Nee, het is een bedrijf die een website heeft waar ze bepaalde debiele discussies willen vermijden door de trollen te weren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een werkelijk gebeurd historische gebeurtenis vergelijken met een theorie waar nog niet eens alle wetenschappers het over eens zijn
Dit is een schoolvoorbeeld van een gedachtenpolitie.
Je kan beter kritisch met elkaar in gesprek gaan en als iemand argumenten geeft die niet kloppen die argumenten eenvoudig weerleggen. Ik kan daarbij wel begrip opbrengen als nu.nl geen zin heeft in een ellenlang welles/nietes discussie op hun site. Waarna uiteindelijk een moderator de discussie afkapt. Maar anderzijds het bij voorbaat verbieden terwijl juist op dit moment in de samenleving een groot maatschappelijk debat plaats vindt over het klimaat: dat werkt keihard averechts.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
GedachtepolitieBitch please.
En het is hun site, ze mogen weren wat ze maar willen. Of wil je holocaustontkenners ook maar overal toelaten met hun giftige verzinsels?
Ik vind doelbewust foutieve informatie de wereld in smijten schadelijk ja.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:43 schreef bascross het volgende:
[..]
Schadelijk? Hoe dan? Ik ben wel overtuigd dat de wetenschap het bij het juiste eind heeft. De komende jaren gaat de wereldbevolking alleen maar groeien, dus boeiend welke zogenaamde oplossingen er worden bedacht, helpt toch geen reet. En het hoeft ook niet te helpen, het uitsterven van de mensheid is voor de aarde helemaal niet zo erg.
Nou, dan moet je het wel eens zijn met het besluit van NU.nlquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind doelbewust foutieve informatie de wereld in smijten schadelijk ja.
zoals ik ergens hier in het begin serieus op red85 in ga maar hij daarop niet eens reageert maar wel verder in dit topic blijft zuigen. Zulke commentaren zonder reacties daarna terug te geven ben je in zulke discussies liever kwijt dan rijk..quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Je kan beter kritisch met elkaar in gesprek gaan en als iemand argumenten geeft die niet kloppen die argumenten eenvoudig weerleggen.
Dat ben ik inderdaad. Sterker nog, het gros van klimaatontkenners (en meer van dat soort hangijzers) laten doorgaans zien dat ze helemaal niet open staan voor discussie/argumenten.. Dus je mist er niks aan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou, dan moet je het wel eens zijn met het besluit van NU.nl
Als NWS mod, hoe vind je dat FOK! er tegenover staat en in hoeverre het verstandig is dat we nu.nl gaan opvolgen?quote:
Er zullen zat dingen zijn die jij gelooft die regelrechte leugens zijn. Maar jij bent ook gewoon gewend om je meningen uit te kunnen spreken op open fora om daar soms terecht op je fouten gewezen te worden zonder dat jouw hele interactie gewoon even wordt weggegooid en jou die kans om te leren wordt ontnomen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Leugens zijn leugens.
Die hoef je niet te tolereren.
Op zich vind ik het nog niet zo erg als ze "klimaatontkennen" maar als je om een bron vraagt dan komen ze met een vaag YouTube filmpje van 43 minuten met de opmerking "kijk dit maar eens".quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad. Sterker nog, het gros van klimaatontkenners (en meer van dat soort hangijzers) laten doorgaans zien dat ze helemaal niet open staan voor discussie/argumenten.. Dus je mist er niks aan.
Dan kun je ook zoals een tweakers.net een score koppelen aan een reactie. Kwestie van de negatief beoordeelde reacties niet _standaard_ tonen en klaar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zoals ik ergens hier in het begin serieus op red85 in ga maar hij daarop niet eens reageert maar wel verder in dit topic blijft zuigen. Zulke commentaren zonder reacties daarna terug te geven ben je in zulke discussies liever kwijt dan rijk..![]()
De zogenaamde sceptici hebben dit verbod van nu.nl aan zichzelf te danken door veelal alleen hit en run gedrag te vertonen.
Zoiets hadden we op de FP maar bij Wilders berichten waren mijn reacties dan al snel niet meer leesbaarquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan kun je ook zoals een tweakers.net een score koppelen aan een reactie. Kwestie van de negatief beoordeelde reacties niet _standaard_ tonen en klaar.
Een internetcommunity modereert zich dan deels zelf. Terwijl iedereen zijn spuisels in redelijkheid kan blijven roeptoeteren. Het komt erop neer dat je dan niemand de microfoon ontneemt. De geluidsinstallatie gaat alleen op standje uit.
Aangezien het hier gaat over lezersmeningen ga ik er inderdaad van uit dat het hier gaat over ingezonden brieven.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gaat dus over artikelen.
Of denk je dat Ed doelde op ingezonden brieven, die al sinds de eeuwigheid worden geselecteerd door de redactie.
Er is niemand die ontkent dat het niet altijd aan verandering onderhevig is geweest, daar zijn zelfs vrijwel alle wetenschappers het wel ongeveer over eens.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het klimaat is altijd al aan verandering onderhevig geweest. Het zal heus ietsje sneller gaan nu maar we moeten niet menen dat we zoiets als het klimaat kunnen sturen.
Dat laatste is ook maar een aanname.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is niemand die ontkent dat het niet altijd aan verandering onderhevig is geweest, daar zijn zelfs vrijwel alle wetenschappers het wel ongeveer over eens.
Maar ook vrijwel alle wetenschappers zijn het er over eens dat de veranderingen van de laatste eeuw te maken hebben met wat wij jaarlijks aan fossiele brandstoffen wegstoken.
Zie aanvulling.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat laatste is ook maar een aanname.
Journalisten en politici doen het doorlopend, dus dat het ineens erg is als een paar complotdenkers in de comments wat doms roepen vind ik wat overdreven.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind doelbewust foutieve informatie de wereld in smijten schadelijk ja.
Nogal een aantijging dit..quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:34 schreef bascross het volgende:
[..]
Journalisten en politici doen het doorlopend, dus dat het ineens erg is als een paar complotdenkers in de comments wat doms roepen vind ik wat overdreven.
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.quote:
Alsof dat kanquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef Eix het volgende:
[..]
Een internetcommunity modereert zich dan deels zelf.
De warmste februari voor deze week was in 1922, het werd toen in Maastricht 16.5 graden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar het is toch ook volkomen normaal dat we op 27 februari zowat in zwembroek op het strand kunnen liggen. Even met factor 30 insmeren en de huid kan er goed tegen. Nee we hebben echt geen klimaatprobleem hoor!!!
"Ja maar de vulkanen doen het ook".quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.
Juist niet. Ze moedigen het debat over het klimaat juist aan en willen niet dat het 'vervuild' wordt met bullshit.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:11 schreef Eix het volgende:
Maar anderzijds het bij voorbaat verbieden terwijl juist op dit moment in de samenleving een groot maatschappelijk debat plaats vindt over het klimaat: dat werkt keihard averechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |