Als ik heel eerlijk ben zou ik dat ook irritant vinden, bij elk filmpje een rits bedankjes.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:26 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
@:crabapple
Dgk bedanken is ook weer offtopic, dat gebeurd meestal in dm én via mail.
Vraag Dotteke eens waarom ze gestopt is. Ik heb het ook gedaan en ben gestopt, omdat ik het heel veel werk is, vooral als je het op wil leuken met plaatjes. En ik vond het ondankbaar werk, om er dan nog mensen de Cos inkwamen en vroegen of er nog iets gebeurd was of onnodige vragen gingen stellen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar. Je mag een mening hebben. Graag netjes verwoord en op de COS over de bewoners en hier als iets je niet zint of als je een opmerking hebt over het modden. Kijk eens boven je, er staat een hele reeks meningen over het modereren en die blijven staan.
Het is heel jammer dat Dotteke gestopt is met de streamverslagen want dat deed ze hartstikke goeden het is fijn even inlezen elke dag. Maar misschien krijgt ze er wel weer eens zin in, of iemand anders die het leuk vindt om te doen.
Toen verwezen we mensen nog naar de streamverslagen, en dan kreeg je te horen dat je toch wel gewoon even snel kon vertellen wat er gebeurd was.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:34 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Vraag Dotteke eens waarom ze gestopt is. Ik heb het ook gedaan en ben gestopt, omdat ik het heel veel werk is, vooral als je het op wil leuken met plaatjes. En ik vond het ondankbaar werk, om er dan nog mensen de Cos inkwamen en vroegen of er nog iets gebeurd was of onnodige vragen gingen stellen.
Dat gebeurt niet. Het is wel zo netjes, want dat is iets wat duidelijk met de streams te maken heeft.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben zou ik dat ook irritant vinden, bij elk filmpje een rits bedankjes.
En wat jij zegt, volgens mij bedanken veel mensen hem via dm of mail.
Hetquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:36 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet. Het is wel zo netjes, want dat is iets wat duidelijk met de streams te maken heeft.
Wat ik wel weet is dat hij ook veel gezeik via dm etc krijgt, dat hij heeft willen stoppen.
Ik vind dat dat moet mogen. Dat overdreven en krampachtig je eigen regels willen toepassen, is vervelend voor anderen.
Waarom werkte het vroeger wel? Misschien moeten we ons die vraag stellen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Toen verwezen we mensen nog naar de streamverslagen, en dan kreeg je te horen dat je toch wel gewoon even snel kon vertellen wat er gebeurd was.
Jij wilt ze maken en interpreteren, prima, maar val anderen er niet mee lastig.quote:
[/quote]quote:[quote]Op woensdag 6 maart 2019 11:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Een streamverslag hoort natuurlijk ook zo objectief mogelijk te zijn.
Er is overigens een topic waarin mensen kunnen worden bedankt, dat werd voorheen veelvuldig gebruikt.
Mens, het zijn gewoon de regels uit de faqquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:40 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Jij wilt ze maken en interpreteren, prima, maar val anderen er niet mee lastig.
Er zijn ook modjes om dat te bewaken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Mens, het zijn gewoon de regels uit de faq
En als het al een vendetta (zwaar, maar goed) of iets dergelijks tegen (een deel van) dat team zou zijn. Zou dat dan geen plausibele gronden/redenen kunnen hebben en daarom een niet valide punt zijn, althans zo doe jij het in mijn optiek overkomen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:21 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen BloesBloes, wat ik hier zie is weerstand tegen en onverdraagzaamheid over van alles, soms lijkt het wel een vendetta tegen het Mod team.
Mis ik dan nog iets? (en nee,niet meer over het libelleforum)
Vandaar mijn opmerking om de tekst uit de faq eventueel aan te passen aan de actuele stand van zaken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Mens, het zijn gewoon de regels uit de faq
En daaaaar gaat het hier nou net de hele tijd over...quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Er zijn ook modjes om dat te bewaken.
Dat lijkt mij nogal van de zotte.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:45 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking om de tekst uit de faq eventueel aan te passen aan de actuele stand van zaken.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Toen verwezen we mensen nog naar de streamverslagen, en dan kreeg je te horen dat je toch wel gewoon even snel kon vertellen wat er gebeurd was.
Ditquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]Juist!
Ik vind dat je mensen best op een vriendelijk manier ergens op mag wijzen. Maar dan 1 keer en niet doordrammen. Bevalt het niet dan zet je een TR. Dat lijkt me wel duidelijk.
Maar nu hebben we een nieuw fenomeen: zijweggetje mogen, niet te lang en de mods bepalen de duur en lengte. Dat lijkt best aardig, maar dan komt het punt dat we 3 verschillende mods hebben, met 3 verschillende werkwijzes. De een kapt het af, de andere laat het een tijdje gaan en de 3e doet vrolijk mee. Die verschillen zijn te groot.
En dan over de inzet van de veegmachines. Ik zie moderatie als een soort scheidsrechter spelen. Een goede scheidsrechter is duidelijk, hanteert de regels, maar voelt een wedstrijd aan. Soms grijp je snel in, als een overtreding te grof is, geeft een waarschuwing of een gele of rode kaart, afhankelijk van de situatie én of deze speler vaker op of over de grens gaat. Maar laat ook dingen gaan en kijkt of de spelers het zelf op kunnen lossen. Want die kans wordt te vaak niet gegeven.
De laatste tijd worden de veegmachines te snel en te vaak ingezet. Want het moet vooral "gezellig"zijn. Hoezo en waarom? Sinds wanneer is Fok gezellig geworden? Wat is gebeurd met discussie mogen voeren?
Afgelopen week kwam ik in de Cos en men was bezig met een zijweggetje. Ik haakte daar om in en hoppa, mijn opmerking werd geveegd en ik kreeg een DM van een mod. Eeen zijweggetje mag best, maar de mods bepalen hoelang en wanneer. Dat werkt echt bij mijn als een lap op een rode stier.
Ja, sorry dat ik jou en Disana en nog een paar users die ook de streamverslagen deden niet genoemd heb. Jij ook nog bedankt Sambalquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:34 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Vraag Dotteke eens waarom ze gestopt is. Ik heb het ook gedaan en ben gestopt, omdat ik het heel veel werk is, vooral als je het op wil leuken met plaatjes. En ik vond het ondankbaar werk, om er dan nog mensen de Cos inkwamen en vroegen of er nog iets gebeurd was of onnodige vragen gingen stellen.
En ik heb het erover dat om te beginnen, mensen niet anderen op de vingers moeten tikken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:45 schreef mootie het volgende:
[..]
En daaaaar gaat het hier nou net de hele tijd over...
De manier waarop de mods het bewaken, de manier waarop zij het interpreteren, hoe zij met meningen en wensen van users omgaan...
Niet om wat ik wil.
Natuurlijk kan dat een plausibel punt zijn. Maar vecht het dan persoonlijk uit in DM of benoem het beestje bij de naam. En als je je gelijk niet krijgt, heb dan ook de kracht om dat te accepteren en verder te gaan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:43 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
En als het al een vendetta (zwaar, maar goed) of iets dergelijks tegen (een deel van) dat team zou zijn. Zou dat dan geen plausibele gronden/redenen kunnen hebben en daarom een niet valide punt zijn, althans zo doe jij het in mijn optiek overkomen.
Goed verwoordquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]Juist!
Ik vind dat je mensen best op een vriendelijk manier ergens op mag wijzen. Maar dan 1 keer en niet doordrammen. Bevalt het niet dan zet je een TR. Dat lijkt me wel duidelijk.
Maar nu hebben we een nieuw fenomeen: zijweggetje mogen, niet te lang en de mods bepalen de duur en lengte. Dat lijkt best aardig, maar dan komt het punt dat we 3 verschillende mods hebben, met 3 verschillende werkwijzes. De een kapt het af, de andere laat het een tijdje gaan en de 3e doet vrolijk mee. Die verschillen zijn te groot.
En dan over de inzet van de veegmachines. Ik zie moderatie als een soort scheidsrechter spelen. Een goede scheidsrechter is duidelijk, hanteert de regels, maar voelt een wedstrijd aan. Soms grijp je snel in, als een overtreding te grof is, geeft een waarschuwing of een gele of rode kaart, afhankelijk van de situatie én of deze speler vaker op of over de grens gaat. Maar laat ook dingen gaan en kijkt of de spelers het zelf op kunnen lossen. Want die kans wordt te vaak niet gegeven.
De laatste tijd worden de veegmachines te snel en te vaak ingezet. Want het moet vooral "gezellig"zijn. Hoezo en waarom? Sinds wanneer is Fok gezellig geworden? Wat is gebeurd met discussie mogen voeren?
Afgelopen week kwam ik in de Cos en men was bezig met een zijweggetje. Ik haakte daar om in en hoppa, mijn opmerking werd geveegd en ik kreeg een DM van een mod. Een zijweggetje mag best, maar de mods bepalen hoelang en wanneer. Dat werkt echt bij mijn als een lap op een rode stier.
En ik zie het niet als op de vingers tikken als je even vraagt of diegene in het juiste topic willen zetten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
En ik heb het erover dat om te beginnen, mensen niet anderen op de vingers moeten tikken.
Vers 2 is, welke mods zijn het eens met wie? Dat is een andere discussie.
Ik heb het hier over het feit dat er mensen zijn die modje spelen door anderen op de vingers te tikken. Daar zijn de modjes voor. Hoe de modjes hun werk doen, dat is vers 2.
Reden temeer om je er niet mee te bemoeien en cossers aan te vallen. Het is onprettig en niet nodig. Nogmaals, mijn kracht in deze is, laat mensen met rust in de Cos over wat je vindt dat ze mogen posten. Scheelt echt een hoop ergernis. Hier is het wel aardig op zijn plek.
Mooiquote:Op woensdag 6 maart 2019 11:48 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]Juist!
Afgelopen week kwam ik in de Cos en men was bezig met een zijweggetje. Ik haakte daar om in en hoppa, mijn opmerking werd geveegd en ik kreeg een DM van een mod. Een zijweggetje mag best, maar de mods bepalen hoelang en wanneer. Dat werkt echt bij mijn als een lap op een rode stier.
Het beestje is hier 80 keer bij de naam genoemd, maar het beestje luistert blijkbaar niet naar de naam.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:51 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat een plausibel punt zijn. Maar vecht het dan persoonlijk uit in DM of benoem het beestje bij de naam. En als je je gelijk niet krijgt, heb dan ook de kracht om dat te accepteren en verder te gaan.
Ik hou niet van namen en shamen, vandaar dat liever via DM. Maar wees gewoon duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |