poolkanteling of 10de of 12de planeet heeft. op die dag zou de aarde namelijk in één lijn staan met de zon en het middelpunt van de melkweg. met andere woorden, de aarde staat het dichts bij de oorsprong van ons zonnestelsel en de zon zelf. maar goed, ook dat is nog niet echt bewezen.

nancy lieder, mark hazelwood zijn degenen stellen dat er iets catastrofaals gebeurt in 2003. hazelwood zegt dat niburu, de planeet waarover de sumeriers spreken, een baan heeft van 3600 jaar en dat we in 2003 de planeet opnieuw zullen ontmoeten, met alle desastreuze gevolgen van dien.
mevrouw lieder daarentegen heeft contact met de zetas, een buitenaards ras, die haar het volgende zou hebben verteld:

quote:
we know that the 12th planet will make its passage in late spring or early summer of the year 2003 because we are observing the planet approaching your solar system. we were present when it came through last. this is as known to us as the setting of the sun and the rising of the sun is to you. we see this, laid out before us, and we watch each day as the comet approaches and calculate any variance from our last plot. therefore this is not something uncertain that we have to morph up out of calculations and call "the best estimate" or "our speculation". this is not speculation, this is observation, and we are telling you what we are observing.
al met al zal het vuurwerk in 2013, volgens deze voorspellingen en bronnen, spectaculair worden. niets kopen dus! het geeft toch wel stof tot nadenken dat toch nog veel oude beschavingen het jaartal 2012 gemeen hebben, waarin men zegt dat dit het jaartal van de apocalypse is. het voorspelt niet veel goeds, maar ach, aan alles komt ooit een einde. en waar een einde is, is weer plaats voor een nieuw begin. ik wacht met spanning af....
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 8 januari 2003 @ 16:29:54 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_7779464
hoe weten al die mensen dat toch, dat er in 2012 iets staat te gebeuren? fluistert god dat hun in, hebben ze superieure wetenschappers, gebruiken ze een speciaal soort paddo's?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 17:28:45 #79
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7780926
quote:
op woensdag 8 januari 2003 16:29 schreef perrin het volgende:
hoe weten al die mensen dat toch, dat er in 2012 iets staat te gebeuren? fluistert god dat hun in, hebben ze superieure wetenschappers, gebruiken ze een speciaal soort paddo's?
geen idee, kon ik maar teruggaan in de tijd en het aan hen vragen. wat ik wel weet is dat enkele van deze beschavingen zijn uitgeroeid in de naam van god. dus die god zal het hen zeker niet ingefluisterd hebben.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7781855
quote:
op woensdag 8 januari 2003 16:29 schreef perrin het volgende:
hoe weten al die mensen dat toch, dat er in 2012 iets staat te gebeuren? fluistert god dat hun in, hebben ze superieure wetenschappers, gebruiken ze een speciaal soort paddo's?
lol, weet je hoeveel miljarden er worden gespendeerd aan onderzoek. wetenschap rulez!

btw: lees het hele artikel dan hoef je god niet om hulp te vragen

pi_7791889
ik weiger te geloven dat grootse gebeurtenissen staan te gebeuren enkel en alleen omdat enkele cyclische jaartellingssystemen hun nieuwe cyclus bereiken.
of omdat dan toevallig de hele dierenriem doorgeroteerd is.
of omdat we in een lijn met het galactisch centrum staan.
ik zie geen enkel verband tussen die gebeurtenissen en een mogelijke andere gebeurtenis, behalve dan dat deze mogelijk toevallig kan plaatsvinden in dat jaar.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 03:57:57 #82
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7791912
quote:
op donderdag 9 januari 2003 03:44 schreef paladin het volgende:
ik weiger te geloven dat grootse gebeurtenissen staan te gebeuren enkel en alleen omdat enkele cyclische jaartellingssystemen hun nieuwe cyclus bereiken.
of omdat dan toevallig de hele dierenriem doorgeroteerd is.
of omdat we in een lijn met het galactisch centrum staan.
ik zie geen enkel verband tussen die gebeurtenissen en een mogelijke andere gebeurtenis, behalve dan dat deze mogelijk toevallig kan plaatsvinden in dat jaar.
blijkbaar om dat je te wetenschappelijk bent ingesteld. niks mis mee, en is dus jouw goed recht.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7791914
quote:
op donderdag 9 januari 2003 03:57 schreef bwenniebren het volgende:

[..]

blijkbaar om dat je te wetenschappelijk bent ingesteld. niks mis mee, en is dus jouw goed recht.


best wel, alleen dat "te" lijkt te impliceren dat jouw goed recht rechter is dan het mijne
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 04:02:02 #84
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7791922
quote:
op donderdag 9 januari 2003 03:59 schreef paladin het volgende:

[..]

best wel, alleen dat "te" lijkt te impliceren dat jouw goed recht rechter is dan het mijne


nee hoor, absoluut niet!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7902201
rest mij nog een vraag,
stel de polen keren om, keert dan de aarde (als massa) mee om door de polariteit van de zon?
Don't fight a fight you think you can win.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 23:57:13 #86
44165 RaBlaBla
Ratelt maar raak
pi_7902758
nee ik denk het niet, want ze hebben ooit zeer oude gesteente gevonden die gevormd zijn toen het magnetisch veld anders om was. en die liggen nu dus tegen de keer in dus de aarde draait niet om anders hadden deze gesteenten anders om gelegen ten opzichte van de zon.
. <---- nee het ligt niet aan uw toestel, deze pixel is niet stuk, onze excuses voor het ongemak
  woensdag 15 januari 2003 @ 00:01:20 #87
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7902834
het is toch eigenlijk wel grappig dat nou net wij al deze apocalyptische evenementen mee mogen maken.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7933972
quote:
op woensdag 15 januari 2003 00:01 schreef tvlxd het volgende:
het is toch eigenlijk wel grappig dat nou net wij al deze apocalyptische evenementen mee mogen maken.
lol er waren al veel meer voor ons hoor die lieve dino's bijvoorbeeld
  donderdag 16 januari 2003 @ 17:23:56 #89
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7933998
quote:
op donderdag 16 januari 2003 17:22 schreef jorn_z het volgende:

[..]

lol er waren al veel meer voor ons hoor die lieve dino's bijvoorbeeld


gelukkig zijn dat stelletje slangenhuiden weg, zeg! eindelijk konden onze voorouderlijke mini-muisjes uitgroeien tot echte zoogdieren!
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7935166
quote:
op donderdag 16 januari 2003 17:23 schreef tvlxd het volgende:

[..]

gelukkig zijn dat stelletje slangenhuiden weg, zeg! eindelijk konden onze voorouderlijke mini-muisjes uitgroeien tot echte zoogdieren!


kheb laatst nog wat van een dino gegeten.....
ze waren best lekker... die chickenwings van kfc
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_7937844
quote:
op donderdag 16 januari 2003 18:38 schreef -crash- het volgende:

[..]

kheb laatst nog wat van een dino gegeten.....
ze waren best lekker... die chickenwings van kfc


hadden ze vleugels dan

nu weer on-topic

pi_7940410
lekker serieus jongens.
maar goed, het aards electrisch veld komt dus om dat er een vloeibare ijzerstroom is onder de aardse schillen die dus in een aantal duizend jaar van richting omdraait en dan dus de andere kant op gaat stromen. dit resulteerd in het omdraaien van de polen, juist?

welnu, wat voor invloed heeft dat op de drift richting van de tektonische platen, gaan die dan mischien ook de andere kant op?

hoeveel informatie hebben ze eigelijk van de vorige keer dat de magnetische polen omkeerde?

Don't fight a fight you think you can win.
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:51:30 #93
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_7941245
interesant artikel.

* zworld maar afwacht.

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]&gt;&gt;&gt;Forum!&lt;&lt;&lt; [br]MPEG FAQ!
pi_7942219
niet alleen de aardse polen keren zich, ook de polen van de zon doen dat om de 22 jaar. zullen de andere planeten dat dan ook hebben ?

[dit bericht is gewijzigd door -crash- op 17-01-2003 00:14]

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_7942530
pfff.. tegen die tijd is er toch al lang een asteroïde tegen de aarde gevlogen.. of de zon is opgefikt..

het kan me allemaal niet zoveel schelen als ik eerlijk moet zijn.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_7942953
hier nog een ander raar verhaal ...

pasadena--researchers at the california institute of technology think they have solved part of the mystery of the "evolutionary big bang" that occurred half a billion years ago. at that time, life on earth underwent a profound diversification that saw the first appearance in the fossil record of virtually all animal phyla living today. with relative evolutionary rates of more than 20 times normal, nothing like it has occurred since. in a paper published in the july 25th issue of science, the caltech group reports that this evolutionary burst coincides with another apparently unique event in earth history--a 90-degree change in the direction of earth's spin axis relative to the continents. dr. joseph kirschvink, a geologist at caltech and lead author of the study, speculates that a major reorganization of tectonic plates during latest precambrian time changed the balance of mass within the earth, triggering the reorientation. thus, the regions that were previously at the north and south poles were relocated to the equator, and two antipodal points near the equator became the new poles.
"life diversified like crazy about half a billion years ago," says kirschvink, "and nobody really knows why. it began about 530 million years ago, and was over about 15 million years later. it is one of the outstanding mysteries of the biosphere. "the geophysical evidence that we've collected from rocks deposited before, during, and after this event demonstrate that all of the major continents experienced a burst of motion during the same interval of time."

bron : http://www.world-mysteries.com/sci_2.htm
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

indeed it is. it currently has a strength at the earth's surface of 0.6 gauss. but long term observations show that it is decreasing at a rate of about 0.07 percent per year. this means that in 1500 years from now, it will only be about 35 percent as strong as it is today, and in 4000 years it will have a strength of practically zero. because the magnetic field is a critical buffer shielding the biosphere from cosmic rays and charged particles from the sun, the health hazard posed by the earth loosing its magnetic field is hard to comprehend. the geologic record, however, shows that the earth's polarity flips every 250,000 years or so and that presumably half way through each 'flip' cycle, the field goes to a value near zero. there are no identifiable fossil effects from previous flips, so perhaps they are not as mutagenic as we might suppose. on the other hand, perhaps other species are less susceptible to genetic damage than we humans! we know that many species of bacteria, birds and fish can sense the direction of the magnetic field and use it for migration and finding food in murky waters. these animals may perish 'suddenly' when the field changes and they can no longer rely on it to orient themselves. we have never experienced loosing our magnetic field, and the fossil record is pretty mute about the effects. no one really knows if the condition of zero-field will last 5 years, 10 years or 500 years. stay tuned

bron: http://itss.raytheon.com/cafe/qadir/q816.html

[dit bericht is gewijzigd door -crash- op 17-01-2003 00:18]

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_7943411
quote:
op donderdag 16 januari 2003 22:18 schreef depurperewolf het volgende:
lekker serieus jongens.
maar goed, het aards electrisch veld komt dus om dat er een vloeibare ijzerstroom is onder de aardse schillen die dus in een aantal duizend jaar van richting omdraait en dan dus de andere kant op gaat stromen. dit resulteerd in het omdraaien van de polen, juist?
helaas ....
earth's north and south magnetic poles flip-flop every few hundred thousand years. computer simulations now suggest that the planet's rocky mantle, rather than its outer core of liquid iron, controls the mysterious rhythms of these reversals.

bron: http://www.academicpress.com/inscight/10271999/grapha.htm

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:25:34 #98
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_7951211
als we geen magnetisch veld hebben, dan bouwen we er toch een.
de fusie-technieken om stroom te ontwikkelen zijn al behoorlijk ver.
energie is dus geen probleem.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_7951822
je haalt twee dingen door elkaar, het electrisch veld komt door de vloeibare ijzerstroom, alleen wordt dit omkeren mischien wel is bepaald door de mantel.

uit hetzelfde stukje van jou:
although the field clearly originates in the planet's metallic core, some researchers have speculated that slow churnings in the overlying mantle must affect when and how magnetic chaos strikes.

Don't fight a fight you think you can win.
pi_7978010
quote:
trekvogels, vissen en schildpadden zullen zeer verward raken
daar denk je ook echt aan als je aarde er aan gaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')