quote:
Op woensdag 6 maart 2019 23:01 schreef NanKing het volgende:[..]
Ik vind het een goede post bloes

. Wat denk jij dat we aan dit probleem kunnen doen? Het vertrouwensprobleem bedoel ik dan.
Wat moet er gebeuren zodat je dat gevoel niet meer hebt.
Ik heet geen BloesBloes, maar neem toch de gelegenheid om te reageren.
Ik heb een, in mijn ogen, zorgvuldig geformuleerde post neergezet, met mijn mening waardoor ik onvrede heb over hoe het er momenteel aan toegaat in de Cos. Dat heb ik eerder ook gedaan in de betreffende SC's.
Gezien de reacties op die post, concludeer ik dat ik net alleen sta in deze mening.
Mijn grootste irritatie is de moderatie, die te pas en vooral te onpas de veegmachine inzet. Ik heb het eerder niet zo meegemaakt. Er kwamen posten voorbij, met een -knip- en daarna werden de quotes ook aangepast. Prima, duidelijk dat die ene opmerking niet getolereerd wordt. Nu worden hele rijen posts gewist, met in de slibstream een aantal die niets verkeerds bevatten. Het gebeurt zelfs dat de Cos gesloten wordt, omdat er geveegd moet worden. Bij de laatste actie was ik oprecht verbaasd, omdat het om een heftige discussie ging, waarbij op hooguit 3 posts na, de grens van fatsoen etc niet overschreden werd.
Het wordt als kleinerend ervaren door users, zoals je hebt kunnen lezen.
Daarnaast worden we al een tijd beantwoord met algemeenheden:
- we kunnen het niet iedereen naar de zin maken.
- we doen ons best
- we zijn zo objectief mogelijk.
- we kunnen niet altijd uitleggen, waarom we doen wat we doen.
- vegen is vervelend, maar soms wel nodig.
- niet iedereen wil er zelf uitkomen en een heftige discussie kan de Cos ontwrichten
- niet iedereen kan een hardere toon hebben.
etc etc
Dit lost niets op,
Begin eens met de bezem alleen strikt noodzakelijk te gebruiken. Dat zou al heel veel schelen.