abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185398677
Ik was vroeger vrij goed in Engels maar uiteindelijk laten verslonzen omdat je voor het grote deel toch Nederlands praat. Nu ben ik tot de conclusie gekomen om dit toch weer op te willen pakken. Ik gebruik sinds vorige week Preply, een platform waar je met native speakers kan praten, welliswaar betaald. Zijn er meer mensen die dit platform gebruiken?

Zoniet, wat heeft jou geholpen om een taal vloeiend te spreken?
Ik luister nu dagelijks engelse podcasts, lees een engels boek en praat ~1,5 uur per week met een native speaker. Daarnaast gebruik ik vertaalmachines om mijn vocabulair uit te breiden.
pi_185398901
Gamen man, ik heb een Spaans maatje en leer hierdoor zoveel makkelijker de taal. Elke dag een paar woorden of een zin en dan in de avond in de praktijk brengen!
pi_185404202
Mijn Engels komt ook 99% uit gamen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_185418094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 08:28 schreef CaramelSaus het volgende:
Wat heeft jou geholpen om een taal vloeiend te spreken?
Enkele jaren in Engeland wonen.
pi_185424100
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:13 schreef thabit het volgende:
[..]

Enkele jaren in Engeland wonen.
Nice, merk je dat je dat accent dan ook overneemt?
pi_185424163
De taal veel spreken met native speakers. Gamen kan zeker, via werk of opleiding ook. Uiteindelijk is ergens wonen en het ook ervaren van de cultuur en omgeving iets waardoor het nog wat makkelijker gaat.

Hoe jonger je bent hoe makkelijker je een andere taal leert.
Whatever...
pi_185424273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:51 schreef CaramelSaus het volgende:
[..]

Zeker, maar niet heel overdreven. Ik spreek bijvoorbeeld een r aan het eind van een lettergreep niet meer uit, waar ik dat voorheen wel deed. Subtiele klankverschillen zoals bat/bet spreek ik beter uit dan voorheen. En zo zijn er nog wel een aantal dingetjes.
pi_185424565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:56 schreef Spanky78 het volgende:
De taal veel spreken met native speakers. Gamen kan zeker, via werk of opleiding ook. Uiteindelijk is ergens wonen en het ook ervaren van de cultuur en omgeving iets waardoor het nog wat makkelijker gaat.

Hoe jonger je bent hoe makkelijker je een andere taal leert.
Ja ik spreek nu met een native speaker elke week, merk dat het elke week ook beter gaat. Verstaan doe ik bijna alles en het is fijn als ze je ter plekke verbeteren.
pi_185424666
Gamen idd, en tv en films kijken. (Toen ik klein was.)
Later op Amerikaanse chatsites gezeten enzo, beetje reageren onder Youtube video's en tegenwoordig spreek ik veel Engels met mijn buitenlandse vrouw en met een buitenlandse buurman hier met wie ik heel goed kan opschieten. :)
Ik heb ook op internationale HBO's gewerkt waarop veel studenten uiteraard geen Nederlands spraken.

Met gamen was wel grappig; als 6- of 7-jarig jochie text-based adventures spelen met een Engels-Nederlands en Nederlands-Engels woordenboek bij de hand! :P
pi_185424817
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:34 schreef ToT het volgende:
Gamen idd, en tv en films kijken. (Toen ik klein was.)
Later op Amerikaanse chatsites gezeten enzo, beetje reageren onder Youtube video's en tegenwoordig spreek ik veel Engels met mijn buitenlandse vrouw en met een buitenlandse buurman hier met wie ik heel goed kan opschieten. :)
Ik heb ook op internationale HBO's gewerkt waarop veel studenten uiteraard geen Nederlands spraken.

Met gamen was wel grappig; als 6- of 7-jarig jochie text-based adventures spelen met een Engels-Nederlands en Nederlands-Engels woordenboek bij de hand! :P
Nice! Je merkt als je weinig doet met Engels zoals ik na de middelbare school dat je toch wel veel loopt na te denken over woorden, vooral als je op vakantie bent ofzo. Het voelt comfortabeler om gewoon je vocabulair op orde te hebben en je goed verstaanbaar te maken.
pi_185424871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:51 schreef CaramelSaus het volgende:
[..]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik heb dus wel een Schots accent overgenomen :)
pi_185424987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:43 schreef CaramelSaus het volgende:
[..]

Nice! Je merkt als je weinig doet met Engels zoals ik na de middelbare school dat je toch wel veel loopt na te denken over woorden, vooral als je op vakantie bent ofzo. Het voelt comfortabeler om gewoon je vocabulair op orde te hebben en je goed verstaanbaar te maken.
Je bent niet de enige; het verbaast mijn vrouw en mij dat er echt verdomd weinig mensen in dit land zijn die vloeiend Engels spreken. In winkels, bij sollicitaties, zelfs bij de dokter moet ik vaak als tolk spelen. Haar Nederlands wordt overigens wel steeds beter nu. :)
pi_185425007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:45 schreef Miss-X het volgende:
[..]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik heb dus wel een Schots accent overgenomen :)
_O- Ik ken iemand die met een Schot getrouwd is en als zij Engels spreekt, praat ze met een knauwend boerenaccent en zegt dat dat Schots is! _O-
Echt een wereld van verschil als je die man hoort praten of je hoort haar praten! :')
pi_185425042
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:53 schreef ToT het volgende:
[..]

_O- Ik ken iemand die met een Schot getrouwd is en als zij Engels spreekt, praat ze met een knauwend boerenaccent en zegt dat dat Schots is! _O-
Echt een wereld van verschil als je die man hoort praten of je hoort haar praten! :')
Haha eh nee dat heb ik niet gelukkig. De meeste mensen hebben dan ook geen idee dat ik uit Nederland kom, al denk ik dat het schots accent als Nederlandse ook gewoon een stuk makkelijker is.
pi_185425161
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:52 schreef ToT het volgende:
[..]

Je bent niet de enige; het verbaast mijn vrouw en mij dat er echt verdomd weinig mensen in dit land zijn die vloeiend Engels spreken. In winkels, bij sollicitaties, zelfs bij de dokter moet ik vaak als tolk spelen. Haar Nederlands wordt overigens wel steeds beter nu. :)
Precies, of in ieder geval in houterig Engels. Het is ook geen verspilde tijd om je er in te verdiepen en te groeien lijkt mij, wereldtaal :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')