Naar mijn mening waarschuw en veeg jij te snel. Wat mij betreft hoeft het niet allemaal lief en aardig te zijn.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is heel zwart wit, en ook niet de bedoeling dat het alleen maar offtopic gaat wezen.
Tuurlijk blijven er dingen die geveegd moeten worden, erg offtopic of persoonlijke aanvallen.
Het was heel jammer dat er de afgelopen tijd veel persoonlijke discussies waren en als een discussie verwijderd werd, dan was er binnen een mum van tijd weer een persoonlijke discussie.
Dit ging soms aan de lopende band door, waardoor wij veel moesten vegen, en soms idd uit voorzorg omdat een uit de hand lopende discussie die net ten einde was gewoon weer verder ging. Het einde was een zoek, we kwamen allemaal in een visuele cirkel terecht die hopelijk nu verbroken is.
Ik vind het wel goed zo. Ik heb meer ban's en notes in een jaar dan in 11 jaar tijd. Ik weet het verder ook niet meer. Ik post zoals ik altijd doe en dat ga ik niet veranderen (Ik kon mijn ban tijd verkorten door aan te passen) Dat gaat het niet worden. Net weer een ietsje dingetje en ik ben er wel klaar mee met deze feedback. Ik post waar ik wil en hoe ik wil.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:34 schreef NanKing het volgende:
[..]
En wat wil je nou eigenlijk zeggen behalve 'sorry maar echt'. Hier kan ik echt niets mee behalve helemaal zelf invullen wat jij er misschien mee bedoelt.
Natuurlijk kun je iemand doorsturen als je denkt dat dat nodig is. Stel je voor je komt in de COS en er staan heel veel offtopic posts dan is het niet aan jou om dit aan te geven en iedereen door te sturen, doe een TR en de mods kijken ernaar.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:44 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maar wat is er dan opgelost met de teugels wat losser vwb vegen? Ik weet nog steeds niet wat wel en niet kan. Ja de FOk! policy is duidelijk, maar mag daar bijvoorbeeld door een niet-mod op gewezen worden als er geen mods aanwezig zijn? Want door dit soort dingen gaat het vaak mis en wordt er na een paar uur door de mods de boel alsnog gezwiept (wat nu blijkbaar losser gaat worden), users krijgen dan terecht of onterecht notes bans DM's en de bom barst weer.
Ik vind persoonlijk dat je elkaar best eens mag corrigeren, als het maar met respect gebeurt...Natuurlijk zijn de mods ervoor om het in goede banen te leiden, maar mochten die om wat voor reden niet aanwezig zijn, mag je wat mij betreft elkaar best eens corrigeren...Ik vind dat het een kans verdiend om de teugels wat te laten vieren , we zullen zien waar het toe leidt.....quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:44 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maar wat is er dan opgelost met de teugels wat losser vwb vegen? Ik weet nog steeds niet wat wel en niet kan. Ja de FOk! policy is duidelijk, maar mag daar bijvoorbeeld door een niet-mod op gewezen worden als er geen mods aanwezig zijn? Want door dit soort dingen gaat het vaak mis en wordt er na een paar uur door de mods de boel alsnog gezwiept (wat nu blijkbaar losser gaat worden), users krijgen dan terecht of onterecht notes bans DM's en de bom barst weer.
Van mij hoef je je poststijl niet veranderen hoor. Het enige wat ik hier van iedereen verwacht is een open gesprek en een beetje meewerking. Je komt heel erg star bij mij over en dat kan ik alleen beoordelen op de posts die je hier zelf maakt. Ik baseer me niet op jouw notes, niet op jouw ban niet op je geschiedenis hier, alleen puur hoe je hier zelf post.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed zo. Ik heb meer ban's en notes in een jaar dan in 11 jaar tijd. Ik weet het verder ook niet meer. Ik post zoals ik altijd doe en dat ga ik niet veranderen (Ik kon mijn ban tijd verkorten door aan te passen) Dat gaat het niet worden. Net weer een ietsje dingetje en ik ben er wel klaar mee met deze feedback. Ik post waar ik wil en hoe ik wil.
Ik ben het met je eens. Zolang je het respectvol doet, zou je best mogen zeggen dat de discussie de verkeerde kant op gaat.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat je elkaar best eens mag corrigeren, als het maar met respect gebeurt...Natuurlijk zijn de mods ervoor om het in goede banen te leiden, maar mochten die om wat voor reden niet aanwezig zijn, mag je wat mij betreft elkaar best eens corrigeren...Ik vind dat het een kans verdiend om de teugels wat te laten vieren , we zullen zien waar het toe leidt.....
en vervolgens ben je 3 topics verder als met bijvoorbeeld dat Lotusgedoe omdat er geen mods zijn (ze kunnen er ook niet 24/7 zijn zeggen ze zelf). TR's zetten is dan toch ook mosterd na de maaltijd?quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:48 schreef NanKing het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je iemand doorsturen als je denkt dat dat nodig is. Stel je voor je komt in de COS en er staan heel veel offtopic posts dan is het niet aan jou om dit aan te geven en iedereen door te sturen, doe een TR en de mods kijken ernaar.
Post iemand (een nieuwe user of niet) een keer een FB linkje in de COS dan kun je zeggen hey wist je dat we ook een social media topic hebben? Meer als dat kun je niet doen imo. De rest is voor de mods. Die kunnen besluiten om de user te helpen en een dmtje te sturen of op weg te helpen.
Ik kan me voorstellen dat dat zo overkomt.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Naar mijn mening waarschuw en veeg jij te snel. Wat mij betreft hoeft het niet allemaal lief en aardig te zijn.
Ik denk niet dat je het zo moet zien volgens mij..Een TR kan ook leiden tot een waarschuwing voor de bewuste user...Dus mijn inziens is een TR altijd nuttig waar nodig...quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Charmian het volgende:
[..]
en vervolgens ben je 3 topics verder als met bijvoorbeeld dat Lotusgedoe omdat er geen mods zijn (ze kunnen er ook niet 24/7 zijn zeggen ze zelf). TR's zetten is dan toch ook mosterd na de maaltijd?
Dat is ook het moeilijke hieraan he. Je hebt helemaal gelijk met als er geen mod is dat het mosterd na de maaltijd is. Het is echt onmogelijk om een 24/7 dekking te hebben. Ik hoop dat we er naar toe werken dat het niet meer voorkomt dat er 3 topics offtopic gaan en het zo uit de hand loopt zoals het soms doet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Charmian het volgende:
[..]
en vervolgens ben je 3 topics verder als met bijvoorbeeld dat Lotusgedoe omdat er geen mods zijn (ze kunnen er ook niet 24/7 zijn zeggen ze zelf). TR's zetten is dan toch ook mosterd na de maaltijd?
Ik snap je punt best wel maar het lastige blijft gewoon dat een niet-mod in zo'n geval ook weinig gaat uithalen. Natuurlijk kun je mensen vriendelijk vragen dat niet in de cos te doen, maar je merkt misschien zelf ook wel dat het weinig uithaalt soms.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Charmian het volgende:
[..]
Goeie hoor! Een TR is bedoeld om de mods ergens van op de hoogte te brengen die zij op dat moment niet zien of niet kunnen zien omdat ze er niet zijn. Welke consequenties er voor de betreffende user aanhangen waar de TR over gaat is helemeaal aan de mods.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:54 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het zo moet zien volgens mij..Een TR kan ook leiden tot een waarschuwing voor de bewuste user...Dus mijn inziens is een TR altijd nuttig waar nodig...
en dat is dus het hele punt. Waarom krijgen jullie daar als mod nu geen grip op en voorheen wel of althans toen ging het een stuk beter in de cos met hier en daar brandje maar te overzien?quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:56 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik snap je punt best wel maar het lastige blijft gewoon dat een niet-mod in zo'n geval ook weinig gaat uithalen. Natuurlijk kun je mensen vriendelijk vragen dat niet in de cos te doen, maar je merkt misschien zelf ook wel dat het weinig uithaalt.
Goeie vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op heb. Het lijkt wel of we minder van elkaar kunnen hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:59 schreef Charmian het volgende:
[..]
en dat is dus het hele punt. Waarom krijgen jullie daar als mod nu geen grip op en voorheen wel of althans toen ging het een stuk beter in de cos met hier en daar brandje maar te overzien?
Ik denk dat dit het inderdaad een heel stuk is.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op heb. Het lijkt wel of we minder van elkaar kunnen hebben.
Het is een situatie die er ingeslopen is over een langere tijd. Het is niet van de een op andere zo gekomen en ik heb ook niet de illusie dat het binnen 1 dag weer allemaal goed is.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:59 schreef Charmian het volgende:
[..]
en dat is dus het hele punt. Waarom krijgen jullie daar als mod nu geen grip op en voorheen wel of althans toen ging het een stuk beter in de cos met hier en daar brandje maar te overzien?
Dat is heel subjectief. Ik heb dat echt niet zo ervaren.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is ook het moeilijke hieraan he. Je hebt helemaal gelijk met als er geen mod is dat het mosterd na de maaltijd is. Het is echt onmogelijk om een 24/7 dekking te hebben. Ik hoop dat we er naar toe werken dat het niet meer voorkomt dat er 3 topics offtopic gaan en het zo uit de hand loopt zoals het soms doet.
Het corrigeren van elkaar is iets wat echt echt mag imo maar wel met heel veel finesse en altijd met een helpende blik ipv een wegsturende blik.
Ik wil het wel aanzien. Ik merk nu al dat er in de Cos posts aangepast of verwijderd worden en dat is imo al een hele verbetering.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is een situatie die er ingeslopen is over een langere tijd. Het is niet van de een op andere zo gekomen en ik heb ook niet de illusie dat het binnen 1 dag weer allemaal goed is.
Het kan hier alleen goedkomen imo als de users hier net zo bereid zijn om mee te werken aan een leuk forum als de mods dit zijn. Ik heb namelijk heel veel respect voor t feit dat de mods bereid zijn om naar zichzelf te kijken en hier in bereid zijn samen een oplossing te zoeken. Ik merk dit zelfde gevoel ook bij heel veel users en dat is voor mij als FA die er veel verder af staat als jullie echt heel fijn om te zien.
Ik geloof erin, jullie ook?
We, de users, zijn misschien een beetje te veel als kleuters behandeld. Het zal even duren voordat dat vergeten is. Ik denk dat het daaraan ligt - mensen die niet serieus genomen worden, worden recalcitrant.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie vraag waar ik eigenlijk geen antwoord op heb. Het lijkt wel of we minder van elkaar kunnen hebben.
Dat is waar. Niemand houdt van betuttelen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
We, de users, zijn misschien een beetje te veel als kleuters behandeld. Het zal even duren voordat dat vergeten is. Ik denk dat het daaraan ligt - mensen die niet serieus genomen worden, worden recalcitrant.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
We, de users, zijn misschien een beetje te veel als kleuters behandeld. Het zal even duren voordat dat vergeten is. Ik denk dat het daaraan ligt - mensen die niet serieus genomen worden, worden recalcitrant.
Niet zozeer recalcitrant (oke een beetje misschien) maar wel nog gefrusteerder dan je al bent.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen. Ik denk dat die frustratie aan beide kanten wel een beetje is opgelopen en dat is natuurlijk nooit de bedoeling.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:37 schreef Charmian het volgende:
[..]
Niet zozeer recalcitrant (oke een beetje misschien) maar wel nog gefrusteerder dan je al bent.
Gefrustreerd is prima. Waar het om gaat is dat men de mods niet meer zo serieus neemt.quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:37 schreef Charmian het volgende:
[..]
Niet zozeer recalcitrant (oke een beetje misschien) maar wel nog gefrusteerder dan je al bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |