abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185299594
Ik zoek werk voor volgend jaar, dus ik heb op Linkedin staan dat ik beschikbaar ben. Normaliter komen daar bedrijven als Maandag op af, of scholen.

Nu krijg ik vorige week een bericht van een ventje ergens uit Zwolle ( 2 uur met het OV) dat hij wil praten over werk. Dus ik reageer met 'prima'. Blijkt hij aan de telefoon pas te willen vertellen dat ze in mijn stad nog geen vestiging hebben. Heel apart gezien die wel op mijn LinkedIn staat. Dus ik vraag hem of hij concreet wat voor mij heeft. Nog niet, we bellen komende week.

Belt hij mij vandaag 4x op Skype terwijl ik aangeef nu niet te kunnen, want ik ben in het ziekenhuis. Ik vraag hem om mij te mailen als hij een vacature heeft, hoor ik niks meer.

Wat is het toch met dat soort bedrijven en wat willen ze?
pi_185299979
Geld. *O*
pi_185300478
Recruiters ... het tuig van linkedin :')
Dum de dum
pi_185300506
Maandag is nog wel ok, maar al die kleine bedrijfjes, daar heb je niks aan. En ze zijn nog reteopdringerig ook.
pi_185300541
Ooit gesolliciteerd bij zo'n bedrijf, vroegen ze 'wil jij de allerbeste zijn?' en ' je moet niet te empathisch zijn met de werkzoekende maar kijken naar wat het bedrijf wil...'
pi_185300543
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:15 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ze willen database-vulling om lukraak niet-passende vacatures te spammen. Vaak met andermans naam in de aanhef, omdat ze te laks of dom zijn om dat aan te passen in hun copy-paste pulp. Heb je niets aan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185300970
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Ze willen database-vulling om lukraak niet-passende vacatures te spammen. Vaak met andermans naam in de aanhef, omdat ze te laks of dom zijn om dat aan te passen in hun copy-paste pulp. Heb je niets aan.
Maar waarom dan nog bellen als ze mijn naam hebben. :') Ik had soms echt 10x per maand vacatures aan de andere kant van het land.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChristmasRoses op 28-02-2019 17:39:57 ]
pi_185302484
Gewoon aangeven dat ze pas mogen bellen met een concrete vacature voor dit of dat salaris.

Bedrijven als Maandag komen daar op af? Ik ben nog nooit benaderd door Maandag. Wat doen die lui eigenlijk? Zie het wel vaak.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185303932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:08 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maandag is nog wel ok, maar al die kleine bedrijfjes, daar heb je niks aan.
Als detacheerders ziektes zijn dan is Maandag zo ongeveer Aids en tyfus ineen.

Sorry maar dat is echt een schijttent, er zijn zoveel betere partijen waar je wel wat aan hebt..
pi_185305902
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Als detacheerders ziektes zijn dan is Maandag zo ongeveer Aids en tyfus ineen.

Sorry maar dat is echt een schijttent, er zijn zoveel betere partijen waar je wel wat aan hebt..
Wat dan? Ik heb een afspraak met ze omdat ik bang ben niks te kunnen vinden na dit jaar.

Welke raad jij aan?
pi_185312969
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:34 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Maar waarom dan nog bellen als ze mijn naam hebben. :') Ik had soms echt 10x per maand vacatures aan de andere kant van het land.
Omdat ze naast per mail en LinkedIn ook via telefoon spammen. Ze schieten met hagel. Maakt voor hen niet uit wie ze plaatsen, er hoeft er maar 1 geplaatst te worden en ze strijken de fee op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 1 maart 2019 @ 13:31:16 #12
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_185319027
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:15 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik zoek werk voor volgend jaar, dus ik heb op Linkedin staan dat ik beschikbaar ben. Normaliter komen daar bedrijven als Maandag op af, of scholen.

Nu krijg ik vorige week een bericht van een ventje ergens uit Zwolle ( 2 uur met het OV) dat hij wil praten over werk. Dus ik reageer met 'prima'. Blijkt hij aan de telefoon pas te willen vertellen dat ze in mijn stad nog geen vestiging hebben. Heel apart gezien die wel op mijn LinkedIn staat. Dus ik vraag hem of hij concreet wat voor mij heeft. Nog niet, we bellen komende week.

Belt hij mij vandaag 4x op Skype terwijl ik aangeef nu niet te kunnen, want ik ben in het ziekenhuis. Ik vraag hem om mij te mailen als hij een vacature heeft, hoor ik niks meer.

Dat zijn gewoon recruiters die alles en iedereen af bellen om hun vacatures te slijten, gewoon veredelde telefoon-verkopers. Alleen ben jij dan het product.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185319674
Dan zijn ze wel erg debiel als ze niet snappen dat dit niet werkt. :') :r
pi_185320370
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:07 schreef ChristmasRoses het volgende:
Er hoeft er maar 1 geplaatst te worden. Ze schieten in de regel met hagel en hopen dat er 1 raak is.
pi_185323678
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:07 schreef ChristmasRoses het volgende:
Het werkt wel, anders waren er niet zo veel recruitement bedrijven.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:34:39 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185324023
Ik vind ze in Nederland nog best netjes.

Ik word vaak gebeld door recruiters uit de UK voor opdrachten wereldwijd en die zijn veel agressiever.

Die bellen ook gewoon naar het algemene telefoonnummer van kantoor.
pi_185324053
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:17 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het werkt wel, anders waren er niet zo veel recruitement bedrijven.
Bizar.
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 17:42:05 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185324178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:08 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maandag is nog wel ok, maar al die kleine bedrijfjes, daar heb je niks aan. En ze zijn nog reteopdringerig ook.
ik heb een andere mening over Maandag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185324307
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

ik heb een andere mening over Maandag.
Vertel?
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 18:04:22 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185324615
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:49 schreef BoTheParakeet het volgende:

[..]

Vertel?
willen alleen iets met je als je direct plaatsbaar bent. Vind ik irritant want ik ben niet altijd plaatsbaar geweest. Na omzwervingen ben ik op die betreffende functie nu werkzaam. Inwerken was omgeveer twee weekjes.

Ik vind het zo’n onzin dat er dus wéken achter elkaar gewerft wordt terwijl het zo opgelost kon worden. Nou. De tiefus dan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185324789
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 18:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

willen alleen iets met je als je direct plaatsbaar bent. Vind ik irritant want ik ben niet altijd plaatsbaar geweest. Na omzwervingen ben ik op die betreffende functie nu werkzaam. Inwerken was omgeveer twee weekjes.

Ik vind het zo’n onzin dat er dus wéken achter elkaar gewerft wordt terwijl het zo opgelost kon worden. Nou. De tiefus dan.
Zijn verkopers he, denken alleen aan geld. :r
pi_185327692
Niet ingaan op dat soort lui. Gewoon direct solliciteren. En ook niet zomaar je nummer geven voordat je gevraagd hebt waar het voor is.

Het zijn cowboys hoor die gasten. hoef je echt geen medelijden mee te hebben. Beter ga je alleen met iemand in zee die je kent/vertrouwt obv reviews. Vaak sturen ze ook nog zomaar je cv door/bellen je huidige werkgever als je niet uitkijkt.
pi_185327814
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:55 schreef BoTheParakeet het volgende:

[..]

Wat dan? Ik heb een afspraak met ze omdat ik bang ben niks te kunnen vinden na dit jaar.

Welke raad jij aan?
Het enige wat ik je kan aanraden is direct te solliciteren en alle tussenpersonen in hun sop gaar te laten koken. De arbeidsmarkt is goed, je moet in deze economie toch prima ergens in directe dienst kunnen komen. Ik ken jouw sector niet, maar waarom zou je dit via een tussenpersoon willen doen? Ze vangen 3x jouw salaris per maand, minstens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')