Dat snap ik. Ik heb je nooit aangevallen, dus als ik hoor dat het mogelijk een reden is, dan ben ik flabbergasted. Tsja, wat ik al zei, het zal blijven wat het is. Ik hoop alleen dat er niet zoveel geveegd wordt, het roept irritatie op. Alsof de juf een streep door je posting haalt en meestal is er niet veel aan de hand. Het is/voelt (als) kleinerend. Misschien is dat wel mijn grootste irritatie. Spreek nu wel voor mezelf. Het is een forum, het is FOK en geen Libelleforum. Laat mensen het een beetje uitzoeken. Vaak genoeg komen we er zelf uit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:34 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Het blijft altijd een lastige in die zijn dat je niet altijd een totale uitleg kan geven. Ik kan niet altijd uitleggen precies WAAROM ik in een bepaalde situatie op een bepaalde manier gehandelt heb, omdat je natuurlijk een stuk met privacy, omstandigheden, etc.
En ja ik kan me heel goed voorstellen dat de uitleg van "Er zijn andere omstandigheden" dan soms echt niet bevredigend voelt maar soms kunnen we er echt niet meer van maken, en reken maar dat dat voor ons dan net zo vervelend is als voor jullie want wij zijn er ook echt niet op uit om mensen het leven zuur te maken. In persoonlijke zin heb ik niks tegen welke user dan ook.
Het is ook een grote irritatie van mij. Je kunt niet teruglezen en je begrijpt de context niet meer. En het is zoals je zegt kleinerend.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:39 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik heb je nooit aangevallen, dus als ik hoor dat het mogelijk een reden is, dan ben ik flabbergasted. Tsja, wat ik al zei, het zal blijven wat het is. Ik hoop alleen dat er niet zoveel geveegd wordt, het roept irritatie op. Alsof de juf een streep door je posting haalt en meestal is er niet veel aan de hand. Het is/voelt (als) kleinerend. Misschien is dat wel mijn grootste irritatie. Spreek nu wel voor mezelf. Het is een forum, het is FOK en geen Libelleforum. Laat mensen het een beetje uitzoeken. Vaak genoeg komen we er zelf uit.
Oh ik spreek helemaal in het algemeen hoor, gaat dus niet specifiek over jou.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:39 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik heb je nooit aangevallen, dus als ik hoor dat het mogelijk een reden is, dan ben ik flabbergasted. Tsja, wat ik al zei, het zal blijven wat het is. Ik hoop alleen dat er niet zoveel geveegd wordt, het roept irritatie op. Alsof de juf een streep door je posting haalt en meestal is er niet veel aan de hand. Het is/voelt (als) kleinerend. Misschien is dat wel mijn grootste irritatie. Spreek nu wel voor mezelf. Het is een forum, het is FOK en geen Libelleforum. Laat mensen het een beetje uitzoeken. Vaak genoeg komen we er zelf uit.
@NanKingquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:16 schreef NanKing het volgende:
[..]
Neen en je hoeft die rol echt niet op je te nemen. Iedereen is hier even waardevol. Ik spreek niet alleen namens mezelf hier, ik spreek hier ook namens de mods. Het is niet eerlijk om te denken dat ik hier helemaal autonoom zit zonder maar iets met hen te bespreken.
Heb je een voorbeeld van iets waarvan jij merkt dat het geveegd wordt waarvan het niet zou hoeven? Hoeft niet een specifieke instantie te zijn maar gewoon een voorbeeldje?quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:03 schreef Disana het volgende:
Misschien had ik moeten schrijven dat er naar mijn mening veel overbodig wordt geveegd. Als iets te ver gaat is het vanzelfsprekend dat het weggaat. Maar dan hebben we het bijvoorbeeld over schelden, terwijl er wel voor minder wordt gewist.
Bijvooorbeeld een discussie waarin users zonder te schelden of aan te vallen het niet eens kunnen worden over een situatie in Utopia. Dan is het wat verhit maar niet verkeerd, en toch verdwijnt het. En tot voor kort de posts van mootie, ook al zegt ze in mijn ogen niets verkeerds.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:06 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van iets waarvan jij merkt dat het geveegd wordt waarvan het niet zou hoeven? Hoeft niet een specifieke instantie te zijn maar gewoon een voorbeeldje?
Daar kan ik net even iets beter op ingaan.
Ok daar kan ik wat mee. Ik ben altijd voor een (goede) discussie. Gaat die over iets relevants aan utopia, helemaal top. Het lastige word alleen, wanneer die discussie zo verhit raakt dat de cos erdoor onwricht word, of wanneer er geen respect voor elkaar mening word gegeven en daar ontbreekt het hem soms toch echt wel aan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Bijvooorbeeld een discussie waarin users zonder te schelden of aan te vallen het niet eens kunnen worden over een situatie in Utopia. Dan is het wat verhit maar niet verkeerd, en toch verdwijnt het. En tot voor kort de posts van mooitie, ook al zegt ze in mijn ogen niets verkeerds.
Het ziet er dan naar uit dat er uit angst of voorzorg wordt gewist.
Ik heb zelf het idee dat er meer uit voorzorg wordt gewist. Ik zie dan nog niet dat de discussie uit de hand loopt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:16 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ok daar kan ik wat mee. Ik ben altijd voor een (goede) discussie. Gaat die over iets relevants aan utopia, helemaal top. Het lastige word alleen, wanneer die discussie zo verhit raakt dat de cos erdoor onwricht word, of wanneer er geen respect voor elkaar mening word gegeven en daar ontbreekt het hem soms toch echt wel aan.
Je kan ook verschillen van mening zonder elkaars mening belachelijk te willen maken.
Ik denk dat je zelf wel snapt dat ik op je laatste punt over een user niet echt in kan gaan?
Ik denk dat dat specifieke punt iets is waar we best naar willen kijken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb zelf het idee dat er meer uit voorzorg wordt gewist. Ik zie dan nog niet dat de discussie uit de hand loopt.
Ik twijfel daaraan en vraag me af of dat niet aan jullie voorzorg kan liggen. Tenzij er van alles in dm met jullie speelt, zien we toch precies hetzelfde.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:22 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik denk dat dat specifieke punt iets is waar we best naar willen kijken.
En andersom hoop ik dat het duidelijk mag zijn dat er af en toe net iets meer speelt dan je zelf ziet. En dat iets wat voor jou misschien helemaal niet zo erg lijkt, toch best een beetje anders kan liggen.
Daar mag je natuurlijk aan twijfelen maar we kunnen ook niet altijd aangeven wat de precieze redenen zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik twijfel daaraan en vraag me af of dat niet aan jullie voorzorg kan liggen. Tenzij er van alles in dm met jullie speelt, zien we toch precies hetzelfde.
Ik denk dat je hier nu een klein beetje iets uit het oog verliest en dat is dit: de users die hier momenteel in de fb veel aanmerkingen hebben, zijn bij lange na niet de hele uto userbase. Je hebt een beeld voor ogen van hoe het forum volgens jou gerunt zou moeten worden en dat is mooi, maar je bent niet de enige persoon.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:03 schreef BloesBloes het volgende:
Inhoudelijk goede verhalen, zowel van mijn "grote vriend" sly-nl alsook van FA Nan-King en ook van TB. Er is hier veel gebeurd maar aanvaringen heb ik hier op Fok zo vaak gezien, echter niet van deze omvang tussen mods en users van een sub-forum, een clash, waarbij zoveel users hun klachten beginnen te uiten, "vrienden en vijanden" schouder aan schouder gaan staan om in een FB hun gelijk te halen met een ongekende heftigheid. Hun algemene ongenoegen uitend over manier waarop een aantal mods denken het beleid te moeten uitvoeren. Dan kan je nogmaals om allerlei redenen gaan vragen en wat er nu precies gebeurd is bij die en die en wat die dan precies bedoeld, maar ik zie het niet opschieten op die manier, de FB staat er ondertussen vol mee. Ik zie wel iets belangrijks waarvan ik denk dat het zo helder is als glas Er is overduidelijk sprake van een vertrouwensbreuk!. VERTROUWEN ja, het is er niet meer! Veel users uitten zich niet omdat ze niet weten hoe er gereageerd gaat worden, ze lopen op eieren (in de cos). En datzelfde beschadigde VERTROUWEN maakt het naar mijn mening erg ingewikkeld om dit op te lossen.
Ik vind het een goede post bloesquote:Op woensdag 6 maart 2019 22:03 schreef BloesBloes het volgende:
Inhoudelijk goede verhalen, zowel van mijn "grote vriend" sly-nl alsook van FA Nan-King en ook van TB. Er is hier veel gebeurd maar aanvaringen heb ik hier op Fok zo vaak gezien, echter niet van deze omvang tussen mods en users van een sub-forum, een clash, waarbij zoveel users hun klachten beginnen te uiten, "vrienden en vijanden" schouder aan schouder gaan staan om in een FB hun gelijk te halen met een ongekende heftigheid. Hun algemene ongenoegen uitend over manier waarop een aantal mods denken het beleid te moeten uitvoeren. Dan kan je nogmaals om allerlei redenen gaan vragen en wat er nu precies gebeurd is bij die en die en wat die dan precies bedoeld, maar ik zie het niet opschieten op die manier, de FB staat er ondertussen vol mee. Ik zie wel iets belangrijks waarvan ik denk dat het zo helder is als glas Er is overduidelijk sprake van een vertrouwensbreuk!. VERTROUWEN ja, het is er niet meer! Veel users uitten zich niet omdat ze niet weten hoe er gereageerd gaat worden, ze lopen op eieren (in de cos). En datzelfde beschadigde VERTROUWEN maakt het naar mijn mening erg ingewikkeld om dit op te lossen.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:03 schreef BloesBloes het volgende:
quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:25 schreef Straatverlichting het volgende:
In deze discussie zou het al veel schelen wanneer users (crew incluis) zichzelf, anderen, dit forum maar vooral Utopia wat minder serieus nemen.
Hoi Straat,hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:25 schreef Straatverlichting het volgende:
In deze discussie zou het al veel schelen wanneer users (crew incluis) zichzelf, anderen, dit forum maar vooral Utopia wat minder serieus nemen.
Ja, als dat kon zaten we hier natuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:22 schreef FreshFruit72 het volgende:
Ga toch gewoon een keer normaal COSsen ipv elkaar hier en de MODs afzeiken.
Je moet ook niet vergeten dat de users die zich hier uitspreken maar het topje van de ijsberg is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:57 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier nu een klein beetje iets uit het oog verliest en dat is dit: de users die hier momenteel in de fb veel aanmerkingen hebben, zijn bij lange na niet de hele uto userbase. Je hebt een beeld voor ogen van hoe het forum volgens jou gerunt zou moeten worden en dat is mooi, maar je bent niet de enige persoon.
Dat jij het bijv. graag op een bepaalde manier ziet, dat kan maar je kunt je mening niet opdringen want jouw mening is niet meer waard dat die users die het juist weer niet zo willen. Er zal altijd (binnen de grenzen van het policy) een middenweg moeten zijn en dat houdt ook in dat je zelf bereid moet zijn consessies te doen want niemand gaat nu eenmaal 100% zijn zin krijgen.
Snap ik dat het soms vervelend is dat je niet precies zo kunt posten als je zelf fijn vind? Natuurlijk. Maar we zijn een community met allemaal verschillende mensen, met allemaal verschillende meningen en net als in het echte leven houd dat in dat er soms dingen gebeuren die je vervelend vindt maar je kunt niet eisen dat er dan ook altijd gehoor aan word gegeven.
Soms kunnen we er wat mee en soms kunnen we niet meer dan je vertellen dat we je irritaties begrijpen.
En de users die kappen door gehakketak van anderen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Je moet ook niet vergeten dat de users die zich hier uitspreken maar het topje van de ijsberg is.
Sommige users durven niet, andere users hebben het al opgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |