Huh, waarom?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 07:06 schreef bleiblei het volgende:
wat betreft vocht, als je gaat isoleren moet je dampremmende folie tussen de buitenkant en de isolatie plaatsen
Ja, ik zei het verkeerd.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:04 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Huh, waarom?
Ik heb altijd geleerd dat via de buitenkant / koude kant het vocht weg moet kunnen. Dus beter geen folies daar gebruiken.
Ik weet het, ik heb het gezien. Jammer genoeg komt vocht ook niet alleen via de wanden maar ook via de vloer zelf dwars door m'n klinkers heen. Heel gek, maar als het gewoon regenachtig weer is, gaat het water via de grond onder de garage, door het gele zand en helemaal dwars door de klinker heen. Niet dat er dan een plas water staat, maar je voelt dan dat de klinkers vochtig zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 07:06 schreef bleiblei het volgende:
wat betreft vocht, als je gaat isoleren moet je dampremmende folie tussen de buitenkant en de isolatie plaatsen en dampwerende folie tussen de binnenkant en de isolatie. Als je dat niet doet krijg je allerlei vocht problemen en grote kans op rottende houten onderdelen van je schuur.
En vergis je niet in de prijs van die folies. Want om een rare reden is dat spul verrekte duur.
Niet kopen, dat voel je gelijk als dat er in zit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 07:04 schreef Basp1 het volgende:
Zijn alle matrassen wel van volledig schuim? Volgen mij zijn er ook veel pocketvering matrassen. Wat wil je met die dingen dan doen?
Denk je daar ook aan zodra je een karretje pakt bij de supermarkt? Waar al die handen wel niet gezeten hebben die aan die karretjes gezeten hebben? Veel van die handjes zitten regelmatig bij de leuter, de hitsige fluit, onder de zweterige oksels, wrijven in de neus het snot weg of pielen de zoveelste por er uit, gaan de oren in oorsmeer puilen, krabben de kriebeljeuk in het kontgaatje en uiteindelijk gaan die vingers ook nog wel een keer in de mond....en dat gaat vervolgens bij de massa het winkelkarretje vasthouden. En toch denk ik niet dat jij daaraan denkt op het moment dat je zelf een karretje pakt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:44 schreef Makrolon het volgende:
Het enige wat ik denk is: gatver.
Dat wil je toch niet, vieze matrassen van mensen verwerken tot isolatie... Los van de isowaarde.
Mensen hebben er in gezweet geneukt geplast en misschien wel gepoept. En dan vergeet ik gekotst nog.
nee klopt, maar een winkelkarretje is niet van een zacht materiaal wat alles lekker opzuigtquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:51 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb het gezien. Jammer genoeg komt vocht ook niet alleen via de wanden maar ook via de vloer zelf dwars door m'n klinkers heen. Heel gek, maar als het gewoon regenachtig weer is, gaat het water via de grond onder de garage, door het gele zand en helemaal dwars door de klinker heen. Niet dat er dan een plas water staat, maar je voelt dan dat de klinkers vochtig zijn.
Een andere "gekke" gedachte waaraan ik zat te denken zijn zandzakken. Stel ik laat een paar kuub geel bezorgen (in de zomerperiode), en laat het even lekker goed drogen buiten. Dan van die afsluitbare zakken vullen met zand en gelijktijdig houtwerk tegen de binnenkant slaan. Zand is een goede isolator en verrot niet als het nat word. Als het in zakken zit dat goed afgesloten zit kun je dat ook als isolator gebruiken?
Mja, lijkt me ook weer een hoop werk eerlijk gezegd. Dan lonkt het piepschuim wel weer. Ook al is dat wat duurder.
Wat de matrassen betreft, vocht is inderdaad het grootste probleem. De hygiënische staat lijkt me niet zo van belang aangezien er weer plaatwerk voor langs komt. Als het mooi weer is in de zomer kunnen de matrassen natuurlijk altijd eerst even een paar dagen in de zon vertoeven.[..]
Niet kopen, dat voel je gelijk als dat er in zit.[..]
Denk je daar ook aan zodra je een karretje pakt bij de supermarkt? Waar al die handen wel niet gezeten hebben die aan die karretjes gezeten hebben? Veel van die handjes zitten regelmatig bij de leuter, de hitsige fluit, onder de zweterige oksels, wrijven in de neus het snot weg of pielen de zoveelste por er uit, gaan de oren in oorsmeer puilen, krabben de kriebeljeuk in het kontgaatje en uiteindelijk gaan die vingers ook nog wel een keer in de mond....en dat gaat vervolgens bij de massa het winkelkarretje vasthouden. En toch denk ik niet dat jij daaraan denkt op het moment dat je zelf een karretje pakt.
Ik weet ook nog niet of ik het wil doen. Als er teveel nadelen aan kleven ( kleven duh) dan laat maar achterwege en koop ik wel piepschuim. Dat is het enige werkzame materiaal dat tenminste redelijk goed tegen vocht kan.
Op zich interessant, maar ze moeten niet dikker zijn dan 90mm, aangezien dat de breedte is van de SLS balken van de constructie.quote:
Je moet een beetje mazzel hebben, ik had 50m2 voor 150 euroquote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:04 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Op zich interessant, maar ze moeten niet dikker zijn dan 90mm, aangezien dat de breedte is van de SLS balken van de constructie.
10 euro per m2![]()
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:49 schreef Chicolade het volgende:
Hoe brandwerend zijn matrassen? Isolatie zoals glas/steenwol is niet brandbaar (misschien als je heel goed je best doet, maar het is klasse A), maar een matrasbrand komt met regelmaat voor.
Omdat het toch weinig uitmaakt, elektra loopt NIET door de wanden (maar er over, opbouw dus), en het is een houten garage, als die eenmaal in de fik staat, dan is er toch geen houden meer aan, en piepschuim veranderd dat toch niet. En matrasbranden, waar komt dat van? Misschien door mensen die verwarmde dekens gebruiken en aan laten staan? Of fohns op hun bed laten vallen? Een matras gaat niet zo maar fikken. Dan zouden we heel wat huiselijke crematies hebben.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder schokkend dat je brandwerend nergens noemt. Zelfs de enige reactie daarover negeer je volledig.
[..]
Haha grapjas.. Iets met droogte en weinig voerquote:Op donderdag 31 oktober 2019 02:07 schreef TechnoCat het volgende:
Genoeg boeren momenteel hier in de buurt die zat balen liggen hebben momenteel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |