Dit jaar inmiddels 9(!) huizen in de straat verkocht. Allen ruim boven de 500k, max 570k voor een tussenwoning. Ik ga vast sparen voor de OZB van de komende jaren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bezwaar gaat niet lukken. Er zijn drie dezelfde huizen in mijn straat verkocht voor meer dan de huidige WOZ.
De WOZ waarde is in 6 jaar tijd van 195k naar 422k gegaan. Verkoopprijzen van 225k naar 490k. Zal volgend jaar wel fors verder stijgen.
Ik vind vooral de gemeentelijke lasten absurd worden. ¤1200 voor een eenpersoonshuishouden. En het is niet dat ik absurd veel verdien, ik heb alleen een simpele tussenwoning gekocht voor 225k. Mn ouders betalen nog geen ¤900 euro aan lokale lasten voor twee personen in een twee-onder-een-kap nabij Utrecht. De verschillen zijn echt idioot. Bij een volgende verhuizen ga ik dit wel meenemen. Delft wil graag vooral met sociale huurwoningen en probleemgezinnen blijven en zit niet de wachten op een betalende middenklasse.
Wij hebben de verbouwing niet vermeld neequote:Op woensdag 16 juni 2021 08:41 schreef Debsterr het volgende:
Wij hebben brief van de gemeente ontvangen i.h.k.v. de verkoop van het huis en opnieuw bepalen van de WOZ. Hoe eerlijker ik dit invul, hoe meer ik zeker mag betalen volgend jaar?
Weegt het op tegen de hogere gemeentelijke lasten en Ewf?quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:49 schreef Drekkoning het volgende:
WOZ genoeg gestegen voor een lagere hypotheekrente
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |