abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185361027
Mijn auto had vorige week heel erge startproblemen. Als ik de motor had afgezet moest ik eerst 10 minuten wachten tot ik weer kon starten, hoorde ook een heel erge pieptoon onder de achterbank vandaan komen en er was een heel vreemde geur/stank.

De piep kwam van de brandstofpomp, die dus vervangen, piep is weg, stank weg. Startproblemen zijn iets minder geworden maar toch hapert het af en toe nog. De oude pomp+filter waren trouwens behoorlijk smerig dus kans dat er in de rest van het systeem ook wat vuil is gekomen.

Een kennis van mij die hetzelfde probleem (ook zelfde type auto) had raadde mij Wynn's injecter+plus+cleaner aan. Hij vertelde dat hij daarmee het probleem had verholpen.

Heb vandaag dus een flesje gekocht en bij de benzine toegevoegd. Maar heb geen idee hoe lang het duurt tot er verschil merkbaar zal zijn. Mijn kennis weet het ook niet meer want is lang geleden dat hij het heeft gebruikt.

Wie heeft hier ook ervaring mee? En duurt het lang tot je het verschil merkt? Als er al verschil zal zijn uiteraard want mocht dit niet helpen zal ik verder moeten kijken naar wat er aan de hand is. Zolang de motor aan is heb ik trouwens geen problemen, is niet dat het tijdens het rijden hapert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alieda-R op 03-03-2019 13:08:04 ]
pi_185361553
Je zegt dat het probleem zich voordoet nadat je de motor (kennelijk warm dus) had afgezet.
Hoe ging het starten bij koude motor 's morgens vroeg? Ging dat wel gewoon goed?
Zo ja, dan denk ik eerder aan een krukaspositie sensor die warm geen goed signaal meer geeft.

N.B.: Dan neem ik aan dat je bedoelt met "10 minuten wachten tot ik weer kon starten" dat je moest wachten omdat de motor niet aansloeg, maar dat de startmotor gewoon de motor rond liet gaan. Als je bedoelt dat de startmotor niet eens draaide dan zit de oorzaak heel ergens anders (bedrading, contactslot of startmotor).
pi_185361603
Wynns verhelpt wel enige afzetting in je injectoren, maar als je startproblemen hebt kun je beter je injectoren (laten) reinigen in een ultrasoonbadje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_185361639
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:22 schreef oldford het volgende:
Je zegt dat het probleem zich voordoet nadat je de motor (kennelijk warm dus) had afgezet.
Hoe ging het starten bij koude motor 's morgens vroeg? Ging dat wel gewoon goed?
Zo ja, dan denk ik eerder aan een krukaspositie sensor die warm geen goed signaal meer geeft.

N.B.: Dan neem ik aan dat je bedoelt met "10 minuten wachten tot ik weer kon starten" dat je moest wachten omdat de motor niet aansloeg, maar dat de startmotor gewoon de motor rond liet gaan. Als je bedoelt dat de startmotor niet eens draaide dan zit de oorzaak heel ergens anders (bedrading, contactslot of startmotor).
"s Ochtends met koud starten nooit problemen, start altijd in 1 keer. Het was vooral na een lang stuk rijden dat ik vervolgens 10 minuten moest wachten tot ik weer normaal kon starten, na een ritje van een kwartiertje geen problemen. Nu met nieuwe pomp is dat wel iets beter, maar nog niet helemaal zoals het zou moeten.
pi_185361686
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:24 schreef Ridocar het volgende:
Wynns verhelpt wel enige afzetting in je injectoren, maar als je startproblemen hebt kun je beter je injectoren (laten) reinigen in een ultrasoonbadje.
Dat dan voor de zekerheid ook maar doen, zat te denken aan vervangen als het probleem blijft maar hopelijk is reinigen voldoende. Verder heb ik tijdens het rijden geen problemen, stationair hoor/merk ik ook niets vreemds.

Ben sowieso van plan om ook de gasklep te reinigen, las dat dat ook weleens wil helpen.
pi_185362112
Als de koude start goed is en je geen klachten als inhouden/horten hebt, zijn je injectors niet vervuild. Dat is niert de oorzaak van je startprobleem.

Voor de rest zie de eerdere vragen/opmerkingen.
  zondag 3 maart 2019 @ 13:51:56 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185362189
Ik mag hopen dat ook het brandstoffilter meteen vervangen is?

Leidingen zou je door kunnen controleren/spoelen tot aan de injectorrail door de toevoer los te maken en hem een paar liter in een transparant item te pompen.. Als het goed is, zou grove vervuiling moeten worden gestopt door het brandstoffilter, dat kun je dan ook meteen zien. Als dat schone brandstof oplevert bven je klaar... nieuw filter erop en je brandstofsysteem is schoon en veilig..
Als dat wél vervuiling laat zien, is het aannemelijk dat in je brandstofrail en injectoren ook vervuiling zit, dat zal moeten worden gereinigd.. Het filter heeft dan zijn werk niet gedaan, of de eigenaar heeft verzuimd om het filter op tijd te laten verwisselen.

Reinigingsrommel uit een potje is leuk als preventief/onderhoudsmiddel, maar als je eenmaal problemen hebt gaat dat het niet oplossen.. stel jezelf even voor dat dat spul vuil losweekt in je 'brandstofsysteem' , wat nu blijkbaar alvast inhoudt dat je tank ranzig is.. en daar ga je nu dus een losweek goedje in gooien.. dat wordt een puinzooi in je tank.. ik zeg: niet doen, of je moet zin hebben om je garagist straks de tank eronderuit te laten halen om hem écht schoon te maken..

Filter -> belangrijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185362341
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik mag hopen dat ook het brandstoffilter meteen vervangen is?

Leidingen zou je door kunnen controleren/spoelen tot aan de injectorrail door de toevoer los te maken en hem een paar liter in een transparant item te pompen.. Als het goed is, zou grove vervuiling moeten worden gestopt door het brandstoffilter, dat kun je dan ook meteen zien. Als dat schone brandstof oplevert bven je klaar... nieuw filter erop en je brandstofsysteem is schoon en veilig..
Als dat wél vervuiling laat zien, is het aannemelijk dat in je brandstofrail en injectoren ook vervuiling zit, dat zal moeten worden gereinigd.. Het filter heeft dan zijn werk niet gedaan, of de eigenaar heeft verzuimd om het filter op tijd te laten verwisselen.

Reinigingsrommel uit een potje is leuk als preventief/onderhoudsmiddel, maar als je eenmaal problemen hebt gaat dat het niet oplossen.. stel jezelf even voor dat dat spul vuil losweekt in je 'brandstofsysteem' , wat nu blijkbaar alvast inhoudt dat je tank ranzig is.. en daar ga je nu dus een losweek goedje in gooien.. dat wordt een puinzooi in je tank.. ik zeg: niet doen, of je moet zin hebben om je garagist straks de tank eronderuit te laten halen om hem écht schoon te maken..

Filter -> belangrijk.
Filter is vervangen, zit geen onderdeel van de oude pomp meer in.
pi_185399737
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:48 schreef oldford het volgende:
Als de koude start goed is en je geen klachten als inhouden/horten hebt, zijn je injectors niet vervuild. Dat is niert de oorzaak van je startprobleem.

Voor de rest zie de eerdere vragen/opmerkingen.
hmm dit zou ik niet zo stellig willen zeggen. Een injector kan gaan lekken door vervuiling.
Een lekkende injector kan een warme start moeilijk maken terwijl een koude start goed gaat.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_185829289
Het probleem was de krukassensor. Heb hem vervangen en geen problemen meer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')