abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185391690
juist. een familielid en zn vrouw hebben een alcoholprobleempje beiden, dat ontspoort om de haverklap. beiden zijn ook geestelijk niet bijster stabiel. er ligt een aardig dossier aan psychiatrische hulp voor beiden, opnames, zelfmoordpogingen, geweld jegens elkaar en politiebezoekjes. dat speelde zo jarenlang door. het familielid heeft eens geprobeerd weg te gaan, maar ging weer terug. is nu weer vertrokken en is (lijkt) vastberaden om over te gaan tot scheiden. heeft geen cent te makken, want de gezamelijke rekening is snel ff leeggehaald. de andere partij heeft een aardige dot spaargeld, waar mijn familielid dan weer geen toegang toe heeft. ze zijn wel zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd.

mijn familielid denkt dat hij snel een scheiding kan regelen omdat hij mishandeld werd, klopt dit? komt hij in aanmerking voor een urgentieverklaring? iemand enig zinnig advies?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185391720
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:12 schreef simmu het volgende:
iemand enig zinnig advies?
Je er niet mee bemoeien :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185391796
Wat bedoel je met een urgentieverklaring?
pi_185391933
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:15 schreef Victoriaatje het volgende:
Wat bedoel je met een urgentieverklaring?
voor een woning
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:13 schreef vosss het volgende:
[..]

Je er niet mee bemoeien :)
heel verstandig, probeer ik al jaren maar valt niet mee. laten we het er op houden dat een zeer nabij familielid is en dat zijn nubijnaex dol is op telefoonterreur

maar enig verstandig inzicht om mee te geven acht ik wel wenselijk, hoe sneller hij weg is, hoe beter, dan bedenkt hij zich niet.

het geweld loopt steeds meer uit de hand en daar gaat zeker iets erg mis als dit door zou gaan. dus er is gewoon ook een maatschappelijk belang bij dit regelen, we zitten met zn allen niet te wachten op het zoveelste gezinsdrama tenslotte
  maandag 4 maart 2019 @ 21:21:14 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185391982
Zijn er kinderen in het spel?
Ik denk niet dat een scheiding bij mishandeling sneller of langzamer gaat, is er wel aangifte van mishandeling gedaan?
Urgentie voor woonruimte zal in de meeste gemeenten lastig worden, helemaal als er geen kinderen zijn.

Misschien kan hij hier terecht: https://www.blijfgroep.nl(...)t/opvang-voor-mannen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185392138
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:21 schreef Leandra het volgende:
Zijn er kinderen in het spel?
Ik denk niet dat een scheiding bij mishandeling sneller of langzamer gaat, is er wel aangifte van mishandeling gedaan?
Urgentie voor woonruimte zal in de meeste gemeenten lastig worden, helemaal als er geen kinderen zijn.

Misschien kan hij hier terecht: https://www.blijfgroep.nl(...)t/opvang-voor-mannen
ze doen nooit aangiftes jegens elkaar. hoor eens, ik zie hem liever niet in een opvang waar mensen die echt mishandeld zijn/worden zitten. het geweld was helemaal wederzijds. het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen. punt is: het is in ons aller belang dat ze uit elkaar gaan want het ontspoort enorm
  maandag 4 maart 2019 @ 21:27:05 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185392244
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
[..]

ze doen nooit aangiftes jegens elkaar. hoor eens, ik zie hem liever niet in een opvang waar mensen die echt mishandeld zijn/worden zitten. het geweld was helemaal wederzijds. het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen. punt is: het is in ons aller belang dat ze uit elkaar gaan want het ontspoort enorm
Als er geen aangiftes gedaan zijn dan is het ook moeilijk hard te maken dat dat de reden is, aan de andere kant boeit de reden van een scheiding in NL niet, je hebt door een reden geen extra rechten ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin maandag 4 maart 2019 @ 21:28:12 #8
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185392288
quote:
[..]

Maar willen ze dat uiteindelijk zelf ook?
Blijkbaar is hij al een keer vertrokken en gewoon weer terug gekomen. Logisch want verslaafden trekken elkaar aan.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185392303
quote:
het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen.
Des te meer reden om je er niet mee te bemoeien.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_185392322
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]

Als er geen aangiftes gedaan zijn dan is het ook moeilijk hard te maken dat dat de reden is, aan de andere kant boeit de reden van een scheiding in NL niet, je hebt door een reden geen extra rechten ofzo.
er zijn wel tig meldingen van 112, veilig thuis en meer van zulks
pi_185392364
quote:
[..]

volgens mij zijn dit 2 volwassenen en is dit niet jouw zaak
En als je je er in laat trekken ben je er zelf bij
  maandag 4 maart 2019 @ 21:34:36 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185392511
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef simmu het volgende:
[..]

er zijn wel tig meldingen van 112, veilig thuis en meer van zulks
Ja, maar het maakt in NL niet uit.
Of je van iemand wilt scheiden omdat je verliefd bent op de buurman, je partner de halve straat heeft gedaan tijdens de sherry-ochtenden met de buurvrouwen, hij je het huis door geslagen heeft of de rekening van Jort Kelder geplunderd heeft, voor de scheiding op zich maakt het niets uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185392540
op zn minst lijkt het me zinnig om de weten hoe het er wettelijk gezien voor staat :) al is het maar zodat ik de leugens op tijd herken
  Forum Admin maandag 4 maart 2019 @ 21:36:28 #14
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185392571
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:35 schreef simmu het volgende:
op zn minst lijkt het me zinnig om de weten hoe het er wettelijk gezien voor staat :) al is het maar zodat ik de leugens op tijd herken
Scheiding kan gewoon aangevraagd worden, een reden is niet nodig.
Urgentie kan je denk ik wel vergeten in deze situatie.
Wat wij kijken
pi_185397298
quote:
3s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:36 schreef Armani XL het volgende:
[..]

Scheiding kan gewoon aangevraagd worden, een reden is niet nodig.
Urgentie kan je denk ik wel vergeten in deze situatie.
En terecht.
pi_185397304
Mijn enige zinnige advies over een verslaafd waarschijnlijk broertje? Niet mee bemoeien.
Absoluut niet in huis nemen. Je kunt natuurlijk wel helpen en sturen, maar daar gaat hij toch 0,0 mee doen want hij is verslaafd.

Zij hebben deze shit samen veroorzaakt. Hun keuze. Hun probleem.

Ik heb dit advies een keer genegeerd. Spijt van. Je hebt de vrije keuze om je te distantiëren van familiedrama.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 01:31:07 ]
pi_185397315
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:12 schreef simmu het volgende:
mijn familielid denkt dat hij snel een scheiding kan regelen omdat hij mishandeld werd, klopt dit? komt hij in aanmerking voor een urgentieverklaring? iemand enig zinnig advies?
De aanvraag kan hij snel doen, als dat bedoeld wordt met 'regelen'. Verder voorzie ik een vechtscheiding.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185399105
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 01:29 schreef Myrr het volgende:
Mijn enige zinnige advies over een verslaafd waarschijnlijk broertje? Niet mee bemoeien.
Absoluut niet in huis nemen. Je kunt natuurlijk wel helpen en sturen, maar daar gaat hij toch 0,0 mee doen want hij is verslaafd.

Zij hebben deze shit samen veroorzaakt. Hun keuze. Hun probleem.

Ik heb dit advies een keer genegeerd. Spijt van. Je hebt de vrije keuze om je te distantiëren van familiedrama.
oh, ik begin niet aan dingen als in huis nemen hoor, ik kijk wel uit. het scheelt dat ik 200 km verderop zit ;) en ik sta er ook zeker niet alleen voor, mijn/onze familie staan achter mij en zij beseffen dat dit familielid niet betrouwbaar is, om het zo maar uit te drukken.

echter: het is in ons aller belang (ook maatschappelijk algemeen) dat deze mensen uit elkaar gaan. dus dan lijkt het me zinvol om uit te vogelen hoe het wettelijk zit. denk dat dit familielid zaken een beetje onderschat, denk idd ook dat er een fikse vechtscheiding aan zit te komen. laten we hopen dat het geweld binnen de perken blijft.
pi_185399184
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:05 schreef simmu het volgende:
[..]

oh, ik begin niet aan dingen als in huis nemen hoor, ik kijk wel uit. het scheelt dat ik 200 km verderop zit ;) en ik sta er ook zeker niet alleen voor, mijn/onze familie staan achter mij en zij beseffen dat dit familielid niet betrouwbaar is, om het zo maar uit te drukken.

echter: het is in ons aller belang (ook maatschappelijk algemeen) dat deze mensen uit elkaar gaan. dus dan lijkt het me zinvol om uit te vogelen hoe het wettelijk zit. denk dat dit familielid zaken een beetje onderschat, denk idd ook dat er een fikse vechtscheiding aan zit te komen. laten we hopen dat het geweld binnen de perken blijft.
En je familielid is niet bereid om zijn verslaving op te geven? Dan komt hij na een scheiding mogelijk wel sneller aan een woning.
pi_185399204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:11 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

En je familielid is niet bereid om zijn verslaving op te geven? Dan komt hij na een scheiding mogelijk wel sneller aan een woning.
Ach ja, gewoon even opgeven. Daarom zijn zoveel mensen ook makkelijk van alcohol/drugs/gokken af, omdat verslavingen zo makkelijk op te geven zijn. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185399299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:12 schreef Messina het volgende:
[..]

Ach ja, gewoon even opgeven. Daarom zijn zoveel mensen ook makkelijk van alcohol/drugs/gokken af, omdat verslavingen zo makkelijk op te geven zijn. ^O^
Ik ben de laatste die zegt dat het makkelijk is. Je moet ervoor werken. Maar hij krijgt geen urgentie zonder goede reden.
pi_185399782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:19 schreef Rose_Red het volgende:
die zegt dat het makkelijk is. Je moet ervoor werken. Maar hij krijgt geen urgentie zonder goede reden.
Je krijgt als iemand met een alcohol-verslaving meer hulp dan iemand zonder.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185399862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]

Je krijgt als iemand met een alcohol-verslaving meer hulp dan iemand zonder.
Maar je moet dan wel om hulp vragen, instanties krijgen vaak meer deuren open dan de gemiddelde alcoholist. Als hij zich op laat nemen is de kans groter dat hij eerder een woning krijgt door bemiddeling.
pi_185400148
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:53 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Maar je moet dan wel om hulp vragen, instanties krijgen vaak meer deuren open dan de gemiddelde alcoholist. Als hij zich op laat nemen is de kans groter dat hij eerder een woning krijgt door bemiddeling.
ze zijn allebei al een paar keer opgenomen geweest en er is al tig keer hulpverlening betrokken geweest. dat stukje is meer r&p, met dien verstande dat je iemand niet kan helpen wanneer die niet geholpen wil worden.over dat stuk hoef ik geen advies, want dat is er niet buiten "blijf er ver bij weg". het gaat mij gewoon alleen over de wettelijke mogelijkheden om dit te eindigen nu iig 1 van de 2 wel wil.
  Forum Admin dinsdag 5 maart 2019 @ 10:10:33 #25
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185400149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:53 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Dat betwijfel ik eigenlijk. Of het moet gaan om begeleid wonen.
Wat wij kijken
  Forum Admin dinsdag 5 maart 2019 @ 10:11:31 #26
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185400168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef simmu het volgende:
[..]

ze zijn allebei al een paar keer opgenomen geweest en er is al tig keer hulpverlening betrokken geweest. dat stukje is meer r&p, met dien verstande dat je iemand niet kan helpen wanneer die niet geholpen wil worden.over dat stuk hoef ik geen advies, want dat is er niet buiten "blijf er ver bij weg". het gaat mij gewoon alleen over de wettelijke mogelijkheden om dit te eindigen nu iig 1 van de 2 wel wil.
Hoe zit het verder? Werken ze allebei? Kinderen?
Wat wij kijken
pi_185400174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef simmu het volgende:
[..]

Gewoon scheiding aanvragen.
pi_185400206
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef Armani XL het volgende:
[..]

Dat betwijfel ik eigenlijk. Of het moet gaan om begeleid wonen.
Ik heb het inmiddels meerdere keren gezien dat je sneller een woning krijgt als je uit een kliniek komt. Vaak ga je inderdaad eerst naar begeleid wonen en na 3 maanden door naar een huurwoning.
pi_185400245
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]

Hoe zit het verder? Werken ze allebei? Kinderen?
nee, allebei met pensioen, er zijn wel kinderen, maar die wensen geen of weinig contact en zijn volwassen ;)

ik heb al geadviseerd asap een eigen rekening te openen en daar het pensioen en de aow op te laten storten. digid is als het goed is inmiddels ook aangepast. de maatschappelijk werkster adviseerde ook om bijzondere bijstand aan te vragen om te overbruggen tot die zaken geregeld zijn. deze persoon heeft geen flauw benul van hoe je zelf je eigen zaken regelt.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 10:17:04 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185400257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:05 schreef simmu het volgende:
echter: het is in ons aller belang (ook maatschappelijk algemeen) dat deze mensen uit elkaar gaan.
Shit hee... zelfs ik heb er belang bij als een wildvreemd koppel uit elkaar gaat?
Tot nooit .......
pi_185400273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]

Shit hee... zelfs ik heb er belang bij als een wildvreemd koppel uit elkaar gaat?
ja, want ook jij betaalt mee aan de hele hulpverleningsriedel die steeds in gang gezet wordt ;) als is het maar de zoveelste 112-melding
pi_185400301
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:16 schreef simmu het volgende:
[..]

nee, allebei met pensioen, er zijn wel kinderen, maar die wensen geen of weinig contact en zijn volwassen ;)

ik heb al geadviseerd asap een eigen rekening te openen en daar het pensioen en de aow op te laten storten. digid is als het goed is inmiddels ook aangepast. de maatschappelijk werkster adviseerde ook om bijzondere bijstand aan te vragen om te overbruggen tot die zaken geregeld zijn. deze persoon heeft geen flauw benul van hoe je zelf je eigen zaken regelt.
Daar kan maatschappelijk werk toch bij helpen?
  Forum Admin dinsdag 5 maart 2019 @ 10:21:52 #33
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185400328
Als hij echt van z’n verslaving af wilt moet hij zich weer laten opnemen, dat is stap 1.
Ondertussen inderdaad de financiën laten scheiden, maar ook zelf aan de gang gaan.

Waar heeft ie zich rot nu toe laten opnemen? Zelfde omgeving of is ie ook echt weg gegaan?
Wat wij kijken
pi_185400374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:19 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Daar kan maatschappelijk werk toch bij helpen?
jazekers wel en dat doet ze ook. tot hij ze niet meer gelooft, of er iets misgaat. je kan er op wachten dat hij dan bij andere familieleden aanklopt die hem dan geloven en gaan proberen hem te helpen. vandaar dat ik het nu belangrijk vind om exact te weten hoe het er wettelijk voorstaat, opdat ik dat uit kan leggen aan de rest van de familie zodat we allemaal op 1 lijn zitten en er minder ruimte is voor het manipulatieve gedrag.
pi_185400420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:24 schreef simmu het volgende:
[..]

jazekers wel en dat doet ze ook. tot hij ze niet meer gelooft, of er iets misgaat. je kan er op wachten dat hij dan bij andere familieleden aanklopt die hem dan geloven en gaan proberen hem te helpen. vandaar dat ik het nu belangrijk vind om exact te weten hoe het er wettelijk voorstaat, opdat ik dat uit kan leggen aan de rest van de familie zodat we allemaal op 1 lijn zitten en er minder ruimte is voor het manipulatieve gedrag.
Dat is toch niet jouw probleem?
pi_185400423
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:21 schreef Armani XL het volgende:
Als hij echt van z’n verslaving af wilt moet hij zich weer laten opnemen, dat is stap 1.
Ondertussen inderdaad de financiën laten scheiden, maar ook zelf aan de gang gaan.

Waar heeft ie zich rot nu toe laten opnemen? Zelfde omgeving of is ie ook echt weg gegaan?
er zijn diverse (al dan niet serieuze) zelfmoordpogingen geweest.

overigens: waar hij nu zit is er een stevig geen alcohol beleid ;) en hij heeft geen cent, en kan dus ook niet zelf kopen ^O^
pi_185400434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:27 schreef simmu het volgende:
[..]

er zijn diverse (al dan niet serieuze) zelfmoordpogingen geweest.

overigens: waar hij nu zit is er een stevig geen alcohol beleid ;) en hij heeft geen cent, en kan dus ook niet zelf kopen ^O^
In de bajes?
  Forum Admin dinsdag 5 maart 2019 @ 10:27:58 #38
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185400442
Misschien snap ik het niet hoed, maar wat bedoel je nou precies met ‘wettelijk’?
Wat wij kijken
pi_185400496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:27 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Dat is toch niet jouw probleem?
wanneer dit familieleden raakt waar ik erg op gesteld ben en die er ook niks aan kunnen doen? kijk, deze persoon is idd niet mijn probleem, daar ben ik vrij hard in. maar hij presteert het elke keer weer om dierbaren mee te sleuren in die ongein. maar het is zeker niet alleen mijn probleem nu. een topic openen om na te gaan wat er wettelijk mogelijk is en het ondersteunen van de familieleden die hem nu nog wel willen helpen, is toch echt wel het uiterste van mijn betrokkenheid ;)
pi_185400526
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:27 schreef Armani XL het volgende:
Misschien snap ik het niet hoed, maar wat bedoel je nou precies met ‘wettelijk’?
gewoon wat de mogelijkheden zijn om vlot een scheiding te regelen, om de financiën te scheiden, hoe het werkt wanneer de scheiding er nog niet door is, kan je dan al wel een woning krijgen bijvoorbeeld?

ik ben zelf nog nooit gescheiden, dus ik weet helemaal niet wat daar allemaal bij komt kijken
pi_185400548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:31 schreef simmu het volgende:
[..]

wanneer dit familieleden raakt waar ik erg op gesteld ben en die er ook niks aan kunnen doen? kijk, deze persoon is idd niet mijn probleem, daar ben ik vrij hard in. maar hij presteert het elke keer weer om dierbaren mee te sleuren in die ongein. maar het is zeker niet alleen mijn probleem nu. een topic openen om na te gaan wat er wettelijk mogelijk is en het ondersteunen van de familieleden die hem nu nog wel willen helpen, is toch echt wel het uiterste van mijn betrokkenheid ;)
Jawel maar ze doen dat toch echt zelf. Hoe lullig het ook is. Je familielid moet zichzelf maar eens redden.
pi_185400570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef simmu het volgende:
[..]

gewoon wat de mogelijkheden zijn om vlot een scheiding te regelen, om de financiën te scheiden, hoe het werkt wanneer de scheiding er nog niet door is, kan je dan al wel een woning krijgen bijvoorbeeld?

ik ben zelf nog nooit gescheiden, dus ik weet helemaal niet wat daar allemaal bij komt kijken
Ga naar een advocaat. Die kan je verder helpen, maar je familielid moet wel zelf de scheiding aanvragen.
pi_185400630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef simmu het volgende:
[..]

Nee, nou misschien op medische grond ofzo maar dan moet je ook maar een arts zo ver krijgen en ook de gemeente. Dat zal denk ik niets worden, die zien hem waarschijnlijk liever opgenpmen/ begeleid en alle hulp 100% volledig accepterend en meewerken. Wat gaat hij doen in zijn eentje in een woning? Juist. Zuipen. Niet werken. Schulden maken.

Liever dat er iemand in die woning zit die wel de woning verdient. Er zijn al meer dan voldoende mensen met urgentie en miljoenen zoekenden die verder wel hun leven op orde hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 10:40:05 ]
  Vis een optie? dinsdag 5 maart 2019 @ 10:38:51 #44
70532 loveli
N
pi_185400664
Lief van je, maar hoe eerder hij echt op de bodem zit, hoe eerder het probleem echt wordt aangepakt. Zolang hij geholpen wordt gaat hij zelf niets doen. Triest maar helaas het beste wat je kunt doen is je handen er vanaf trekken. Als hij clean is ben je de eerste die voor hem klaar staat.
crap in = crap out
pi_185400741
Voor dit soort mensen heb je dus de opvang. Dan zijn er twee opties. Je betert je leven of je beland op straat. Is triest, maar dat is de keuze die je maakt met hoe je je leven invult en daar hoeven anderen niet voor op te draaien.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 10:42:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')