Ook een goede vraag erbij idd. Ik vind het wel apart hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:34 schreef MaximumRush het volgende:
Wat mijzelf interessanter lijkt. Mag een agent besluiten om geen aangifte op te nemen? Of zijn ze verplicht hiertoe?
Kom je er daar niet uit, dan de ombudsman.quote:Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de politie?
Heeft u een klacht over het optreden van de politie, bijvoorbeeld toen u aangifte deed? Vul dan het klachtenformulier in of bel naar 0900 - 8844 (belkosten).
Om de identiteit van de doorrijder te achterhalen kan ik me zo voorstellen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:55 schreef Roces18 het volgende:
Waarom zou je aangifte willen doen? Het is niet alsof de politie daar wat mee gaat doen ofzo? Je kan net zo goed hier een topic aanmaken, heeft hetzelfde resultaat.
Voor zo ver ik weet mag de politie dat helemaal niet...quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:38 schreef Storpojke het volgende:
De politie kan weigeren een aangifte op te nemen, maar daar kun je zelf wel tegen in het verweer gaan: zie https://www.juridischloke(...)gifte/aangifte-doen/ en dan de tweede vraag met antwoord lezen.
Vroeger inderdaad niet, maar op internet circuleren nog veel verwijzingen naar een oude versie van het Wetboek van Strafvordering waarin inderdaad stond dat de politie een aangifte moest opnemen. Maar dat is inmiddels dus veranderd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet mag de politie dat helemaal niet...
Dat zou ik heel apart vinden. Maar ik zoek het opquote:Op donderdag 28 februari 2019 23:46 schreef Storpojke het volgende:
[..]
Vroeger inderdaad niet, maar op internet circuleren nog veel verwijzingen naar een oude versie van het Wetboek van Strafvordering waarin inderdaad stond dat de politie een aangifte moest opnemen. Maar dat is inmiddels dus veranderd.
Je hebt gelijk! Dat is inderdaad het juiste artikel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 23:49 schreef trein2000 het volgende:
163 lid 9 strafvordering, is gewoon een verplichting
Reageer dan even op mijn post in plaats van deze korte oneliners.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet mag de politie dat helemaal niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |