abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:46:50 #151
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185456486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:40 schreef ludovico het volgende:
[..]

Nee er lijkt mij ook wel wat mis met die kerel ja. :')

Waar haal je het vandaan dat het slachtoffer enige blaam treft?
Waaruit blijkt dat er iets mis was /is met deze kerel, waar maak je dat uit op?
Voorlopig is hij verdachte en geen dader en kennen mensen hem als een rustige gozer
pi_185456543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:44 schreef ludovico het volgende:
[..]

Als het zo goed als zeker is en iemand veroordeeld wordt etc mag je toch wel gaan aannemen dat iemand schuldig is. Ook al worden er soms fouten gemaakt in die beoordeling.
Hij is nog niet veroordeeld, daarnaast speculeert er men op los bij hem. Dus in dat geval kan het ook andersom met precies dezelfde beweegredenen en rechtvaardiging. ^O^
pi_185456572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:46 schreef the-eye het volgende:
[..]

Waaruit blijkt dat er iets mis was /is met deze kerel, waar maak je dat uit op?
Voorlopig is hij verdachte en geen dader en kennen mensen hem als een rustige gozer
We wachten de uitspraken fijn af ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185456583
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:49 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
Dus in dat geval kan het ook andersom met precies dezelfde beweegredenen en rechtvaardiging.
Andersom praat je over een dode, maar dat snap je niet geloof ik?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185456840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:50 schreef ludovico het volgende:
[..]

Andersom praat je over een dode, maar dat snap je niet geloof ik?
Als hij zelfmoord gepleegd had, of in de gevangenis vermoord, dan is hij dat ook. Wat helemaal niets over zijn of haar rol in deze kwestie zegt. Waardeloze vergelijking.
pi_185456869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:44 schreef ludovico het volgende:
[..]

Ik hoop dat je jezelf tegenwoordig beter kunt beschermen tegen dit soort tuig.
Voor mijzelf sprekend: ik heb het goed gedaan met heelveel hulp van lieve vrienden en familie en een blijf-van-mijn-lijfhuis.

Ben financieel onafhankelijk. Geen schulden. Of wat dan ook *O*

Het beschermen tegen een ex die al veroordeeld is en een contactverbod heeft is ook wel een ding.

Hij zoekt de manieren om jouw leven nog te kunnen beheersen zonder dat justitie iets kan doen. Want: binnen de grenzen van de wet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185456900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:11 schreef the-eye het volgende:
[..]

Ik impliceer niets daarvoor kennen we de feiten niet. ik sluit alleen niet bij voorbaat gelijk uit dat haar iets te verwijten valt. Daar vallen blijkbaar veel mensen over. Omdat iemand vrouw is en overleden is schijn je daar geen rekening mee te mogen houden. Dat is een redenatie die heel netjes lijkt maar verder op geen enkele manier te verdedigen is.
Wie weet werd Lorenzo 's morgens wakker doordat ze het broodmes tegen z'n lul had gezet en dreigde te gaan snijden. We weten het niet maar we weten net zo goed niet dat haar niets te verwijten is en daar schijnt hier een groot gedeelte nogal moeite mee te hebben en elke nuance liever af te doen als victim blaming ( want dan lijken we zo correct :') )
Als jij jezelf de vraag stelt hoe dit vanuit haar perspectief allemaal zo gelopen is, en het vervolgens gaat hebben over 'vrouwen die het bloed onder de nagels vandaan halen', dan impliceer je heel erg veel. Suggestieve vraagstellingen sluiten onbevooroordeelde waarheidsbevinding uit. Dit doe je ten eerste door het te hebben over gek / labiel gedrag van het slachtoffer als verklaring voor het mentale proces van de dader (waarmee je dus een suggestie geeft voor het antwoord op je vraag omtrent de invloed van de rol die het slachtoffer speelde). En ten tweede door het gedrag van andere vrouwen te noemen. Andere vrouwen zeggen helemaal niets over deze vrouw.

Als ik jou vraag 'Wat stem jij?' Is dat een open vraag. Maar als ik vervolgens zeg 'Jij stemt zeker PVV, en dus ben je een slecht mens' dan verandert die open vraag in een suggestieve gesloten vraag. Ik ben dan alleen nog maar bezig met het bevestigen of ontkrachten van mijn vooroordeel. Een negatief vooroordeel. Mogelijk schadelijk voor de maatschappelijke positie van PVV-stemmers.

En als ik dan vervolgens ook nog eens zeg 'Ik ken een andere man, en die stemt PVV' dan hang ik aan die eerdere open vraag ook nog eens de seksistische suggestie dat je PVV stemt omdat je een man bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 07-03-2019 18:15:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_185456925
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]

Voor mijzelf sprekend: ik heb het goed gedaan met heelveel hulp van lieve vrienden en familie en een blijf-van-mijn-lijfhuis.

Ben financieel onafhankelijk. Geen schulden. Of wat dan ook *O*

Het beschermen tegen een ex die al veroordeeld is en een contactverbod heeft is ook wel een ding.

Hij zoekt de manieren om jouw leven nog te kunnen beheersen zonder dat justitie iets kan doen. Want: binnen de grenzen van de wet.
Super naar voor je.

Hoop dat je verder een mooi leven kunt opbouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185456964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]

Voor mijzelf sprekend: ik heb het goed gedaan met heelveel hulp van lieve vrienden en familie en een blijf-van-mijn-lijfhuis.

Ben financieel onafhankelijk. Geen schulden. Of wat dan ook *O*

Het beschermen tegen een ex die al veroordeeld is en een contactverbod heeft is ook wel een ding.

Hij zoekt de manieren om jouw leven nog te kunnen beheersen zonder dat justitie iets kan doen. Want: binnen de grenzen van de wet.
Je snapt toch echt wel dat dit niets te maken heeft met 'gender roles' en dat een vrouw even beheersend/manipulatief/mentaal misbruikend kan zijn? Er bestaan zulke huizen en hulpmiddelen voor mannen niet, want die moet het zelf zien te redden. Verman je toch?
pi_185457017
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Je snapt toch echt wel dat dit niets te maken heeft met 'gender roles' en dat een vrouw even beheersend/manipulatief/mentaal misbruikend kan zijn? Er bestaan zulke huizen en hulpmiddelen voor mannen niet, want die moet het zelf zien te redden. Verman je toch?
We weten best dat een man niet zielig mag zijn en weet ik veel wat en dat daar geen aandacht aan wordt gegeven.

Maar dat heeft niks met dit nieuwsfeit te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185457071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]

Hoe denk je dat zo'n gast reageert als zij een alarmknop krijgt?

Oh, vertrouw je me niet? We zouden toch een nieuwe start maken! Dan moet je me wel vertrouwen, en dat doe je dus niet, kutwijf. *klabam*
Zo snel mogelijk haar dumpen en uit haar buurt blijven. Een vrouw met een NSB-knop daten :') en misschien zelfs trouwen met zo iemand :')

MGTOW.
pi_185457097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]

Dus omdat ze nu dood is kan ze nooit een kutwijf geweest zijn?
Dat kan best. Maar dat de twee gelinkt zijn is een aanname. Een aanname die de rol van het slachtoffer veroordeelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:26 schreef the-eye het volgende:
[..]

Er is daar iets voorgevallen wat voor een uitbarsting bij Lorenzo heeft gezorgd.
En zelfs dat is een aanname.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:46 schreef the-eye het volgende:
[..]

Waaruit blijkt dat er iets mis was /is met deze kerel, waar maak je dat uit op?
Voorlopig is hij verdachte en geen dader en kennen mensen hem als een rustige gozer
Goed zo. En nu diezelfde onbevooroordeelde houding ook toepassen op het slachtoffer. Ik zou zelfs willen toevoegen 'op de eerste plaats toepassen op het slachtoffer'. Omdat het slachtoffer het slachtoffer is. En er zodanig grote aanleiding bestaat waardoor meerdere professionals vermoeden dat de verdachte ook echt de dader is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185457119
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:10 schreef Rambolin het volgende:
[....]..

Zo snel mogelijk haar dumpen en uit haar buurt blijven. Een vrouw met een NSB-knop daten :') en misschien zelfs trouwen met zo iemand :') ...

MGTOW.
_O-
Inderdaad, wat een snitch zou dat zijn. 112 is niet erg genoeg. 8-)
pi_185457562
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Je snapt toch echt wel dat dit niets te maken heeft met 'gender roles' en dat een vrouw even beheersend/manipulatief/mentaal misbruikend kan zijn? Er bestaan zulke huizen en hulpmiddelen voor mannen niet, want die moet het zelf zien te redden. Verman je toch?
jawel hoor, die bestaan wel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185457768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:35 schreef simmu het volgende:
[..]

jawel hoor, die bestaan wel.
Dank je, dieptriest hoe mensen denken dat ze met een even verkleurde bliik aan de andere kant van het spectrum, wel het alleenrecht hebben om te speculeren.
pi_185458404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:21 schreef Woelwater het volgende:
Is toch spannend om een relatie te hebben met zo'n tikkende tijdbom. Zelfs de buren wisten dat er al langer problemen waren, maar dan toch gezellig bij elkaar blijven.
Zo werkt dat natuurlijk.
Gewoon ff weggaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:18 schreef the-eye het volgende:
[..]

Nou dat weet ik niet.
Zelf iemand meegemaakt die daar constant op uit was en waar niet vanaf te komen was. Heeft zelfs jaren geduurd nadat er geencontact meer was, totdat diegene blijkbaar een ander doelwit gevonden had.

Bill Burr stelt zeer terecht dat het raar is dat er niet gevraagd mag worden hoe dat het zo ver heeft kunnen komen. Ineens is de vrouw een soort heilige die geen enkele blaam treft. We hebben het over twee volwassen mensen en als dan de man z'n zelfcontrole verliest is alles wat de vrouw ooit gedaan heeft vergeven en vergeten. Waarom?

Omdat zij dood is en hij niet?
Ik zeg maar wat hoor...

Overigens is het vríjwel nooit zo dat maar 1 iemand ‘de schuld’ krijgt van de omgeving in een situatie met huiselijk geweld.
Als er 1 iemand dood is, heeft het alleen zo weinig zin om diegene nog de schuld te geven he.
En daarnaast zal niemand (hopelijk) vinden dat de partner die de dood op zijn/haar geweten heeft níet te ver is gegaan.
compact en kleverig.
pi_185458851
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Je snapt toch echt wel dat dit niets te maken heeft met 'gender roles' en dat een vrouw even beheersend/manipulatief/mentaal misbruikend kan zijn? Er bestaan zulke huizen en hulpmiddelen voor mannen niet, want die moet het zelf zien te redden. Verman je toch?
Ook die bestaan hoor voor mannen. Voor vrouwen is het moeilijk maar voor de man die met huiselijk geweld te maken heeft misschien nog moeilijker.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185459391
Ik snap dat gelul over schuld niet.

Als jij je partner mishandelt ben jij de schuldige. Als jij je partner om het leven brengt, ben jij de schuldige.

Wat de reden ook is.

Hier is dus sprake van huiselijk geweld. Laten we in godsnaam niet het slachtoffer de schuld of half de schuld gaan geven zeg :r sommige mensen zijn echt fucked up
pi_185461906
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik snap dat gelul over schuld niet.

Als jij je partner mishandelt ben jij de schuldige.
Je zegt hier werkelijk niets mee, want dat ligt voor de hand. Mishandeling betekent ongepast/verboden geweld.


quote:
Als jij je partner om het leven brengt, ben jij de schuldige.

Wat de reden ook is.
Nee, gelukkig zit de wet wat genuanceerder. Iemand ombrengen is niet per se een misdrijf, het ligt er aan hoe en waarom. Er bestaan omstandigheden waarbij geweld is toegestaan - zoals noodweer, of noodweerexces, die een misdrijf uitsluiten. Daarnaast is emotie een verzachtende omstandigheid wat de trap van ernst verlaagt.


quote:
Hier is dus sprake van huiselijk geweld. Laten we in godsnaam niet het slachtoffer de schuld of half de schuld gaan geven zeg :r sommige mensen zijn echt fucked up
Hier ga je de mist alweer in, want je denkt te bipolair. Er is geweld geweest, dus er moet iemand in de slachtofferrol passen en ander in de daderrol. Zo simpel is het niet. Vaak kunnen daders slachtoffers zijn, maar ook slachtoffers daders. Soms zijn beiden of allen slachtoffer en dader tegelijk.

Kom eens van je luie stoel af, en ontdek de wereld met je eigen ogen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:01:31 #170
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185462172
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik snap dat gelul over schuld niet.

Als jij je partner mishandelt ben jij de schuldige. Als jij je partner om het leven brengt, ben jij de schuldige.

Wat de reden ook is.

Hier is dus sprake van huiselijk geweld. Laten we in godsnaam niet het slachtoffer de schuld of half de schuld gaan geven zeg :r sommige mensen zijn echt fucked up
Dus iemand verwordt ten alle tijde een soort onschendbare heilige als de ander tot fysieke actie overgaat, ongeacht wat er allemaal aan voorafgegaan is? Geldt deze vreemde regel alleen in relaties (en dan voor zowel man als vrouw of alleen voor de vrouw) of ten alle tijde dus ook tussen twee mannen die elkaar verder niet kennen?
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:06:47 #171
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185462385
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]

Zo werkt dat natuurlijk.
Gewoon ff weggaan.[..]

Omdat zij dood is en hij niet?
Ik zeg maar wat hoor...

Overigens is het vríjwel nooit zo dat maar 1 iemand ‘de schuld’ krijgt van de omgeving in een situatie met huiselijk geweld.
Als er 1 iemand dood is, heeft het alleen zo weinig zin om diegene nog de schuld te geven he.
En daarnaast zal niemand (hopelijk) vinden dat de partner die de dood op zijn/haar geweten heeft níet te ver is gegaan.
Niemand zal vinden dat degene die de ander dood, niet te ver is gegaan maar daar volgt niet automatisch uit dat het slachtoffer niet heel ver is gegaan. Dat is wel degelijk interessant aangezien de ander daardoor te ver ging.
pi_185462960
Hebben jullie een idee wat geweld binnen een relatie betekend?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:23:26 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185463101
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:55 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]

Je zegt hier werkelijk niets mee, want dat ligt voor de hand. Mishandeling betekent ongepast/verboden geweld.[..]

Nee, gelukkig zit de wet wat genuanceerder. Iemand ombrengen is niet per se een misdrijf, het ligt er aan hoe en waarom. Er bestaan omstandigheden waarbij geweld is toegestaan - zoals noodweer, of noodweerexces, die een misdrijf uitsluiten. Daarnaast is emotie een verzachtende omstandigheid wat de trap van ernst verlaagt.[..]

Hier ga je de mist alweer in, want je denkt te bipolair. Er is geweld geweest, dus er moet iemand in de slachtofferrol passen en ander in de daderrol. Zo simpel is het niet. Vaak kunnen daders slachtoffers zijn, maar ook slachtoffers daders. Soms zijn beiden of allen slachtoffer en dader tegelijk.

Kom eens van je luie stoel af, en ontdek de wereld met je eigen ogen.
quote:
In het appartement troffen zij Dunja zwaargewond en in een zeer zorgwekkende conditie aan. De 24-jarige Lorenzo met wie zij ‘een knipperlichtrelatie’ had was ook aanwezig in de ruimte. Hij reageerde agressief en werd direct aangehouden. Hij zit sindsdien in de cel. Donderdag moet hij voor de raadkamer van de rechtbank in Utrecht verschijnen, op verdenking van doodslag.
Vrij helder wie er dader en wie er slachtoffer is. In ieder geval wel voor normaal redenerende mensen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:24:26 #174
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185463150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:11 schreef probeer het volgende:
[..]

Dat kan best. Maar dat de twee gelinkt zijn is een aanname. Een aanname die de rol van het slachtoffer veroordeelt.[..]

En zelfs dat is een aanname.[..]

Goed zo. En nu diezelfde onbevooroordeelde houding ook toepassen op het slachtoffer. Ik zou zelfs willen toevoegen 'op de eerste plaats toepassen op het slachtoffer'. Omdat het slachtoffer het slachtoffer is. En er zodanig grote aanleiding bestaat waardoor meerdere professionals vermoeden dat de verdachte ook echt de dader is.
Geen aanname maar een mogelijkheid die ik open houd.

Als er problemen in de relationele sfeer zijn die uiteindelijk voor een dodelijk slachtoffer zorgen is er weldegelijk iets voorgevallen waardoor het die bewuste morgen mis ging.

Al mijn reacties zijn terug te leiden om mijn ongenoegen dat er geen onbevooroordeelde houding was maar het slachtoffer automatisch tot heilige bombardeerde dus draai het niet nu om
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:28:57 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185463339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:24 schreef the-eye het volgende:
.... maar het slachtoffer automatisch tot heilige bombardeerde dus draai het niet nu om
Welke user heeft dat in welke post gedaan, dan? Het enige dat jij doet is proberen het gebruik van geweld te verantwoorden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:37:36 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185463668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Welke user heeft dat in welke post gedaan, dan? Het enige dat jij doet is proberen het gebruik van geweld te verantwoorden.
Dit wordt een herhaling van zetten. Ik verantwoord niet het geweld. Ik zeg alleen dat er een weg is die daar naar toe heeft geleid.
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:54:07 #177
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185464407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:46 schreef the-eye het volgende:

Had ik niet alle enkele pagina's terug al geopperd dat de materie misschien te moeilijk voor je is?
Zeker. En toen heb ik al tegen je gezegd dat je in de war bent. En daar blijf ik bij.

Hoe is je kennis van psychologie?
Want een eerstejaars psycholoog zal exact hetzelfde tegen je zeggen.


quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:07 schreef the-eye het volgende:
Zonder deze daad goed te praten wordt er wel weer makkelijk vanuit gegaan dat deze Lorenzo alle schuld heeft. Misschien was het wel een griet die er op kickte het bloed onder z'n nagels vandaan te halen anders beslis je om zo'n relatie tijdig te beeindigen.
Dit zegt alles al; je probeert een verantwoording te vinden voor het geweld. En als jij dat zelf niet ziet, dan heb je nog veel te leren.

[ Bericht 36% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 07-03-2019 22:00:07 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:13:52 #178
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185465328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Is alleen maar om te onderstrepen hoe belachelijk je verhaal is.

En het is in ieder geval een stuk humaner dan te suggereren dat een door geweld overleden jonge vrouw het er zelf wel naar gemaakt zal hebben.

Als er iemand hier triest is, dan ben jij dat.
Zo heb ik dat nooit gezegd. Dat maak jij er van.
Je acht het dus onmogelijk dat gedrag van het slachtoffer mede gezorgd heeft voor de fatale geweldsuitbarsting van de dader? Zie hoe ik hier dader en slachtoffer benoem
pi_185465644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Zoals ik al zei, psychologie 101.
Waarom doe je steeds weer uit de hoogte? Alsof je de waarheid in pacht hebt? En hij heeft gewooon gelijk hoor. Je bent persoonlijk bezig tegen hem, en je reageert vanuit sentiment en emotie omdat

1) iemand dood is
2) de overledene vrouw is
3) van de overledene heb je je overtuigd van diens onschuld

Ik zou jou willen verzoeken, je minder steevast en bevooroordeeld op te stellen want anders is het geen discussie meer maar onhandig geharrewar en getouwtrek over en weer. :)
pi_185466835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:03 schreef the-eye het volgende:
[..]

Je bedoelt dat, dat jouw interpretatie is. Je zult begrijpen dat ik daar, buiten het aangeven dat, dat niet bedoeling is van mijn reactie, verder weinig aan kan doen
.
Je ziet uit de reacties van de buurt dat dit niet zo maar uit de lucht is komen vallen. We mogen ons dus gerust afvragen wat zich daar dan afgespeeld heeft. Om bij die vraag de vrouw in kwestie dan onmiddelijk van elke schuld of blaam te vrijwaren omdat ze overleden is lijkt dan wel heel nobel maar zal geen juist beeld geven. Laten we daarbij bijvoorbeeld de reactie van de werkgever even voor ogen nemen die deze Lorenz als een rustig iemand beschrijft
Het beeld van een heel lief meisje wat keer op keer probeert het haar vriend naar de zin te maken maar alleen maar agressie en geweld teugkrijgt doet het misschien leuk in een film of sprookje maar zo zit het leven niet in elkaar. Of ze heeft haar aandeel waardoor het geescaleert heeft tot deze trieste uitkomst is of ze was op z'n minst zo dom om deze relatie niet op tijd te beeindigen.

Nogmaals, de uiteindelijke daad waardoor ze de dood heeft gevonden staat op naam van de dader maar we mogen ons gerust afvragen waardoor het zo ver heeft kunnen komen
Wauw.
  donderdag 7 maart 2019 @ 23:01:59 #181
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185466986
Opmerkelijk dat veel mensen zwaar geschokt raken als ze zaken niet zwart/wit in mogen delen in dader/schuldig vs slachtoffer/onschuldig.
pi_185467902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:03 schreef the-eye het volgende:
[..]

Je bedoelt dat, dat jouw interpretatie is. Je zult begrijpen dat ik daar, buiten het aangeven dat, dat niet bedoeling is van mijn reactie, verder weinig aan kan doen
.
Je ziet uit de reacties van de buurt dat dit niet zo maar uit de lucht is komen vallen. We mogen ons dus gerust afvragen wat zich daar dan afgespeeld heeft. Om bij die vraag de vrouw in kwestie dan onmiddelijk van elke schuld of blaam te vrijwaren omdat ze overleden is lijkt dan wel heel nobel maar zal geen juist beeld geven. Laten we daarbij bijvoorbeeld de reactie van de werkgever even voor ogen nemen die deze Lorenz als een rustig iemand beschrijft
Het beeld van een heel lief meisje wat keer op keer probeert het haar vriend naar de zin te maken maar alleen maar agressie en geweld teugkrijgt doet het misschien leuk in een film of sprookje maar zo zit het leven niet in elkaar. Of ze heeft haar aandeel waardoor het geescaleert heeft tot deze trieste uitkomst is of ze was op z'n minst zo dom om deze relatie niet op tijd te beeindigen.

Nogmaals, de uiteindelijke daad waardoor ze de dood heeft gevonden staat op naam van de dader maar we mogen ons gerust afvragen waardoor het zo ver heeft kunnen komen
Dat mag de rechter allemaal uitzoeken en weet ik veel wat, of er eventueel iets is / een soort van zelfbescherming of weet ik veel wat, jij het echter geen enkele reden om je daarmee bezig te houden en jouw focus op dat punt, zonder dat daarvoor een aanleiding is gegeven. Is eng.

"Zij heeft haar aandeel" flikker toch op man. "zij was zo dom" de focus alsof zij wat fout doet....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:14:15 #183
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185468425
quote:
13s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:45 schreef probeer het volgende:
[..]

Ik zit zo 'n beetje rond te neuzen en kom een nieuwsbericht tegen van een vrouw in Frankrijk die maar een deel van een schadevergoeding krijgt na mishandeling door haar man omdat ze terug is gegaan naar hem nadat ze eerder die dag was vertrokken. Ik zie daar een reactie van jou.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 13:20 schreef probeer het volgende:
[Je kan het best een onverstandige beslissing vinden en daarnaast van mening zijn dat de schuld nog steeds volledig bij de dader ligt. In althans wel]

Dit dus.
Daar weet je dus blijkbaar wel zaken te scheiden en is een oordeel over het handelen van het slachtoffer niet gelijk hetzelfde als diegene ook als schuldige aanwijzen.
Ik die hier niet oordeel (hoe zou dat kunnen) maar wel zaken open houd (en enkel voorbeelden aandraag om aan te geven hoe zaken kunnen lopen) zal dan door jou wel even de les gelezen worden als zou ik spelletjes spelen gedreven door seksisme? Laat me niet lachen. Je bent gewoon hypocriet
pi_185468560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]

Dus omdat ze nu dood is kan ze nooit een kutwijf geweest zijn?
Wat heeft dat in godsnaam met elkaar te maken?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:32:54 #185
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185468689
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]

Dat mag de rechter allemaal uitzoeken en weet ik veel wat, of er eventueel iets is / een soort van zelfbescherming of weet ik veel wat, jij het echter geen enkele reden om je daarmee bezig te houden en jouw focus op dat punt, zonder dat daarvoor een aanleiding is gegeven. Is eng.

"Zij heeft haar aandeel" flikker toch op man. "zij was zo dom" de focus alsof zij wat fout doet....
Blijkbaar is het te eng voor je om proberen voor te stellen hoe het is verlopen en verval je liever in een zwart/wit redenatie. Als jij je veilig voelt bij de gedachte dat deze vrouw op geen enkel moment in de relatie zo had kunnen handelen dat haar dit bespaard was gebleven moet je dat doen joh.
Ik sluit die mogelijkheid niet al bij voorbaat uit. Of jij mij vindt dat ik reden heb me daar mee bezig te houden vind ik dan weer niet interessant
pi_185468725
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:32 schreef the-eye het volgende:
[..]

Blijkbaar is het te eng voor je om proberen voor te stellen hoe het is verlopen en verval je liever in een zwart/wit redenatie. Als jij je veilig voelt bij de gedachte dat deze vrouw op geen enkel moment in de relatie zo had kunnen handelen dat haar dit bespaard was gebleven moet je dat doen joh.
Ik sluit die mogelijkheid niet al bij voorbaat uit.
Ziek dit.

Vrouw wordt vermoord.
- Ja, maar het was wel een bitch soms hoor!
Aaah, ja, logisch.
- Als ze dat niet had gedaan was ze nu niet vermoord geweest. Laat het een wijze les voor vrouwen zijn!

:')_!!!!
pi_185468755
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:36 schreef the-eye het volgende:
[..]

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld (dit gaat dan niet over de fatale mishandeling) maar voor veel mensen hier geldt dat niet meer als er iemand door mishandeling de dood vind. Ik vind dat raar
Je vindt dat als een partner in de relatie zich onbehoorlijk gedraagt ze het er zelf wel een beetje naar maakt dat ze vermoord of mishandeld wordt? Die 2 liggen heel dicht bij elkaar?

Het geboortecijfer zou wel drastisch dalen. Al die zwangere vrouwen die zich gedragen als een bitch. Teveel Handmaids Tale gekeken toevallig?
pi_185468768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:37 schreef the-eye het volgende:
[..]

Ze had misschien ook tijdig de relatie kunnen verbreken of zeg ik dan iets vreemds? :')
Ja, dat had zij moeten doen natuurlijk. Niet hij. Nee, dan mishandel je je partner. Of je maakt d'r dood.

Seems legit.
pi_185468831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:37 schreef the-eye het volgende:
[..]

Ze had misschien ook tijdig de relatie kunnen verbreken of zeg ik dan iets vreemds? :')
Niet heel vreemd, maar als je kijkt naar de fatale gevallen van huiselijk geweld, dan komt het juist vaak voor dat de relatie net is verbroken en de partner dat niet kon verkroppen. Een angst daarvoor zou dus bijvoorbeeld niet onrealistisch zijn.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:48:47 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185468879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Je vindt dat als een partner in de relatie zich onbehoorlijk gedraagt ze het er zelf wel een beetje naar maakt dat ze vermoord of mishandeld wordt? Die 2 liggen heel dicht bij elkaar?

Het geboortecijfer zou wel drastisch dalen. Al die zwangere vrouwen die zich gedragen als een bitch. Teveel Handmaids Tale gekeken toevallig?
Nee dat vind ik niet maar om alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand overleden is gaat er bij mij ook niet in.
We hebben het over een relatie tussen twee mensen, niet over een spontane ruzie op straat waarbij een dode valt. In die relatie ging het al langer niet goed. Het lijkt mij sterk dat dat allemaal door één persoon kwam en als dat wel zo zou zijn vraag ik me af waarom de ander die relatie dan niet verbrak
  vrijdag 8 maart 2019 @ 00:49:23 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185468886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:44 schreef Physsic het volgende:
[..]

Niet heel vreemd, maar als je kijkt naar de fatale gevallen van huiselijk geweld, dan komt het juist vaak voor dat de relatie net is verbroken en de partner dat niet kon verkroppen. Een angst daarvoor zou dus bijvoorbeeld niet onrealistisch zijn.
Okee dat kan ik volgen
pi_185468932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:48 schreef the-eye het volgende:
[..]

Nee dat vind ik niet maar om alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand overleden is gaat er bij mij ook niet in.
We hebben het over een relatie tussen twee mensen, niet over een spontane ruzie op straat waarbij een dode valt. In die relatie ging het al langer niet goed. Het lijkt mij sterk dat dat allemaal door één persoon kwam en als dat wel zo zou zijn vraag ik me af waarom de ander die relatie dan niet verbrak
De vrouw had de relatie moeten verbreken, ja.

Man man man.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 01:01:34 #193
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185468991
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

De vrouw had de relatie moeten verbreken, ja.

Man man man.
Jij vindt van niet? De politie was daar al eerder geweest, ze heeft hulp geweigerd waarbij ze een alarmknop had kunnen krijgen maar Xa1pt vind dat je in zo'n geval moet kijken of de relatie nog te redden is?
pi_185469081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 01:01 schreef the-eye het volgende:
[..]

Jij vindt van niet? De politie was daar al eerder geweest, ze heeft hulp geweigerd waarbij ze een alarmknop had kunnen krijgen maar Xa1pt vind dat je in zo'n geval moet kijken of de relatie nog te redden is?
Ik vind dat je partner vermoorden of mishandelen in geen enkel geval legitiem of 'eigen schuld' is, maar blijkbaar denken een aantal figuren daar toch wat anders over.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 03:04:28 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_185469818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:48 schreef the-eye het volgende:
[..]

Nee dat vind ik niet maar om alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand overleden is gaat er bij mij ook niet in.
We hebben het over een relatie tussen twee mensen, niet over een spontane ruzie op straat waarbij een dode valt. In die relatie ging het al langer niet goed. Het lijkt mij sterk dat dat allemaal door één persoon kwam en als dat wel zo zou zijn vraag ik me af waarom de ander die relatie dan niet verbrak
Relaties kunnen verstikkend zijn, extreem verstikkend zelfs. Durf dat dan maar eens te verbreken als je al geen zelfvertrouwen hebt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185470410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:06 schreef the-eye het volgende:
[..]

Niemand zal vinden dat degene die de ander dood, niet te ver is gegaan maar daar volgt niet automatisch uit dat het slachtoffer niet heel ver is gegaan. Dat is wel degelijk interessant aangezien de ander daardoor te ver ging.
Niet echt. Want op het moment dat diegene dood is, valt er niets meer te veranderen aan de situatie.
Daarvóór moeten er dingen veranderen.
compact en kleverig.
pi_185470503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:48 schreef the-eye het volgende:
[..]

Nee dat vind ik niet maar om alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand overleden is gaat er bij mij ook niet in.
We hebben het over een relatie tussen twee mensen, niet over een spontane ruzie op straat waarbij een dode valt. In die relatie ging het al langer niet goed. Het lijkt mij sterk dat dat allemaal door één persoon kwam en als dat wel zo zou zijn vraag ik me af waarom de ander die relatie dan niet verbrak
Het is gewoon raar om het gewicht van het gebeurde te proberen te verminderen door te zeggen: het was vast haar eigen schuld (want hoe je het ook wenst of keert, dat ís wat je doet.)
Er is iemand dood en dat is echt heel ernstig.
Al was ze de grootste kenau die er rondliep. Dan had hij weg moeten gaan, niet haar dood moeten slaan.

Daarnaast kan niemand hier in hun relatie kijken, ook jij niet.
Als je aangeeft dat ze dood is en dat dat niet had mogen gebeuren, is dat niet ‘alles met de mantel der liefde bedekken’ maar gewoon de waarheid.
We weten niet wat er gebeurd is en waarom het zo ver is gekomen. Jij ook niet. Erover speculeren heeft geen nut.
compact en kleverig.
pi_185470630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 00:32 schreef the-eye het volgende:
[..]

Blijkbaar is het te eng voor je om proberen voor te stellen hoe het is verlopen en verval je liever in een zwart/wit redenatie. Als jij je veilig voelt bij de gedachte dat deze vrouw op geen enkel moment in de relatie zo had kunnen handelen dat haar dit bespaard was gebleven moet je dat doen joh.
Ik sluit die mogelijkheid niet al bij voorbaat uit. Of jij mij vindt dat ik reden heb me daar mee bezig te houden vind ik dan weer niet interessant
Wat nou zwart wit redenatie. Het slachtoffer is dood. Jij bent geen rechter of rechercheur die alle feiten moet onderzoeken, jij bent een snotneus met foute vooroordelen.

De vrouw was op de verkeerde plek verkeerde tijd. Dat maakt haar niet schuldig aan haar eigen dood.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185476944
Waar er 2 kijven hebben er 2 schuld volgens sommigen hier.

Willen jullie de foto’s zien omdat ik nadat ik de afwas had gedaan en ik was in de keuken en ex was zo erg boos want ik had het schuursponsje in de wasbak laten liggen ipv naast de kraan op het aanrecht.

Ik ben gevlucht naar de badkamer. Helaas te laat om de deur op slot te krijgen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185476971
Godzijdank heb ik wel geleerd dat dit niet mijn schuld is

[ Bericht 1% gewijzigd door mascara-klodder op 08-03-2019 14:31:05 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')