abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185366698
Beste mede fok forumers

Ik zit met een vraag en heb al veel gegooglte kan geen antwoord op mijn vraag krijgen.

Ik krijg toeslagen als ik in het weekend,avond en meer uren draai dan fulltime werk nu zie ik dat ik 43,25 procent betaal over de toeslagen. Als ik boven een jaar inkomen van ruim 34.000 kom word het bijzondere tarief 49 procent. Mijn vraag is geld het alleen voor het stukje dat ik er boven kom of gaat dan van het hele jaar naar 49 procent als je maar een euro er boven komt?

Weet iemand dit nergens kan ik dit vinden!
pi_185366895
Progressief belastingstelsel... Schijven.

Over je eerste pakweg 19000¤ betaal je een laag percentage, de volgende schijf is een iets hoger percentage, etc, tot vier schrijven.

Een miljonair betaalt over zijn eerste 19000¤ ook dat lage percentage, maar zal met een relatief groot deel in de hoogste belastingschijf vallen en dus procentueel meer belasting betalen.
Somebody that I used to know
pi_185367003
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:03 schreef Postbus100 het volgende:
Progressief belastingstelsel... Schijven.

Over je eerste pakweg 19000¤ betaal je een laag percentage, de volgende schijf is een iets hoger percentage, etc, tot vier schrijven.

Een miljonair betaalt over zijn eerste 19000¤ ook dat lage percentage, maar zal met een relatief groot deel in de hoogste belastingschijf vallen en dus procentueel meer belasting betalen.
Ja ik heb het over de bijzondere tarief het niet de normaale heffingen.
pi_185367030
Geldt alleen voor alles dat bovenop je normale loon komt.
pi_185367242
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:12 schreef robbietobbie het volgende:
Geldt alleen voor alles dat bovenop je normale loon komt.
Klopt alle beloningen. Maar onder de 34000 jaarbassis betaal ik 43,25 procent over mijn toeslagen en zo. Maar 49 procent als ik erover heen ga. Maar is het dan van alles van het jaar dus ook onder die 34000. Of alleen het stukje dat je er boven komt?
  zondag 3 maart 2019 @ 18:25:12 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185367254
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:24 schreef Telefoonlover het volgende:

[..]

Klopt alle beloningen. Maar onder de 34000 jaarbassis betaal ik 43,25 procent over mijn toeslagen en zo. Maar 49 procent als ik erover heen ga. Maar is het dan van alles van het jaar dus ook onder die 34000. Of alleen het stukje dat je er boven komt?
Alleen wat erboven komt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin zondag 3 maart 2019 @ 18:26:37 #7
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185367279
Je werkgever past het bijzonder tarief toe, zodat je nu een hoger voorschot belasting betaald en niet het risico loopt dat je volgend jar (meer) moet terugbetalen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185367529
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen wat erboven komt.
Onjuist. Tarief wordt bepaald obv het fiscale loon van het vorige kalenderjaar. Tarief geldt vervolgens voor alle bijzondere beloningen. Aangezien de loonbelasting slechts een voorheffing is voor de inkomstenbelasting maakt het niet veel uit welk percentage wordt ingehouden. Exacte belastingbedrag wordt dmv de aangifte IB vastgesteld.
pi_185367662
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Onjuist. Tarief wordt bepaald obv het fiscale loon van het vorige kalenderjaar. Tarief geldt vervolgens voor alle bijzondere beloningen. Aangezien de loonbelasting slechts een voorheffing is voor de inkomstenbelasting maakt het niet veel uit welk percentage wordt ingehouden. Exacte belastingbedrag wordt dmv de aangifte IB vastgesteld.
Oke dus als je een euro boven die 34000 grens komt betaal je 49 procent over de hele 34000 en als je euro onder zit 43 procent?
  zondag 3 maart 2019 @ 18:56:58 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185367792
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar dat is niet hoe TS het bedoelde volgens mij.

-Edit: Alhoewel, volgens mij toch wel :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 3 maart 2019 @ 18:58:40 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185367823
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:50 schreef Telefoonlover het volgende:

[..]

Oke dus als je een euro boven die 34000 grens komt betaal je 49 procent over de hele 34000 en als je euro onder zit 43 procent?
Nee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_185367826
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:10 schreef Telefoonlover het volgende:

[..]

Ja ik heb het over de bijzondere tarief het niet de normaale heffingen.
Oh, sorry.
Somebody that I used to know
pi_185367836
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar dat is niet hoe TS het bedoelde volgens mij.
Maar is hij het met jullie eens ontrent mijn vraag? Dat je alleen die hogere tarief betaalt het deel erboven? En dan niet ineens over alles?
pi_185367852
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee.
Hoe dan?😔😞
  zondag 3 maart 2019 @ 19:03:32 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185367917
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:00 schreef Telefoonlover het volgende:

[..]

Hoe dan?😔😞
Je betaalt na je aangifte alleen een hoger belastingtarief over inkomen dat boven de grens ligt.

Voor bijzonder loon geldt dat al je bijzondere loon volgens hetzelfde tarief door je werkgever wordt ingehouden (dus alleen je bijzonder loon, niet je normale loon). Als na aangifte blijkt dat dat teveel was krijg je dat weer terug.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_185367935
quote:

[..]

Hoe dan?😔😞
Mijn werkgever houdt inderdaad ook 49,iets in. Wat eigenlijk prima is, want zo krijg ik aan het eind van het jaar het verschil terug tussen de 49% en de 38%. Je betaald een hoger percentage netto enkel alleen over het bedrag wat boven een schijf komt.
pi_185367962
quote:

[..]

Hoe dan?😔😞
alleen over die euro die jij erboven zit
:]
pi_185368012
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je betaalt na je aangifte alleen een hoger belastingtarief over inkomen dat boven de grens ligt.

Voor bijzonder loon geldt dat al je bijzondere loon volgens hetzelfde tarief door je werkgever wordt ingehouden (dus alleen je bijzonder loon, niet je normale loon). Als na aangifte blijkt dat dat teveel was krijg je dat weer terug.
Dat stukje erboven gaat ook over bijzondere tarief/loon toxh? Want ik ben bang dat ik net een paar euro er boven kom en alles terug moer betalen van hele jaar snap je?
  zondag 3 maart 2019 @ 19:10:13 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185368065
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:08 schreef Telefoonlover het volgende:

[..]

Dat stukje erboven gaat ook over bijzondere tarief/loon toxh? Want ik ben bang dat ik net een paar euro er boven kom en alles terug moer betalen van hele jaar snap je?
Nee dat hoeft niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_185368397
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet.
Okw echt bedankt!

Weetje zo ook of je arbeidtkorting krijgt over het bijzondere tarief?
pi_185371531
Iemand nog toevoegingen?
pi_185374554
Dit:

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:03 schreef Drekkoning het volgende:

Er geldt uiteindelijk geen ander tarief over overwerk, bonussen, vakantiegeld, etc. Je werkgever past alleen nu het bijzonder tarief toe, zodat je aan het eind van de rit zeer waarschijnlijk in elk geval niet te weinig belasting hebt betaald.

Uiteindelijk worden alle bedragen die je verdiend hebt (dus ook het overwerk, de bonussen, toeslagen etc) bij elkaar opgeteld en gelden gewoon de schijven van box 1.

Is er - door bijvoorbeeld toep[assing van het bijzondere tarief - teveel ingehouden door je werkgever, dan krijg je dat na je aangifte terug.
pi_185374760
Er bestaat niet zoiets als bijzonder tarief, ze noemen het alleen zo, omdat er preventief wat extra wordt ingehouden om je te grote voordeel aan arbeidskorting en algemene heffingskorting te compenseren.

Voorbeeldje: iemand die 2500 euro per maand verdiend krijgt een netto salaris gebaseerd op de aanname dat diegene dat jaar 30000 euro krijgt. Op basis van die aanname worden er kortingen toegekend. Maar stel, jij krijgt een bonus/vakantiegeld/wat dan ook extra waardoor je dat jaar op 33000 euro uitkomt dan zou je eigenlijk minder kortingen moeten krijgen. Om er voor te waken dat je dat niet terug hoeft te betalen wordt die extra beloning preventief wat zwaarder belast.
pi_185374990
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:55 schreef Queller het volgende:
Dit:

[..]

Er geldt uiteindelijk geen ander tarief over overwerk, bonussen, vakantiegeld, etc. Je werkgever past alleen nu het bijzonder tarief toe, zodat je aan het eind van de rit zeer waarschijnlijk in elk geval niet te weinig belasting hebt betaald.

Uiteindelijk worden alle bedragen die je verdiend hebt (dus ook het overwerk, de bonussen, toeslagen etc) bij elkaar opgeteld en gelden gewoon de schijven van box 1.

Is er - door bijvoorbeeld toep[assing van het bijzondere tarief - teveel ingehouden door je werkgever, dan krijg je dat na je aangifte terug.
Dus mijn weekend en avond toeslag word niet zwaarder belast dan mijn gewone loon uiteindelijk? Als we meer werken dan 152 uur per periode krijgen we 150 procent die hele over uur word dan belast met het bijzonder tarief dus blijft toch minder over?

Dus iemand die een gewone uurloon heeft van 18 euro houd ner zoveel over netto als ik die 14 euro verdiend in het weekend met 4 euro toeslag? Nee toch? Dqt stukje toeslag is zwaarder belast? Waar heb je dat gelezen dan?
pi_185375004
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:55 schreef Queller het volgende:
Dit:

[..]

Dus mijn weekend en avond toeslag word niet zwaarder belast dan mijn gewone loon uiteindelijk? Als we meer werken dan 152 uur per periode krijgen we 150 procent die hele over uur word dan belast met het bijzonder tarief dus blijft toch minder over?

Dus iemand die een gewone uurloon heeft van 18 euro houd ner zoveel over netto als ik die 14 euro verdiend in het weekend met 4 euro toeslag? Nee toch? Dqt stukje toeslag is zwaarder belast? Waar heb je dat gelezen dan?
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 00:13 schreef Linkse_krijger het volgende:
Er bestaat niet zoiets als bijzonder tarief, ze noemen het alleen zo, omdat er preventief wat extra wordt ingehouden om je te grote voordeel aan arbeidskorting en algemene heffingskorting te compenseren.

Voorbeeldje: iemand die 2500 euro per maand verdiend krijgt een netto salaris gebaseerd op de aanname dat diegene dat jaar 30000 euro krijgt. Op basis van die aanname worden er kortingen toegekend. Maar stel, jij krijgt een bonus/vakantiegeld/wat dan ook extra waardoor je dat jaar op 33000 euro uitkomt dan zou je eigenlijk minder kortingen moeten krijgen. Om er voor te waken dat je dat niet terug hoeft te betalen wordt die extra beloning preventief wat zwaarder belast.
Meen je niet weet je dat zeker? Waar heb je dat gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')