abonnement Unibet Coolblue
pi_191412550
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:09 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zeker weten
En hoe was het?
pi_191438664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:54 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

En hoe was het?
Ja was chill. 3 werknemers van L&L waren aanwezig, weliswaar pas net begonnen aan hun carriere. Verder is verteld dat de eerste paar jaar vooral in het teken van een hoop leren staat en dat ze bij L&L ook echt de mogelijkheid krijgen om dat op een hoog niveau te doen. De werkgever investeert flink, dus verwacht hij ook dat je in ruil daarvoor hard werkt. Horrorverhalen over 80 urige werkweken heb ik niet langs zien komen. Al met al was ik best onder de indruk.
pi_191892564
Oke, kleine update.

Eerst ff herhaling: Na HBO-p naar uni gegaan. Wegens veel andere activiteiten (werk, fitness) niet aan studeren toegekomen (of überhaupt naar college gaan). ARW1 gehaald, Rechtsgeschiedenis definitief niet gehaald. ARW2 en staatsrecht herkansen. Over twee a drie weken heb ik tentamen Burgerlijk recht 1 en bestuursrecht. Echter, wegens ziekte bij een familielid kan ik mij al een hele tijd niet meer focussen op de studie.

Maandag afspraak bij de studieadviseur. Wat ik ga vertellen is het volgende: ik had veel zelfvertrouwen om hoge cijfers te halen en had voor mijzelf als doel gesteld om cum laude te slagen. Echter, sinds dat mijn familielid ziek is geworden kan ik mij niet concentreren, ik ben er niet meer bij met mijn hoofd. Inmiddels zelfs weer begonnen met roken, na ruim twee jaar gestopt te zijn. Waar ik eerst cum laude wilde slagen, is het nu spannend of ik geen NBSA haal.

Maar: wat is realistisch om te verwachten als uitkomst van zo'n gesprek met een studieadviseur? Verlaging van de BSA-norm? Of zijn er ook andere regelingen te treffen? (het liefst zou ik zeggen dat ik dit jaar gewoon over doe)
pi_191895840
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:56 schreef mr.JamesBond het volgende:
Oke, kleine update.

Eerst ff herhaling: Na HBO-p naar uni gegaan. Wegens veel andere activiteiten (werk, fitness) niet aan studeren toegekomen (of überhaupt naar college gaan). ARW1 gehaald, Rechtsgeschiedenis definitief niet gehaald. ARW2 en staatsrecht herkansen. Over twee a drie weken heb ik tentamen Burgerlijk recht 1 en bestuursrecht. Echter, wegens ziekte bij een familielid kan ik mij al een hele tijd niet meer focussen op de studie.

Maandag afspraak bij de studieadviseur. Wat ik ga vertellen is het volgende: ik had veel zelfvertrouwen om hoge cijfers te halen en had voor mijzelf als doel gesteld om cum laude te slagen. Echter, sinds dat mijn familielid ziek is geworden kan ik mij niet concentreren, ik ben er niet meer bij met mijn hoofd. Inmiddels zelfs weer begonnen met roken, na ruim twee jaar gestopt te zijn. Waar ik eerst cum laude wilde slagen, is het nu spannend of ik geen NBSA haal.

Maar: wat is realistisch om te verwachten als uitkomst van zo'n gesprek met een studieadviseur? Verlaging van de BSA-norm? Of zijn er ook andere regelingen te treffen? (het liefst zou ik zeggen dat ik dit jaar gewoon over doe)
In Leiden is het zo dat je tot op een gegeven moment kan stoppen. Als je voor 1 februari was gestopt kon je het jaar overdoen. Iedereen die nu doorgaat is dus gebonden aan het BSA wat in Leiden 45 ECT is. BSA-verlaging kan natuurlijk altijd door bijzondere omstandigheden, maar ik denk dat je dat dan eerder had moeten aankaarten. Je kan het altijd proberen. Sterkte!
pi_191896341
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 04:23 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

In Leiden is het zo dat je tot op een gegeven moment kan stoppen. Als je voor 1 februari was gestopt kon je het jaar overdoen. Iedereen die nu doorgaat is dus gebonden aan het BSA wat in Leiden 45 ECT is. BSA-verlaging kan natuurlijk altijd door bijzondere omstandigheden, maar ik denk dat je dat dan eerder had moeten aankaarten. Je kan het altijd proberen. Sterkte!
Die termijn geldt ook in Grûn
pi_191902828
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 07:29 schreef mr.JamesBond het volgende:

[..]

Die termijn geldt ook in Grûn
Denk dat als je een goed verhaal hebt ze wel een uitzondering kunnen maken om je jaar volgend jaar opnieuw te doen. Maar goed, ik ben geen lid van een examencommissie.
pi_191904929
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:20 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Denk dat als je een goed verhaal hebt ze wel een uitzondering kunnen maken om je jaar volgend jaar opnieuw te doen. Maar goed, ik ben geen lid van een examencommissie.
Ik denk dat ik wel een goed verhaal heb, zal het ff op papier zetten. Wel benieuwd of ik dan ook de rest van dit jaar mag afmaken (collegegeld is immers gewoon betaald) en hoe dat in de praktijk gaat
pi_191908105
Hier ook eentje voor de OP
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192075042
Ik zit me te oriënteren op een bachelor rechten, weet het nog niet zeker, maar het lijkt me op zich best interessant.

Nou zat ik op de site van de Erasmus universiteit te kijken, maar daar moet je dus alle 60 studiepunten het eerste jaar halen. Is dat een beetje goed te doen?

Qua herkansingen, mag je dus maar 2 toetsen herkansen, of hoe werkt dat precies? Nu op hbo kan ik iedere toets herkansen, maar dat is bij EUR dus niet mogelijk dan? Of begrijp ik dat stukje fout?
pi_192244755
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:18 schreef mr.JamesBond het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een goed verhaal heb, zal het ff op papier zetten. Wel benieuwd of ik dan ook de rest van dit jaar mag afmaken (collegegeld is immers gewoon betaald) en hoe dat in de praktijk gaat
Dat verhaal heb je in ieder geval niet meer nodig.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:53 schreef Jantje2k het volgende:
Ik zit me te oriënteren op een bachelor rechten, weet het nog niet zeker, maar het lijkt me op zich best interessant.

Nou zat ik op de site van de Erasmus universiteit te kijken, maar daar moet je dus alle 60 studiepunten het eerste jaar halen. Is dat een beetje goed te doen?

Qua herkansingen, mag je dus maar 2 toetsen herkansen, of hoe werkt dat precies? Nu op hbo kan ik iedere toets herkansen, maar dat is bij EUR dus niet mogelijk dan? Of begrijp ik dat stukje fout?
Alles wat je zegt over de EUR klopt. Maximaal 2 herkansingen en 60 ECT als BSA. Of dat te doen is ligt aan jezelf. Naar wat ik heb vernomen worden de vakken behoorlijk anders ingericht dan op het hbo.
pi_192281499
Ik verwacht komend schooljaar (2020-2021) te starten met de Rechten studie aan de UU. Op dit moment doe ik nog hbo, (niet gerelateerd aan rechten), maar ik heb met mijn opleiding overlegd en ik mag het eerste jaar invullen als minor. _O_

Wat ik me wel afvraag: hoe is de vraagstelling ongeveer. Wat krijg je voor vragen? Als je vragen krijgt over waarom iets wel of niet mag, moet je dan kunnen aangeven waar iets staat? Moet je kunnen citeren?

Of hoe werkt zoiets?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:29:07 #187
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192281560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:25 schreef Jantje2k het volgende:
Ik verwacht komend schooljaar (2020-2021) te starten met de Rechten studie aan de UU. Op dit moment doe ik nog hbo, (niet gerelateerd aan rechten), maar ik heb met mijn opleiding overlegd en ik mag het eerste jaar invullen als minor. _O_

Wat ik me wel afvraag: hoe is de vraagstelling ongeveer. Wat krijg je voor vragen? Als je vragen krijgt over waarom iets wel of niet mag, moet je dan kunnen aangeven waar iets staat? Moet je kunnen citeren?

Of hoe werkt zoiets?
Je moet alles uit je hoofd leren. Dat als een vraag over x gaat, dan moet je het bij bijbehorende wetsartikel kennen, vaak meerdere, en dat stuk kunnen citeren.

Ook moet je de jurisprudentie uit je hoofd kennen. Dit zijn meestal tientallen pagina's per arrest, en dan een stuk of 20 per examen. Dus je zit echt de hele dag alles uit je hoofd te leren. Verder moet je ook gewoon inhoudelijk alles snappen en kunnen beredeneren.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192281572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je moet alles uit je hoofd leren. Dat als een vraag over x gaat, dan moet je het bij bijbehorende wetsartikel kennen, vaak meerdere, en dat stuk kunnen citeren.

Ook moet je de jurisprudentie uit je hoofd kennen. Dit zijn meestal tientallen pagina's per arrest, en dan een stuk of 20 per examen. Dus je zit echt de hele dag alles uit je hoofd te leren.
Ah oke vet

Ben benieuwd, ga het gewoon proberen.

Als het niet zou lukken ga ik gewoon een andere minor doen. Dan maar een jaartje studievertraging :P
pi_192282860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:30 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ah oke vet

Ben benieuwd, ga het gewoon proberen.

Als het niet zou lukken ga ik gewoon een andere minor doen. Dan maar een jaartje studievertraging :P
Hij is sarcastisch.
Je hoeft in principe geen reet uit je hoofd te leren. De jurisprudentiebundel mag je gewoon bij een tentamen gebruiken. Wetboek ook. Als je gewoon weet welke artikelen je moet gebruiken en die uitwerkt heb je prima en zeventje.
pi_192283106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:44 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hij is sarcastisch.
Je hoeft in principe geen reet uit je hoofd te leren. De jurisprudentiebundel mag je gewoon bij een tentamen gebruiken. Wetboek ook. Als je gewoon weet welke artikelen je moet gebruiken en die uitwerkt heb je prima en zeventje.
Ik dacht al dat hij sarcastisch was, maar ik wilde hem de lol niet gunnen, dus ging ik er serieus op in ;)

Thx, dus het is eigenlijk vooral weten waar iets staat en hoe je het toepast e.d.

Goed om te weten. Kreeg vanochtend dus te horen dat ik het eerste jaar van rechten mag doen als minor. Hoef niet eens per se BSA te halen daarvoor, als ik 30 studiepunten behaal is de minor behaald. Uiteraard wil ik wel gewoon het BSA halen, zodat ik in ieder geval daarna verder kan gaan met de studie.
pi_192309223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dat verhaal heb je in ieder geval niet meer nodig.
Ivm de toestanden van corona bedoel je?

Was erg gemotiveerd en bereidde mijn tentamens van het derde blok redelijk voor. Opdrachten van werkgroepen die al geweest waren maken om te oefenen. Zijn de tentamens niet doorgegaan. :(

Nu al twee weken niets gedaan. Morgen maar beginnen met inhalen. Twee herkansen van het tweede blok en twee eerste kans-tentamens van het derde blok zijn niet doorgegaan. Pffffff

Iemand tips voor rechtsvinding, trouwens? Rechtsvorming is easy, rechtsvinding blijft wel lastig.
pi_192477075
Zojuist te horen gekregen dat de BSA-norm een jaar wordt uitgesteld.

Aan de ene kant chill, want dan kan ik volgend jaar op mijn gemakje 45 EC behalen.

Aan de andere kant zou ik toch gewoon opnieuw willen beginnen en dan alleen focussen op mijn studie, om voor behoorlijk hogere cijfers te gaan (met het doel om cum laude te slagen)
  maandag 6 april 2020 @ 13:31:19 #193
258802 Yreal
henk..!
pi_192477305
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:17 schreef mr.JamesBond het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat de BSA-norm een jaar wordt uitgesteld.

Aan de ene kant chill, want dan kan ik volgend jaar op mijn gemakje 45 EC behalen.

Aan de andere kant zou ik toch gewoon opnieuw willen beginnen en dan alleen focussen op mijn studie, om voor behoorlijk hogere cijfers te gaan (met het doel om cum laude te slagen)
Als je het dit jaar niet hebt gedaan, lukt het je volgend jaar ook niet.

En als je het echt wil, dan ga je naar een andere faculteit.
pi_192477724
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:17 schreef mr.JamesBond het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat de BSA-norm een jaar wordt uitgesteld.

Aan de ene kant chill, want dan kan ik volgend jaar op mijn gemakje 45 EC behalen.

Aan de andere kant zou ik toch gewoon opnieuw willen beginnen en dan alleen focussen op mijn studie, om voor behoorlijk hogere cijfers te gaan (met het doel om cum laude te slagen)
Cum laude is een mooi doel maar geen vereiste. Investeer liever je tijd in extracurriculaire activiteiten en haal een halve punt lager.
pi_192478816
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je het dit jaar niet hebt gedaan, lukt het je volgend jaar ook niet.

En als je het echt wil, dan ga je naar een andere faculteit.
Andere faculteit zou me een vermogen kosten, dus dat is financieel gewoon onmogelijk. Ook als ik kijk naar toelatingsvoorwaarden is dat gewoon niet te doen.

Maar hoe kom je d'r bij dat het me volgend jaar dan niet zou lukken? Ik was dit studiejaar bijna nooit aanwezig en er is sprake van de omstandigheid die ik eerder heb beschreven.
  maandag 6 april 2020 @ 16:51:49 #196
258802 Yreal
henk..!
pi_192480439
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 15:08 schreef mr.JamesBond het volgende:

[..]

Andere faculteit zou me een vermogen kosten, dus dat is financieel gewoon onmogelijk. Ook als ik kijk naar toelatingsvoorwaarden is dat gewoon niet te doen.

Maar hoe kom je d'r bij dat het me volgend jaar dan niet zou lukken? Ik was dit studiejaar bijna nooit aanwezig en er is sprake van de omstandigheid die ik eerder heb beschreven.
Als het je dit jaar niet lukt, lukt het je volgende jaar niet ineens wel.

Prove me wrong :+
pi_192480525
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als het je dit jaar niet lukt, lukt het je volgende jaar niet ineens wel.

Prove me wrong :+
:%
pi_192532142
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen alle soorten stages, werkstudentschappen en 'internships'? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het enige wat ik weet is dat je in de master een stage moet lopen om daar je onderzoek op te baseren. Terwijl je stage loopt volg je dus je vakken en werk je aan je scriptie. Daarnaast praten mensen over tussenjaren om stage te lopen (tussen bachelor en master). Gaat dit dan om een andere soort functie? En wat is het verschil tussen een werkstudent en een student intern? Vrijwel alle grote kantoren bieden deze functies aan. Bovendien zie ik ook z.g.n. 'legal courses'. Een periode van een paar weken waar je dan (tijdens je studie?) naar het buitenland gaat om ervaring op te doen bij een kantoor.
pi_192533248
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:49 schreef BredeBroeder het volgende:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen alle soorten stages, werkstudentschappen en 'internships'? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Het enige wat ik weet is dat je in de master een stage moet lopen om daar je onderzoek op te baseren. Terwijl je stage loopt volg je dus je vakken en werk je aan je scriptie. Daarnaast praten mensen over tussenjaren om stage te lopen (tussen bachelor en master). Gaat dit dan om een andere soort functie? En wat is het verschil tussen een werkstudent en een student intern? Vrijwel alle grote kantoren bieden deze functies aan. Bovendien zie ik ook z.g.n. 'legal courses'. Een periode van een paar weken waar je dan (tijdens je studie?) naar het buitenland gaat om ervaring op te doen bij een kantoor.
werkstudent is meestal twee dagen in de week werken bij een kantoor, gewoon een bijbaantje (doe ik nu). stage/internship is 2 maanden fulltime meelopen bij een kantoor. Is onderdeel van een studie en krijg je ook EC voor. Je volgt dan geen andere vakken (in de bachelor tenminste). Overigens vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat je verplicht stage moet lopen voor je scriptie. Naar mijn weten is het mogelijk maar zeker niet verplicht.
pi_192534306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:25 schreef Jantje2k het volgende:
Ik verwacht komend schooljaar (2020-2021) te starten met de Rechten studie aan de UU. Op dit moment doe ik nog hbo, (niet gerelateerd aan rechten), maar ik heb met mijn opleiding overlegd en ik mag het eerste jaar invullen als minor. _O_

Wat ik me wel afvraag: hoe is de vraagstelling ongeveer. Wat krijg je voor vragen? Als je vragen krijgt over waarom iets wel of niet mag, moet je dan kunnen aangeven waar iets staat? Moet je kunnen citeren?

Of hoe werkt zoiets?
Ja, kan in een aantal varianten. Waarom is dit zo? Waarom is dit standpunt fout? Hoe kan dit worden bereikt.

En uiteraard alles onderbouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')