Misschien heeft hij een ander soort uitkering.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef ChristmasRoses het volgende:
Als je samenwoont heb je toch geen recht op bijstand?
Ah ja. Nvm.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:33 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Misschien heeft hij een ander soort uitkering.
Dat weet ik dus niet, ik zit zo rond te kijken maar zijn inkomen is niet laag genoeg om direct te zien dat het ons centjes op gaat leveren. Aankomend jaar hebben we nog de keuze, daarna denk ik niet meer (we denken over trouwen en kindje).quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef Rose_Red het volgende:
Heeft fiscaal partnerschap voordelen voor jullie?
Dan laat je het zo.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, ik zit zo rond te kijken maar zijn inkomen is niet laag genoeg om direct te zien dat het ons centjes op gaat leveren. Aankomend jaar hebben we nog de keuze, daarna denk ik niet meer (we denken over trouwen en kindje).
Uiteraard. Ook voor zijn bestwil trouwens, zijn ouders zijn 10 jaar ouder dan de mijne.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:44 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dan laat je het zo.
En hoe doe je dat met je huis als jullie gaan trouwen? Huwelijkse voorwaarden?
Voor erfenissen is vaak al bepaald dat die niet in de gezamenlijke boedel van bijv. een huwelijk vallen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Uiteraard. Ook voor zijn bestwil trouwens, zijn ouders zijn 10 jaar ouder dan de mijne.
Dan gaan we dat morgen proberenquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Als je fiscaal partners bent, doe je gezamenlijk aangifte inkomstenbelasting en kun je schuiven met een aantal posten en de meest gunstige verdeling kiezen.
Fiscale partners mogen de hypotheekrenteaftrek, persoonsgebonden aftrekposten (zoals zorg- en studiekosten), box 3-vermogen en box 2-inkomen naar elkaar toespelen. Daarnaast mag een persoon die zelf onvoldoende inkomen heeft om (volledig) te profiteren van de algemene heffingskorting toch (een deel van) de algemene heffingskorting innen als zijn fiscale partner wel voldoende inkomen heeft.quote:Wat zijn de voordelen van fiscaal partnerschap? Of is het handig om gewoon door te gaan zoals we nu doen?
Kan toch niet? Jullie zijn toch geen fiscaal partners?quote:
Zal toch wel te simuleren zijn op de site? Alleen niet op bevestigen klikken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kan toch niet? Jullie zijn toch geen fiscaal partners?
Ik weet niet of je er wel in komt.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zal toch wel te simuleren zijn op de site? Alleen niet op bevestigen klikken.
Zou best kunnen, ik dacht dat je dat juist in je belastingaangifte vastlegt?quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er wel in komt.
Maar over 2018 kun je toch geen fiscaal partners meer worden?
Voldoe je dan aan een van de eisen?quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ik dacht dat je dat juist in je belastingaangifte vastlegt?
Hij staat hier ingeschreven. Dan is het volgens mij gewoon een keuze.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voldoe je dan aan een van de eisen?
Je citeert in je OP zelf de voorwaarden die de belastingdienst hanteert. Dat je beiden op hetzelfde adres ingeschreven staat, is dus niet voldoende om voor de belastingdienst als fiscaal partners gezien te worden. Je moet ook nog aan minstens een van die voorwaarden voldoen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij staat hier ingeschreven. Dan is het volgens mij gewoon een keuze.
Ik las vandaag dat je ook fiscale partner kunt zijn met je kind, zolang beiden 27 jaar of ouder zijn. Stond ik wel ff van te kijken!
Samenwonen (minimaal 6 maanden) is al enkele jaren geen grond meer om naar wens wel of geen fiscaal partner te zijn. De voorwaarden zoals in de OP gelden m.i. en dus géén fiscaal partnerschap.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij staat hier ingeschreven. Dan is het volgens mij gewoon een keuze.
Ik las vandaag dat je ook fiscale partner kunt zijn met je kind, zolang beiden 27 jaar of ouder zijn. Stond ik wel ff van te kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |