abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185275994
Dit kan zowel in nieuws als in wgr.

Waarom zouden ze geen aangifte willen laten doen? Dader is toch ook weggereden?

FOK!ker wordt van fiets getikt, politie weigert aangifte op te nemen
pi_185276476
Wat mijzelf interessanter lijkt. Mag een agent besluiten om geen aangifte op te nemen? Of zijn ze verplicht hiertoe?
pi_185276489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:34 schreef MaximumRush het volgende:
Wat mijzelf interessanter lijkt. Mag een agent besluiten om geen aangifte op te nemen? Of zijn ze verplicht hiertoe?
Ook een goede vraag erbij idd. Ik vind het wel apart hoor.
pi_185276932
quote:
Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de politie?
Heeft u een klacht over het optreden van de politie, bijvoorbeeld toen u aangifte deed? Vul dan het klachtenformulier in of bel naar 0900 - 8844 (belkosten).
Kom je er daar niet uit, dan de ombudsman.

De politie is verplicht je aangifte te laten doen. Ik kan me voorstellen dat als je aangifte van onzin wilt doen (ie. de lucht is blauw) ze je wel heen zenden zonder aangifte gedaan te hebben edoch. Ook als het geen strafbaar feit is kan je geen aangifte doen.
Dum de dum
pi_185276937
Publieke schandpaal dan maar. Wat een fatsoen ook bij sommige mensen :r
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_185277426
De politie kan weigeren een aangifte op te nemen, maar daar kun je zelf wel tegen in het verweer gaan: zie https://www.juridischloke(...)gifte/aangifte-doen/ en dan de tweede vraag met antwoord lezen.
pi_185277750
Waarom niet ter plekke politie bellen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185277969
Vaak wil men dit niet omdat er 12 uur de tijd is om de identiteit alsnog vrijwillig prijs te geven. Deze termijn is niet meer van toepassing als de politie hem benaderd heeft.

Ik vrees dat de agent in kwestie het artikel niet geheel duidelijk in zijn gedachten had (art 7 wvw) met de bijbehorende aanwijzing verlaten plaats ongeval.

In deze laatste staat bijvoorbeeld dat even kort stoppen niet het behoorlijk vaststellen van de identiteit in hoeft te houden.

Als de betrokken baliemedewerker (vaak niet de best opgeleide mensen) dit niet door had, kan er sprake zijn dat zij het beoordeelde als geen strafbaar feit. Het niet willen opnemen van een aangifte van een niet strafbare gebeurtenis mag gewoon.

Kort gemaakt:
Vergeef het haar, ze weet vermoedelijk niet beter. Ga nog eens heen, vraag naar een collega verwijzende naar deze aanwijzing (even zoeken en zelf lezen) en doe je aangifte alsnog :)
pi_185292285
Waarom zou je aangifte willen doen? Het is niet alsof de politie daar wat mee gaat doen ofzo? Je kan net zo goed hier een topic aanmaken, heeft hetzelfde resultaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185292359
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:55 schreef Roces18 het volgende:
Waarom zou je aangifte willen doen? Het is niet alsof de politie daar wat mee gaat doen ofzo? Je kan net zo goed hier een topic aanmaken, heeft hetzelfde resultaat.
Om de identiteit van de doorrijder te achterhalen kan ik me zo voorstellen.
zie email 27 oktober
pi_185292361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:38 schreef Storpojke het volgende:
De politie kan weigeren een aangifte op te nemen, maar daar kun je zelf wel tegen in het verweer gaan: zie https://www.juridischloke(...)gifte/aangifte-doen/ en dan de tweede vraag met antwoord lezen.
Voor zo ver ik weet mag de politie dat helemaal niet...
zie email 27 oktober
pi_185311232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vroeger inderdaad niet, maar op internet circuleren nog veel verwijzingen naar een oude versie van het Wetboek van Strafvordering waarin inderdaad stond dat de politie een aangifte moest opnemen. Maar dat is inmiddels dus veranderd.
pi_185311262
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:46 schreef Storpojke het volgende:

[..]

Vroeger inderdaad niet, maar op internet circuleren nog veel verwijzingen naar een oude versie van het Wetboek van Strafvordering waarin inderdaad stond dat de politie een aangifte moest opnemen. Maar dat is inmiddels dus veranderd.
Dat zou ik heel apart vinden. Maar ik zoek het op
zie email 27 oktober
pi_185311291
163 lid 9 strafvordering, is gewoon een verplichting
zie email 27 oktober
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:49:17 #15
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_185311292
Aangifte van een dikke knie?
Prrrrr
pi_185311517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:49 schreef trein2000 het volgende:
163 lid 9 strafvordering, is gewoon een verplichting
Je hebt gelijk! Dat is inderdaad het juiste artikel.
Dank voor het opzoeken. Heb ik weer iets geleerd vandaag.
pi_185312329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Reageer dan even op mijn post in plaats van deze korte oneliners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')