oostje | zondag 5 januari 2003 @ 15:29 |
Hallo, Ik zit er over te denken om over een maand of twee een nieuwe mountainbike aan te schaffen. Om alvast op wat ideeen te komen ben ik de folders al ingedoken van gazelle en giant. Volop keuze. Maar wat moet ik kiezen????? Mijn budget is maximaal 800 Euro. Ik ga de fiets 60% op de weg gebruiken en 40% in het ruigere terein. Tot nu toe heb ik de volgende fietsen geselcteerd uit de tot mij beschikbare folders binnen mijn budget en die mij geschikt lijken. Giant | All Road | Central Park (769 Euro) Ik heb gezien dat er verschillende opties zijn wat betreft remmen en versnellingen. Bijvroobeeld schijfremmen, is dat fijner??? En die versnellingen waarbij je als een soort extra handvat moet draaien aan het stuur, dat lijkt me niks, maar is dat ook zo? Ook hebben de verschillende modellen vering aan de voorkant, dat lijkt me best fijn, maar is dat ook zo, en wat zijn de verschillen? Evenzo voor de verende zadelpen. En nu heb ik dus nog maar 2 merken bekeken.............. Wat ik graag van jullie zou willen weten: - Hebben jullie zelf ervaring met 1 van bovenstaande fietsen? Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
Leatherface | zondag 5 januari 2003 @ 15:34 |
Omdat er de laatste dagen een enorme wildgroei aan MTB topics is heb ik dit topic omgezet in het centraal mountainbike topic | |
MeAndMyself | zondag 5 januari 2003 @ 15:44 |
Surf ff naar www.trekbikes.com en (ik weet dat de site niet echt duidelijk is) zoek ff op Trek 4900. dat is iig eentje die ik heb en het is echt een topding. Hij rijdt perfect, heeft schijfremmen, wat betekent dat je ongeveer gelijk stilstaat bij t remmen. voorvering. Hij rijdt gewoon lekker ![]() Misschien kan je plaatselijke fietsenboer je ermee helpen..Treks worden niet over verkocht, izelf heb em uit Amerika meegenomen paar maanden geleden, maar ik weet wel dat ze in Nederland worden verkocht (best veel plaatsen geloof ik, en owja, er is ook nog een Giant versie van gloof ik, die er bijna identiek uitziet. Hij is hier in Nederland ongeveer 5-600 euro schat ik, niet meer, niet minder.. | |
Bartoli | zondag 5 januari 2003 @ 16:00 |
Welke je pakt moet je zelf weten!!! Ik zou dan kiezen voor een voorvering, ik zou geen zadelvering pakken!! Moet je ook zelf weten maar ik vind zadelvering niet fijn. Ik wens je veel succes met je keuze | |
oostje | zondag 5 januari 2003 @ 16:08 |
quote:Thanks, Ik neem aan dat je dan de extreme polish versie hebt aangezien die met hydraulische remmen is uitgevoerd. Voor mij is die net iets te duur. Wat zijn je ervaringen met de remmen trouwens, zijn er veel verschillen merkbaar? | |
oostje | zondag 5 januari 2003 @ 16:11 |
quote:Heb de site bekeken. Fietsen zien er goed uit, alleen erg jammer dat er geen prijzen bij te vinden zijn. Heb wel een dealer hier in de buurt gevonden, dus moet ik daar maar eens heen. | |
Bartoli | zondag 5 januari 2003 @ 17:32 |
quote:Ik neem aan dat je het verschil tussen gewone remmen en hydraelische remmen bedoeld?? Er is verschil merkbaar het remt beter, je hoeft maar ff aan de rem te komen en het is al voelbaar dat is met normale remmen minder het geval. Zit wel nadeel aan je moet het goed schoonmaken, moet je de remmen voor losmaken anders zijn ze zo stuk. Kweet niet wat je nog meer wilt weten??? | |
BitchNix | maandag 6 januari 2003 @ 22:15 |
Als je in Nederland fietst heb je eigenlijk geen schijven nodig. Gewone V-brakes zijn (bij mij) voldoende, en zeker als je niet al te veel geld uit wilt geven een goede keus. Voor vering is zeker aan te raden, al moet je er wel voldoende aan uit willen geven anders is het zinloos, beter een vaste vork dan een slechte verende. Zadelvering heb imho niet nodig en raadt ik je ook uit kosten overwegingen af. En gripshifts (die handvatten): je moet er van houden...kijk of je eens bijde systemen kan gebruiken. En ook niet gek als je niet te veel uit wilt geven: een tweede hands fiets | |
Coelho | maandag 6 januari 2003 @ 22:23 |
Ik heb de Giant Central Park, uitgebreid met bar-ends. Fijne fiets voor op de weg, grindpaden harde zandpaden enz. Maar geen fiets om op een Mountainbike track te komen. Ten eerste niet omdat er slicks op zitten, Ten tweede niet omdat het een 28" fiets is, die niet zo wendbaar is als een 26" en ten derde niet omdat je een wegfiets groter koopt dan een mountainbike. Absoluut een fijne fiets (ik ga er mee naar mijn werk en rijdt 1 a 2 keer per week zo'n 75 km), maar als je echt voor het presteren gaat kun je beter een losse wielrenfiets en een losse mountainbike kopen. | |
snokky | maandag 6 januari 2003 @ 22:30 |
Ik heb 2 jaar geleden gewoon een no name frame op laten bouwen bij de lokale fietsboer. Mooi frame met oversized buizen. Af laten monteren met LX en wat ritchey wielen en natuurlijk magura !! dat remt echt als een tiet!!! voor het luttele bedrag van 1600 oude guldens!! Je zou nog wat kunnen bezuinigen op de afmontage stx cranks ofzo... suc6 | |
TheSperminator | dinsdag 7 januari 2003 @ 08:51 |
Hoi Oostje, even wat informatie: Hydraulische remmen hebben het voordeel dat er geen kabels gebruikt worden, maar olie om de kracht van de remhendel over te brengen op de remmen. Dit gaat zonder wrijving en in tegenstelling tot het bekande stalenkabel in geleidekabel principe zonder rek van de stalenkabel. Ook hebben de niet-hydraulische systemen de euiegenschap dat als de buiten kabel van binnen beginnen te slijten door gebruik het remmen en schakelen lastiger gaat. Je hebt hydraulische velgremmen en hydraulische schijfremmen, net zoals je schijfremmen hebt die bediend worden met het stalenkabel in buitenkabel principe. De hydraulische velgremmen zijn zwaarder dan de normale v-brakes, maar het verwisselen van remblokjes in reuze eenvoudig (Ik heb magura hs-33 (de duurdere), de hs-11's (de goedkopere) van de gazelle extreme polish heb ik geen ervaring mee, maar ik neem aan dat dat hetzelfde gaat) en ze zijn ongevoelig voor vuil (natuurlijk zit hier een limitering aan, maar het gaat beter dan met v-brakes. Meganische schijfremmen: worden volledig met een kabel bediend. Qua verende voorvork kan ik ook zo een verhaal ophangen. Het hangt allemaal van je budget af en hoe je je matyeriaal onderhoudt. Een goed onderhouden goedkope voorvork kan beter presteren dan een slecht onderhouden dure voorvork. Ik kan je wel zeggen dat het frame van de gazelle instinct je tegen gaat staan. Ik heb een zelfde frame, maar je kan geen bidons of bidonhouders aan je frame bevestigen en ook een pomp bevestigen leverde bij mij problemen op. Ik heb vroeger gripshift gehad (dat schakelen met de hand) de grootste fabrikant is SRAM (www.sram.com) en de shimano-way is triggershifters. Dit is allemaal afhankelijk van persoonlijke voorkeur. De velgen van de gazelle's zijn wel sterk. Ik rijd er al 2 jaar mee, best intensief en ze vertonenn geen mankementen. Succes met een mtb uitzoeken. Je kunt ook kijken op www.dirty-pages.nl en dan op het forum. Hier kom je heel veel technische informatie tegen over van alles. Pas op voor de bomen (Je weet wel, die van het bos.) De MPH-3 remmen van giant (Giant terrago fs1) staan trouwens best goed bekend. Dus dat is niet verkeerd, maar die suntour voorvork ken ik niet. | |
BitchNix | dinsdag 7 januari 2003 @ 13:00 |
ik heb zelf geen ervaring met suntour vorken maar ik heb me laten vertellen dat ze niet echt geweldig zijn. Maar kijk anders ook eens op: www.mountainbike.nl | |
Boesjke | dinsdag 7 januari 2003 @ 15:59 |
-edit: geen porno op fok- [Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-01-2003 16:02] | |
oostje | zaterdag 1 maart 2003 @ 16:07 |
thanks allemaal! | |
Solitarias | vrijdag 7 maart 2003 @ 17:33 |
fiets.pagina.nl en dan het forum : een weelde aan info Samenvatting van dit forum: Schijfremmen: alleen indien dat hydraulische zijn, mechanische zijn zeer vaak bagger Verende vork/zadelpen: voor 800 EUR heb je redelijke kwaliteit, maar zeker niet super. Ik zou voor een vaste vork gaan, zeker gezien je verwachte gebruik. Alles wat beweegt, slijt ook. Ik heb laatst een Jan Janssen (www.janjanssen.nl) fiets in elkaar laten bouwen (923 EUR) en ben er zeer tevree mee! LX afgemonteerd met vaste vork en V-brakes (voor op fietsvakantie) Voor meer vragen: post maar op FOK | |
Courage | donderdag 13 maart 2003 @ 08:37 |
Zoals Solitarias al zegt moet je voor 800 euro niet een topfiets verwachten. Probeer er inderdaad goede onderdelen op te krijgen. Als je regelmatig wilt mountainbiken moet je minimaal Deore er op hebben zitten, maar nog mooier is LX. Meer heb je als beginner eerst ook niet nodig.. je kunt later altijdn og upgraden.. en als je het mountainbiken geen leuke sport meer vind, dan heb je niet een dure fiets thuis staan.. Heb zelf gister ook een andere fiets gekocht.. ik had een Klein Attitude uit 1999 en heb nu een Klein Attitude Comp frame gekocht uit 2000 waarop slechts een paar keer gefietst is.. frame is als nieuw!! hmmm | |
B | donderdag 13 maart 2003 @ 08:46 |
Kijk eerst ff naar een echt merk voordat je een giant of een gazelle koopt ![]() | |
Courage | donderdag 13 maart 2003 @ 09:44 |
Specialized S-Works... ![]() bijna net zo mooi als m'n Klein.. ![]() ff plaatje erbij.. | |
lg_greenman | donderdag 13 maart 2003 @ 13:01 |
zoals net al gezegd werd, ga eens naar een echte fietsenmaker, en dan niet eentje met alleen stadsfietsen maar ook eentje met race en mtb. Welke regio woon je eigenlijk ? In Amsterdam kan ik je zeker Cycles Brands, Presto, Lohmann en Kapteyn aanraden... en als je echt budget wil kan je eens op www.salden.nl kijken | |
DeStedebouwer | donderdag 13 maart 2003 @ 19:26 |
Uit een ander topic:quote:Dat blijft alleen niet echt lang zitten. Gewoon vet, da\'s het beste. En na elke flinke toer je fiets gewoon poetsen. En dan niet met een hogedrukspuit nee. | |
Mes | vrijdag 14 maart 2003 @ 21:44 |
quote:Huh....waarom niet? Ik doe dit op mijn werk en het gaat denk ik wel goed. | |
TheSperminator | dinsdag 18 maart 2003 @ 12:32 |
Door de hoge druk spuit je dan water en zand in je kogellagers (naven, trapas, enz). Zeker als je even netjes je wielen of trappers afspuit. Je kunt het wel op een afstandje doen, of op de nevel stand. | |
TheSperminator | dinsdag 18 maart 2003 @ 12:36 |
quote:Gewoon vet is niet het beste. Vest is te dik en komt niet goed tussen de ketting. Als je met vet je ketting uitkookt is het weer een ander verhaal. Hier kun je eea er over lezen: | |
DeStedebouwer | woensdag 19 maart 2003 @ 20:56 |
quote:Teflonspray dus voor het smeren. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2003 @ 21:21 |
quote:Ik heb geen ATB maar wel een hybride en een racefiets. Daarvoor gebruik ik ook altijd teflonspray. Eerst ketting schoonmaken met zo'n apparaatje+kettingreiniger en een nachtje laten drogen. De volgende dag spuit ik er dan teflonspray op (niet teveel). Dat laat ik een uurtje intrekken en dan veeg ik met een doekje de overtollige teflonspray van de ketting af (dat trekt alleen maar vuil aan). Hierna loopt de ketting perfect en geruisloos ![]() | |
hemaslagroomtaart | donderdag 20 maart 2003 @ 16:21 |
Help...... (begin goed gek te worden..) Na een zeer grote schoonmaak ben ik bezig om mijn voor derailleur van mijn moutainbike opnieuw af te stellen (Shimano Deore FD-M510 voorderailleur en Shimano XT achterderailleur) maar ik krijg dit niet meer goed voormekaar.. Wie kan mij een goede en duidelijke beschrijving geven hoe ik dit wel voormekaar kan krijgen..
| |
fratzz | vrijdag 21 maart 2003 @ 00:34 |
quote:misschien heb je hier wat aan? ![]() Voorderailleur
astu! als toevoeginkje: Als de derailleur boven het grootste blad staat moet er tussen blad en derrailleur 2tot3 mm ruimte zitten. [Dit bericht is gewijzigd door fratzz op 21-03-2003 00:41] | |
hemaslagroomtaart | zaterdag 22 maart 2003 @ 13:27 |
He bedankt voor je hulp... Ik duik nu weer de tuin in om verder te gaan met afstellen.. Eerst wel weer m'n achteras aanpassen want daar zit speling in zag ik jammer genoeg. | |
hemaslagroomtaart | zaterdag 22 maart 2003 @ 17:54 |
Oke, paar uurtjes verder.. Ik heb hem nu aardig afgesteld maar hij blijft in z'n zwaartste verzet (groot voor/klein achter) toch nog net (wel heel licht) tegen de buitenste plaat lopen.. zie foto Ik heb hem bij de shifter al aardig strak staan en zoals je kan zien staat de high stelschoef ook al aardig hoog. De ruimte tussen het grootste tandwiel en voorderailleur is 1 a 2mm. Kan ik hem nog strakker zetten door bij shifter aan te draaien ? | |
Flatbeat-Eric | zondag 23 maart 2003 @ 15:54 |
quote:ben je nou nog steeds bezig ![]() | |
TheSperminator | maandag 24 maart 2003 @ 09:56 |
quote:Dat ziedt er niet goed uit, zeker niet met die stel schroeven. Is het gelukt? anders heb ik nog wel wat info voor je. | |
hemaslagroomtaart | maandag 24 maart 2003 @ 14:12 |
Nah, het loopt in iedergeval wel maar niet op de manier (zo lijkt mij) op de goede manier. Ik gebruik m'n fiets vooral in de stad (Rotterdam centrum) vandaar slicks ipv van normale banden en soms om grotere stukken te rijden. Vorig jaar werd ik weer eens van m'n fiets af gereden door een imbiciel die niet kon rijden met z'n auto en heeft me zo ongeveer ter hoogte van m'n voorderailleur gepakt. De platen zijn gelukkig niet krom en m'n voortandwielen ook niet. Ik probeer het vandaag gewoon weer opnieuw met afstellen maar tips zijn altijd welkom. | |
TheSperminator | maandag 24 maart 2003 @ 14:31 |
quote:Het afstellen is niet moeilijk, je moet alleen de juiste methode weten en die vind je hier: http://www.shimano-europe.com/cycling/phpimages/productserie/service_pdf/F740E.pdf en http://www.parktool.com/repair_help/howfix_frontderailleur.shtml succes! | |
hemaslagroomtaart | maandag 24 maart 2003 @ 14:38 |
Dankje voor hulp.. de eerste link had ik al bezocht. Nu de tweede | |
hemaslagroomtaart | dinsdag 25 maart 2003 @ 17:36 |
Dank voor de hulp.. alle problemen zijn opgelost met het afstellen. Het plaatje wat de kabel van de top-pull deore front derailleur vastklemt zat verkeerdom waardoor de derailleur niet goed werkte. Nu zitten de stelschroeven laag en schakelt hij weer zoals ie zou moeten doen... | |
OphiOn | dinsdag 25 maart 2003 @ 18:58 |
quote:Heb je er misschien al is over nagedacht om een bike inelkaar te laten zetten? i.p.v een kant en klare bike, (cannondale, be one) Er zijn fietsenzaken die dit doen. (Als je goede bike wilt blijf dan weg bij Gazelle/Giant/Trek) Ik zou altijd voor een aluminium frame gaan, stalen frames komen amper nog voor. Voor versnelling etc, blijf bij shimano, al het andere is gewoon weg rommel, er zijn wel een paar uitzonderingen. (meestal Pro merken) Ik kan nog wel wat door-lulle maar neem is een kijkje op http://forum.mountainbike.nl/ Beginners sectie, daar zijn ook mensen die je kunnen adviseren! Ik zag net ook een paar links naar full-suspension bike's, dit is absoluut onzin, tenzij je downhill doet, maar daar moet je hier in Nederland niet voor zijn. Voor 800 euro kan je al een hele fatsoenlijke bike krijgen. Succes! [Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 25-03-2003 19:17] | |
-Shibby- | dinsdag 25 maart 2003 @ 22:35 |
Een eigen fiets in elkaar zetten is zeker beter aangezien je je eigen behoeften erop los kunt laten. En giant en trek enz hebben wel goed fietsen maar niet in de prijzklasse onder 800 euro. Maar ik ben het niet eens dat je alleen naar shimano moet kijken, het is wel mijn voorkeur, maar sram heeft ook goeie spullen sram 3.0 daar heb je niets, maar aan sram 7.0 en misschien 5.0 heb je wel wat. Als het wat duurder mag, Magura h33s remmen, hydrolische velgremmen. in een woord SUPER. dat is zeker mooi spul, en ik spreek uit ervaring. | |
OphiOn | dinsdag 25 maart 2003 @ 22:39 |
quote:SRAM is inderdaad ook goed, maar SRAM 3.0 is rommel.. terwijl Shimano in dezelfde klasse beter is. Deore vind ik persoonlijk helemaal niet kantje boord, Shimano heeft ook nog Aluvio, en zelfs Acera nog geloof ik. Zoals je zelf ook wel weet je kan het zo gek maken als je wilt! | |
Jazpurs | dinsdag 25 maart 2003 @ 22:45 |
Ik heb vorig jaar voor 750,- een Specialized Rockhopper gekocht. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een fiets met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zag er van het weekend nog een staan bij Lohmann in Amsterdam (mocht je daar in de buurt wonen...). Ik zal je iig aanraden naar een goede sportfietsenwinkel te gaan, daar hebben ze vaak een wat breder aanbod wat merken betreft. | |
DaBuzzzzz | woensdag 26 maart 2003 @ 12:56 |
Sgop!! Araminta!! roep jij eens wat zinnigs? Er zijn er in mijn directe omgevingen nu al 3 die voor een ongeveer gelijk bedrag een startersbike zoeken.
| |
OphiOn | vrijdag 28 maart 2003 @ 21:43 |
Nou niet echt veel reacties he? Zijn er zo weinig fok!kers die mountain biken ![]() | |
Flatbeat-Eric | vrijdag 28 maart 2003 @ 23:51 |
quote: ![]() GT > maniac | |
Xanteh | zaterdag 29 maart 2003 @ 02:30 |
quote:Ja ik, maar ik neem aan dat je dat geen ene reet boeit! Ontopic: Gewoon een beetje goed rond kijken... En wat rond gaan zoeken op Nederlandse website about this. www.google.com? | |
OphiOn | zaterdag 29 maart 2003 @ 17:13 |
Topic eventjes wat omhoog schoppen. ![]() Ik heb onlangs nieuwe MTB schoenen gekocht (Shimano SM-221 Silver) Plaatje: Weinig fok!kende MBT'ers dus.. (vind vrouwelijke MTB'ers | |
fratzz | zondag 30 maart 2003 @ 14:12 |
quote:Vertel eens wat jou laat zeggen dat deore kantje boord is en lx goed? Wat zijn de verschillen ? | |
hellmondunited | zondag 30 maart 2003 @ 16:16 |
Ik zelf heb een B1 Bombus, niet de slechtste fiets dus, zelf heb ik schijfremmen..op t begin had ik dr wel wat probleme mee, maar nu doen ze t wat beter. ik zou in ieder geval geen goedkope giant kopen, en ook gazelle is niet echt een mountainbike merk, maar wat je ook koopt ik zou de fiets wel goed onderhoude anders kun je zo weer een nieuwe kope dus elke keer poetse enzo*) | |
Tburg | zondag 30 maart 2003 @ 19:23 |
quote: ![]() ![]() | |
OphiOn | zondag 30 maart 2003 @ 20:02 |
quote:Beters! Ik heb de hele ochtend gebiked, en vanmiddag gewerkt ik ben kapot. ![]() | |
-Shibby- | zondag 30 maart 2003 @ 23:12 |
Waarom deore kantje boord is en lx goed, nou omdat: zoals ik al zei als je een keer per week flink gaat scheuren trap je alles lager in de schimano serie dan deore al vrij vlot stuk, deore houd het wel vol, maar voor dat beetje extra geld neem dan lx. Dat gaat langer mee en schakelt en fietst beter. ik heb zelf alleen ervaring met lx, maar je kan jezelf wel voorstellen dat als je op een ik noem maar aldi fiets gaat scheuren dat het niet lang mee gaat. om die redenen zeg ik dat deore kantje boord is en lx net ff stapje beter. Voor de fanatieke fietser is lx het instap model. | |
JollyBlaze | maandag 31 maart 2003 @ 00:22 |
zelf heb ik de Gary Fisher Marlin | |
fratzz | maandag 31 maart 2003 @ 21:07 |
quote:Er zit bijna geen verschil in de deore en deore lx behalve dan dat bij lx op gewicht is bespaart. een groter voordeel is bij shimano Deore lx 2003 een octalink trapas heeft waardoor de trapas veel stijver(stabieler) is geworden. Deore lx gaat echt niet veel langer mee....... meer aluminium is een lager gewicht maar meer slijtage zoals de de tandwielen op het crankstel en de cassette. | |
OphiOn | maandag 31 maart 2003 @ 21:16 |
quote:Deore (2003) heeft ook octalink/hollowtech. | |
hellmondunited | dinsdag 1 april 2003 @ 16:56 |
Ben ik t niet mee eens, ik zelf werk in een fietsenzaak en mountainbike ook. Ben dr toch echt achter gekomen dat LX veel langer mee gaat, en tja..ze worden niet voor niks voortaan overal op gemonteerd, als t niet beter was als de gewone deore dan zouden ze dat ook niet doen | |
Hakkert | woensdag 2 april 2003 @ 17:37 |
Ik heb even een vraag over het rijden in de bossen. Natuurlijk moet je een helm dragen in de bossen, want daar vallen is natuurlijk geen pretje. Mijn vraag gaat over de pedalen en schoenen. Moet je een soort klik-systeem hebben waarbij je een schoen in een pedaal klikt. Lijkt mij niet echt veilig aangezien je misschien nog wel eens een voet voor balans nodig bent. Een andere optie is een soort bandje om de pedalen heen, zodat je er niet afglijd ( weet nie of die los te koop zijn voor mountainbikes..jullie misschien een idee? ) Of zouden jullie zonder iets doen en gewoon los op de trappers staan? | |
-Shibby- | woensdag 2 april 2003 @ 19:22 |
Nou met een spd pedaal kom je makkelijker los als met zo een bandje, als je namelijk opzij wil stappen draait je pedaal eruit, maar dat bandje gaat niet van je voet af je blijft dus gewoon steken. dus je zo dan beter spd pedalen kunnen nemen, dat zijn die klik dingen. Of zonder pedaal gaan fietsen, dat kan natuurlijk ook nog. | |
OphiOn | woensdag 2 april 2003 @ 19:47 |
SPD staat voor Shimano Pedaling Dynamics ( http://www.shimano-europe.com/cycling/ ). Dit systeem is redelijk veilig, je klikt er heel makkelijk in en uit. Die bandjes zijn eigenlijk heel ouderwets, en absoluut gevaarlijk. Dus daar moet je echt niet aan beginnen. Ik heb ook nog een tijdje gebiked zonder SPD schoenen/pedaaltjes en ik gleed altijd van de pedalen af. Het biked echt 2X beter met SPD schoenen/pedaaltjes. Je moet er misschien wel eventjes aanwennen. [Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 02-04-2003 19:59] | |
Hakkert | woensdag 2 april 2003 @ 20:10 |
aha owkeej... en kent iemand een Batavus B-one mountainbike? Is dat een beetje goed spul? Hier een foto Ik koop trouwens deze niet, maar dezelfde met voorvering van een kameraad... Kan je met deze op de weg en in het bos goed fietsen of is 1 van de 2 wel minder? | |
hellmondunited | zondag 13 april 2003 @ 13:55 |
B1 is zeer goed spul alleen die op die foto volgens mij niet echt, ik zelf heb een b1 bombus en ben er echt mega tevreden over!!! als je de site wilt zien van het b1 team dan kijk hier maar ff: www.beone-bikes.com daar staan ook de fietsen op die ze verkopen. ze kosten wel wat, maar dan heb je ook wat!!! ![]() | |
hellmondunited | zondag 13 april 2003 @ 13:57 |
hmm die fiets ziet er trouwens meer uit alsof hij dr mee naar de kroeg fietst...bijna alle fietsen zijn wel goed voor t bos en de weg, als je t ruigere land opzoekt kun je misschien toch beter een fullsuspension kopen kijk maar ff op de b1 site en zoek die rufo maar dies zwaar relax ![]() | |
OphiOn | dinsdag 22 april 2003 @ 15:32 |
quote:De heuvels in Nederland zijn niet zo hoog om een full-suspension voor aan te schaffen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 22-04-2003 15:34] | |
OphiOn | dinsdag 22 april 2003 @ 15:33 |
edit: -dubbel post- | |
hellmondunited | woensdag 23 april 2003 @ 15:26 |
quote:Daarvoor is het zeker onzin ja. vind het op de weg niet veel verschil maken. Als ik sprint sta ik toch en echt ver zak je niet door zonder schokken. Als die teminste goed is afgemonteerd ![]() | |
leonard_jaag | zaterdag 3 mei 2003 @ 20:08 |
Wie heeft er of is er bekend met de Giant xtc se4? Hoe rijdt het, hoe is de afmontage en ja, ik heb al op giant.com gekeken | |
hellmondunited | zaterdag 3 mei 2003 @ 21:34 |
quote:tis een zeer degelijke fiets. Heb um bij ons in de winkel staan en heb dr wel is op gefietst. 't is een middeklasse fiets van giant dus niet een mega goeie maar ook geen goedkope rommel t zelfde geld voor de afmontage. Dr zit LX op dus das goed spul | |
biobak | donderdag 8 mei 2003 @ 21:27 |
quote:Die bandjes zijn echt gevaarlijk. Daar zou ik niet aan beginnen. Vooral dat geklooi om je voet er fatsoenlijk in te krijgen. Je hebt ook SPD/platform pedalen waarbij je aan een kant een SPD binding hebt en aan de andere kant een conventioneel pedaal. Dan kan je afhankelijk van het type rit kiezen welke kant van het pedaal je kiest. | |
thefreezeman | dinsdag 20 mei 2003 @ 15:04 |
Hoe stel ik mijn stuur en zadel hoogte goed in. Hiermee bedoel ik dus hoeveel hoger/lager moet het stuur ten opzichte van het zadel. Als ik een eindje fiets dan gaan bij mij de handen beginnen te tintelen, hang ik dan te ver voor over? Of zijn het mijn brakke polsen? (beide een keer gebroken) | |
hellmondunited | dinsdag 20 mei 2003 @ 17:13 |
[quote]Op dinsdag 20 mei 2003 15:04 schreef thefreezeman het volgende: Hoe stel ik mijn stuur en zadel hoogte goed in. Hiermee bedoel ik dus hoeveel hoger/lager moet het stuur ten opzichte van het zadel. Als ik een eindje fiets dan gaan bij mij de handen beginnen te tintelen, hang ik dan te ver voor over? Of zijn het mijn brakke polsen? (beide een keer gebroken) [/qu hoe heb je je stuur nu staan? ik heb hem iets hoger als mijn stuur staan. sommige mensen doen hem ook even hoog als het stuur. Lager hoort in iedergeval niet. Ik weet het niet of het met die breuken te maken heeft gehad. Ligt eraan hoe je je stuur hebt staan. | |
thefreezeman | dinsdag 20 mei 2003 @ 19:25 |
Eerst had ik het stuur zelfs iets hoger dan het zadel, maar dan zit je er zo "op zijn Jan boeren fluitjes" op vind ik. Dus nu zit het stuur op precies de zelfde hoogte als het zadel. | |
hellmondunited | woensdag 21 mei 2003 @ 13:34 |
quote:Had je eerst geen last van je pols? als je dat toen niet had zou ik 'm toch weer een stukkie hoger zetten als ik jou was. en had je wel last, dan zal het toch aan je polsen liggen. Heb je trouwens een verende voorvork? zo niet dan zal het bijna 100% zeker daar aan liggen. | |
thefreezeman | woensdag 21 mei 2003 @ 16:29 |
quote: ![]() Dat is één van de redenen dat ik de race fiets heb weggedaan en er een mountainbike voor terug heb gekocht. Maar als ik op mijn "gewone" fiets zit gaan de polsen/handen ook na een kilometer of 20 gek doen. Het zal dus wel aan mijzelf liggen. ![]() ps. Is dit nu een slowchat? | |
Elmotje | woensdag 21 mei 2003 @ 17:35 |
een maand geleden heb ik die route nog bij schoorl gefietst in de duinen, atb parcours ofzo. Was wel leuk om te doen. | |
hellmondunited | woensdag 21 mei 2003 @ 18:51 |
ps. Is dit nu een slowchat? ![]() [/quote] Lijkt er wel op al wordt er de laatste dagen iets meer gereageerd Mja wat voor mountainbike heb jij eigenlijk? ik een b1 bombus, best wel relax dingetje maar wil graag over stappen op de b1 rufo, nog iets relaxer maar ook nog iets prijziger :p | |
thefreezeman | donderdag 22 mei 2003 @ 17:22 |
Ik geloof niet dat het een merk fiets is, ik kan tenminste geen merk namen ontdekken. Deze fiets is van een kennis geweest en die is werkelijk helemaal idioot van fietsen. Hij werkt als vertegenwoordiger bij Batavus, dus misschien is het wel een bedrijfs tik ![]() Zodra er weer iets nieuws op de markt is heeft hij het ook en gaat het meteen uitproberen Ieder jaar zet hij zelf weer een nieuwe fiets in elkaar en dan doet hij de "oude" voor een vriendenprijsje weg. Volgens zijn eigen zeggen, en waarom zou hij er over liegen, heeft dat ding hem bijna 2000 pleurotjes gekost. En ik mocht hem voor 500 meenemen. Als enige voorwaarde moest ik hem beloven om zo nu en dan met hem te gaan fietsen. Dat had ik beter niet kunnen doen, want terwijl ik nog bezig ben om mijn schoenen aan de trappers vast te "schroeven" is hij al aan het einde van de horizon en moet ik maar zien dat ik hem inhaal ![]() | |
hellmondunited | donderdag 22 mei 2003 @ 19:42 |
quote:Hmm is het misschien een b1? staat dat er per ongeluk toch op en dacht je dat het niks betekende? want b1 is het mountainbike gedeelte van batavus en is zwaar relax!!! ik zelf rij ook op een b1 en mijn aanstaande mountainbike is ook weer een b1, natuurlijk wel met schijfremmetjes ![]() | |
thefreezeman | donderdag 22 mei 2003 @ 20:42 |
Niet te veel vragen hoor. ![]() Ik heb verder niet zoveel verstand van fietsen, ik ga op zo'n ding zitten en begin als een dolle te trappen, and that's it. ![]() Maar ik heb de bouwer van de fiets net even gevraagd, het was geen batavus frame. Dit frame wordt gebruikt voor "specialized " fietsen en het type frame was "s works m5 ht frame" (ja, ja ik heb het maar even op een briefje geschreven) <edit> [Dit bericht is gewijzigd door thefreezeman op 22-05-2003 20:53] | |
hellmondunited | donderdag 22 mei 2003 @ 21:01 |
Oh die, das wel een relaxe fietsje ![]() | |
Mtb-Ster | zondag 25 mei 2003 @ 18:56 |
zow! Hebben we het hier over mooie mtb's? waah, bij mij in de schuur staat een ridley (frame tiger) verder istie compleet xt afgemonteerd en achter heb ik dr xtr opgezet. Hij is net 2 weekjes oud en hij rijd geweldig.
| |
Mtb-Ster | zondag 25 mei 2003 @ 19:02 |
quote:Hier wou ik tohc nog ffies op reageren. Volgens mij zijn er hier nogal fans van de spd pedalen. Hier heb ik zelf ook 3 jaar opgerden. Maar ik rijd nu op TIME pedalen. Dr zit wel een prijsje aan moet ik zeggen. Maar ze rijden echt super. Met echte bagger in het bos, heb je geen last dat je niet in je pedalen kan komen ofzo. het in en uitklikken gaat ook fijner. Het is iets aan de prijzige kant, mjha dan heb je ook echt wat hoor! | |
biobak | dinsdag 27 mei 2003 @ 19:18 |
quote:Nope, beetje recreatief. Genieten van de natuur ![]() Ik wil m'n pedalen upgraden van platform naar SPD, maar ik krijg de pedalen niet los van de cranks. Iemand tips (ja, ik weet het verschil tussen links en rechts ![]() Mooie fiets btw, die Specialized. Leuk vorkje ook. | |
thefreezeman | dinsdag 27 mei 2003 @ 20:11 |
Hij is idd erg mooi, en hij fietst als een tiet. ![]() Maar eerlijkheids halve moet ik er bij zeggen dat er op dit moment "gladde" banden onder zitten. De mountains zijn hier fryslân dan ook ver te zoeken, het enige wat we hier hebben zijn terpen, alleen staan daar vaak weer kerken op en zo, dus das een beetje moeilijk fietsen. ![]() Heb zaterdag de elfmeren tocht er mee gereden en dat ging als een trein. Heb nu alleen nog een zere ree... bips ![]() | |
marno | woensdag 28 mei 2003 @ 16:30 |
Is het ook de bedoeling om hier vragen te stellen over het onderhoud van je mountainbike? Ik ben namelijk aan het prutsen geweest omdat de derailleur tegen m'n spaken aanliep. Dat doet hij nu niet meer, maar hij wil nu ook niet meer schakelen Op de derailleur zitten drie kleine schroefjes. 2 naast elkaar (H en L) en dan nog eentje apart. Van de 'h en l schroefjes' weet ik hoe ze werken, nml om de derailleur op het kleinste en grootste blad in lijn te zetten met het tandwiel. Van de andere weet ik niet wat hij doet Hoe krijg ik m'n derailleur weer zo gek om naadloos te schakelen? [Dit bericht is gewijzigd door marno op 28-05-2003 17:21] | |
Loedertje | donderdag 29 mei 2003 @ 11:53 |
quote:Mijn zoon heeft net zijn 2e (1e = na slechts 1 maand al gejat ![]() Zijn mening: Geweldig!! | |
matthijn99 | zaterdag 31 mei 2003 @ 20:50 |
Weet iemand misschien een site waar een overzicht is te vinden van in NL verkrijgbare MTB's met prijzen en foto's e.d.? Ik ken wel bv. www.bike2build.nl en www.mammoet.nl maar die zijn lang niet compleet. ![]() | |
hellmondunited | zondag 1 juni 2003 @ 13:41 |
Je moet gewoon per merk op de site kijken is veel makkelijker | |
matthijn99 | zondag 1 juni 2003 @ 13:43 |
Klopt, maar bij sommige staan dan bv. weer geen prijzen, of of ze evt. als frameset leverbaar zijn, of of ze uberhaupt wel in NL leverbaar zijn. ![]() | |
Trainspotter | zondag 1 juni 2003 @ 16:55 |
Tijd om eens wat actie in dit topic te brengen. Dat gelul word je ook niet wijzer van, ![]() Vanochtend in Bergschenhoek. | |
hellmondunited | zondag 1 juni 2003 @ 21:14 |
Mooie foto! wat voor fiets is het? | |
Visie | dinsdag 3 juni 2003 @ 13:56 |
Voor de gene die nog een goede fiets zoeken: | |
nikky | woensdag 4 juni 2003 @ 18:22 |
ik zoek een tas voor op mijn fiets. ik weet zeker dat ze bestaan maar ik kan ze op het moment nergens vinden. ik moet een tas hebben dat onder de stang hangt maar ook vast is bevestigd aan de stang waarboven mijn zadel zit. en ik heb ook wel die kleine lullige fietstasjes gezien maar die zoek ik dus niet. degene die ik zoek zijn redelijk groot en laten nog zo'n ruimte over onder de tas dat er nog een bidon onder past. hij moet nu eigenlijk komen dus waar nu dat axaslot hangt. voor deze fiets en ja dit is een oudje | |
-recon- | zondag 8 juni 2003 @ 10:11 |
Ik heb een corss hybride ( de Gazelle Puerto ) en die doet het zeer goed hoor dus waarom zou hij slecht zijn ? ![]() Houd er wel even rekening mee dat ik gewoon over schelpjes paden rijd en over wegen en niet altijd het bospad neem | |
flippie_flink | zondag 8 juni 2003 @ 12:01 |
ik moet mijn remvloeistof bij gaan vullen maar ik moet dot3 of 4 hebben wat is het verschil tussen die twee? | |
thefreezeman | zondag 8 juni 2003 @ 12:55 |
quote:Sommige mensen hebben een oude fiets bij de oud ijzer boer vandaan en die fietsen bijna naar het einde van de wereld, maar anderen hebben een super de luxe turbo bike van ¤ 5000,- en die komen niet verder dan hun voor de deur geparkeerde auto. ![]() Moraal van dit verhaal: | |
hellmondunited | zondag 8 juni 2003 @ 13:22 |
quote:gewoon naar de fietsemaker gaan, die hebbe ze meestal niet los omdat ze niet veel verkocht worden maar kunnen ze wel bestellen. | |
kareltje_de_grote | zondag 15 juni 2003 @ 22:58 |
xt, dlx, xtc wasda nou allemaal? Ik lees hier regelmatig over mensen waarbij de fiets is afgemonteerd met xt of iets anders, maar wat houd dat nou in dan? Zijn dat de versnellingen en handremmen ofzo? en wat is nou erg goed en wat is minder goed? Ikzelf heb een Gary Fisher mtb, maar vind hem na een val soms een beetje brak schakelen. Dus ik ben wat informatie aan het verzamelen over derriueres (hoe zou je dat schrijven?) | |
BitchNix | maandag 16 juni 2003 @ 00:11 |
Deore veel beter dan LX? Laat me niet te hard lachen. De kwaliteiten van LX en XT boven de standaard Deore groep is dat ze met name lichter zijn en beter/preciezer schakelen. Maar de levensduur van LX is niet veel hoger, een LX crankset heeft aluminium bladen en een Deore stalen. Nu kan ik je vertellen dat de laatste een stukje slijtvaster is, het enige nadeel is echter dat het wat meer weegt. Deore is goed om mee te beginnen, en zeker in de prijsklassen Deore/LX/XT koop je je spullen redelijk naar zijn kwaliteit, je kunt ook gewoon Deore kopen en de spullen vervangen als het versleten is. | |
wunderbaum | maandag 16 juni 2003 @ 11:48 |
quote:Waarom heb je geen helm op? | |
hellmondunited | maandag 16 juni 2003 @ 16:12 |
doe ik ook nooit:p ofja hier niet hehe | |
Mtb-Ster | dinsdag 24 juni 2003 @ 12:22 |
heej trainspotter, ik zie da je in bergschenhoek rijd daaro (staat dr ook onder) Amai, ik heb daar zondag een wedstrijd! pff, ik vind het maar een kl*te rondje, mjah. Lekker slim om zonder helm te rijden, je ben nie goed joh, ik heb al zovaak iemand op zn bek zien gaan, en dan zonder helm, nou er blijft niets meer over van je hoofd! Zet gewoon een helm op, en dr is niets ant handje! Hahah, wat een gezeur over da deore enzo, je heb deore, lx, xt en xtr, hierbij is xtr echt de topper. Deore vind ik maar neits, ik heb 2 jaartjes op lx/ xt gereden, en dat doet het goed, geen problemen mee, nu rijd ik xt/xtr, gewoon super, maar tis weer minder super voor je portemonne, voor een goeie mtb koop dan gewoon lx, das naar mijn mening een stuk beter als deore. En dat ga je ook merken! het schakeld sneller. tis gewoon toppie | |
flippie_flink | dinsdag 24 juni 2003 @ 12:54 |
weet iemand trouwens hoe het gaat met Patrick Rodin van 24 bicycles, is hij al stabiel | |
_asterix_ | dinsdag 24 juni 2003 @ 12:59 |
quote]Op dinsdag 24 juni 2003 12:34 schreef FHR het volgende: [..] Niet helemaal waar, je frame is 't belangrijkste, de rest kan je redelijk makkelijk vervangen. En als het frame bagger is, blijft de fiets bagger rijden, ongeacht wat voor onderdelen erop zitten. ok ok,,,is waar ...frame is het meest belangrijke ondereel | |
hellmondunited | dinsdag 24 juni 2003 @ 18:40 |
quote:ok ok,,,is waar ...frame is het meest belangrijke ondereel ![]() 't is logisch dat je een fiets naar maat koopt, dus dat frame het belangrijkste deel is lijkt me sterk. Ik heb toch liever een goed schakelsysteem op een zwaarder frame dan een heel goed fram maar niet kunnen schakelen. als je niet fatsoenlijk kunt schakelen, zul je nooit hindernissen kunnen nemen als bergen, beekjes en rotsen. | |
Trainspotter | dinsdag 24 juni 2003 @ 23:16 |
quote:Ik vind het een heel lekker rondje, korte technische klimmetjes, een wat langere klim en lekker technische afdalingen. Een vuilnisbelt is zo slecht nog niet. Afgelopen zondag waren ze alweer flink bezig om het parcours in gereedheid te brengen voor jouw wedstrijd. Ze maken het voor zo'n wedstrijd altijd een stuk zwaarder dan de permanente route is. quote:Yep, ik weet het, is niet slim. Ik heb afgelopen zaterdag dan ook maar eens een goeie aangeschaft welke zondag meteen op de proef werd gesteld, want ik maakte een goeie schuiver over het gravel. Schaafwonden aan hand, elleboog, knie, dij, schouder, rug en mijn helm. Toch blijf ik het ondingen vinden, je zweet je helemaal het zuur. Gisteren trouwens het mountainbikeparcours van Montferland (aan de Duitse grens) gereden: supermooi! | |
re-cycling | woensdag 25 juni 2003 @ 00:17 |
check even onze site, onze redactie heeft alle antwoorden. [onze site? check onder bericht] | |
golfer | woensdag 25 juni 2003 @ 00:22 |
quote:Genoeg gespamd nu weer, niet meer verder doen hier op Fok!. ![]() | |
Mtb-Ster | woensdag 25 juni 2003 @ 10:39 |
kan je me wat meer vertellen over het rondje in bergschenhoek, ik heb er al 3 jaar lang gereden, en het is telkens om en om, er is daar een klimtoren, daar is af en toe de start, maar ook op zoon grasveld, waar is dit jaar de start? ik vind het nie echt een geweldig rondje, het rijd gewoon niet bij mij. het ligt me niet, maarjah, hopen dat ik er dit jaar lekker rijd, voor een goede klassering! Goed dat je een helm hebt gekocht, haha, ikv ond het in het begin ook niets hoor, pff, zoon pot op je hoofd, maar ik zie er wel voordeel van in, en ik kan dr ook niet echt meer mee zitten, haha alles went! | |
3MinuteHero | woensdag 25 juni 2003 @ 10:51 |
Top topic ! | |
Mtb-Ster | woensdag 25 juni 2003 @ 10:58 |
heej flippie_flink ofzo, gaaf dat je komt kijken in bergschenhoek, ik start bij de nieuweling/junior dames. ga je oook rijden? | |
Trainspotter | woensdag 25 juni 2003 @ 11:56 |
quote:Ze waren nog niet bezig om de start op te bouwen ofzo, dus echt veel weet ik er ook niet van. Ik verblijf deze week in het oosten des lands, dus een avondlijk trainingsrondje aldaar komt er deze week ook niet van. Het parcours kan ik je dus niet verklappen, ![]() | |
Mtb-Ster | woensdag 25 juni 2003 @ 12:59 |
ohw, jammer, als er iemand meer van weet, vertel het me dan! hmz het oosten des lands? aah daar kom ik vandaan, je bike meenemen, kan je vet biken, waar ga je psies? | |
flippie_flink | vrijdag 27 juni 2003 @ 02:49 |
quote:ja ik denk het wel, moet ff kijken, wat voor fiets rij je | |
Mtb-Ster | vrijdag 27 juni 2003 @ 10:18 |
ik rijd op een ridley, wit met groen. bij de nieuweling/junior dames. dus... | |
-Shibby- | maandag 30 juni 2003 @ 23:51 |
Wat vinden jullie van deze? http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/1.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/2.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/3.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/4.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/5.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/6.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/7.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/8.jpg http://oege.ie.hva.nl/~nagel08/fiets/9.jpg Het is een Grisley m40 frame van jaren terug heb zelf geschuurd en laten spuiten, ik heb net nieuwe wielen mavic 521 met xt naaf, remmen magura h33, en xt shifters. En ik ga vandeweek xt voor en achterderaileur halen zit nu lx op. Ik heb dit frame gehouden omdat ik die bocht achterin zo vet vind. | |
Mtb-Ster | dinsdag 1 juli 2003 @ 12:33 |
eej flippie_flink, ben je nog wezen kijken in bergschenhoek? pff wat was da een zwaar parcours, en het weer zat ook al niet meej! echt onwijs warm was het, maarjah, het zwoegen en zweten was niet voor niets, ik werd derde! hoppa! da was weer een meevaller. ze weten wel van klimmetjes maken daaro zeg! alles eromheen was ook erg leuk, lekker druk, dat downhillen heb ik niet echt bekeken, geen tijd voor gehad, maar wel gaaf! ik reed er een paar keer langs. leuk hoor! nog meer mensen die er waren? op het bikefestival in bergschenhoek? | |
flippie_flink | dinsdag 1 juli 2003 @ 14:33 |
ik heb ff bij de dj gekeken en zelf nog wat afdalingetjes gemaakt bij de dual, ook nog wat gesprongen was wel weer erg vet, erg vette muziek ook.
| |
BitchNix | woensdag 2 juli 2003 @ 11:27 |
quote:frame is inderdaad nogal appart, maar is het niet een beetje verspilling om op een oud frame zulke onderdelen te zetten. Ik weet niet hoeveel het frame weegt maar anders is het misschien meer als show fiets voor erbij En ik weet het niet zeker hoor omdat ik niet goed kon zien hoe je ketting achter loopt maar is die ketting niet een beetje kort? | |
-Shibby- | woensdag 2 juli 2003 @ 15:00 |
Je zou het als verspilling kunnen zien, maar als ik over een jaar een ander frame koop kan ik zo alles weer over zetten, dus zie als een investering in de toekomst ![]() En ja de keting is idd net iets te kort, bij de volgende maar iets langer laten. | |
Zebigboss | zaterdag 5 juli 2003 @ 00:10 |
quote:hmm idd een vreemd frame.. ziet er wel garppig uit.. ik mis alleen een beetje de schijfremmen.. schijfremmen zijn dodelijk (prettig) ![]() | |
-Shibby- | zaterdag 5 juli 2003 @ 06:36 |
Ziet er leuk uit idd, maar remmen in principe net zo hard als die hs33. Ik kan ze alleen niet monteren achter omdat ik geen nokken heb om hem er op te zetten.(tja t frame is wat ouder ![]() En voor zit het nu ook nog niet. Maar over het nut van schijfremmen wil ik nog wel een discussie aangaan, maar nu even niet. | |
PazZzcaL | zaterdag 5 juli 2003 @ 10:38 |
Hier mijn laatste aanwinst:![]() B1 Woodbumble frame met 1.5 headtube, 100mm bottom bracket en 165mm brede 12mm steekas achter Deze word opgebouwd met Manitou Sherman Breakout+ 170mm, Manitou Swinger demper, RaceFace Northshore DH, Hayes 8" en DT Swiss Freeride naafjes. | |
hellmondunited | zaterdag 5 juli 2003 @ 18:06 |
quote:COOL!!!! hehe b1 roeleert zwaar ![]() | |
Zebigboss | zaterdag 5 juli 2003 @ 20:15 |
quote:hmm en wij noemen um.. Jummie ![]() ![]() | |
Zebigboss | zaterdag 5 juli 2003 @ 20:16 |
quote:owkee ik wacht af.. ![]() | |
-Shibby- | zondag 6 juli 2003 @ 00:28 |
quote:ok Ik zie het zo, bij o.a. auto's word geprobeerd de schijven zo groot mogelijk te maken. Bijde fiets perfect je velg. Als je schijfremmen neemt heb je een veel groter moment, dus de schijven moeten meer vertragen om het wiel evenveel af te remmen als een velgrem met driekwart vertraging op de velg. Dat is eigenlijk me grootste reden "tegen" schijven want zo belast je je spaken ook veel meer. En idd met natte omstandigheden zijn schijven constanter ook hebben ze minder last van warmte ophoping en zullen dus ook constanter blijven remmen. Dus ik heb die super constantheid niet nodig, als je b.v. van een berg af gaat verwacht je meer van je remmen als dat je bospaden crosst om maar wat te noemen. Dat neemt niet weg dat schijfremmen gewoonweg bruut zijn en je er meer bekijks mee krijgt. En ik moet zeggen als ik een nieuwe fiest zou kopen en ik had echt genoeg geld tot mijn beschikking zou ik ook schijfremmen nemen. Maar dat geld heb ik niet dus ik houd het bij hs33. | |
M2theC | zondag 6 juli 2003 @ 01:47 |
quote:Zit wel wat in. Je hebt voor schijfremmen speciale velgen nodig. De spaken moeten sterker en anders gespaakt zijn. Toch remt het anders. Je zult minder brokken bij noodstoppen hebben. Met regen, modder en andere troep blijven ze goed werken. Heb zelf Magura Marta op m,n fietsje zitten. Ze werken perfect en zien er gewoon mooi uit. Zelf vind ik het makkelijk dat de remkracht altijd hetzelfde blijft (ook al slijten de blokken), je weinig kracht op de remhendel moet zetten, ze heel goed werken met nat weer en plassen en je het wiel er snel uit kan halen. Toch betaal je veel extra...... zoveel beter is het ook weer niet.... Ze kosten ongeveer 550 pleuro. Dan heb je nog velgen nodig, later een ontluchtingssetje en als er een druppel olie op je blokjes komt..... nieuwe kopen ![]() | |
-Shibby- | zondag 6 juli 2003 @ 22:02 |
ik heb net nieuwe xt voor en achter derailleur¿ gekocht best mooi spul, nu word me fiets echt super, alleen wel voor ik op vakantie ga alles afkrijgen, dan kan ik in de vakantie lekker scheuren. ![]() | |
hellmondunited | zondag 6 juli 2003 @ 22:30 |
quote:550 pleuro? waar haal jij die vandaan? Ik heb een B1 bombus met schijfremmen en die was 100 euro duurder dan die zonder schijfremmen. En nee tis geen goedkope rommel dat er op zit, integendeel. Owja de velgen zijn ook afgestemt op de schijfies ![]() | |
PazZzcaL | zondag 6 juli 2003 @ 23:12 |
quote:Volgens mij zitten daar mechanische Hayes op, am i right? Enne, mechanische en hydraulische schijfremmen verschillen nogal in prijs en prestatie. | |
flippie_flink | maandag 7 juli 2003 @ 04:23 |
mechanische hayes, remmen net zo goed als een goeie v-brake, kan je beter hydraulisch hebben | |
Trainspotter | maandag 7 juli 2003 @ 09:00 |
quote: ![]() | |
Zebigboss | dinsdag 8 juli 2003 @ 00:36 |
hmm ik hoor ut al.. schijfremmen zijn gewoon de king ![]() ![]() uiteraard spreken we hier niet over mechanische.. maar het remt absoluut bruut.. mijn broer heeft vorige week zijn Worldtraveller-R binnen gekregen met een nieuwe variant magura louise en dat remt nog net ff iets directer.. prachtig spul.. owja aan jullie het oordeel.. valt een Worldtraveller ook onder off-road/mountain bike of vinden jullie um meer onder hybride vallen?? ik mountain bike er nog niet zo veel mee maar dat wil ik wel meer gaan doen | |
M2theC | dinsdag 8 juli 2003 @ 02:13 |
quote:Magura Marta.... Zijn heel erg licht, net zoiets als v brakes. Verder vergt t geen onderhoud i.v.m. speciale olie i.p.v. dot. 5 jaar garantie en vette looks verder. Voor dat geld heb je twee losse he..... idd duur maar ze zijn wel vet. www.magura.com | |
PazZzcaL | dinsdag 8 juli 2003 @ 10:53 |
quote:Speciale olie? Magura (royal) blood is gewoon minerale remvloeistof, weinig bijzonder ![]() Het beste aan mineraal is dan nog dat het je lak niet aantast. Voor XC is het wel ok, voor DH zou ik dot5.1 nemen | |
flippie_flink | dinsdag 8 juli 2003 @ 14:48 |
quote:het maakt niet uit wat je erin gooit voor dh, of het nou dot 3 of dot 5 is, het gaat er om dat het soepel door je kabels loopt, je kan er ook water ingooien volgens mij, alleen dat verdampt en gaat rotten na een poosje | |
PazZzcaL | dinsdag 8 juli 2003 @ 14:59 |
quote:Not! DOT3 heeft veel sneller last van hitteontwikkeling dan DOT5.1. Als die vloeistof warm word gaat je rem "faden" en dan heb je alleen nog een soppig remhendeltje over waarbij je steeds moet gaan pompen, dat wil je bij DH echt niet! Daarom worden die grote remschijven bij DH niet alleen gebruikt voor meer remkracht maar ook omdat ze door het grotere oppervlak koeler blijven. [Dit bericht is gewijzigd door PazZzcaL op 08-07-2003 18:50] | |
PazZzcaL | dinsdag 8 juli 2003 @ 18:48 |
-edit nevermind | |
Martinovibes | dinsdag 8 juli 2003 @ 20:00 |
Heb ik ook even een vraagje aan de medebikers. Ik heb mijn frame overgespoten ,het is en frame van een 97 Klein Pulse pro.( schijnt zo heb ik gelezen nog steeds een zeer degelijk frame te zijn ) Ik ben nu op zoek naar bestickering ( heet een transferset geloof ik ),het liefste gewoon weer de originele klein strickers maar dan wel fel neon geel. De Klein site help me niet verder,heeft er iemand een suggestie? hier een plaatje van mijn fiets trouwens | |
michelos | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:16 |
Ik wil eigenlijk effe deskundig commentaar op een paar bikes van deze shop http://www.12gotrading.com/ga.php?naar=home, aangezien ik van plan er eentje te kopen en de prijzen daar me bevallen (hollander..). Niet zo betweterig gaan doen dat het allemaal crap is, het hoeft geen helium gevulde zwevende space bike van 10.000 euro te zijn zoals van sommige pro's hier, ik heb em alleen maar nodig voor 2 keer per week een beetje te crossen in de bush-bush. Ik weet dus ook wel dat ze niet top zijn maar ze moeten gewoon voldoen aan redelijke kwaliteitseisen. Check eens even de Dobermann en Viper bij Full-suspension en de Agressor en Pioneer bij Mountainbikes (rechtsonder) als je wil en geef eens je oordeel. Ik vind ze qua looks al Het enige wat mij niet bevalt is het merk : Gaytany. | |
_asterix_ | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:19 |
Voor 200 euro vooral geen extra pakken. Geen geveerde vork geen schijfremmen etc etc....gewoon zo standaard mogelijk houden. | |
michelos | dinsdag 8 juli 2003 @ 21:25 |
quote:Hoezo, geen kwaliteit denk je? Is het niet zo dat juist in het bumpy-bos dit een voordeel is voor jezelf maar ook voor de bike. Ik vind zelf de Dobermann (die is full suspension) wel cool maar de Aggressor zonder vering kan er ook mee door. Denk je dat het een kat in de zak is? | |
WorstKaas | woensdag 9 juli 2003 @ 13:39 |
Ik zou een zo basic mogelijke fiets kopen voor dat geld. Geen vering, geen schijfremmen en allerlei gadgets. Beetje MTB met vering en schijfremmen kost ¤ 2000.- Anders kijk je eens op marktplaats. Dit jaar had ik een Scott fiets op vakantie: Topfiets met hydraulische remmen en voorvering. | |
michelos | woensdag 9 juli 2003 @ 14:59 |
quote:Ja dat hoor ik wel vaker maar is dat nu ook wel echt zo? Ik bedoel, mensen die wedstrijden rijden of al jaren crossen in de Ardennen of Eifel kennen denk ik wel de voordelen van zo'n dure fiets en hebben het wellicht ook nodig dat alles superlicht is en soepel gaat. Maar ik hoef geen snelheidsrecords te breken, Himalya's te beklimmen of wat dan ook, ik wil eigenlijk alleen een fietske dat niet uitelkaar rammelt na een jaar als ik af en toe in een bos hier in de buurt ga crossen. En dus vraag ik me af of het mogelijk is dat je dat voor die prijs kan hebben. Ik bedoel, je hebt Ferrari's en je hebt Kia's, die Kia kost een stuk minder maar is nog steeds een degelijke auto. En voor velen goed genoeg. Als dit hier ook zo is, waarom zou ik duur doen als het goedkoop kan? quote:Ja maar dat is eigenlijk al veel teveel, en dat is ook nog 2e hands, terwijl dit nieuwprijzen zijn van 200 tot 240 pleuro. | |
WorstKaas | woensdag 9 juli 2003 @ 16:10 |
quote:Ik reageerde eigenlijk op de topicopener. Van ¤200.- moet je helemaal niks verwachten. Op de gewone weg gaat het nog misschien, maar beetje leuk crossen in de bossen kun je wel vergeten. Maar het is een leuk beginnetje en misschien smaakt het wel naar meer zodat je eens een echte fiets kunt kopen. | |
-Shibby- | woensdag 9 juli 2003 @ 23:17 |
Je zegt het al dit kost maar 200 euro max, dan kan je er wel op fietsen maar je kan er niet teveel van verwachten. En als je wilt gaan crossen bespaar je jezelf veel ellende als je net iets duurders neemt, ongeveer 500 euro. Als je zoals je zegt 2 maal per week gaat fietsen, en dan ook hard, en niet toeren doe je jezelf een plezier door niet zo een fiets te nemen. Dit heb je ook vast zo vaak gehoord, en geloof het maar, en tja je kan het altijd proberen en over een maand toch maar zo een iets prijzigere gaan kopen. | |
Zebigboss | woensdag 9 juli 2003 @ 23:38 |
owkee nog een laatste waarschuwing ![]() Als je op maxwell nivo een fiets gaat kopen kan je voor die 200 euro um alleen in je huiskamer zetten om naar te kijken (oei, wat waren ze lelijk mijn lieve broertje is fietsen-maker en die moeten regelmatig dit soort shit opvegen/doorslijpen... bosfiets vanaf 800 eurie | |
michelos | donderdag 10 juli 2003 @ 10:16 |
Ik heb jaren met een Fiat Panda van 150 gulden gereden die zgn. niet meer de keuring zou komen. ![]() 800 euro voor een stuk ijzer/aluminium met rubber? Ben geen dief van me eigen portomonnee zeg. Helaas zie ik nog geen (technische) info over wat deze bikes en hun onderdelen dan zo slecht maakt. Ik ga dus waarschijnlijk toch jullie negatieve advies in de wind slaan en zelf proefondervinderlijk experimenteren hoe snel ie uitelkaar trilt en dubbelvouwt na een aankoop. Stiekem denk ik dat je jaloers bent omdat je veel meer heb betaald voor een veel lelijkere fiets. "Mijnuh issuh toch veelzz mooijor." | |
WorstKaas | donderdag 10 juli 2003 @ 10:18 |
quote:Als jij het verschil niet merkt tussen een fiat Panda en een wat fatsoenlijker auto, dan moet je gewoon die fiets van ¤200.- kopen en lekker mee gaan fietsen. Mijn zegen heb je! | |
michelos | donderdag 10 juli 2003 @ 10:23 |
quote:Ik merk het wel degelijk. My point is : die Panda hield het ook jaren vol. Dat ie het niet helemaal haalde in de performance/comfort-vergelijking met een A8 is een andere zaak. quote: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door michelos op 10-07-2003 10:26] | |
WorstKaas | donderdag 10 juli 2003 @ 10:25 |
quote:Weinig kans ![]() | |
michelos | donderdag 10 juli 2003 @ 10:27 |
quote:Ik zal een sticker op mijn rug plakken met "Eat my cheap dust." | |
BitchNix | donderdag 10 juli 2003 @ 21:53 |
quote:dan hoop ik voor je dat ie even remt om het te lezen als ie je inhaalt ![]() | |
michelos | donderdag 10 juli 2003 @ 22:15 |
quote:Ik zal wel even duidelijk stil gaan staan voor em hoor. Want het wordt inderdaad moeilijk om het te lezen met al dat opvliegende stofzand als ik em voor de 3 keer een bosronde overlap met die boomstam op mijn rug als ballastgewicht. ![]() Ik zal meteen ook een sticker erbij plakken voor mensen die te lang in mijn wielspoor kijken en krampachtig trachten in mijn slipstream aan te haken met hun tong op de voorband (en tevens iets teveel onder de indruk zijn van mijn blitse bike) : "Pas op voor brilglas-schade door opvliegende kiezel." | |
Zebigboss | vrijdag 11 juli 2003 @ 17:49 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() volgens mij wordt er hier iemand overmoedig... overigens denk ik eerder dat er niemand in jouw sliptream kan rijden wegens rondvliegende onderdelen owkee nu weer ff voor het technische gedeelte: het komt buitengewoon vaak voor bij dit soort fietsen dat deze vanuit de fabriek niet goed zijn vast gemaakt (dus na aankoop alle bouten ff aandraaien) daarnaast krijgt deze fiets geen gratis service beurt.. (even een vraag tussendoor: Waarom denk je dat in heel nederland de 'echte' fietsenmakers een gratis service beurt geven na een half jaar, bij een normale fiets??) dus betekent dat, dat je die zelf moet geven na een halfjaar.. nou maak daar maar gerust 3 maanden van.. nouja ik kan nog wel ff doorgaan over duurzaamheid van onderdelen enzo.. maarja... overigens rij ik in een peugot309 gekocht voor 200 eurie.. maar daar rij ik "om diverse redenen" geen rally mee!!!! | |
Zebigboss | vrijdag 11 juli 2003 @ 17:52 |
owja overigens ben ik eerlijk als ik zeg dat ik de layout van die fiets foei-lelijk vindt.. sorry edit: als je ff rondkijkt kan je meer krijgen voor je geld: oftewel kijk om je heen er is meer en beter.. voor minder.. als je mazzel hebt kan je echt mooie dingen tevoorschijnhalen.. [Dit bericht is gewijzigd door Zebigboss op 11-07-2003 18:00] | |
michelos | vrijdag 11 juli 2003 @ 18:54 |
quote:Vlakbij het bos is een tankstation met hogedrukreiniger, afspuiten is geen probleem. Maar uitelkaar halen lijkt me wat veel van het goeie. quote:No problem, draaien we toch even alles aan. Heb geen 2 linkse handen. quote:Ja kweenie, ik ken ook genoeg mensen die al jaren zonder deze fietsenmaker rondcrossen op hun bike eerlijk gezegd. Volgens mij : hoe duurder de bike, hoe zuiniger je op je spul bent, en dus ook een servicebeurt geen overbodige luxe is. Met een superduur versnellingsysteem is je schade immers bij kapotgaan veel groter. quote:Afspuiten en kruipolie op de ketting lijkt me voldoende eigenlijk. ![]() quote:Nou, ga vooral door want het werd net interessant, juist die onderdelen benieuwen mij. Vooral de velgen, de V-brakes en de versnellingen. quote:Ja okay, moet je ook niet met een Ferrari doen of een A8. Maar wel met een spotgoedkope KIA jeep of een peperdure BMW X5. Die vergelijking gaat meer op denk ik. quote:Hey no problem, als iedereen dezelfde bike en vrouw leuk vind wordt het saai en heb je flink ruzie. Ik vind alle 4 de modellen die ik opnoemde erg te pruimen, maar zie ook baggermodellen op die site staan ja. quote:Hmm, ik vind dit nou niet bepaald een mooi ding hoor. Maar ik ben bijna 1.90m en er staat geen maat bij, maar dan moet je toch wel een 20 inch frame minimaal nemen d8 ik. Zal eens kijken of ie wat van de prijs af doet want sta niet te springen om dit ding. Toch thx voor de tip, ik hou ook al een tijdje markplaats en zo in de gaten maar valt me erg tegen wat ze 2e hands aanbieden eerlijk gezegd. | |
wunderbaum | zaterdag 12 juli 2003 @ 09:19 |
quote:Gelukkig zit er een standaard op die fiets ![]() ![]() | |
FHR | zaterdag 12 juli 2003 @ 09:33 |
quote:Je hebt grote kans dat onderdelen niet passen. Trapas, voorderailleur, zadelpen (en klem), etc. En je zal ook een nieuw balhoofd moeten kopen. En is het een voorvork met A-head of 'threaded' (dus met schroefdraad op de stuurbuis)? Het kan dus tegen vallen. Maar succes in ieder geval! | |
FHR | zaterdag 12 juli 2003 @ 09:39 |
quote:Voor schijfremmen heb je helemaal geen andere velgen nodig. Je moet inderdaad (meestal) wel anders spaken (radiaal spaken kan bijvoorbeeld niet). Ik geloof dat als je over 3 spaakt, dat 't wel goed gaat. Eén van de voordelen van schijfremmen is dat je andere velgen KAN nemen, namelijk velgen zonder rem-oppervlak. Hierdoor kan de velg lichter en stijver worden gemaakt. En vooral het lichter zijn van de velg helpt veel met remmen, het traagheidsmoment van het wiel wordt immers kleiner en bij een velg telt dit meer dan bij een naaf omdat een velg aan de buitenkant zit (grotere straal etc). | |
FHR | zaterdag 12 juli 2003 @ 09:40 |
quote:Klinkt goed, maar ik zou toch voor een Fox Vanilla of liever nog een Fifth Element demper gaan. Die dingen die ik over die Swinger heb gehoord waren niet echt super enthousiast. | |
PazZzcaL | zaterdag 12 juli 2003 @ 11:53 |
quote:Zoveel Swingers er nog niet uitgeleverd, ik geloof alleen bij Orange en Giant, redelijk weinig om nu al een oordeel te vellen. En op MTBR krijgt de Swinger bv. 5 uit 5. De Swinger demper is trouwens ook wat steviger uitgevoerd dan de 5th Element, precies wat ik nodig heb En een Fox Vanilla RC heb ik al in m'n Specialized S-Works DH (Palmer Edition | |
Remco | zondag 13 juli 2003 @ 18:24 |
Ik zoek al een tijdje een bidonhouder voor de mountainbike weet iemand waar te koop? | |
matthijn99 | zondag 13 juli 2003 @ 19:07 |
quote:Bij elke Halfords danwel fietsenzaak op de hoek. | |
Zebigboss | maandag 14 juli 2003 @ 22:46 |
quote:hmm als je dat doet heb je buitengewoon veel kans dat je je lagers naar de haaien spuit.. ![]() | |
hellmondunited | zondag 20 juli 2003 @ 13:13 |
Hmm, heb voor 160 euro twee hydraulische schijfremmen gekocht (Compleet) van het merk Hayes dus zeker geen rotzooi! ![]() kan me nog herinneren dat iemand zei dat ze 550 euro's kosten ![]() owja weet iemand waar je een FIETSrouteplanner kunt vinden? want ik wil vanuit mijn woonplaats (helmond) naar Bruinisse in Zeeland fietsen, alleen als ik die fietskaarten moet gebruiken..dan kom ik dr nooit, aangezien die kei onduidelijk zijn. | |
WorstKaas | zondag 20 juli 2003 @ 15:26 |
quote:Je moet niet op je lagers gaan spuiten natuurlijk ![]() Ik maak al jaren mijn ketting schoon met de hogedruk, gaat perfect en is brandschoon. | |
WorstKaas | zondag 20 juli 2003 @ 15:28 |
quote:Koop gewoon kaarten bij de ANWB van 1:100.000. Als je dan de weg kwijtraakt weet ik het ook niet meer. | |
Zebigboss | dinsdag 22 juli 2003 @ 01:18 |
quote:he je kunt een kaart kopen bij de anwb van alle fiets routes van de onderkant van nederland..(euro'tje of 16=moeite waard) overigens schijnt er wel op de site van de anwb een fietsrouteplanner te zijn lidmaatschap verplicht geloof ik.. | |
raimen | dinsdag 29 juli 2003 @ 17:02 |
Ik heb nog een bike te koop De prijs geld niet meer Doe maar een goed bod | |
MrJoinT | vrijdag 1 augustus 2003 @ 09:33 |
Is dit http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3719 nou echt het minimum als je een beetje in het bos wil crossen? Ik vind het namelijk nogal prijzig..... kheb de thread hier een beetje doorgelezen, en het lijkt erop alsof dat zo is, of heeft iemand een andere tip voor een leuk instap model? Ik wil namelijk beginnen met mtb`en omdat het me wel relaxed lijkt, de conditie wat wil opkrikken, en ik hier in de buurt (Den Dolder/Soest) best wat keuze mogelijkheden heb om in het bos te rijden. | |
Tburg | vrijdag 1 augustus 2003 @ 10:15 |
quote:Ik heb die nieuwprijzen van de mtb's de laatste tijd niet echt bijgehouden (toch geen geld om een nieuwe te kopen ![]() Gebruik je je fiets alleen maar om af en toe door het bos te crossen dan voldoet shimano Deore ook goed, dus daar kan je nog wat op besparen. | |
bvdwal | zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:10 |
hier mijn teambike van Nishiki. Ondertussen zit er alweer een mooie carbon zadelpen in van Answer, om het allemaal wat beter afstelbaar en lichter te maken ![]()
| |
MrJoinT | maandag 4 augustus 2003 @ 08:49 |
quote:Ik ga int bos natuurlijk ook een beetje springen enzow, dus jah, kdenk dak wel gwoon beter voor LX/XT onderdelen moet gaan. Ik ga binnenkort toch werken (en ECHT geld verdienen) dus dan boeit die 700 pleuro`tjes ook nie meer, dan hebk iig iets goeds. Bedankt voor de reactie iig. | |
Freeflyer | maandag 4 augustus 2003 @ 08:57 |
iemand al es aan Santos gedacht ? (lijkt veel op cannondale) compleet afgemonteerd met wat je maar wil komt deze fiets de 1000 euro niet voorbij. | |
THxZ0NE | maandag 4 augustus 2003 @ 11:12 |
quote:Komt de 1000 euro niet voorbij? Een aardige nieuwe santos begint echt pas vanaf de 1000 euro hoor. Het is btw een Nederlands merk. Ik zou 1000 euro bij mekaar sparen en dan een Specialized rockhopper full kopen of een hardtailtje, zo een fully/hardtail kan je toch nog altijd opwaarderen. | |
FHR | woensdag 6 augustus 2003 @ 22:01 |
![]() Mooi stil-leven dacht ik zo. Anderhalve week geleden gemaakt in 'les Portes du Soleil', m.i. HET MTB-gebied van Europa. Het ligt op de frans-zwitserse grens, net onder het meer van Genève en bestaat uit 14 verschillende dorpen in beide landen. In de zomer zijn er 22 liften open voor bikers en wandelaars, waar je ¤50 voor 6 dagen voor betaalt. Naast de vele 'gewone' MTB-routes zijn er ook 10 permanente downhill-banen. De gewone routes zijn over 't algemeen vrij goed aangegeven maar een route-kaart en een 1:25.000 kaart zijn geen overbodige luxe. De DH-banen zijn natuurlijk heel makkelijk te volgen en voorzien van waarschuwingsborden, kussens, netten etc etc. Ik heb me de week dat ik er was zeer goed vermaakt: iets van 30.000 hoogtemeters gemaakt......omlaag dan En wegens lift onderhoud was er op één stuk een gratis bus om je omhoog te brengen: En met name de afdaling van Mossettes via Les Lindarets en het meer van Montriond naar Morzine is erg fijn: 1400 hoogtemeters over iets van 12km en allemaal offroad (grintpaden, skipistes, bospaadjes etc). Kortom: als je van 't wat ruigere MTB-werk houdt (DH, freeride, dual etc) dan is dit een top-gebied. Voor het 'normale' XC-werk kan je hier natuurlijk ook terecht maar de nadruk ligt met name op 't omlaag raggen. Het is ong. 1000km van Utrecht en via internet zijn er zat appartementen te vinden voor in de zomer. Reken op 300-400euro per week voor een 4pers app. in Morzine en iets minder voor een app. in Les Gets. De app. in Avoriaz zijn nog goedkoper maar ook een stuk kleiner (kan je je fiets niet kwijt enzo) aangezien dat een echt ski-dorp is. Een beetje laat voor deze zomer, maar misschien iets voor volgend jaar PS: in Morzine zit een hele relaxte bar (de Buddha-bar) waar ze MTB-films ala Kranked en Sprung draaien en Grolsch op tap hebben [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 06-08-2003 22:09] | |
hellmondunited | zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:00 |
quote:Hee bart jonge alles goed? ![]() nog goed gepresteerd de afgelopen wedstrijden? hehe ik ben een collega van Edo ![]() mja je fiets is echt zwaar relax! dat ding weegt echt niks! groetjes! | |
Zebigboss | zaterdag 9 augustus 2003 @ 22:40 |
quote:ziet er allemaal wel heel oke uit en klink onwijs leuk.. denk je dat ik daar ook routes kan fietsen met mijn World-Traveller.. ik heb alleen een verende-voorvork en geen vering achter... maar wel schijfremmen die ik wel een keer heel ruig werk wil laten doen ![]() | |
FHR | zaterdag 9 augustus 2003 @ 22:53 |
quote:We waren met z'n 4en en 2 daarvan reden op een hardtail (1 daarvan was wel een dual slalom fiets), dus het kan zeker wel. Ik heb zelfs 1 gek op een rigid met van die oude cantilever remmen zien rijden ![]() Je moet wel zorgen dat je ver achter je zadel kan zitten/hangen want sommige stukjes zijn ERG steil en technisch. Ik raad je ook aan om er minstens 2.1 banden op te leggen ivm meer grip en comfort (iets meer vering). De downhill-parcoursen (zwart, moeilijkste) zou ik je afraden maar de meeste rode en blauwe (makkelijkst) routes moeten toch wel te doen zijn denk ik. Houd er wel rekening mee dat er over redelijk forse stenen liggen, dus er kan van alles los rammelen. Je kan natuurlijk ook een fiets huren daar, zoals een Specialized Big Hit of Scott Octane FR. [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 09-08-2003 23:00] | |
frantic | zaterdag 9 augustus 2003 @ 23:14 |
Hallo, Kijk ik ga binnenkort een MTB (mountainbike) kopen om een beetje te sporten etc! Ik snap alleen 1 ding niet: Mijn vraag: Ik wil echt niet iedere keer als het geregent heeft onder de modder zitten! | |
FHR | zaterdag 9 augustus 2003 @ 23:40 |
quote:Als je door de bagger rijdt, blijft de bagger aan de binnenkant van je spatbord hangen en dan loopt je band er tegen aan ---> fietst zwaar. Je kan wel spatborden kopen voor die aan de voorkroon vastzitten (kan alleen niet bij alle vorken) of onder de schuine buis van je frame of aan je zadelpen. | |
kristal | zaterdag 9 augustus 2003 @ 23:58 |
Er zijn egt wel spatborder voor mtb's die hangen aan de achterknat z'n 10 cm boven je band en aan de voor kant z'n 5 cm had ik ook op mijn giant maar die zijn gestolen ![]() en viring is wel lekker maar als je snel wilt gaan is alleen voor vering beter maar dat doe je niet met een mtb wat dat is egt om te mountain biken.. | |
FHR | zondag 10 augustus 2003 @ 01:46 |
quote:En nu in het nederlands? Trouwens met vering (en dus ook achtervering) kan je soms harder dan zonder, afhankelijk van het terrein (als het heel ruig is dus). Bovendien worden je benen en rug ook minder belast waardoor je het langer uit kunt houden. Bij een "korte" XC-race heb je er dus niet altijd wat aan, maar bij een enduro-race door de Alpen heb je er op lange termijn toch echt (snelheids)voordeel van. | |
hellmondunited | zondag 10 augustus 2003 @ 11:28 |
quote:Koop dan geen mountainbike ![]() als je t niet voor t mountainbike wilt gebruiken tja koop er dan spatborden bij ofzo.. mja je hebt dan nog geen bagagedrager.. als je echt wil gaan mountainbike kom dan maar een xtje terug:P en ja wij snappen wat MTB betekent | |
hellmondunited | zondag 10 augustus 2003 @ 11:31 |
quote:nog zo iemand die mij gefrustreerd maakt ![]() een cursus NL is inderdaad niet onnodig *gaat aan z'n hart denken* | |
Zebigboss | zondag 10 augustus 2003 @ 21:51 |
quote:handschoenen zijn wat dat betreft ook prettig.. (nee niet je wanten ![]() | |
Zebigboss | zondag 10 augustus 2003 @ 21:57 |
quote:hmm je maakt me al enthousiast sinds ik voor het eerst je ondertitel las: dus ik laat ut je weten zodra ik het ga doen.. maar het lijkt me wel cool.. ik heb alleen bijna geen downhill ervaring alleen een keer 1 dag gedaan op ongeveerde fietsen ![]() maar thanx voor de info.. ik ben nog niet op vakantie geweest dus misschien in sept. of okt. overigens kan mijn fiets wel een schokje hebben.. al twijfel ik aan mijn schijfremmen en aan mijn voorvork.. maarja dat zien we dan wel.. | |
Smorlez | zondag 10 augustus 2003 @ 23:02 |
Ik heb van de week m'n Giant Rincon opgehaald. Goed budget fietsje is me verteld. Alleen m'n achter der. wil nog wel eens verspringen rond de 4e, 5e en 6e versnelling. Wanneer 'ie achter in één van deze versnellingen staat verspringt 'ie tijdens het kracht zetten of normaal rijden, eigenlijk versrpringt 'ie naar niet naar de 7e of naar de 3e, maar altijd naar de "gevoelige" bladen. Ligt dit aan m'n der. of aan de tandwielen? En is dit eventueel zelf aardig te verhelpen of moet ik even naar de dealer en loop ik het risico dan ik m'n fiets een tijde kwijt ben? Bij voorbaat dank! | |
raimen | zondag 10 augustus 2003 @ 23:34 |
Zo dit was een mountainbike vakantie in tjechie. En soms zelfs zo hoog dat we in de wolken zaten | |
battlesickloner | maandag 11 augustus 2003 @ 00:31 |
quote:Zou aan je tandwielen kunnen liggen, maar waarschijnlijk is het gewoon de afstelling van de der. ... bij te stellen door de schroefjes achterop je der. .. even langs de fietsenmaker of handleiding zoeken op inet. | |
Smorlez | maandag 11 augustus 2003 @ 00:48 |
quote:Moet ik de der. dan in de vijfde versnelling zetten en met de schroefjes ervoor zorgen dat die "begeleider" recht onder het vijfde tandwiel komt te hangen? | |
hellmondunited | maandag 11 augustus 2003 @ 12:06 |
quote:Heeft gewoon met de afstelling te maken, als ie recht uit de fabriek komt dan zijn de versnellingen nog niet echt super afgesteld..als je de versnellingskabel afloopt en dan bij het derieur kijkt, dan zit er zo'n ding die je kunt verdraaien moet je maar ff kijke, ik weet niet hoe ik t makkelijker kan uitlegge | |
hellmondunited | maandag 11 augustus 2003 @ 12:06 |
quote:Kicke foto's, waar was het ergens in tjechie? volgens mij is dat echt een land waar je verrekes goed kan mountainbike ![]() | |
WorstKaas | maandag 11 augustus 2003 @ 13:04 |
Ook maar een paar foto's Procentje of 18: Mijn fiets: Hier begon het al aardig fris te worden: Iets van 1900 meter hoogte. De wolken schoten de berg over! Via deze site hadden we de vakantie geboekt: | |
battlesickloner | maandag 11 augustus 2003 @ 18:05 |
quote:Hmm daar heb ik al advertenties van gezien, is die organisatie dus okee ? / @Smorlez: ik ga even uitleg zoeken voor je, het zou wel handig zijn om te weten welke der. je hebt ... Het afstellen van de kabel gebeurd door de twee schroefjes die je ziet als je achter je achterwiel gaat zitten en dan naar je der. kijkt (waar de kabel dus in de der. loopt). Ik zoek nog een beetje bijkomende uitleg voor je. | |
raimen | dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:49 |
quote: Het is zeker kikke daar. Je kunt daar echt oneindig lang fietsen zonder dat je ook maar iemand tegen komt. De plaatsnaam is Spindleruv Mlyn. En dit was voor de derde keer. Volgend jaar ga ik weer. ![]() | |
hellmondunited | dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:21 |
quote:Ik ga meeeee ![]() | |
WorstKaas | dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:43 |
quote:Yep, Is gewoon een Hollandse familie (Man. vrouw en 2 kindjes) die dit doen. Hij zorgt voor de routes en fungeert als gids (Als je dat wilt, natuurlijk) Zij kookt lekker voor je als je thuis bent gekomen na een inspannende rit. Je zit een 3 kwartier (fiets) van de kust af, beetje dalen en je bent er. Uitgebreid mountainbiken kun je daar natuurlijk ook. Of wat flinke cols beklimmen. Alles is mogelijk. Tis nog goedkoop ook! | |
hellmondunited | dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:07 |
Dat olivetta-biking gedoe ga ik volgend jaar denk ik is een keertje doen ![]() lijkt me wel wat en is zeker niet duur! | |
Rekkie | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:11 |
Ik ben dus ook van plan een nieuwe mountainbike aan te schaffen... Mijn huidige Batavus van inmiddels een jaartje of 10 denk ik, rijdt niet meer soepel en hij slaat enkele versnellingen over. Nu ben ik niet helemaal thuis in "de fietsen" dus ik kan best tips gebruiken. Ik had zelf deze op het oog: code:Is dat wat of moet ik nog meer geld gaan sparen? | |
FHR | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:15 |
quote:Ik zou doorsparen. Voor ¤500 heb je een fiets van een 'echt merk' (Trek, Specialized (Hard Rock ¤500, Hard Rock Pro ¤700). In dit prijssegment raad ik je ook zeer af om een full-suspension te kopen, die achtervering is altijd brak. Bovendien krijg je op een hardtail van de zelfde prijs meestal betere onderdelen etc. Je kan ook naar modellen van vorig jaar van 'echte merken' kijken. Die zijn vaak stukken goedkoper! Alleen moet je opletten dat je wel de goeie maat neemt en niet zomaar kopen omdat 'ie zo goedkoop is. Edit: hahaahah ze durfden eerst ¤720 voor dat ding te vragen (zeggen ze, kan natuurlijk ook alleen zijn neergezet om het een aanbieding te laten lijken)! [Dit bericht is gewijzigd door FHR op 12-08-2003 16:22] | |
WorstKaas | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:18 |
quote:Yep, mee eens. Vering kost je ook nog eens energie. Merk je vooral als je gaat staan op de trappers. Je hebt wel voorvorken waarvan je de vering uit kunt schakelen. Bergop vind ik vering niks, maar bergaf een pad met flinke keien afrausen is dan wel weer leuk met vering. | |
Rekkie | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:22 |
quote:Hardtail, dat houdt in dus alleen voorvering? Bovenstaande bike die ik noemde is overigens al 720 euro..... dus echt prut zal het niet zijn... FF het gebruik van de fiets schetsen: | |
FHR | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:32 |
quote:Onder de goeie omstandigheden is vering wel sneller: meer grip, meer controle, minder vermoeiing. Bovendien is de huidige veertechniek (bijv. FSR van Spesh, NRS van Giant etc etc) al zo ver gevorderd dat de vering bijna niet meer inveert bij het trappen. Zeker niet als je je vering goed afstelt. Als je op je pedalen gaat staan, veert 'ie inderdaad nog in, maar je moet je rij-stijl ook aanpassen. Eerder terugschakelen en gewoon blijven zitten. Ook bij het off-road klimmen kan je veel voordeel van vering hebben, je hoeft namelijk niet om hobbels en wortels etc heen te rijden, maar kan gewoon blijven zitten en eroverheen karren. Je achterwiel blijft toch wel goed aan de grond en dus grip houden. Bij deze fiets is de vering alleen niet zo geavanceerd en als 'ie 't doet, zal 'ie 't waarschijnlijk te veel doen. Zal waarschijnlijk ook veel onderhoud nodig hebben en belabberde lagers en van de 'instelling' hoef je ook niet veel te verwachten, dit zal alleen de 'pre-load' van de veer zijn (nuttig, maar zeker niet voldoende om goed af te kunnen stellen). IMHO hoef je onder de ¤1500 niet naar een full-suspension te kijken. | |
FHR | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:38 |
quote:Ja, hardtail is alleen voorvering. En ik vind ¤720 (nu afgeprijsd naar ¤360 volgens de site) echt veel te veel voor zo'n ding. Als je veel door zand en over schelpen etc rijdt, heb je ook geen achtervering nodig, daar heb je alleen wat aan bij hobbelig/ruw terrein. Je hebt dan wel baat bij wat duurzamere onderdelen ivm dat zand. Anders moet je in no-time onderdelen gaan vervangen die los opeens een stuk duurder zijn. Dit is bijvoorbeeld een aardige fiets, waar ik ook een zeer goeie test over heb gelezen, scoorde 5/5 met name door het goede frame. Edit: ik had trouwens mn eerste post over deze fiets ook ge-edit | |
hellmondunited | dinsdag 12 augustus 2003 @ 16:44 |
quote:Inderdaad doorsparen want dit is niks (niet lullig bedoelt overigens maar tis gewoon zo) en ik zou niet gelijk voor een full-suspension gaan kijken..voorvork vering is voor in NL genoeg | |
Rekkie | woensdag 13 augustus 2003 @ 15:01 |
Ik kwam op een site onderstaande fiets tegen:quote: ![]() Prijs 495 euro. Is het wat, of toch nog verder kijken? | |
FHR | woensdag 13 augustus 2003 @ 15:44 |
quote:Ik denk dat 't een best aardige beginners-fiets is voor die prijs. Ken het merk verder niet dus kan je helaas niks vertellen over het frame ofzo. Ik heb trouwens een beetje het idee dat de fiets erg ver 'achterover' staat. Kan komen doordat het frame oorspronkelijk niet bedoeld is voor een verende voorvork. Probeer even een proefritje te maken en let er dan op of het stuur niet erg 'licht' is, kan namelijk erg vervelend zijn bij (steile) beklimmingen. Je kan het een beetje verhelpen door je zadel ver naar voren te zetten en een stuurpen met een kleine hoek (dus erg horizontaal) te nemen. | |
Rekkie | woensdag 13 augustus 2003 @ 22:20 |
Nog ff een fiets waar ik een mening over wil weten (deze is 2e hands)quote:En foto's zijn hier te zien klik | |
FHR | woensdag 13 augustus 2003 @ 22:32 |
Is best leuk afgemonteerd voor die prijs en ziet er ook (op de foto's althans) nog zeer netjes uit. Alleen heb ik, zoals al vaker gezegd, geen vertrouwen in achtervering in deze prijsklasse (werking, onderhoud, gewicht, zijdelingse stijfheid etc). Oh ja en ik weet niet hoe lang jij bent, maar 18.5" moet maar wel net bij je passen, dus maak die belangrijke proefrit! | |
raimen | donderdag 14 augustus 2003 @ 01:59 |
quote:HAHA kikke. gezellig. ![]() | |
raimen | donderdag 14 augustus 2003 @ 02:03 |
Weet iemand hier wat een votec nc1 frame kost (heb al op de votec site gekeken maar daar staat niet precies bij wat het frame incl. demper kost) Alvast bedankt. oja dit is de fiets ![]() | |
FHR | donderdag 14 augustus 2003 @ 08:08 |
quote:Die heeft als nederlandse richtprijs: ¤1420,- met DT Swiss SSD210L achterdemper (die zijn top trouwens). | |
Trainspotter | donderdag 14 augustus 2003 @ 10:06 |
Doen er zaterdag nog mensen mee met het NK op de vuilnisbelt van Zoetermeer? | |
hellmondunited | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:11 |
quote:Ik ben er aanwezig met t HPCteam ![]() | |
flippie_flink | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:52 |
gaan er vrijdag nog mensen naar de snowdual? | |
Trainspotter | donderdag 14 augustus 2003 @ 11:52 |
quote:Ik doe mee in de Funklasse, ![]() | |
raimen | donderdag 14 augustus 2003 @ 12:01 |
quote:Kijk.. Daar heb ik wat aan. Ik heb het frame zelf liever met een sid demper. Maar dat is persoonlijk. Ik weet wel dat die DT Swiss dempers ook heel erg goed zijn(prijs kwaliteit) thx | |
battlesickloner | donderdag 14 augustus 2003 @ 17:43 |
quote:1200 a 1300 euro. Fietsenmaker heeft er eentje besteld hier als showmodel voor in de winkel. Mooi frame !! | |
battlesickloner | donderdag 14 augustus 2003 @ 17:46 |
quote:Hmmm Ik heb al nieuwe specializeds gezien voor 600 euro, hardtail is dat. Als je niet echt gaat afdalen, heb je weinig aan een fullsuspension hier, kun je beter een geveerde zadelpen kopen, werkt ook veel schokken weg. | |
JollyBlaze | donderdag 14 augustus 2003 @ 17:51 |
Ik heb Gary Fisher Marlin, nu ongeveer een jaar geloof rond de 600 euro | |
Trainspotter | donderdag 14 augustus 2003 @ 21:45 |
Ik heb zojuist even het parcours verkend in Zoetermeer. Het is een combinatie van knalharde klei en lompe kiezelstenen. Heel hard en hobbelig. Ook nog een stukje over een beachvolleybalveld, ![]() | |
Canon23 | dinsdag 19 augustus 2003 @ 12:48 |
Dit fietstje wordt nu afgesteld voor mij bij de fietswinkel ![]() ![]() Frame Jekyll, 135mm | |
raimen | dinsdag 19 augustus 2003 @ 17:11 |
Ja leuk fietsje he. Veel vrienden van mij rijden ook cannondale en zijn daar zeer goed over te spreken. Ik zelf vindt allen die remmen wat minder(Magura Louise) Maar voor de rest een hele vette bike. Vooral die Lefty. succes met je bike ![]() | |
flippie_flink | woensdag 20 augustus 2003 @ 03:00 |
heeft iemand tips over waar ik in NL het beste een full face kan kopen, of is het handiger om uit het buitenland te bestellen, ik had bij bike-fun een aanbieding gezien van 85 euro, maar graag heb ik wat meer keuze | |
FHR | woensdag 20 augustus 2003 @ 08:56 |
quote:Dit probleem heb ik ook gehad. Soms heb je mazzel en hebben ze er één in een winkel liggen voor de show, maar 't aanbod is bijzonder slecht in NL. Je kan het ook proberen bij sommige motor-winkels en dan een crossmotor-helm nemen. Hans van Wijk in Zoetermeer verkocht (weet niet helemaal zeker of ze dat nog steeds doen) ook allerlei BMX-jes en BMX-spullen en ook fullface helmen, dus je kan ook opzoek gaan naar speciale BMX winkels. Of de MBr (Mountainbike rider) kopen, een engels blad. Daar staan redelijk wat reclames in van winkels met fullface helmen die ook postorder doen. Ik heb trouwens die helm van ¤85 van Bike-fun en die bevalt goed. Het is wel aan te raden om 'em te passen want zo'n helm moet echt goed (strak) zitten. Succes! | |
raimen | woensdag 20 augustus 2003 @ 21:34 |
hey wat kan je vragen voor een xtr achterderailleur en een paar xt shifters?? | |
PazZzcaL | woensdag 20 augustus 2003 @ 23:12 |
In Brussel bij Barracuda hebben ze Troy Lee helmen. Simply the best there is! http://www.barracuda.be/ Verder hebben ze bij Bike2Build ook nog wel wat fullface helmen zoals Lazer. | |
flippie_flink | donderdag 21 augustus 2003 @ 00:21 |
ok bedankt allebei, die van bike-fun had ik ook al gezien, en troy lee is wel erg goed maar ook erg duur volgens mij | |
PazZzcaL | donderdag 21 augustus 2003 @ 01:01 |
Duur zeker, rond de 300/400 euro, maarja, op bescherming en in het bijzonder hoofdbescherming moet je eigenlijk niet besparen. Een goede helm gaat je al gauw 100 a 150 euro kosten. Een aanrader is ook 661, die leveren een carbon fullface voor volgens mij +-180 dollar. http://www.vsportgroup.com | |
FHR | donderdag 21 augustus 2003 @ 09:23 |
Die 661 Full Comp (de gewone dus) is dezelfde als de Arix helm die ze bij Bike-Fun hebben. Was me al opgevallen toen ik in Les Gets iemand ermee zag rijden. | |
hellmondunited | vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:20 |
Nog eventjes een tip voor rekkie..als je die mtb koopt, probeer dan wel een andere voorvork aan te schaffen..die suntour is echt niet geweldig..gelijk t duurste van t duurste hoeft ook weer niet maar zoiets is echt niet en is na een tijdje al helemaal doorgeveerd | |
PazZzcaL | vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:31 |
Inderdaad, Suntour wil je niet hebben :| Voor goedkope en degelijke vorken moet je bij Marzocchi zijn. Deze hebben ook weinig service nodig. Wil je de beste demping, laag gewicht en veel geld kwijt dan moet je een Manitou, Fox of Rockshox nemen | |
raimen | dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:03 |
Zo Heb een extra bikeje er bijgenomen Heb ik 2de hands gekocht | |
Untriedrope | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:12 |
Ik zit erg te twijfelen tussen deze twee fietsen. M'n budget zegt dat 1000 euro wel erg veel is voor een fiets maar ik heb het er wel voor over. Dan dat ik voor 800 euro net geen 'goeie' fiets koop ![]() Specifications: Specifications:
| |
Ambrosius | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:16 |
quote:Op het eerste oog zijn er weinig verschillen tussen deze 2 (behalve dan de prijs), want 24/27 versnellingen maakt in de praktijk weinig tot geen verschil. Ik zou ook op de maten letten die je erbij zet, als je een redelijk kleine of grote nodig hebt moet je wel voor de onderste gaan ![]() | |
Untriedrope | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:21 |
quote:Yep nog niet gezien maar ik denk dat maatje L-21 groot genoeg is voor mij. Want XL-23 koop je alleen als je 2 meter lang bent en ik ben gelukkig nog maar 1,80 ![]() | |
Ambrosius | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:39 |
quote:Ik denk niet echt dat er veel verschil in zit, maar misschien heb je hier wat aan: Deore Deore LX | |
Untriedrope | zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:45 |
quote:thx nah ik moet maar eerst ff een paar maandjes gaan sparen en dan maak ik wel een keuze of ik 1000 euro voor m'n toekomstige droomfiets wil uitgeven ![]() | |
frantic | zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:27 |
Moeten die barends goed vast zitten? Zodat er geen enkele mogelijkheid meer is die dingen te bewegen? Ik lag namelijk laatst bijna op het asfalt ![]() Nu wil ik dus weten of het mijn fout was! ![]() | |
hellmondunited | zaterdag 30 augustus 2003 @ 19:20 |
quote:tuurlijk moeten die goed vast zitten, das echt levensgevaarlijk! kan je wel een paar dagen ziekenhius kosten als zo'n ding losschiet..echt slecht van die fietsemaker! | |
frantic | zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:04 |
quote:Dan ga ik hem maandag maar eens even flink afzeiken, want ik zei nog: zet die dingen in godsnaam goed vast, anders lig ik straks op het asfalt! | |
Untriedrope | zondag 31 augustus 2003 @ 13:34 |
trouwens wanneer komen de nieuwe modellen (2004) van Giant in de winkel? das toch altijd zo rond september ![]() | |
hellmondunited | zondag 31 augustus 2003 @ 13:40 |
quote:groot gelijk! die vent is geloof ik niet goed bij zijn hoofd..das t eerste wat ik controleer als ik een mtb klaar heb gemaakt.. | |
hellmondunited | zondag 31 augustus 2003 @ 13:41 |
quote:mwa wat later, wij hebben alleen een kinderfiets van giant binnen van 2004 ![]() | |
Untriedrope | zondag 31 augustus 2003 @ 13:43 |
quote: ok thx | |
hellmondunited | zondag 31 augustus 2003 @ 13:45 |
quote:you're welcome ![]() maare van plan een giant te kopen? en zo ja, naar wat voor iets ben je op zoek? | |
Untriedrope | zondag 31 augustus 2003 @ 13:51 |
Ik denk dat ik een Giant XTC SE 4 ga kopen. Dan gooi ik m'n Giant Boulder AluxX FS 1 in de verkoop ![]() | |
hellmondunited | zondag 31 augustus 2003 @ 14:06 |
quote:slim ![]() ![]() | |
Untriedrope | zondag 31 augustus 2003 @ 14:10 |
zeker ik kijk dan ook al uit naar m'n hydraulische schijfremmen ![]() | |
Untriedrope | zondag 31 augustus 2003 @ 14:51 |
trouwens hoeveel brengt een goed onderhouden Giant Boulder AluxX FS 1 nog op als ik hem wil verkopen? | |
frantic | zondag 31 augustus 2003 @ 20:29 |
quote:Jammer ik heb net een nieuwe gekocht! ![]() Trouwens de nieuwe Giant modellen staan al wel in de winkels (zie Meerdink Winterswijk, maar deze hebben jammer genoeg geen website). | |
hellmondunited | maandag 1 september 2003 @ 11:36 |
quote:geen idee, weet niet hoe de staat van de tandwielen enzo nog is, want daar word de prijs meestal flink mee naar benede getrokke als ze al ver versleten zijn.. en uit welk jaar komt die fiets? en wat heb je er zelf voor betaald? | |
Moody | maandag 1 september 2003 @ 14:05 |
Ik heb dit fietsje (Gazelle Torrente), ideaal voor in de stad en om buitenaf (ook in de bossen) mee te sjeesen... Ik heb 5 jaar mountainbike gereden, maar dit fietst toch echt wel wat beter als je ook vaak in de stad fietst. En het ziet er ook nog blits uit Afgemonteerd met Shimano Deore XT (voor en achter), LX schijfremmen, goede stabiele voorvering [Dit bericht is gewijzigd door Moody op 01-09-2003 14:06] | |
hellmondunited | maandag 1 september 2003 @ 17:58 |
quote:Niet lullig bedoelt maar met zoiets ga je toch niet mountainbike ![]() moet je toch weten met 5 jaar ervaring | |
Moody | maandag 1 september 2003 @ 18:07 |
quote:in Nederland is er niemand die mountainbiked in de letterlijke zin van het woord...omdat je hier geen mountains hebt dus ![]() maar door de bossen crossen, zelfs door de modder gaat prima met deze fiets....ok, natuurlijk iets minder dan met een echte mountainbike met bredere en kleinere banden, maar dat is dan meteen ook weer het nadeel als je op de weg gaat fietsen, want je moet dan vaker en zwaarder trappen (kleine banden = vaker trappen....dikke banden = meer wrijving = zwaarder trappen) dus mocht je een fiets willen waarmee je door het bos wil en die je ook kan gebruiken als stadsfiets of lange-afstandsfiets, dan is een hybride de beste oplossing... | |
hellmondunited | maandag 1 september 2003 @ 18:23 |
quote:Hier in het zuiden heb je echt wel een mtb nodig wil je fatsoenlijk door de bossen komen ![]() ![]() mja waarom dan in een mtb topic? [Dit bericht is gewijzigd door hellmondunited op 01-09-2003 18:23] | |
hellmondunited | maandag 1 september 2003 @ 18:38 |
en nu issie dan eindelijk vol.. heeft langgeduurd.. |