abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185427079
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:53 schreef mootie het volgende:
[..]

En ik zie het niet als op de vingers tikken als je even vraagt of diegene in het juiste topic willen zetten.
Dat is gewoon een verzoekje, en volwassen mensen moeten daar mee om kunnen gaan, lijkt mij.
Mee eens, maar hou het daar dan ook bij en ga niet door. :Y
pi_185427080
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:45 schreef mootie het volgende:
[..]

Dat lijkt mij nogal van de zotte.
Waarom is dat van de zotte? Alles wat duidelijkheid schept is zinnig. Of je het er mee eens bent is een tweede.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 11:55:03 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_185427090
quote:
[..]

Het beestje is hier 80 keer bij de naam genoemd, maar het beestje luistert blijkbaar niet naar de naam.
Ik ben 1 en al oor.
pi_185427109
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:54 schreef Crabapple het volgende:
[..]

Waarom is dat van de zotte? Alles wat duidelijkheid schept is zinnig. Of je het er mee eens bent is een tweede.
Er is nu al duidelijkheid, alleen de manier van handhaven is totaal onduidelijk.
  woensdag 6 maart 2019 @ 11:56:21 #155
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_185427118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]

:Y Juist!
Ik vind dat je mensen best op een vriendelijk manier ergens op mag wijzen. Maar dan 1 keer en niet doordrammen. Bevalt het niet dan zet je een TR. Dat lijkt me wel duidelijk.
Maar nu hebben we een nieuw fenomeen: zijweggetje mogen, niet te lang en de mods bepalen de duur en lengte. Dat lijkt best aardig, maar dan komt het punt dat we 3 verschillende mods hebben, met 3 verschillende werkwijzes. De een kapt het af, de andere laat het een tijdje gaan en de 3e doet vrolijk mee. Die verschillen zijn te groot.
En dan over de inzet van de veegmachines. Ik zie moderatie als een soort scheidsrechter spelen. Een goede scheidsrechter is duidelijk, hanteert de regels, maar voelt een wedstrijd aan. Soms grijp je snel in, als een overtreding te grof is, geeft een waarschuwing of een gele of rode kaart, afhankelijk van de situatie én of deze speler vaker op of over de grens gaat. Maar laat ook dingen gaan en kijkt of de spelers het zelf op kunnen lossen. Want die kans wordt te vaak niet gegeven.
De laatste tijd worden de veegmachines te snel en te vaak ingezet. Want het moet vooral "gezellig"zijn. Hoezo en waarom? Sinds wanneer is Fok gezellig geworden? Wat is gebeurd met discussie mogen voeren?
Afgelopen week kwam ik in de Cos en men was bezig met een zijweggetje. Ik haakte daar om in en hoppa, mijn opmerking werd geveegd en ik kreeg een DM van een mod. Een zijweggetje mag best, maar de mods bepalen hoelang en wanneer. Dat werkt echt bij mijn als een lap op een rode stier. :(
_O_
Niet alleen bij jou werkt dat als een rode lap op een stier. Dat halfslachtige gedoe veroorzaakt juist de spanningen in de cos.
De 1 geeft een note voor een opmerking waar de ander een smiley met een duimpje omhoog zet,
afhankelijk van de voorkeur van de mod.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_185427137
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:56 schreef mazaru het volgende:
[..]

_O_
Niet alleen bij jou werkt dat als een rode lap op een stier. Dat halfslachtige gedoe veroorzaakt juist de spanningen in de cos.
De 1 geeft een note voor een opmerking waar de ander een smiley met een duimpje omhoog zet,
Dat is ook zo inderdaad.
Als ik mijn notes bekijk vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam een note kan krijgen voor een bepaalde post.
  woensdag 6 maart 2019 @ 11:57:48 #157
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_185427145
quote:
[..]

En ik zie het niet als op de vingers tikken als je even vraagt of diegene in het juiste topic willen zetten.
Dat is gewoon een verzoekje, en volwassen mensen moeten daar mee om kunnen gaan, lijkt mij.
Het lijkt alsof je de poortwachter van de COS wil spelen.
Ik zal je een voorbeeld geven. Het plaatsen van youtubjes. Ik vond het altijd wel leuk om een toepasselijk YT te plaatsen, maar ik heb gelezen dat het lastig is voor mensen die op dat moment met een mobiel cossen ivm laden.

Dat begrijp ik dan heel goed. Doe het nu zoveel mogelijk, als ik het toch doe ik het onder een spoiler Heb zelf bedacht om erbij te vermelden dat het een filmpje betreft. De een vindt het leuk, gezellig en de ander heeft er last van. Dat snap ik dan. Zo zullen er wel meer dingen zijn.

Het is geven en nemen en zoveel mogelijk met iedereen rekening houden. Dat werkt altijd het plezierigst.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_185427165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:57 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]

Het lijkt alsof je de poortwachter van de COS wil spelen.
Ik zal je een voorbeeld geven. Het plaatsen van youtubjes. Ik vond het altijd wel leuk om een toepasselijk YT te plaatsen, maar ik heb gelezen dat het lastig is voor mensen die op dat moment met een mobiel cossen ivm laden. Dat begrijp ik dan heel goed. Doe het nu zoveel mogelijk, als ik het toch doe ik het onder een spoiler Heb zelf bedacht om erbij te vermelden dat het een filmpje betreft. De een vindt het leuk, gezellig en de ander heeft er last van. Dat snap ik dan.
Het is geven en nemen en zoveel mogelijk met iedereen rekening houden. Dat werkt altijd het plezierigst.
Tb... er zijn gewoon heeeel simpele regels. Hoe moeilijk is het om je daar aan te houden.
En nee, ik heb die regels niet verzonnen.
pi_185427182
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:55 schreef mootie het volgende:
[..]

Er is nu al duidelijkheid, alleen de manier van handhaven is totaal onduidelijk.
Nee er is geen duidelijkheid, want hetgeen hier door de Mods als 'actueel beleid' wordt geschreven wijkt af van hetgeen in de faq staat.
pi_185427184
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:56 schreef mazaru het volgende:
[..]

_O_
:Y Dat schept onduidelijkheid, verwarring en vooral frustratie.
  woensdag 6 maart 2019 @ 11:59:42 #161
482727 BloesBloes
well, well, well ...
pi_185427188
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:51 schreef Crabapple het volgende:
[..]

Natuurlijk kan dat een plausibel punt zijn. Maar vecht het dan persoonlijk uit in DM of benoem het beestje bij de naam. En als je je gelijk niet krijgt, heb dan ook de kracht om dat te accepteren en verder te gaan.
Ik hou niet van namen en shamen, vandaar dat liever via DM. Maar wees gewoon duidelijk.
Hoe weet jij wat er zich allemaal per DM afspeelt/heeft afgespeeld. En het niet eens zijn met de manier van modereren heeft, gezien het aantal posts dat daarover gaat, niets met persoonlijk te maken. Ik verlang ook niet naar duidelijkheid bij jou, ik heb je al gezegd dat je het volgens mij allemaal niet zo heel goed begrijpt. Ik verlang vooral naar duidelijkheid bij de mensen die het hier aangaat.
  woensdag 6 maart 2019 @ 12:00:04 #162
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_185427194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:59 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]

:Y Dat schept onduidelijkheid, verwarring en vooral frustratie.
En is ook duidelijk een reden voor de onrust in de Cos
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_185427195
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:59 schreef Crabapple het volgende:
[..]

Nee er is geen duidelijkheid, want hetgeen hier door de Mods als 'actueel beleid' wordt geschreven wijkt af van hetgeen in de faq staat.
Dan moeten ze zich misschien zelf eens gaan inlezen :D
pi_185427207
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:59 schreef Crabapple het volgende:
[..]

Het gaat niet om het beleid, maar om het handhaven en uitvoeren daarvan.
pi_185427212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:59 schreef BloesBloes het volgende:
[..]

Hoe weet jij wat er zich allemaal per DM afspeelt/heeft afgespeeld. En het niet eens zijn met de manier van modereren heeft, gezien het aantal posts dat daarover gaat, niets met persoonlijk te maken. Los daarvan is er hier bij mijn weten geen naam genoemd. Ik verlang ook niet naar duidelijkheid bij jou, ik heb je al gezegd dat je het volgens mij allemaal niet zo heel goed begrijpt. Ik verlang vooral naar duidelijkheid bij de mensen die het hier aangaat.
Soms mis je wel eens een Noek.
pi_185427220
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:00 schreef mazaru het volgende:
[..]

En is ook duidelijk een reden voor de onrust in de Cos
:Y
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 12:01:46 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_185427234
quote:
[..]

Ik vind dat je mensen best op een vriendelijk manier ergens op mag wijzen. Maar dan 1 keer en niet doordrammen. Bevalt het niet dan zet je een TR. Dat lijkt me wel duidelijk.
Maar nu hebben we een nieuw fenomeen: zijweggetje mogen, niet te lang en de mods bepalen de duur en lengte. Dat lijkt best aardig, maar dan komt het punt dat we 3 verschillende mods hebben, met 3 verschillende werkwijzes. De een kapt het af, de andere laat het een tijdje gaan en de 3e doet vrolijk mee. Die verschillen zijn te groot.
En dan over de inzet van de veegmachines. Ik zie moderatie als een soort scheidsrechter spelen. Een goede scheidsrechter is duidelijk, hanteert de regels, maar voelt een wedstrijd aan. Soms grijp je snel in, als een overtreding te grof is, geeft een waarschuwing of een gele of rode kaart, afhankelijk van de situatie én of deze speler vaker op of over de grens gaat. Maar laat ook dingen gaan en kijkt of de spelers het zelf op kunnen lossen. Want die kans wordt te vaak niet gegeven.
De laatste tijd worden de veegmachines te snel en te vaak ingezet. Want het moet vooral "gezellig"zijn. Hoezo en waarom? Sinds wanneer is Fok gezellig geworden? Wat is gebeurd met discussie mogen voeren?
Afgelopen week kwam ik in de Cos en men was bezig met een zijweggetje. Ik haakte daar om in en hoppa, mijn opmerking werd geveegd en ik kreeg een DM van een mod. Een zijweggetje mag best, maar de mods bepalen hoelang en wanneer. Dat werkt echt bij mijn als een lap op een rode stier. :(
We zijn met 5 mods. Verder hoeft het wat mij betreft niet persé gezellig te zijn, maar vriendelijk en zonder gescheld posten is toch niet teveel gevraagd.
pi_185427242
quote:
[..]

_O_
  woensdag 6 maart 2019 @ 12:02:30 #169
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_185427247
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:57 schreef mootie het volgende:
[..]

Dat is ook zo inderdaad.
Als ik mijn notes bekijk vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam een note kan krijgen voor een bepaalde post.
Breek mij de bek niet open, ik snap sowieso niet waarom sommige mensen geen ban krijgen.

Het beste zou zijn mensen geen bans aan te naaien, dan is men gezellig bezig. Dan valt een discussie op den duur best wel mee. Het feit dat men uitgelokt wordt met als doel de aandacht van een mod te trekken of om een tr te kunnen plaatsen maakt de discussie onnodig erger.

Dit zijn de dingen waar we het over zouden moeten hebben. Misschien niet hier, maar in de COS kan het niet, dus zeg ik het hier.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_185427249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]

We zijn met 5 mods. Verder hoeft het wat mij betreft niet persé gezellig te zijn, maar vriendelijk en zonder gescheld posten is toch niet teveel gevraagd.
Nee, er zijn 3 mods actief en 2 op de reservebank. En ik zou het waarderen als je op mijn hele post reageert en niet op 1 zin. ^O^
pi_185427265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]

Effectief maar 3 mods natuurlijk.
pi_185427304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:00 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]

Het gaat niet om het beleid, maar om het handhaven en uitvoeren daarvan.
En ik zou het ook een enorm zwaktebod vinden om de Faq aan te passen.
  woensdag 6 maart 2019 @ 12:06:55 #173
482727 BloesBloes
well, well, well ...
pi_185427334
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:00 schreef mootie het volgende:
[..]

Soms mis je wel eens een Noek.
Hoe een bitch het ook zo nu en dan kon zijn :Y
pi_185427340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:59 schreef BloesBloes het volgende:
[..]

Hoe weet jij wat er zich allemaal per DM afspeelt/heeft afgespeeld. En het niet eens zijn met de manier van modereren heeft, gezien het aantal posts dat daarover gaat, niets met persoonlijk te maken. Los daarvan is er hier bij mijn weten geen naam genoemd. Ik verlang ook niet naar duidelijkheid bij jou, ik heb je al gezegd dat je het volgens mij allemaal niet zo heel goed begrijpt. Ik verlang vooral naar duidelijkheid bij de mensen die het hier aangaat.
Het gaat mij ook niets aan wat er allemaal in DM wordt besproken, ik geef hier alleen mijn mening op de reacties en wat ik zelf ervaar in de Cos. Ondanks mijn 'korte 'ervaring hier en ' gebrek aan duidelijkheid' (volgens jou) probeer ik mijn steentje bij te dragen om er met zijn allen uit te komen.
pi_185427346
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2019 12:06 schreef BloesBloes het volgende:
[..]

Hoe een bitch het ook zo nu en dan kon zijn :Y
Duidelijk was ze wel :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')