abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185386542
Nadat het nu een tijdje over is met mijn ex waar ik drie jaar mee samen was van de week wezen daten met een ander.

Ik was echt kapot van mijn relatiebreuk en de fouten van mij die hier in ieder geval voor een deel tot hebben geleid. Wel vroeg ik mij af of het echt om haar ging, of het toekomstbeeld dat weg viel? Of het echt om haar ging kan dan nog twee kanten op, was het de liefde voor haar of de lust, sowieso vindt ik haar nog steeds heel aantrekkelijk. Dat zou dan ook een verklaring kunnen zijn dat ik haar niet kwijt wil en wel mijn best deed, maar de grote belangrijke keuzes (huis, kind) met haar toch niet kon maken.

Om nu dus weer terug te komen op die date.. Ja ze was aantrekkelijk, kon leuk met haar praten, veel gelachen maar nu begin ik te denken.. Is dat het en vooral ook, had ik meer met mijn ex dan dat? Heb ik misschien nog nooit de echte liefde ervaren ofzo..? Na deze laatste date zou ik graag nog een keer met haar willen afspreken want het wordt sowieso leuk. Ben alleen bang dat ik dan weer in een relatie belandt als mijn vorige, dat meisje wordt behandeld als mijn prinses maar mijn gevoelens zijn er dan toch weer niet en als het belangrijk wordt begin ik weer twijfelen..

Dit maakt allemaal niet zo uit maar nu ik 32 ben moet ik toch gaan oppassen want voor je het weet ben je weer drie jaar verder en heb je naast die jaren van jezelf ook drie jaar van haar leven verkloot.

Wat jullie hier verder mee moeten weet ik eigenlijk ook niet maar moest het wel even kwijt. Die eeuwige twijfel blijft een dingetje. Je voelt misschien liefde maar is dat een 5 of een 8? En als je denkt dat het een 10 is blijkt de schaal straks tot 25 te lopen?
pi_185386579
Je bent nog te veel bezig met je ex om te daten.
pi_185386589
En als je twijfelt of je echte liefde hebt gevoeld dan heb je nog nooit echte liefde gevoeld.
pi_185386647
Koning in de discotheek
pi_185386723
Je weet nooit wat de toekomst brengt en of een relatie stand houdt. Het kan altijd mis gaan. Met die redenatie zou je nooit meer moeten gaan daten.

Je denkt nu echter veel te ver vooruit. Jullie zijn op één date geweest. Leef in het hier en nu en luister naar de gevoelens die je in het NU voelt. Ga ook niet vergelijken met een ex, dat is niet eerlijk (die ken je al jaren!, dus heeft veel meer kans gehad om te groeien). Als je merkt dat je dat te veel doet dan is dat een duidelijk signaal dat je er nog niet klaar voor bent om te gaan daten.

De vragen waar het om draait....vermaak je je als je samen bent? Kijk je alweer uit naar volgende dates op moment dat je net afscheid hebt genomen? Kan je samen lachen? Heb je het gevoel dat je met haar kan praten? Ziet ze er leuk uit?

Ze zal misschien niet je ex zijn, maar dat is maar goed ook, toch? Want die paste uiteindelijk niet bij je. Die relatie is niet voor niks uitgegaan. Niet eerlijk om dus enkel te gaan vergelijken met alle positieve dingen die je van je ex herinnert (zo mooi was het allemaal niet - en nogmaals, dat had al drie jaar de tijd om te groeien..). Iedereen is anders en de kans bestaat dat je huidige date veel beter bij je past dan je ex.

Kortom: laat je ex los, stop met vergelijken, ga in het hier en nu leven en stop met doemdenken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2019 17:26:42 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 17:27:42 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185386762
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:18 schreef Flamarande het volgende:
Koning in de discotheek

Genot.
pi_185386861
quote:
Titel is wel beetje gebaseerd hierop ;)
pi_185386922
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
De vragen waar het om draait....vermaak je je als je samen bent? Kijk je alweer uit naar volgende dates op moment dat je net afscheid hebt genomen? Kan je samen lachen? Heb je het gevoel dat je met haar kan praten? Ziet ze er leuk uit?
Deze vragen kan ik allemaal met ja beantwoorden maar dat kon ik bij mijn ex dus ook. Op die manier vergelijk ik haar nu niet als minder dan mijn ex maar er is ook niet meer zeg maar.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:13 schreef Harlekien het volgende:
Je bent nog te veel bezig met je ex om te daten.
Waarschijnlijk waar maar op dit moment laat het mij ook inzien dat er andere zijn waar ik het eigenlijk net zo leuk mee kan hebben en dat er meer is dan mijn ex.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:13 schreef Harlekien het volgende:
En als je twijfelt of je echte liefde hebt gevoeld dan heb je nog nooit echte liefde gevoeld.
Goeie, ben nog bang dat je gelijk hebt ook.
pi_185387044
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:39 schreef bertje12345 het volgende:
[..]

Deze vragen kan ik allemaal met ja beantwoorden maar dat kon ik bij mijn ex dus ook. Op die manier vergelijk ik haar nu niet als minder dan mijn ex maar er is ook niet meer zeg maar.[..]

Nogmaals: je hebt één date gehad! Terwijl je je ex al jaren kent. Je kan het dus ook andersom bekijken. Als je al die vragen nu dus al met ''ja'' kan beantwoorden...dan heeft ze toch een voorsprong op je ex? Er was blijkbaar maar één date nodig om je je zo te laten voelen.

Niet zo druk maken dus joh. Geniet gewoon van het daten en zie haar los van je ex. Het is echt niet eerlijk om iemand die je jaren kent (en nu in je hoofd ophemelt) te gaan vergelijken met iemand waar je één date mee hebt gehad. Als je zo gaat denken dan wordt het moeilijk om ooit met iemand anders te daten.
pi_185387695
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niet zo druk maken dus joh. Geniet gewoon van het daten en zie haar los van je ex. Het is echt niet eerlijk om iemand die je jaren kent (en nu in je hoofd ophemelt) te gaan vergelijken met iemand waar je één date mee hebt gehad. Als je zo gaat denken dan wordt het moeilijk om ooit met iemand anders te daten.
Weet ik, dat is ook iets waar ik mij nu wel druk om maak. Ben gewoon bang dat ik die echte liefde nog nooit gevoeld heb en af nu te snel tevreden bent omdat ik met haar kan lachen en vind dat ze er leuk uit ziet. Andere hoor ik over een extraatje wat miste in de relatie, heb ik dat extraatje ooit mogen ervaren vraag ik mij dan af? Is het ooit meer geweest dan mijn beste vriendin?
  maandag 4 maart 2019 @ 19:06:54 #11
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185388472
Nou we kunnen elkaar een hand geven, want ik ben ook zojuist een sukkel geweest in de liefde.

Maar ontopic: TBH zou ik niet met je willen daten nu als vrouw zijnde. Je klinkt nog veel te veel bezig met je ex en alles vergelijkend met haar. Je geeft daarmee een nieuwe chick geen eerlijke kans en saboteert daarmee de boel imho (bewust of onbewust). Dus zodra ik zou doorhebben dat je er nog zo in zit, zou ik hard weg rennen. Ik heb geen zin/tijd om jouw proefkonijn te zijn. Dus advies: verwerk die shizzle en ik hoop maar dat de chicks met wie je date zich goed weten te wapenen.
Ik hou niet van fraude.
pi_185402447
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:06 schreef NoFrauds het volgende:
Nou we kunnen elkaar een hand geven, want ik ben ook zojuist een sukkel geweest in de liefde.

Maar ontopic: TBH zou ik niet met je willen daten nu als vrouw zijnde. Je klinkt nog veel te veel bezig met je ex en alles vergelijkend met haar. Je geeft daarmee een nieuwe chick geen eerlijke kans en saboteert daarmee de boel imho (bewust of onbewust). Dus zodra ik zou doorhebben dat je er nog zo in zit, zou ik hard weg rennen. Ik heb geen zin/tijd om jouw proefkonijn te zijn. Dus advies: verwerk die shizzle en ik hoop maar dat de chicks met wie je date zich goed weten te wapenen.
Je hebt gelijk en het is oneerlijk om haar te gebruiken als dat proefkonijn. Voel mij zelf er ergens ook wel schuldig over maar aan de andere kant vindt ik haar ook wel serieus leuk en hoop ik dat het helpt met het verwerken van de shizzle ;) Ben alleen bang dat zij zich niet goed zal kunnen wapenen, want om aan te haken bij jou, ik zal haar behandelen als mijn prinses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')