abonnement Unibet Coolblue
pi_185535341
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Zucht. Waarom stel je me zo'n vraag? Kan jij je echt geen leven voor en buiten de EU voorstellen? Ik ga die vraag niet beantwoorden. Ik wil en hoop dat jij hem zelf kan beantwoorden. Vraag je eens af hoe zoiets in het verleden en in het nu wel mogelijk was en is? Vraag je eens af hoe het kan dat er in de EU vrachtwagenchauffeurs uit alle delen van de wereld rondrijden, terwijl ze geen ingezetene van de EU zijn, terwijl hun land geen lid is van de EU, terwijl er geen vrij verkeer van personen is tussen het land van die vrachtwagenchauffeur en tussen de EU.
Oh het was in het verleden mogelijk... inclusief stapels papierwerk voor zowel goederen als de persoon die het vervoerde een bureaucratie die zijn weerga niet kent.
Door het vrije verkeer van goederen zijn de goederenstromen binnen de EU sneller, goedkoper en efficienter geworden. Zou je het vrij verkeer van personen afschaffen, dan betekent dat letterlijk dat een Nederlandse vrachtwagenchauffeur tot aan de Nederlandse grens mag rijden, dan of door de paspoort controle moet (wachttijden) of zijn vrachtwagen moet loskoppelen om de vracht aan een Belgische chauffeur te geven en dat dan voor elk land totdat de tomaten eindelijk in Italië zijn.

Verder zie je in Nederland of de EU vrijwel geen chauffeurs uit non EU landen op een verdwaalde wit Rus en die moet dus inderdaad bij de grens met de EU door alle controles heen

Echt je bent of een enorme trol, of enorm dom. Kies maar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 11 maart 2019 @ 09:53:30 #252
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185535406
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]

Oh het was in het verleden mogelijk... inclusief stapels papierwerk voor zowel goederen als de persoon die het vervoerde een bureaucratie die zijn weerga niet kent.
Door het vrije verkeer van goederen zijn de goederenstromen binnen de EU sneller, goedkoper en efficienter geworden. Zou je het vrij verkeer van personen afschaffen, dan betekent dat letterlijk dat een Nederlandse vrachtwagenchauffeur tot aan de Nederlandse grens mag rijden, dan of door de paspoort controle moet (wachttijden) of zijn vrachtwagen moet loskoppelen om de vracht aan een Belgische chauffeur te geven en dat dan voor elk land totdat de tomaten eindelijk in Italië zijn.

Verder zie je in Nederland of de EU vrijwel geen chauffeurs uit non EU landen op een verdwaalde wit Rus en die moet dus inderdaad bij de grens met de EU door alle controles heen

Echt je bent of een enorme trol, of enorm dom. Kies maar
’70.000 rijvergunningen voor niet EU-chauffeurs’
https://www.ttm.nl/nieuws(...)u-chauffeurs/100229/

70.000 rijvergunningen!!! En dat gaat enkel en alleen maar over 1 enkel jaartje.

"Met ongeveer 25.000 verkregen vergunningen voeren de Oekraïense chauffeurs de ranking aan. Ze worden gevolgd door de Wit-Russen (circa 5000), de Moldaven (circa 1000), de Russen en, jawel, de Filipijnen."

Een waar mirakel. Hoe is dit mogelijk? Zonder vrijheid van verkeer van personen :?
pi_185535486
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

’70.000 rijvergunningen voor niet EU-chauffeurs’
https://www.ttm.nl/nieuws(...)u-chauffeurs/100229/

70.000 rijvergunningen!!! En dat gaat enkel en alleen maar over 1 enkel jaartje.

"Met ongeveer 25.000 verkregen vergunningen voeren de Oekraïense chauffeurs de ranking aan. Ze worden gevolgd door de Wit-Russen (circa 5000), de Moldaven (circa 1000), de Russen en, jawel, de Filipijnen."

Een waar mirakel. Hoe is dit mogelijk? Zonder vrijheid van verkeer van personen :?
Dus ze huren mankracht in van buiten de EU die mensen krijgen de juiste papieren waardoor ze door de EU mogen rijden. Dus eigenlijk gewoon een internationaal rijbewijs + een visum en mogen daarmee binnen de EU werken. Soort gastarbeiders

Is toch wel even anders
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185535494
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:58 schreef Arcee het volgende:
[..]

Mijn voorpelling:

Stemming 12 maart (May's Deal): NEE
Stemming 13 maart (No Deal): NEE
Stemming 14 maart (Uitstel): Ja, met twee jaar.

Effect: Van uitstel komt afstel en uiteindelijk wordt artikel 50 ingetrokken en gaat de Brexit dus niet door.
Omdat dit een vrije keuze is (er wordt niet gewhipt) denk ik dat heel veel PM's zich gehouden voelen aan hun mantra "Better No Deal then a Bad Deal". Ik denk ook dat er veel PM's zijn die zich een verrader voelen naar hun achterban als ze om uitstel vragen, vooral omdat ze er helemaal niets mee winnen. Het zorgt alleen maar voor meer onzekerheid en meer frustratie. En je voedt het sentiment dat je als PM eigenlijk voor afstel bent, als je voor uitstel stemt, ik denk dat een hoop PM's zelf tegen uitstel gaan stemmen, in de hoop / verwachting dat anderen dat niet doen.

Dit gaat erom spannen! c_/
pi_185535522
Een chauffeur als werknemer kan prima non-EU zijn, dat zegt niets over goederenstromen.
Werkvergunningen staan los van goederenstromen.

Zou verder leuk zijn om een beetje serieus mee te doen in zo'n discussie. Dit is geen wedstrijdje de ander te slim af zijn he.

Edit - wat devlin dus al zei
  maandag 11 maart 2019 @ 10:05:16 #256
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185535541
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]

Dus ze huren mankracht in van buiten de EU die mensen krijgen de juiste papieren waardoor ze door de EU mogen rijden. Dus eigenlijk gewoon een internationaal rijbewijs + een visum en mogen daarmee binnen de EU werken. Soort gastarbeiders

Is toch wel even anders
Dus.... is het dan toch mogelijk dat vrachtwagenchauffeurs uit een land dat niet lid is van de EU, waar de EU geen afspraak mee heeft gemaakt over vrij verkeer van personen, toch hun goederen mogen afleveren binnen de EU?
pi_185535570
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dus.... is het dan toch mogelijk dat vrachtwagenchauffeurs uit een land dat niet lid is van de EU, waar de EU geen afspraak mee heeft gemaakt over vrij verkeer van personen, toch hun goederen mogen afleveren binnen de EU?
Een zakenman van buiten de EU mag toch ook komen vergaderen of handelen in Nederland zonder allemaal vage afspraken en zich bont en blauw te betalen?
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 10:12:16 #258
236264 crew  capricia
pi_185535624
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dus.... is het dan toch mogelijk dat vrachtwagenchauffeurs uit een land dat niet lid is van de EU, waar de EU geen afspraak mee heeft gemaakt over vrij verkeer van personen, toch hun goederen mogen afleveren binnen de EU?
Zit je nou te trollen?
Definitely not CIA
  maandag 11 maart 2019 @ 10:15:48 #259
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185535673
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]

Zit je nou te trollen?
Tuurlijk :') , ik zit te trollen. Lees even terug.
pi_185535706
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dus.... is het dan toch mogelijk dat vrachtwagenchauffeurs uit een land dat niet lid is van de EU, waar de EU geen afspraak mee heeft gemaakt over vrij verkeer van personen, toch hun goederen mogen afleveren binnen de EU?
Het is mogelijk arbeidskrachten in te huren van buiten de EU mits ze voldoen aan visum eisen net zoals het mogelijk is om buiten de EU vakantie te houden. Er is echter meer bureaucratie mee gemoeid en er worden eisen gesteld aan de werkgever en werknemer

https://www.niwo.nl/pagin(...)t_eu-chauffeurs.html
quote:
Vrachtwagenchauffeurs van buiten de Europese Unie mogen bij een Nederlandse transportonderneming als chauffeur aan de slag als voor hen aan de desbetreffende transportondernemer een bestuurdersattest is afgegeven. De NIWO geeft deze attesten af.

De Nederlandse werkgever (dus: de Nederlandse transportonderneming) vraagt het bestuurdersattest voor deze chauffeur aan bij de NIWO. Deze Nederlandse transportonderneming die het bestuurdersattest aanvraagt, moet over een geldige Eurovergunning beschikken.

Het bestuurdersattest houdt de officiële bevestiging in, dat deze niet EU-chauffeur bij deze Nederlandse transportonderneming in dienst is (of ter beschikking is gesteld) en dat voor deze chauffeur de arbeidsvoorwaarden en voorwaarden inzake beroepsopleiding voor chauffeurs gelden, zoals die voor elke chauffeur in Nederland gelden.

Het bestuurdersattest wordt door de NIWO afgegeven voor een niet EU-chauffeur die in het bezit is van een geldig Nederlands rijbewijs C voorzien van de code vakbekwaamheid (code 95). Het bestuurdersattest behoort toe aan de Nederlandse transportonderneming. De Nederlandse transportonderneming stelt het bestuurdersattest ter beschikking aan zijn niet EU-chauffeur, wanneer deze een voertuig bestuurt waarmee vervoer wordt verricht onder dekking van de Eurovergunning van deze vervoerder.

Voor de geldigheidsduur van het bestuurdersattest wordt aangesloten bij een van de, onder stap 3 van het stappenplan opgesomde, bij de aanvraag te overleggen documenten, namelijk het document dat als eerste verloopt. De maximale geldigheidsduur van een bestuurdersattest is 5 jaar.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 10:21:51 #261
236264 crew  capricia
pi_185535764
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Tuurlijk :') , ik zit te trollen. Lees even terug.
Okay. Ik ging er van uit dat je wel wist dat er werkvergunningen/visa etc nodig zijn. Bureaucratische rompslomp.
Definitely not CIA
pi_185535816
quote:
The uncompromising mood among Brexit-minded Conservatives was illustrated on Monday when the Yeovil MP Marcus Fysh suggested May should abandon the meaningful vote and instead have the Commons back a motion outlining support for a deal based on technology-based “alternative arrangements” for the Irish border.

“I think it would be worth reiterating that and actually putting the detail of the proposals which we worked up with the government over recent weeks on the table,” Fysh told the BBC.

Asked about the fact Brussels has repeatedly stressed this solution is not realistic, Fysh indicated he believed this did not matter: “Well, the thing is, that is where the majority in parliament is for a deal.”
Ik ben met stomheid geslagen
  maandag 11 maart 2019 @ 10:42:41 #263
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185536062
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:21 schreef capricia het volgende:
[..]

Okay. Ik ging er van uit dat je wel wist dat er werkvergunningen/visa etc nodig zijn. Bureaucratische rompslomp.
Dat wist ik ook. De persoon waar ik op reageerde dacht iets anders te weten. Ik snap jouw reactie niet. Ik ben nog zo'n sukkel dat ik tijd en energie steekt om in meerdere posts uit te leggen wat plain en obvious is, wordt tussendoor voor idioot uitgemaakt en als ik mijn punt gemaakt hebt en mijn gelijk heb bewezen kom jij met je suggestie van trollen.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:42:52 #264
141482 Q.
JurassiQ
pi_185536066
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:26 schreef zoost het volgende:
[..]

Ik ben met stomheid geslagen
Unicorns.
For great justice!
pi_185536532
bbclaurak twitterde op maandag 11-03-2019 om 10:17:36 Easy to talk about govt moving away from promises on no deal and delay votes - if that happened ? Maybe resignations and maybe too, one Cabinet minister says ‘we’d have to remove her’ reageer retweet
Revolutie! :9
pi_185536951
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dat wist ik ook. De persoon waar ik op reageerde dacht iets anders te weten. Ik snap jouw reactie niet. Ik ben nog zo'n sukkel dat ik tijd en energie steekt om in meerdere posts uit te leggen wat plain en obvious is, wordt tussendoor voor idioot uitgemaakt en als ik mijn punt gemaakt hebt en mijn gelijk heb bewezen kom jij met je suggestie van trollen.
Uhm waar heb jij je gelijk gekregen? :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 11:29:42 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185536969
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Jij snap toch wel dat de zaken die nog ter discussie staan ter discussie staan omdat de machtswellustige EU het het niet accepteert dat de afvallige Britten uit de EU willen vertrekken?
Nee, dat snap ik niet, leg het eens uit? Oh wacht...dat gaat boven je petje.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 11:35:15 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185537101
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dus.... is het dan toch mogelijk dat vrachtwagenchauffeurs uit een land dat niet lid is van de EU, waar de EU geen afspraak mee heeft gemaakt over vrij verkeer van personen, toch hun goederen mogen afleveren binnen de EU?
Ja. Dat heeft ook niemand ontkent, jij bent degene die met leugens en stropoppen strooit en dan pretendeert dat je een "gotcha" gevonden hebt.
Britten kunnen ook onder die regels vallen, de EU heeft al gezegd dat het VK 7500 van die vergunningen kan krijgen. Alleen wel vervelend dat het VK er het tienvoudige nodig heeft om aan de huidige stand van zaken te voldoen en dat de EU die vergunningen per jaar verstrekt, niet echt lekker om een bedrijf aan op te hangen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185537251
quote:
May stuurde haar onderhandelaars verschillende keren naar Brussel en ging ook zelf met de Europese leiders praten in Brussel en op een top in Egypte. Gisteravond belde ze nog met Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker, nadat een weekend van gesprekken niets had opgeleverd. "May heeft zichzelf nog dieper in de hoek gebokst", zei een Europees ambtenaar. "Er is niet veel geduld meer over aan onze kant."

Vanmorgen gaf ook het kabinet van de premier zelf toe dat de onderhandelingen in het slop zitten. May zou zich klaar houden om in de loop van de dag nog halsoverkop naar Brussel te komen als er nog een doorbraak zou zijn. Maar als ze morgen met lege handen voor het parlement staat, lijkt een nieuwe nederlaag onontkoombaar voor May. De conservatieve brexiteers en de Noord-Ierse DUP hebben al laten verstaan dat ze het plan zonder daadwerkelijke veranderingen niet willen steunen. Minister van Buitenlandse Zaken Jeremy Hunt waarschuwt dat de brexit zelf zou kunnen worden teruggedraaid als het akkoord van May niet wordt aanvaard. (lees voort onder foto)
https://www.vrt.be/vrtnws(...)gen-zitten-muurvast/
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 11:43:29 #270
236264 crew  capricia
pi_185537273
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]

Dat wist ik ook. De persoon waar ik op reageerde dacht iets anders te weten. Ik snap jouw reactie niet. Ik ben nog zo'n sukkel dat ik tijd en energie steekt om in meerdere posts uit te leggen wat plain en obvious is, wordt tussendoor voor idioot uitgemaakt en als ik mijn punt gemaakt hebt en mijn gelijk heb bewezen kom jij met je suggestie van trollen.
Het gaat hier toch helemaal niet om 'je punt bewijzen' en 'ik heb gelijk'?
Definitely not CIA
  maandag 11 maart 2019 @ 11:52:12 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185537428
Ik ben op zoek naar laatste nieuws over brexit hier maar het is extreem vermoeiend om door een kansloze discussie heen te moeten worstelen waarbij er dingen bij worden gehaald die niet van toepassing zijn.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 12:00:13 #272
236264 crew  capricia
pi_185537648
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben op zoek naar laatste nieuws over brexit hier maar het is extreem vermoeiend om door een kansloze discussie heen te moeten worstelen waarbij er dingen bij worden gehaald die niet van toepassing zijn.
Alles in deadlock:

https://news.sky.com/stor(...)-downing-st-11661727
quote:
Brexit talks 'deadlocked' ahead of Commons vote, says Downing St

Theresa May is facing calls to postpone her vote but that could lead to as much humiliation as a defeat.

Downing Street has admitted Brexit talks are "deadlocked" just one day before a crucial meaningful vote in the House of Commons.
Definitely not CIA
  maandag 11 maart 2019 @ 12:02:35 #273
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185537701
quote:
Nog meer uitstel :') Terwijl we al een hele tijd in status quo zitten. En zoveel tijd hebben we ook niet meer. Gewoon maar stemmen morgenavond.
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 12:10:02 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185537825
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben op zoek naar laatste nieuws over brexit hier maar het is extreem vermoeiend om door een kansloze discussie heen te moeten worstelen waarbij er dingen bij worden gehaald die niet van toepassing zijn.
Het nieuws is dat er geen nieuws is, het VK praat poep maar krijg niets voor elkaar. Dat is de notedop versie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games maandag 11 maart 2019 @ 12:10:36 #275
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_185537835
Wel typerend dat mijn Britse vrienden lopen te geinen over de stupiditeit van hun eigen land terwijl ze naar de afgrond wandelen. Getuigt wel van karakter.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')