Niemand die je daar iets over gaat vertellen anders dan "vertrouw op onze blauwe ogen dat dat wel goed zit en de gegevens ook niet overal en nergens terecht komen".quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:17 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Hoe goed is de verstuurde data en toegang tot de meter beveiligd?
Interessant. Vertel er eens meer over.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:23 schreef Henno het volgende:
[..]
Het wordt ook een stuk makkelijker om iemand op afstand af te sluiten zonder wederhoor, dat is gewoon een feature van die meters.
Dit lijkt toch wel sterk op een remote disconnect mogelijkheid op huisniveau:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Interessant. Vertel er eens meer over.
Dit moet je uitleggen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:09 schreef Salvad0R het volgende:
Jaja, gasnet afsluiten en dan smartmeters achter de energie, megalomane flikkertjes zijn het
Elke 2 maand, krijg dan ook overzicht van het verbruik en een overzicht van het gemiddelde verbruik in de buurtquote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:06 schreef Ridocar het volgende:
Sowieso gaat de beheerder echt niet dagelijks je meter uitlezen. Die interesseert zich echt niet wanneer jij al je apparaten hebt aanstaan. Dat uitlezen gebeurt standaard één keer per jaar, maar kan ook vaker als je dat wilt. Of helemaal niet, dan registreren we de meter gewoon administratief als domme meter.
Jeetje. Dat mensen hier zo over janken. Wij wonen echt in een maffe wereld, als je dat vergelijkt met de wereld tot 20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Elke 2 maand, krijg dan ook overzicht van het verbruik en een overzicht van het gemiddelde verbruik in de buurt
Enigszins onfatsoenlijk inderdaadquote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:30 schreef TechnoCat het volgende:
En gewoon het feit dat men zonder vragen gewoon een planning maakt, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, wat een zootje onfatsoen.
Vind het zelf wel makkelijk, zo kan ik het verbruik in de gaten houden en ook snel het voorschot aanpassen als verbruik hoger is dan verwachtquote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jeetje. Dat mensen hier zo over janken. Wij wonen echt in een maffe wereld, als je dat vergelijkt met de wereld tot 20 jaar geleden.
Ze doen vaak meerdere adressen in 1 regio / wijk / straat op 1 dag, dat is efficiënt. Zo doen ze straat voor straat.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:30 schreef TechnoCat het volgende:
En gewoon het feit dat men zonder vragen gewoon een planning maakt, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, wat een zootje onfatsoen.
En dan? Als je niet betaalt schiet 'ie je overhoop?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:13 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Het begint met een 'slimme meter' en het eindigt met:
[ afbeelding ]
Ik zie daar een hoop tweakerusers die elkaar napraten en geen idee hebben waar ze over praten.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:05 schreef Henno het volgende:
[..]
Dit lijkt toch wel sterk op een remote disconnect mogelijkheid op huisniveau:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1544110
Als elektra installateur kan ik uit ervaring vertellen dat het mogelijk is. ik was in een bedrijfshal verlichting aan het vervangen heeft enexis een nieuwe slimme meter gehangen voor de nieuwe huurder, man ging weg en een half uur later *klik* stroom uit... de nieuwe huurder had nog geen contract met een leverancier.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Interessant. Vertel er eens meer over.
Het volk van 20 jaar geleden droomde over mogelijkheden in de toekomst zodat ze meer 'connected' zouden zijn en het leven makkelijker zou worden.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jeetje. Dat mensen hier zo over janken. Wij wonen echt in een maffe wereld, als je dat vergelijkt met de wereld tot 20 jaar geleden.
Dat is niet helemaal waar een slimme meter maakt gebruik van een andere meet methode.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 08:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
bovendien is de slimme meter niets anders dan een domme meter met automatische doorgifte.
Hoe lang was dit geleden? En wat voor meter (merk/type) werd er geplaatst?quote:Op zondag 3 maart 2019 07:59 schreef MauriceM het volgende:
[..]
Als elektra installateur kan ik uit ervaring vertellen dat het mogelijk is. ik was in een bedrijfshal verlichting aan het vervangen heeft enexis een nieuwe slimme meter gehangen voor de nieuwe huurder, man ging weg en een half uur later *klik* stroom uit... de nieuwe huurder had nog geen contract met een leverancier.
Als je deze vergelijkt met een ferrarismeter, dan zijn de meetmethoden verschillend. Maar de waarden blijven gelijk.quote:Op zondag 3 maart 2019 08:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar een slimme meter maakt gebruik van een andere meet methode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop