Helemaal niets. Alleen inkomsten uit arbeid hebben invloed op de hoogte van de Wajong.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:48 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb de volgende vraag; ik heb een wajong uitkering (100% afgekeurd) Wat gebeurt er als ik een geldbedrag win bij bijvoorbeeld de staatsloterij? Stopt de wajong of wordt hij gekort?
Zoveel als je wilt.quote:En hoeveel spaargeld mag ik hebben als wajonger?
Je mag kopen wat je wilt.quote:En hoeveel mag ik kopen dan?
Over de huur- en zorgtoeslag:quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:48 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb de volgende vraag; ik heb een wajong uitkering (100% afgekeurd) Wat gebeurt er als ik een geldbedrag win bij bijvoorbeeld de staatsloterij? Stopt de wajong of wordt hij gekort?
En moet ik, als ik een groot bedrag win (bijvoorbeeld 50.000 euro) ontvangen subsidies terug betalen? Zoals huur en zorg?
En hoeveel spaargeld mag ik hebben als wajonger?
En hoeveel mag ik kopen dan?
Bron: https://www.belastingdien(...)voor-de-huurtoeslag/quote:U mag in 2019 maximaal ¤ 30.360 aan vermogen hebben om huurtoeslag te krijgen. Hebt u een toeslagpartner? Samen met uw toeslagpartner mag u ¤ 60.720 aan vermogen hebben. Medebewoners mogen niet meer dan ¤ 30.360 aan vermogen hebben.
Bron: https://www.belastingdien(...)ben-voor-zorgtoeslagquote:Maximaal vermogen zonder toeslagpartner: ¤ 114.776
Maximaal vermogen samen met toeslagpartner: ¤ 145.136
Dus iemand die ervoor kiest om te sparen moet maar geen uitkering meer krijgen, maar iemand die het geld over de balk smijt wel?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
Onbegrijpelijk dat de hoogte van je spaargeld geen invloed heeft op een Wajong uitkering.
Ik zeg niet dat de grens bij een laag bedrag moet liggen. Maar stel, je wint 30 miljoen in de staatsloterij, dan is het toch van de zotte dat je nog Wajong krijgt?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:59 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dus iemand die ervoor kiest om te sparen moet maar geen uitkering meer krijgen, maar iemand die het geld over de balk smijt wel?
Dat zou je dan dus ook doortrekken naar bijvoorbeeld AOW?quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:59 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de grens bij een laag bedrag moet liggen. Maar stel, je wint 30 miljoen in de staatsloterij, dan is het toch van de zotte dat je nog Wajong krijgt?
Ja inderdaad, net zoals het bij een hoop toeslagen ook zo gaat. Als trouwens die 30 miljoen verbrast is is er waarschijnlijk ook weer een hoop teruggevloeid naar de schatkistquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:06 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat zou je dan dus ook doortrekken naar bijvoorbeeld AOW?
En als die 30 miljoen nou lekker verbrast wordt en je hebt niets meer, kan de Wajong dan weer uitbetaald worden?
Ja, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:06 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat zou je dan dus ook doortrekken naar bijvoorbeeld AOW?
En als die 30 miljoen nou lekker verbrast wordt en je hebt niets meer, kan de Wajong dan weer uitbetaald worden?
Het is geen bijstandsuitkering maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Je krijgt het als compensatie voor het niet kunnen werken, niet als inkomen bij gebrek aan het onbreken ervan waardoor je in bijstandshoeftige omstandigheden verkeerd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
Onbegrijpelijk dat de hoogte van je spaargeld geen invloed heeft op een Wajong uitkering.
Dus omdat iemand chronisch ziek is geboren mag deze niet dezelfde rechten hebben als een ander. Wajong word je trouwens niet rijk vanquote:Op donderdag 28 februari 2019 11:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
Bij een uitkering is dat wel zo dus het is geen gekke gedachte.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:59 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dus iemand die ervoor kiest om te sparen moet maar geen uitkering meer krijgen, maar iemand die het geld over de balk smijt wel?
Van werken ook niet.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dus omdat iemand chronisch ziek is geboren mag deze niet dezelfde rechten hebben als een ander. Wajong word je trouwens niet rijk van
Je salaris is ook 'een uitkering'.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij een uitkering is dat wel zo dus het is geen gekke gedachte.
Ergens snap ik het ook wel ja, maar er is voor beide kanten wat te zeggen.
Als je een absurd vermogen hebt zou ik niet weten waarom je nog een uitkering nodig hebt. Welke uitkering dan ook.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dus omdat iemand chronisch ziek is geboren mag deze niet dezelfde rechten hebben als een ander. Wajong word je trouwens niet rijk van
Kijk als jij een loterij hebt gewonnen is het geluk moeten ze jou salaris dan ook direct wegnemen?quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:21 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je een absurd vermogen hebt zou ik niet weten waarom je nog een uitkering nodig hebt. Welke uitkering dan ook.
Rare vergelijking, wat heeft mijn werkgever met de staatsloterij te maken?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:05 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Kijk als jij een loterij hebt gewonnen is het geluk moeten ze jou salaris dan ook direct wegnemen?
wat heeft een arbeidsongeschiktheidsuitkering met de staatsloterij te maken dan?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:25 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Rare vergelijking, wat heeft mijn werkgever met de staatsloterij te maken?
Waar het mij om gaat is dat sommige uitkeringen wel een vermogensgrens hebben en anderen niet. En dat vind ik gek. Het winnen van de staatsloterij was slechts een voorbeeld.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat heeft een arbeidsongeschiktheidsuitkering met de staatsloterij te maken dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |