Ja ik ook. En ik wil ook wel graag zien dat iemand het hier gaat proberen.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:56 schreef Plompzakker het volgende:
Ik benwel benieuwd naar de kip van @:vleeslollie
quote:Op zondag 3 maart 2019 20:56 schreef Plompzakker het volgende:
Ik benwel benieuwd naar de kip van @:vleeslollie
Bekeken.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Op 4:34 gaat er 1.5kg zout in de boullion, kip even garen, uit laten lekken, besmeren met een bepaald kruiden water, laten drogen, en dan op 10:35 gaat de gehele kip in een te kleine 3 liter frituur.
Heel bizar dit, ik denk fucking lekker, maar voor mij helaas een brug te ver om te maken :
Ik had dit pas ook geprobeerd. Was wel aardig maar niet meer dan datquote:Op zondag 3 maart 2019 21:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Op 4:34 gaat er 1.5kg zout in de boullion, kip even garen, uit laten lekken, besmeren met een bepaald kruiden water, laten drogen, en dan op 10:35 gaat de gehele kip in een te kleine 3 liter frituur.
Heel bizar dit, ik denk fucking lekker, maar voor mij helaas een brug te ver om te maken :
Grappig, dat ken ik alleen als Schots ei, de term frietei had ik nog niet eerder gehoordquote:Op woensdag 17 juli 2019 20:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Frietei
Gefrituurde gehaktbal met ei in het midden
Frituren laat ik meestal over aan horecagelegenheden (die mogen dan de nodige bitterballen, gefrituurde gehaktballetjes, kaastengels en vlammetjes aandragen), maar een enkele keer dan moet er toch één of ander kook-experiment gedaan worden waarbij frituren noodzakelijk is en dan gebruik ik vrijwel altijd mijn roestvrijstalen steelpan.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:22 schreef vosss het volgende:
Welke frituurpan gebruiken jullie?
Ik (uiteraard) een deftige van het enige frituurpannenmerk wat er toe doet; Fritel
Zo ei met schaal er nog omheen?quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Frietei
Gefrituurde gehaktbal met ei in het midden
Fritel inderdaad.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:22 schreef vosss het volgende:
Welke frituurpan gebruiken jullie?
Ik (uiteraard) een deftige van het enige frituurpannenmerk wat er toe doet; Fritel
Kan toch ook met drumstick? Even de ingrediënten omrekenen en koken, drogen en frituren maar!quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Bekeken.
Als ik mr. chueng zo hoor komt hij uit een restaurant. Anderhalve kilo zout, de kippen hangen naakt in de keuken en meneer Chueng fladdert er als een Chinees dwergje tussendoor met een vies petje. En dan de ventilator op de kip.![]()
Ook de smaaktest van de lieftallige dame, terwijl Chueng op de achtergrond driftig met het hakmes tekeer gaat, is niet bepaald overtuigend.
Ik denk dat de heer Chueng enkele dagen geleden uit de Gobi is geplukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |