Je er niet mee bemoeienquote:
voor een woningquote:Op maandag 4 maart 2019 21:15 schreef Victoriaatje het volgende:
Wat bedoel je met een urgentieverklaring?
heel verstandig, probeer ik al jaren maar valt niet mee. laten we het er op houden dat een zeer nabij familielid is en dat zijn nubijnaex dol is op telefoonterreurquote:
ze doen nooit aangiftes jegens elkaar. hoor eens, ik zie hem liever niet in een opvang waar mensen die echt mishandeld zijn/worden zitten. het geweld was helemaal wederzijds. het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen. punt is: het is in ons aller belang dat ze uit elkaar gaan want het ontspoort enormquote:Op maandag 4 maart 2019 21:21 schreef Leandra het volgende:
Zijn er kinderen in het spel?
Ik denk niet dat een scheiding bij mishandeling sneller of langzamer gaat, is er wel aangifte van mishandeling gedaan?
Urgentie voor woonruimte zal in de meeste gemeenten lastig worden, helemaal als er geen kinderen zijn.
Misschien kan hij hier terecht: https://www.blijfgroep.nl(...)t/opvang-voor-mannen
Als er geen aangiftes gedaan zijn dan is het ook moeilijk hard te maken dat dat de reden is, aan de andere kant boeit de reden van een scheiding in NL niet, je hebt door een reden geen extra rechten ofzo.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
[..]
ze doen nooit aangiftes jegens elkaar. hoor eens, ik zie hem liever niet in een opvang waar mensen die echt mishandeld zijn/worden zitten. het geweld was helemaal wederzijds. het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen. punt is: het is in ons aller belang dat ze uit elkaar gaan want het ontspoort enorm
Maar willen ze dat uiteindelijk zelf ook?quote:Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
[..]
ze doen nooit aangiftes jegens elkaar. hoor eens, ik zie hem liever niet in een opvang waar mensen die echt mishandeld zijn/worden zitten. het geweld was helemaal wederzijds. het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen. punt is: het is in ons aller belang dat ze uit elkaar gaan want het ontspoort enorm
Des te meer reden om je er niet mee te bemoeien.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
het betreft hier een heel complexe situatie van 2 uiterst manipulatieve mensen die over alles liegen.
er zijn wel tig meldingen van 112, veilig thuis en meer van zulksquote:Op maandag 4 maart 2019 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er geen aangiftes gedaan zijn dan is het ook moeilijk hard te maken dat dat de reden is, aan de andere kant boeit de reden van een scheiding in NL niet, je hebt door een reden geen extra rechten ofzo.
volgens mij zijn dit 2 volwassenen en is dit niet jouw zaakquote:Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef simmu het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt in NL niet uit.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef simmu het volgende:
[..]
er zijn wel tig meldingen van 112, veilig thuis en meer van zulks
Scheiding kan gewoon aangevraagd worden, een reden is niet nodig.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:35 schreef simmu het volgende:
op zn minst lijkt het me zinnig om de weten hoe het er wettelijk gezien voor staatal is het maar zodat ik de leugens op tijd herken
En terecht.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:36 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Scheiding kan gewoon aangevraagd worden, een reden is niet nodig.
Urgentie kan je denk ik wel vergeten in deze situatie.
De aanvraag kan hij snel doen, als dat bedoeld wordt met 'regelen'. Verder voorzie ik een vechtscheiding.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:12 schreef simmu het volgende:
mijn familielid denkt dat hij snel een scheiding kan regelen omdat hij mishandeld werd, klopt dit? komt hij in aanmerking voor een urgentieverklaring? iemand enig zinnig advies?
oh, ik begin niet aan dingen als in huis nemen hoor, ik kijk wel uit. het scheelt dat ik 200 km verderop zitquote:Op dinsdag 5 maart 2019 01:29 schreef Myrr het volgende:
Mijn enige zinnige advies over een verslaafd waarschijnlijk broertje? Niet mee bemoeien.
Absoluut niet in huis nemen. Je kunt natuurlijk wel helpen en sturen, maar daar gaat hij toch 0,0 mee doen want hij is verslaafd.
Zij hebben deze shit samen veroorzaakt. Hun keuze. Hun probleem.
Ik heb dit advies een keer genegeerd. Spijt van. Je hebt de vrije keuze om je te distantiëren van familiedrama.
En je familielid is niet bereid om zijn verslaving op te geven? Dan komt hij na een scheiding mogelijk wel sneller aan een woning.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:05 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik begin niet aan dingen als in huis nemen hoor, ik kijk wel uit. het scheelt dat ik 200 km verderop ziten ik sta er ook zeker niet alleen voor, mijn/onze familie staan achter mij en zij beseffen dat dit familielid niet betrouwbaar is, om het zo maar uit te drukken.
echter: het is in ons aller belang (ook maatschappelijk algemeen) dat deze mensen uit elkaar gaan. dus dan lijkt het me zinvol om uit te vogelen hoe het wettelijk zit. denk dat dit familielid zaken een beetje onderschat, denk idd ook dat er een fikse vechtscheiding aan zit te komen. laten we hopen dat het geweld binnen de perken blijft.
Ach ja, gewoon even opgeven. Daarom zijn zoveel mensen ook makkelijk van alcohol/drugs/gokken af, omdat verslavingen zo makkelijk op te geven zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:11 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
En je familielid is niet bereid om zijn verslaving op te geven? Dan komt hij na een scheiding mogelijk wel sneller aan een woning.
Ik ben de laatste die zegt dat het makkelijk is. Je moet ervoor werken. Maar hij krijgt geen urgentie zonder goede reden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Ach ja, gewoon even opgeven. Daarom zijn zoveel mensen ook makkelijk van alcohol/drugs/gokken af, omdat verslavingen zo makkelijk op te geven zijn.
Je krijgt als iemand met een alcohol-verslaving meer hulp dan iemand zonder.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:19 schreef Rose_Red het volgende:
die zegt dat het makkelijk is. Je moet ervoor werken. Maar hij krijgt geen urgentie zonder goede reden.
Maar je moet dan wel om hulp vragen, instanties krijgen vaak meer deuren open dan de gemiddelde alcoholist. Als hij zich op laat nemen is de kans groter dat hij eerder een woning krijgt door bemiddeling.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Je krijgt als iemand met een alcohol-verslaving meer hulp dan iemand zonder.
ze zijn allebei al een paar keer opgenomen geweest en er is al tig keer hulpverlening betrokken geweest. dat stukje is meer r&p, met dien verstande dat je iemand niet kan helpen wanneer die niet geholpen wil worden.over dat stuk hoef ik geen advies, want dat is er niet buiten "blijf er ver bij weg". het gaat mij gewoon alleen over de wettelijke mogelijkheden om dit te eindigen nu iig 1 van de 2 wel wil.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:53 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel om hulp vragen, instanties krijgen vaak meer deuren open dan de gemiddelde alcoholist. Als hij zich op laat nemen is de kans groter dat hij eerder een woning krijgt door bemiddeling.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Of het moet gaan om begeleid wonen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:53 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel om hulp vragen, instanties krijgen vaak meer deuren open dan de gemiddelde alcoholist. Als hij zich op laat nemen is de kans groter dat hij eerder een woning krijgt door bemiddeling.
Hoe zit het verder? Werken ze allebei? Kinderen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef simmu het volgende:
[..]
ze zijn allebei al een paar keer opgenomen geweest en er is al tig keer hulpverlening betrokken geweest. dat stukje is meer r&p, met dien verstande dat je iemand niet kan helpen wanneer die niet geholpen wil worden.over dat stuk hoef ik geen advies, want dat is er niet buiten "blijf er ver bij weg". het gaat mij gewoon alleen over de wettelijke mogelijkheden om dit te eindigen nu iig 1 van de 2 wel wil.
Gewoon scheiding aanvragen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef simmu het volgende:
[..]
ze zijn allebei al een paar keer opgenomen geweest en er is al tig keer hulpverlening betrokken geweest. dat stukje is meer r&p, met dien verstande dat je iemand niet kan helpen wanneer die niet geholpen wil worden.over dat stuk hoef ik geen advies, want dat is er niet buiten "blijf er ver bij weg". het gaat mij gewoon alleen over de wettelijke mogelijkheden om dit te eindigen nu iig 1 van de 2 wel wil.
Ik heb het inmiddels meerdere keren gezien dat je sneller een woning krijgt als je uit een kliniek komt. Vaak ga je inderdaad eerst naar begeleid wonen en na 3 maanden door naar een huurwoning.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik eigenlijk. Of het moet gaan om begeleid wonen.
nee, allebei met pensioen, er zijn wel kinderen, maar die wensen geen of weinig contact en zijn volwassenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Hoe zit het verder? Werken ze allebei? Kinderen?
Shit hee... zelfs ik heb er belang bij als een wildvreemd koppel uit elkaar gaat?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:05 schreef simmu het volgende:
echter: het is in ons aller belang (ook maatschappelijk algemeen) dat deze mensen uit elkaar gaan.
ja, want ook jij betaalt mee aan de hele hulpverleningsriedel die steeds in gang gezet wordtquote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Shit hee... zelfs ik heb er belang bij als een wildvreemd koppel uit elkaar gaat?
Daar kan maatschappelijk werk toch bij helpen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:16 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, allebei met pensioen, er zijn wel kinderen, maar die wensen geen of weinig contact en zijn volwassen![]()
ik heb al geadviseerd asap een eigen rekening te openen en daar het pensioen en de aow op te laten storten. digid is als het goed is inmiddels ook aangepast. de maatschappelijk werkster adviseerde ook om bijzondere bijstand aan te vragen om te overbruggen tot die zaken geregeld zijn. deze persoon heeft geen flauw benul van hoe je zelf je eigen zaken regelt.
jazekers wel en dat doet ze ook. tot hij ze niet meer gelooft, of er iets misgaat. je kan er op wachten dat hij dan bij andere familieleden aanklopt die hem dan geloven en gaan proberen hem te helpen. vandaar dat ik het nu belangrijk vind om exact te weten hoe het er wettelijk voorstaat, opdat ik dat uit kan leggen aan de rest van de familie zodat we allemaal op 1 lijn zitten en er minder ruimte is voor het manipulatieve gedrag.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:19 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Daar kan maatschappelijk werk toch bij helpen?
Dat is toch niet jouw probleem?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:24 schreef simmu het volgende:
[..]
jazekers wel en dat doet ze ook. tot hij ze niet meer gelooft, of er iets misgaat. je kan er op wachten dat hij dan bij andere familieleden aanklopt die hem dan geloven en gaan proberen hem te helpen. vandaar dat ik het nu belangrijk vind om exact te weten hoe het er wettelijk voorstaat, opdat ik dat uit kan leggen aan de rest van de familie zodat we allemaal op 1 lijn zitten en er minder ruimte is voor het manipulatieve gedrag.
er zijn diverse (al dan niet serieuze) zelfmoordpogingen geweest.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:21 schreef Armani XL het volgende:
Als hij echt van z’n verslaving af wilt moet hij zich weer laten opnemen, dat is stap 1.
Ondertussen inderdaad de financiën laten scheiden, maar ook zelf aan de gang gaan.
Waar heeft ie zich rot nu toe laten opnemen? Zelfde omgeving of is ie ook echt weg gegaan?
In de bajes?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:27 schreef simmu het volgende:
[..]
er zijn diverse (al dan niet serieuze) zelfmoordpogingen geweest.
overigens: waar hij nu zit is er een stevig geen alcohol beleiden hij heeft geen cent, en kan dus ook niet zelf kopen
wanneer dit familieleden raakt waar ik erg op gesteld ben en die er ook niks aan kunnen doen? kijk, deze persoon is idd niet mijn probleem, daar ben ik vrij hard in. maar hij presteert het elke keer weer om dierbaren mee te sleuren in die ongein. maar het is zeker niet alleen mijn probleem nu. een topic openen om na te gaan wat er wettelijk mogelijk is en het ondersteunen van de familieleden die hem nu nog wel willen helpen, is toch echt wel het uiterste van mijn betrokkenheidquote:
gewoon wat de mogelijkheden zijn om vlot een scheiding te regelen, om de financiën te scheiden, hoe het werkt wanneer de scheiding er nog niet door is, kan je dan al wel een woning krijgen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:27 schreef Armani XL het volgende:
Misschien snap ik het niet hoed, maar wat bedoel je nou precies met ‘wettelijk’?
Jawel maar ze doen dat toch echt zelf. Hoe lullig het ook is. Je familielid moet zichzelf maar eens redden.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:31 schreef simmu het volgende:
[..]
wanneer dit familieleden raakt waar ik erg op gesteld ben en die er ook niks aan kunnen doen? kijk, deze persoon is idd niet mijn probleem, daar ben ik vrij hard in. maar hij presteert het elke keer weer om dierbaren mee te sleuren in die ongein. maar het is zeker niet alleen mijn probleem nu. een topic openen om na te gaan wat er wettelijk mogelijk is en het ondersteunen van de familieleden die hem nu nog wel willen helpen, is toch echt wel het uiterste van mijn betrokkenheid
Ga naar een advocaat. Die kan je verder helpen, maar je familielid moet wel zelf de scheiding aanvragen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon wat de mogelijkheden zijn om vlot een scheiding te regelen, om de financiën te scheiden, hoe het werkt wanneer de scheiding er nog niet door is, kan je dan al wel een woning krijgen bijvoorbeeld?
ik ben zelf nog nooit gescheiden, dus ik weet helemaal niet wat daar allemaal bij komt kijken
Nee, nou misschien op medische grond ofzo maar dan moet je ook maar een arts zo ver krijgen en ook de gemeente. Dat zal denk ik niets worden, die zien hem waarschijnlijk liever opgenpmen/ begeleid en alle hulp 100% volledig accepterend en meewerken. Wat gaat hij doen in zijn eentje in een woning? Juist. Zuipen. Niet werken. Schulden maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon wat de mogelijkheden zijn om vlot een scheiding te regelen, om de financiën te scheiden, hoe het werkt wanneer de scheiding er nog niet door is, kan je dan al wel een woning krijgen bijvoorbeeld?
ik ben zelf nog nooit gescheiden, dus ik weet helemaal niet wat daar allemaal bij komt kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |