Ja?quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is wel goed te doen, maar je moet wel goed geld besteden. En sparen.
Zo nodig kan je een part time baan bij doen. Goed voor 300 euro extra.
WIA en Wajong zal vast een verschil tussen zitten.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja?
De Tweet bekijken van @:XandraKoster: https://twitter.com/XandraKoster/status/1100979089937182721?s=09
Las ik toevallig vanmorgen op Twitter. Krantenartikel van vorig jaar, maar schijnt nog steeds zo te werken. Weet niet precies waar die grens ligt of wat de nuance is.
Verrek. Verschil niet gezien. Maar ze reageert op een Tweet die wel over de wajong gaat (en wat aan de draad te zien best complex ligt, maar toch)quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:03 schreef Catkiller het volgende:
[..]
WIA en Wajong zal vast een verschil tussen zitten.
Alle huurwoningen worden juist geïsoleerd of zijn dat al.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:09 schreef Mousemat030 het volgende:
Als je naar woonruimte kijkt kun je overigens het beste kijken naar woonlasten en niet enkel naar de huurprijs. In de sociale woningbouw is goedkoop vaak uiteindelijk duurkoop. De goedkopere woningen zijn vaak oud en slecht geisoleerd wat betekent dat je leegloopt op energielasten. Overigens kun je met jouw inkomen i.r.t. passend toewijzen geen woning krijgen met een kale huurprijs boven de 607 euro...
Gezien de instanties die geld eisen heeft ze dan of schulden en/of een eigen bijdrage Wlz voorziening. Zodra haar inkomen stijgt gaat de beslag vrije voet inderdaad ook omhoog.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja?
De Tweet bekijken van @:XandraKoster: https://twitter.com/XandraKoster/status/1100979089937182721?s=09
Las ik toevallig vanmorgen op Twitter. Krantenartikel van vorig jaar, maar schijnt nog steeds zo te werken. Weet niet precies waar die grens ligt of wat de nuance is.
Ah, oké, dankquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien de instanties die geld eisen heeft ze dan of schulden en/of een eigen bijdrage Wlz voorziening. Zodra haar inkomen stijgt gaat de beslag vrij fout inderdaad ook omhoog.
Ik heb geen auto, dat scheelt behoorlijk volgens mij. Wat het biologisch eten betreft: als het nodig is, is dat natuurlijk iets waar ik makkelijk op kan besparen. Maar als het kan heb ik dan misschien liever een kleinere woning. Maar ik ben bang dat beide geldt: én een minder prettige woning dan ik zou willen, én besparen op zaken die belangrijk voor me zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef Catkiller het volgende:
Het is te doen hoor. Ken iemand die in een eengezinswoning woont met wajong en inclusief auto die nog wat kan sparen, maar dan onderneem je weinig tot niks. Volgens mij moet die 600 euro betalen.
Biologisch eten gaat je kosten van eten wel erg hard omhoog brengen lijkt mij waar je normaal uit moet gaan van een euro of 50 per persoon per week aan eten en persoonlijke verzorging.
Sparen hoeft geen doel te zijn als ik eenmaal op mezelf woon. Ik heb nu spaargeld, daar kan ik een deel van gebruiken voor de verhuizing en de rest bewaar ik. Zolang ik dat niet nodig heb om rond te komen en er dus niet op achteruit ga is het goed, lijkt me.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is wel goed te doen, maar je moet wel goed geld besteden. En sparen.
Zo nodig kan je een part time baan bij doen. Goed voor 300 euro extra.
Ik heb het niet gedetailleerd gelezen maar voor zover ik weet behoor je er, tot dat grensbedrag, wel financieel op vooruit te gaan bij een baan naast je uitkering. Maar voor mij is dat (in de nabije toekomst i.i.g.) toch niet aan de orde.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja?
Voornamelijk vanwege de locatie. Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer dus vind het wel prettig als ik op fietsafstand van een treinstation zit. En de meeste van die goedkope woningen zijn dat niet. Daarnaast ben ik plaatsgebonden vanwege dagbesteding, hulpverlening en meer dingen. Of de woningen zelf zijn te klein of in een buurt waar je niet dood gevonden wilt worden (nu geldt dat laatste voor vrijwel alle sociale huurwoningen hier maar er zijn wel verschillende gradatiesquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:09 schreef Mousemat030 het volgende:
Het aanbod sociale huurwoningen onder de 500 euro is er inderdaad niet veel maar ze zijn er wel. Waarom zijn die niet aantrekkelijk voor je?
Ik vind het ook wel fijn dat dat erbij staat, op de woningbouwsite, dat ik niet op woningen mag reageren boven een bepaald bedrag.quote:Als je naar woonruimte kijkt kun je overigens het beste kijken naar woonlasten en niet enkel naar de huurprijs. In de sociale woningbouw is goedkoop vaak uiteindelijk duurkoop. De goedkopere woningen zijn vaak oud en slecht geisoleerd wat betekent dat je leegloopt op energielasten. Overigens kun je met jouw inkomen i.r.t. passend toewijzen geen woning krijgen met een kale huurprijs boven de 607 euro...
Klopt, vrijwel altijd is er wat aan gedaan, in elk geval dubbel glas. Alsnog is het energielabel vaak C of zo.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Alle huurwoningen worden juist geïsoleerd of zijn dat al.
Maar dat heeft verder niets met de vraag van TS te maken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het belachelijk hoe veel een Wajonger krijgt en nodig heeft in vergelijking met bijvoorbeeld een student.
Sorryquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:37 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar dat heeft verder niets met de vraag van TS te maken.
Wil hier toch even op reageren. Ga je schamen. Ik denk niet dat er ook maar één student is die wil ruilen met een wajonger. Wajong krijg je met een reden, en ik vind het fantastisch dat we in Nederland mensen die het nodig hebben, op z'n minst kunnen ontlasten door ze een inkomen te geven, zodat ze zich daar niet ook nog eens druk om hoeven te maken. Het is ook niet dat ze later waarschijnlijk veel carrière zullen gaan maken, hé?quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het belachelijk hoe veel een Wajonger krijgt en nodig heeft in vergelijking met bijvoorbeeld een student.
Ik vind het goed dat ze iets krijgen, maar waarom mag een student, iemand waar we later meestal echt wat aan gaan hebben, wel in een krot wonen van 6 m2, en krijgt een wajonger een heel huis voor diezelfde prijs?quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wil hier toch even op reageren. Ga je schamen. Ik denk niet dat er ook maar één student is die wil ruilen met een wajonger. Wajong krijg je met een reden, en ik vind het fantastisch dat we in Nederland mensen die het nodig hebben, op z'n minst kunnen ontlasten door ze een inkomen te geven, zodat ze zich daar niet ook nog eens druk om hoeven te maken. Het is ook niet dat ze later waarschijnlijk veel carrière zullen gaan maken, hé?
Oh, het gaat je om de sociale woningmarkt?quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze iets krijgen, maar waarom mag een student, iemand waar we later meestal echt wat aan gaan hebben, wel in een krot wonen van 6 m2, en krijgt een wajonger een heel huis voor diezelfde prijs?
Ik snap de steek, heb een geval in mijn omgeving die makkelijk kunnen werken (deels wajong, deels aow), Lijden aan de ziekte van niks, geen concrete dingen. Zuur. Mijn dochter en haar vriend knokken zich een ongeluk om uberhaupt rond te komen. Beide een bijna fulltime baan, particuliere huur (veels te hoog voor een kutflatje). Sociale huur, jaartje of 5 wachten nog.quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze iets krijgen, maar waarom mag een student, iemand waar we later meestal echt wat aan gaan hebben, wel in een krot wonen van 6 m2, en krijgt een wajonger een heel huis voor diezelfde prijs?
dan mag de wajong nog wel met paar honderd omlaag als zoiets mogelijk is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef Catkiller het volgende:
Het is te doen hoor. Ken iemand die in een eengezinswoning woont met wajong en inclusief auto die nog wat kan sparen, maar dan onderneem je weinig tot niks. Volgens mij moet die 600 euro betalen.
Biologisch eten gaat je kosten van eten wel erg hard omhoog brengen lijkt mij waar je normaal uit moet gaan van een euro of 50 per persoon per week aan eten en persoonlijke verzorging.
Maar als je de helft aan huurtoeslag krijgt, dan betaal is dus maar ¤300 aan huur. Dan blijft er nog ¤700 over voor van je uitkering, de zorgverzekering kun je waarschijnlijk grotendeels wegstrepen aangezien je ook zorgtoeslag krijgt, je hebt geen auto, dus dat zou toch wel te doen moeten zijn om te leven van ¤700?quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:21 schreef kuolema het volgende:
Ik heb een vraag voor mensen met een Wajong of inkomen van dezelfde hoogte.
Hoeveel zal ik ongeveer aan huur kunnen betalen?
Ik ontvang ¤1000 per maand. Ik zag dat ik bij een huurprijs van ¤600 ongeveer de helft daarvan aan huurtoeslag krijg. Had het idee dat ik niet meer dan ¤500 kan betalen zonder in geldzorgen te zitten, maar het aanbod sociale huurwoningen onder die prijs is schaars en ook zeker niet aantrekkelijk voor mij in meerdere opzichten. Vrije sector is sowieso niet te betalen.
Waarom voor aftrek van huurtoeslag? Die huurtoeslag moet je toch ergens meerekenen, of als extra inkomsten of als verlaging van de te betalen huur.quote:Hoeveel betalen jullie aan huur (voor aftrek van huurtoeslag) en hoe vrij kun je daarbij leven?
Dat is een totaal ander vraagstuk wat een totaal ander antwoord en discussie vereist.quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |