quote:
Op maandag 4 maart 2019 19:18 schreef -Chakotay- het volgende:Ik ben een laatbloeier, begon pas op mijn 30e aan mijn IT carrière. ik ben inmiddels de 35 gepasseerd en merk ik dat ik eigenlijk qua technisch niveau niet per se meer ervaring heb dan iemand van midden 20.
Toch merk ik dat ik de behoefte heb aansluiting te vinden bij mijn leeftijdgenoten en dat zijn mensen die richting de midlife fase zitten van een carriere. Zo denk ik aan leidinggeven, of een koers in die richting.
Echter ken ik mijzelf en ben ik faalangstig van aard, niet altijd zeker van mezelf, in mijn belevenis niet de goede ingrediënten/instrumenten/eigenschappen om een team goed aan te kunnen sturen.
Waarbij ik ook van mening ben dat zelfverzekerheid meekomt met kennis en ervaring.
Maar dat is nu juist hetgene waaraan ik twijfel.
Kan iemand mij een tip geven? Therapie misschien? Jobcoach?
Waarom zoek je die aansluiting dan in het leidinggeven? Ik zou dan eerder een andere koers proberen te varen, wat te denken van projectondersteuning of zoiets. Dan werk je veel samen met projectmanagers die wel binnen jouw leeftijdscategorie vallen.
Met faalangst gaan leidinggeven is niet echt een optie, om heel eerlijk te zijn. Je wordt niet automatisch zelfverzekerder als je meer ervaring hebt. Het is wel zo dat je na verloop van tijd alle fouten wel gemaakt hebt, maar zodra je dan in een nieuw vakgebied (leidinggeven dus) stapt, begint het fouten maken van voren af aan.
Heel eerlijk? Ik geef leiding aan een magazijn en logistieke afdeling. Alleen van logistiek heb ik wel echt wat kaas gegeten maar een expert ben ik echt niet. Ik weet gewoon meer dan mijn klanten en de onervaren medewerker die ik daar heb. Van magazijnen weet ik echt verdomd weinig, al ben ik wel oplettend en ik heb al heel snel door waar de processen omvallen. Voor de inhoudelijke kennis leun ik op de magazijnmanager, die het volgens mij zelf niet eerlijk vind dat hij nu moet rapporteren aan iemand die er inhoudelijk minder van weet dan hij. Omdat ik zelfverzekerd ben, gaat dat toch goed.