ik wist hetquote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:23 schreef Rose_Red het volgende:
Een gewone band!
Waarom heeft hij een slipketting?
Probeer eens een tuigje, zo hield ik mijn hond goed in bedwang.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:25 schreef vosss het volgende:
[..]
ik wist het
Omdat meneer nogal enthousiast is en geen zak geeft om een gewone band.
Op de training zeiden ze dat ze zo een stugge hond al ruim 30 jaar niet meer gezien hadden. Eigenlijk zou hij een paar keer een prikband om moeten, maar die zijn verboden. En nee dat is geen dierenmishandeling.quote:
Tuig van MAG nog een idee?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Op de training zeiden ze dat ze zo een stugge hond al ruim 30 jaar niet meer gezien hadden. Eigenlijk zou hij een paar keer een prikband om moeten, maar die zijn verboden. En nee dat is geen dierenmishandeling.
Maargoed, we hadden al een Julius K9 tuigje, maar daar valt ie met zn voorpoten uit. Ook als ie helemaal perfect afgesteld is.
Ben nu aan het kijken naar de Dog Copenhagen Pro Walk of zo iets. Daar kan hij denk ik niet uit vallen.
Het is een Corgi Cardigan
Stilstaan werkt niet. En hij is 20 kilo dus niet heel klein.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:14 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Tuig van MAG nog een idee?
Elke keer stilstaan als hij trekt helpt trouwens ook.
Ik heb hem even opgezocht maar zon klein hondje laat je met een ruk aan de riem toch met gemak een salto achterover maken?
hij heeft hem alleen maar om met wandelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:44 schreef Sorella het volgende:
Gewoon afdoen als je niet met hem gaat wandelen.
Onze overleden shetland sheepdog had ook een slipketting maar alleen voor buitenshuis en die had een spierwitte kraag en die bleef ook wit.
Misschien ligt het aan het materiaal van de slipketting ? Die ik gebruikte was roestvrijstaal volgens mij geeft dat niet af.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:15 schreef vosss het volgende:
[..]
hij heeft hem alleen maar om met wandelen.
dat antwoord zocht ik. Ik heb geen idee welk materiaal hij is. Gaven anderen bij jou ook af?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:33 schreef Sorella het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het materiaal van de slipketting ? Die ik gebruikte was roestvrijstaal volgens mij geeft dat niet af.
De slipketting die ik gebruik is al zeker 50 jaar oud, mijn pa heeft hem op zijn werk gemaakt en die is van mijn ouders hun honden overgegaan naar mijn honden met een uitstapje naar de hond van mijn broerquote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:58 schreef vosss het volgende:
[..]
dat antwoord zocht ik. Ik heb geen idee welk materiaal hij is. Gaven anderen bij jou ook af?
Zojuist deze besteld; alleen dan in het blauw:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gentle leader of tuigje idd. Tuigje was bij ons wel echt de uitvinding. Vanaf toen kon ik hem beter hebben en konden we echt aan de slag met dat onzin van een getrek aan die riem.
Je hebt ook al ben ik er geen fan van. Van die tuigjes die strak trekken achter hun poten als ze te hard trekken.
Dan gebruik je de ketting teveel of verkeerd.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:15 schreef vosss het volgende:
[..]
hij heeft hem alleen maar om met wandelen.
Hij loopt best netjes met losse riem hoor, alleen als ie wat ziet dan hangt ie er ineens in. Dus voordat ik überhaupt maar een kort tikje kan geven. Over het algemeen loopt ie braaf naast me, het is niet zo dat hij constant in die riem hangt. Helemaal niet zelfs.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan gebruik je de ketting teveel of verkeerd.
Door hem te vaak aan te trekken of strakker te laten trekken beschadig je de vacht en veroorzaak je verkleuring.
Een slipketting hoort of in rust te hangen of met met een korte 'tik' effectief in te werken. En effectief is wat anders dan hard.
Het is juist het hele korte wat het effect geeft. Dan moet je de aandacht oppakken en die vasthouden. Je veroorzaakt heel even een ho in waar ze mee bezig zijn waardoor je de aandacht weer op jou kan leggen.
Het is de knip met de vingers, de tsss of aanraking van Cesar Milan. Het doel is de focus verschuiven en naar jou brengen (die moet je dan wel actief oppakken).
Als je de slipketting steeds moet gebruiken of hij gaat er in hangen dan heeft het geen enkele zin. Het is dan een kwestie van tijd voordat hij voldoende gedesensiteerd is om ook daar niets meer om te geven.
Tel eens hoe vaak je de slipketting gebruikt in 5 tot 10 minuten. En tel hoe vaak en hoe lang de ketting strakker komt te staan.
Er zijn toch ook speciale anti-trektuigjes?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:27 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Probeer eens een tuigje, zo hield ik mijn hond goed in bedwang.
Trekken is trouwens wel af te leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |