abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185335844
Hoi,
Hont van ons heeft een slipketting en witte vacht en na een tijdje gebruiken geeft die ketting dus af op zn vacht waardoor die niet meer mooi wit is, maar een beetje dof/grijs verkleurt.

Iemand enig idee of alle slipkettingen af geven op wit of zijn er misschien ook van ander materiaal die niet af geven en welke zijn dat dan? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185335863
Een gewone band!
Waarom heeft hij een slipketting?
pi_185335875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 08:23 schreef Rose_Red het volgende:
Een gewone band!
Waarom heeft hij een slipketting?
ik wist het :')

Omdat meneer nogal enthousiast is en geen zak geeft om een gewone band.
vosss is de naam,
pi_185335881
Ik denk niet dat de ketting af geeft maar dat de ketting zijn vacht beschadigd waardoor hij er dof uit ziet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185335888
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 08:25 schreef vosss het volgende:

[..]

ik wist het :')

Omdat meneer nogal enthousiast is en geen zak geeft om een gewone band.
Probeer eens een tuigje, zo hield ik mijn hond goed in bedwang.
Trekken is trouwens wel af te leren.
pi_185335900
Probeer eens een “gentle Leader” lijkt op een paardenhalster.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185335929
Gentle leader of tuigje idd. Tuigje was bij ons wel echt de uitvinding. Vanaf toen kon ik hem beter hebben en konden we echt aan de slag met dat onzin van een getrek aan die riem.

Je hebt ook al ben ik er geen fan van. Van die tuigjes die strak trekken achter hun poten als ze te hard trekken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185337192
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 08:27 schreef Rose_Red het volgende:
Op de training zeiden ze dat ze zo een stugge hond al ruim 30 jaar niet meer gezien hadden. Eigenlijk zou hij een paar keer een prikband om moeten, maar die zijn verboden. En nee dat is geen dierenmishandeling.

Maargoed, we hadden al een Julius K9 tuigje, maar daar valt ie met zn voorpoten uit. Ook als ie helemaal perfect afgesteld is.

Ben nu aan het kijken naar de Dog Copenhagen Pro Walk of zo iets. Daar kan hij denk ik niet uit vallen.

Het is een Corgi Cardigan :)
vosss is de naam,
pi_185337251
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Op de training zeiden ze dat ze zo een stugge hond al ruim 30 jaar niet meer gezien hadden. Eigenlijk zou hij een paar keer een prikband om moeten, maar die zijn verboden. En nee dat is geen dierenmishandeling.

Maargoed, we hadden al een Julius K9 tuigje, maar daar valt ie met zn voorpoten uit. Ook als ie helemaal perfect afgesteld is.

Ben nu aan het kijken naar de Dog Copenhagen Pro Walk of zo iets. Daar kan hij denk ik niet uit vallen.

Het is een Corgi Cardigan :)
Tuig van MAG nog een idee?
Elke keer stilstaan als hij trekt helpt trouwens ook.
Ik heb hem even opgezocht maar zon klein hondje laat je met een ruk aan de riem toch met gemak een salto achterover maken?
pi_185339460
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:14 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Tuig van MAG nog een idee?
Elke keer stilstaan als hij trekt helpt trouwens ook.
Ik heb hem even opgezocht maar zon klein hondje laat je met een ruk aan de riem toch met gemak een salto achterover maken?
Stilstaan werkt niet. En hij is 20 kilo dus niet heel klein. :)
vosss is de naam,
pi_185341422
Als je per se iets met een slip wilt hebben kun je bijvoorbeeld een jachtlijn gebruiken. Die zijn van stof en beschadigen de vacht minder. Je zou een witte kunnen nemen om zo de kans op verkleuring van de vacht nog kleiner te maken. Maar verder zou ik vooral investeren in oefenen en trainen met netjes lopen zonder te trekken. Als de hondenschool waar je nu bent jouw hond te eigenwijs vindt kun je altijd verder kijken natuurlijk, soms werkt een andere trainer met een andere aanpak ineens wel. Niet elke hondenschool werkt hetzelfde, en lang niet allemaal zijn ze even goed/effectief bij elke hond en elke situatie.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_185341475
Gewoon afdoen als je niet met hem gaat wandelen :).
Onze overleden shetland sheepdog had ook een slipketting maar alleen voor buitenshuis en die had een spierwitte kraag en die bleef ook wit.
pi_185342053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:44 schreef Sorella het volgende:
Gewoon afdoen als je niet met hem gaat wandelen :).
Onze overleden shetland sheepdog had ook een slipketting maar alleen voor buitenshuis en die had een spierwitte kraag en die bleef ook wit.
hij heeft hem alleen maar om met wandelen.
vosss is de naam,
  zaterdag 2 maart 2019 @ 15:24:02 #14
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_185342216
Slipketting......tokkie o|O
.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 2 maart 2019 @ 15:26:34 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_185342260
Als slipketting, dan een veter er doorheen rijgen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_185342373
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan het materiaal van de slipketting ? Die ik gebruikte was roestvrijstaal volgens mij geeft dat niet af.
pi_185342850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:33 schreef Sorella het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan het materiaal van de slipketting ? Die ik gebruikte was roestvrijstaal volgens mij geeft dat niet af.
dat antwoord zocht ik. Ik heb geen idee welk materiaal hij is. Gaven anderen bij jou ook af?
vosss is de naam,
pi_185343193
Probleem van een slipketting is dat er metaal over metaal schuurt. En van dat schuren krijg je dus metaalstof. En die stof geeft de verkleuring.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_185345333
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:58 schreef vosss het volgende:

[..]

dat antwoord zocht ik. Ik heb geen idee welk materiaal hij is. Gaven anderen bij jou ook af?
De slipketting die ik gebruik is al zeker 50 jaar oud, mijn pa heeft hem op zijn werk gemaakt en die is van mijn ouders hun honden overgegaan naar mijn honden met een uitstapje naar de hond van mijn broer :)

Dus helaas kan ik het niet vergelijken met andere materialen.
pi_185400922
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gentle leader of tuigje idd. Tuigje was bij ons wel echt de uitvinding. Vanaf toen kon ik hem beter hebben en konden we echt aan de slag met dat onzin van een getrek aan die riem.

Je hebt ook al ben ik er geen fan van. Van die tuigjes die strak trekken achter hun poten als ze te hard trekken.
Zojuist deze besteld; alleen dan in het blauw:

https://dogcopenhagen.com(...)-ocean_blue/9-size-m

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Hopelijk.

Eerst maar eens kijken hoe dat gaat en als het trekken niet minder wordt dan zo een politieriem erbij kopen zodat ik dubbel kan aanlijnen om het trekken af te leren :)
vosss is de naam,
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:05:00 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185401218
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:15 schreef vosss het volgende:
[..]

Dan gebruik je de ketting teveel of verkeerd.
Door hem te vaak aan te trekken of strakker te laten trekken beschadig je de vacht en veroorzaak je verkleuring.

Een slipketting hoort of in rust te hangen of met met een korte 'tik' effectief in te werken. En effectief is wat anders dan hard.
Het is juist het hele korte wat het effect geeft. Dan moet je de aandacht oppakken en die vasthouden. Je veroorzaakt heel even een ho in waar ze mee bezig zijn waardoor je de aandacht weer op jou kan leggen.
Het is de knip met de vingers, de tsss of aanraking van Cesar Milan. Het doel is de focus verschuiven en naar jou brengen (die moet je dan wel actief oppakken).

Als je de slipketting steeds moet gebruiken of hij gaat er in hangen dan heeft het geen enkele zin. Het is dan een kwestie van tijd voordat hij voldoende gedesensiteerd is om ook daar niets meer om te geven.

Tel eens hoe vaak je de slipketting gebruikt in 5 tot 10 minuten. En tel hoe vaak en hoe lang de ketting strakker komt te staan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185401261
Jachtlijn gebruiken inderdaad. Wel zorgen dat hij goed hoog in zijn nek zit, anders heeft het geen effect. Ik heb er heel veel aan gehad tijdens trainingen.
Momenteel heb ik een halsband met stukje slipketting voor die hond. Goede tussenoplossing vind ik.

Hopelijk ga je wat aan het tuigje hebben.
pi_185401350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]

Dan gebruik je de ketting teveel of verkeerd.
Door hem te vaak aan te trekken of strakker te laten trekken beschadig je de vacht en veroorzaak je verkleuring.

Een slipketting hoort of in rust te hangen of met met een korte 'tik' effectief in te werken. En effectief is wat anders dan hard.
Het is juist het hele korte wat het effect geeft. Dan moet je de aandacht oppakken en die vasthouden. Je veroorzaakt heel even een ho in waar ze mee bezig zijn waardoor je de aandacht weer op jou kan leggen.
Het is de knip met de vingers, de tsss of aanraking van Cesar Milan. Het doel is de focus verschuiven en naar jou brengen (die moet je dan wel actief oppakken).

Als je de slipketting steeds moet gebruiken of hij gaat er in hangen dan heeft het geen enkele zin. Het is dan een kwestie van tijd voordat hij voldoende gedesensiteerd is om ook daar niets meer om te geven.

Tel eens hoe vaak je de slipketting gebruikt in 5 tot 10 minuten. En tel hoe vaak en hoe lang de ketting strakker komt te staan.
Hij loopt best netjes met losse riem hoor, alleen als ie wat ziet dan hangt ie er ineens in. Dus voordat ik überhaupt maar een kort tikje kan geven. Over het algemeen loopt ie braaf naast me, het is niet zo dat hij constant in die riem hangt. Helemaal niet zelfs.

Alleen het stoppen met lopen snapt ie niet. Ofja, dat snapt ie wel, zodra ik stop met lopen komt ie zonder wat te zeggen links aan de voet, maar dat weerhoud hem er niet van om de volgende keer weer in de riem te hangen. Dat kwartje moet nog vallen zegmaar.
vosss is de naam,
pi_185401400
Dus we zien wel wat dat tuigje brengt. In elk geval is het beter voor zn nek voor de keren dat ie ineens in de riem hangt. Kijk wel even hoe dat gaat en we oefenen gewoon verder. Je zou toch denken dat een hond (wat qua intelligentie qua ras best hoog scoort) het na anderhalf jaar wel door heeft dat trekkken niet gewenst is :')
vosss is de naam,
pi_185401615
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 08:27 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Probeer eens een tuigje, zo hield ik mijn hond goed in bedwang.
Er zijn toch ook speciale anti-trektuigjes?

Ik zie dat ik spuit 139 ben.
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:43:48 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_185436638
Tuig met bevestigingspunt aan voorkant op de borst kopen. Valt er niks meer te trekken want dan lopen ze achterstevoren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')