abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185372391
Beste fokkers

Ik had een kleine vraag mbt het opzeggen van mijn huurcontract, ik huur momenteel particulier als student. Ik heb een nieuwe woning gevonden waar ik per 1 april in kan, ik moet daarom mijn huidige contract opzeggen, hierin staat het volgende "Huurder huurt met ingang van 15 september 2015" de genoemde woonruimte voor maximaal 1 persoon" De opzegtermijn van het gehuurde is 1 maand, per erste van de maand".
Ik vroeg mij af hoe snel ik het nu dus kan opzeggen, aangezien het natuurlijk 1 mei kan zijn alleen omdat er staat per eerste van de maand waar niet duidelijk wordt aangemerkt of dit de eerste van de huurmaand (15 september) of van de kalendermaand is. Iemand enig idee hoe het zit? ik ga natuurlijk in eerste instantie gewoon overleggen met de verhuurder om dit gewoon per 1 april op te zeggen.
  zondag 3 maart 2019 @ 22:14:24 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185372510
Eigenlijk staat het goede antwoord al in de OP. Opzeggen per de eerste van de kalendermaand is sowieso al de standaard, en dat het ook nog eens letterlijk in je contract staat zorgt dat er helemaal geen twijfel meer mogelijk is. Aan het einde wel even opletten dat je in totaal dus x,5 maand huur betaald hebt.

En overleggen met je huurbaas kan altijd. Wie weet heb je geluk, het kan in deze tijd nooit heel lang duren om een nieuwe huurder te vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185372973
Je huidige huurcontract laten stoppen per 1 april ben je al te laat voor. Als je nu opzegt loopt je huurcontract door tot 1 mei.

Je had voor 1 maart je opzegging door moeten geven. Dan zou je huurcontract tot 1 april lopen (t/m 31 maart).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')