"s Ochtends met koud starten nooit problemen, start altijd in 1 keer. Het was vooral na een lang stuk rijden dat ik vervolgens 10 minuten moest wachten tot ik weer normaal kon starten, na een ritje van een kwartiertje geen problemen. Nu met nieuwe pomp is dat wel iets beter, maar nog niet helemaal zoals het zou moeten.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:22 schreef oldford het volgende:
Je zegt dat het probleem zich voordoet nadat je de motor (kennelijk warm dus) had afgezet.
Hoe ging het starten bij koude motor 's morgens vroeg? Ging dat wel gewoon goed?
Zo ja, dan denk ik eerder aan een krukaspositie sensor die warm geen goed signaal meer geeft.
N.B.: Dan neem ik aan dat je bedoelt met "10 minuten wachten tot ik weer kon starten" dat je moest wachten omdat de motor niet aansloeg, maar dat de startmotor gewoon de motor rond liet gaan. Als je bedoelt dat de startmotor niet eens draaide dan zit de oorzaak heel ergens anders (bedrading, contactslot of startmotor).
Dat dan voor de zekerheid ook maar doen, zat te denken aan vervangen als het probleem blijft maar hopelijk is reinigen voldoende. Verder heb ik tijdens het rijden geen problemen, stationair hoor/merk ik ook niets vreemds.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:24 schreef Ridocar het volgende:
Wynns verhelpt wel enige afzetting in je injectoren, maar als je startproblemen hebt kun je beter je injectoren (laten) reinigen in een ultrasoonbadje.
Filter is vervangen, zit geen onderdeel van de oude pomp meer in.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik mag hopen dat ook het brandstoffilter meteen vervangen is?
Leidingen zou je door kunnen controleren/spoelen tot aan de injectorrail door de toevoer los te maken en hem een paar liter in een transparant item te pompen.. Als het goed is, zou grove vervuiling moeten worden gestopt door het brandstoffilter, dat kun je dan ook meteen zien. Als dat schone brandstof oplevert bven je klaar... nieuw filter erop en je brandstofsysteem is schoon en veilig..
Als dat wél vervuiling laat zien, is het aannemelijk dat in je brandstofrail en injectoren ook vervuiling zit, dat zal moeten worden gereinigd.. Het filter heeft dan zijn werk niet gedaan, of de eigenaar heeft verzuimd om het filter op tijd te laten verwisselen.
Reinigingsrommel uit een potje is leuk als preventief/onderhoudsmiddel, maar als je eenmaal problemen hebt gaat dat het niet oplossen.. stel jezelf even voor dat dat spul vuil losweekt in je 'brandstofsysteem' , wat nu blijkbaar alvast inhoudt dat je tank ranzig is.. en daar ga je nu dus een losweek goedje in gooien.. dat wordt een puinzooi in je tank.. ik zeg: niet doen, of je moet zin hebben om je garagist straks de tank eronderuit te laten halen om hem écht schoon te maken..
Filter -> belangrijk.
hmm dit zou ik niet zo stellig willen zeggen. Een injector kan gaan lekken door vervuiling.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:48 schreef oldford het volgende:
Als de koude start goed is en je geen klachten als inhouden/horten hebt, zijn je injectors niet vervuild. Dat is niert de oorzaak van je startprobleem.
Voor de rest zie de eerdere vragen/opmerkingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |