abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:32:53 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187370911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus Wopke moet gewoon niks doen?
Nou ja, nu 'we' weer aandelen hebben; gewoon zo houden en meepraten :)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:29:01 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187373148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijk
Die verkocht KLM voor minder dan de boekwaarde van de vliegtuigen aan de fransen voor 800 miljoen
Ok zeiden de fransen maar dan willen we ook het pensioenfonds erbij, ok zei Leo
Vervolgens betaalden ze 800 miljoen en daags na de overname trokken ze 800 miljoen aan overwaarde uit het pensioenfonds en tadaa
Gratis KLM ;)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:34:01 #156
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187373222
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Medezeggenschap. :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.
..
:|W :|W

Hoeveel macht kopen we precies voor die 680 miljoen? Minder dan je denkt
Wat heeft Nederland aan de aandelen die het gisteren kocht in Air France-KLM? Hebben we nu meteen evenveel te zeggen als de Fransen? Nee, dat gaat op zijn minst nog even duren. Een uitleg.

Wat heeft Nederland precies gekocht?
De Nederlandse staat verwierf de afgelopen week 12,68 procent van de aandelen in Air France-KLM. Dat is de holding die boven KLM staat, en die dus eigenaar is van KLM en van Air France, de twee grootste onderdelen van het bedrijf, waar ook Transavia bij hoort. De deal kostte 680 miljoen euro. Uiteindelijk wil Nederland uitkomen op 14 procent van de aandelen: het eindbedrag zal dus ergens rond de 800 miljoen euro liggen. De Franse staat heeft 14,3 procent van de aandelen in de moedermaatschappij.

Nederland had toch al aandelen?
Ja, maar niet in de moedermaatschappij. Nederland had ongeveer 5 procent van de aandelen in KLM, het Nederlandse dochterbedrijf. Die aandelen houdt het gewoon. Air France-KLM is de belangrijkste aandeelhouder in KLM, met 49 procent van de aandelen. Een meerderheid van de KLM-aandelen mag het om wettelijke redenen niet hebben. Dat houdt verband met landingsrechten: die worden aan landen toegekend. Daarom kan een luchtvaartbedrijf formeel niet in buitenlandse handen zijn.

Oke. Andere vraag: met 14 procent heb je toch nog lang geen meerderheid?
Nee, dat is helemaal waar. Ook de Franse en de Nederlandse staat samen hebben zo meteen nog geen dertig procent van de aandelen. De overige aandelen van Air France-KLM zijn in handen van verschillende partijen. In de nieuwe situatie zouden Nederland en Frankrijk allebei dus ongeveer 14 procent hebben. Delta Airlines en China Eastern Airlines, een Amerikaans en een Chinees luchtvaartbedrijf, bezitten allebei 8,76 procent. Een kleine 4 procent is in handen van medewerkers van het bedrijf. Dan blijft nog ongeveer de helft van de aandelen over: die is in handen van particuliere beleggers: pensioenfondsen, particuliere investeerders, beleggingsfondsen.

Hoe groot is je invloed met 14 procent?
Laten we het zo zeggen: je hebt meer recht van spreken dan met 0 procent van de aandelen. Stel: er worden plannen gemaakt waarover verdeeldheid bestaat, en die negatief dreigen uit te pakken voor Nederland. In de oude situatie moest de Nederlandse staat maar hopen dat het kwartje net de goede kant uitviel. In tegenstelling tot de Fransen had Nederland geen stemrecht. Nu is dat er wel, en kan het ook makkelijker andere aandeelhouders bewerken om de Nederlandse lijn te kiezen.

Kan Nederland die invloed meteen aanwenden?
Ja, maar nog niet volledig. Dat zit namelijk zo. Bij Air France KLM hebben partijen die al meer dan twee jaar aandelen bezitten dubbel stemrecht tijdens aandeelhoudersvergaderingen. Frankrijk is één van die partijen. Daardoor heeft de Franse staat op aandeelhoudersvergaderingen ongeveer 22 procent van het stemrecht. Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.

https://www.ad.nl/politie(...)n-je-denkt~a81d9fd7/

En we zijn weer genaaid door die Fransen :|W :|W
We willen het maar niet leren o|O o|O
pi_187374599
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus Wopke moet gewoon niks doen?
Als je als staat al een rol voor jezelf weggelegd ziet als 'hoeder van Schiphol' (een vrij fictieve rol die de KLM dankbaar omarmt, want de KLM heeft Schiphol nodig en niet andersom), dan had je dat natuurlijk bij a) de privatisering en/of b) de verkoop van KLM aan AF kunnen en moeten bewerkstelligen. Dat kon een stuk efficiënter dan nu met een hoop bombarie een vrij betekenisloos 14%-belangetje verwerven, bijvoorbeeld met een gouden aandeel.

Dat heeft de Staat toen niet gedaan en nu ontstond er met name bij KLM zelf een beetje paniek omdat de kroonprins gewipt dreigde te worden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de pressie om toen te interveniëren niet zozeer vanuit Wopke zelf als wel vanuit KLM is geïnitieerd, of althans zie ik geen directe aanleiding voor de Staat om nu ineens op zo'n idioot gehaaste manier op die eerdere beslissing terug te moeten komen.

Voor nu heb je werkelijk niets in de melk te brokkelen - je bent net zo groot als de Amerikanen, de Chinezen, de Franse Staat en de Franse piloten afzonderlijk en die geven ieder hoegenaamd geen ene fuck om het belang van Schiphol, dus de gedachte dat je misschien nog wel ergens 37% vindt om met je mee te stemmen in het geval van een clash waar Schiphols functie voor Nederland een belangrijke factor is, is op zijn zachtst gezegd schattig naïef.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 11-06-2019 19:00:40 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:11:21 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187374872
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
pi_187375037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Wat is dan zijn prestatie precies? 14% stemrecht (over een paar jaar) verworven op eigenlijk maar één agendapunt, dat verder de andere aandeelhouders bijzonder weinig interesseert en dat met een beetje pech nog weg-verwaterd wordt ook. Had je centen dan gestoken in de verdere ontwikkeling van Schiphol, dat lijkt me een stuk zinniger - die hub carrier volgt vanzelf wel. Ben op zich een fan van Hoekstra, maar kan hier echt geen chocola van maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:23:27 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187375051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Die zijn dus hopeloos ;)
Liet ING ook lekker witwassen :')
pi_187375082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.

Doe niet zo zeg, jij bent toch voor een groot EU, dan gun die Fransen ook het beleg op het brood.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2019 19:26:23 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:30:44 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187375143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:25 schreef john2406 het volgende:
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.
Doe niet zo zeg, jij bent toch voor een groot EU, dan gun die Fransen ook het beleg op het brood.
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn :+
pi_187375175
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn :+
Wij toch niet Brussel, Fransje met name die zal zijn mondje niet openkrijgen daar neem ik aan.

Hou zou het met de waterkoker zijn en de broodrooster?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2019 19:34:03 ]
pi_187375208
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn :+
Zou Gordon een onderarm in zijn broek hebben?
pi_187391486
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[..]

:|W :|W

Hoeveel macht kopen we precies voor die 680 miljoen? Minder dan je denkt
Wat heeft Nederland aan de aandelen die het gisteren kocht in Air France-KLM? Hebben we nu meteen evenveel te zeggen als de Fransen? Nee, dat gaat op zijn minst nog even duren. Een uitleg.

Wat heeft Nederland precies gekocht?
De Nederlandse staat verwierf de afgelopen week 12,68 procent van de aandelen in Air France-KLM. Dat is de holding die boven KLM staat, en die dus eigenaar is van KLM en van Air France, de twee grootste onderdelen van het bedrijf, waar ook Transavia bij hoort. De deal kostte 680 miljoen euro. Uiteindelijk wil Nederland uitkomen op 14 procent van de aandelen: het eindbedrag zal dus ergens rond de 800 miljoen euro liggen. De Franse staat heeft 14,3 procent van de aandelen in de moedermaatschappij.

Nederland had toch al aandelen?
Ja, maar niet in de moedermaatschappij. Nederland had ongeveer 5 procent van de aandelen in KLM, het Nederlandse dochterbedrijf. Die aandelen houdt het gewoon. Air France-KLM is de belangrijkste aandeelhouder in KLM, met 49 procent van de aandelen. Een meerderheid van de KLM-aandelen mag het om wettelijke redenen niet hebben. Dat houdt verband met landingsrechten: die worden aan landen toegekend. Daarom kan een luchtvaartbedrijf formeel niet in buitenlandse handen zijn.

Oke. Andere vraag: met 14 procent heb je toch nog lang geen meerderheid?
Nee, dat is helemaal waar. Ook de Franse en de Nederlandse staat samen hebben zo meteen nog geen dertig procent van de aandelen. De overige aandelen van Air France-KLM zijn in handen van verschillende partijen. In de nieuwe situatie zouden Nederland en Frankrijk allebei dus ongeveer 14 procent hebben. Delta Airlines en China Eastern Airlines, een Amerikaans en een Chinees luchtvaartbedrijf, bezitten allebei 8,76 procent. Een kleine 4 procent is in handen van medewerkers van het bedrijf. Dan blijft nog ongeveer de helft van de aandelen over: die is in handen van particuliere beleggers: pensioenfondsen, particuliere investeerders, beleggingsfondsen.

Hoe groot is je invloed met 14 procent?
Laten we het zo zeggen: je hebt meer recht van spreken dan met 0 procent van de aandelen. Stel: er worden plannen gemaakt waarover verdeeldheid bestaat, en die negatief dreigen uit te pakken voor Nederland. In de oude situatie moest de Nederlandse staat maar hopen dat het kwartje net de goede kant uitviel. In tegenstelling tot de Fransen had Nederland geen stemrecht. Nu is dat er wel, en kan het ook makkelijker andere aandeelhouders bewerken om de Nederlandse lijn te kiezen.

Kan Nederland die invloed meteen aanwenden?
Ja, maar nog niet volledig. Dat zit namelijk zo. Bij Air France KLM hebben partijen die al meer dan twee jaar aandelen bezitten dubbel stemrecht tijdens aandeelhoudersvergaderingen. Frankrijk is één van die partijen. Daardoor heeft de Franse staat op aandeelhoudersvergaderingen ongeveer 22 procent van het stemrecht. Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.

https://www.ad.nl/politie(...)n-je-denkt~a81d9fd7/

En we zijn weer genaaid door die Fransen :|W :|W
We willen het maar niet leren o|O o|O
Dit was al bekend.
Het ging ook om de aandelenpositie op langere termijn, en de eerste drie maanden van de 24 zijn inmiddels al om. Nog een kleine 21 maanden doorbijten.
pi_187391510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus Wopke moet gewoon niks doen?
Gewoon wat die anders doet?
pi_190048628
Geheime notitie: Hoekstra stapelde fout op fout bij KLM-deal

Bij de aankoop van aandelen Air France–KLM heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra de wettelijke informatiepositie van de Tweede Kamer geschonden. Hoewel de CDA-minister tot dusver heeft volgehouden dat hij ‘echt zorgvuldig’ heeft gehandeld, stapelde hij fout op fout. :') :r

Dat blijkt uit een vertrouwelijke parlementaire notitie die in handen is van deze krant. Uit het stuk, dat op 12 maart van dit jaar werd opgesteld door de griffier van de commissie Financiën, worden harde noten gekraakt over het handelen van Hoekstra. Die verraste eind februari door voor bijna 750 miljoen euro een belang van 14 procent in Air France-KLM te kopen.

De minister ging op meerdere punten regelrecht in tegen de manier waarop het kabinet de Kamer daarover hoort te informeren. Uit de notitie blijkt dat de spelregels, vastgelegd in het Reglement van Orde, door Hoekstra met voeten werden getreden. :r

Slot en grendel
Zo nodigde Hoekstra een door hemzelf geselecteerd groepje Kamerleden uit op zijn ministerie, terwijl hij de voorzitter van de commissie Financiën had moeten vragen om een besloten vergadering bijeen te roepen. Die bijeenkomst had bovendien in de Tweede Kamer moeten plaatsvinden, in aanwezigheid van de griffier, om zodoende de ‘staatsrechtelijke informatiepositie van de Kamer’ te waarborgen. De griffier mocht van Hoekstra niet aanwezig zijn.

Van het besloten overleg zou de griffier vervolgens notulen kunnen hebben opgesteld die achter ‘slot en grendel’ konden worden bewaard, net zoals dat gebeurt bij de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, ook wel bekend als de commissie ‘stiekem’.

Telefoon inleveren
Maar er ging meer mis. :') De Kamerleden die werden opgetrommeld om naar Financiën te komen moesten een geheimhoudingsverklaring tekenen en hun mobiele telefoon inleveren. Deze maatregelen hadden ‘achterwege kunnen blijven’, omdat Kamerleden al verplicht zijn om informatie die zij in beslotenheid verkrijgen geheim te houden. Het voor eigen gewin benutten van koersgevoelige informatie en het delen daarvan is bovendien al strafbaar. Dat Kamerleden de informatie over de aankoop van de aandelen niet mochten delen met hun eigen fractievoorzitter was eveneens in strijd met de geldende afspraken.

Volgens de notitie was er ‘geen precedent’ voor de wijze van informatieverstrekking door Hoekstra, ook al ging het om een ‘aangelegenheid die raakt aan het budgetrecht van de Kamer’. Het parlement moet immers toestemming geven voordat een kabinet uitgaven mag doen.

Protocol
De CDA-bewindsman heeft altijd beweerd dat hij indertijd juridisch advies heeft ingewonnen over de manier waarop hij de Kamer moest informeren. In het debat over de aankoop stelde hij dat zijn optreden in lijn was met een protocol dat was aanbevolen door de parlementaire enquêtecommissie financieel stelsel. Die commissie suggereerde naar aanleiding van de heimelijke overname van ABN Amro een set van werkafspraken. Volgens de notitie is Hoekstra echter ‘op meerdere punten van de bedoelde afspraken afgeweken’.

Het protocol is overigens nooit vastgesteld door de Tweede Kamer. Een groepje Kamerleden is momenteel nog altijd bezig om afspraken met het kabinet te verbeteren. Zij willen niet ingaan op de inhoud van de notitie, maar erkennen dat er betere afspraken nodig zijn.

Prietpraat van een VVder :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.” :D :(



https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/

Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk :( :r
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen :|W

Gekocht voor 12.75 en nu 10.30 :') :|W
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Lekker gewerkt pik :') :(
pi_190048716
Staat koopt niet veel voor miljoenenbelang in KLM

Een streep in het zand: tot hier en niet verder. Met de kapitale aankoop van een staatsbelang in Air France-KLM wil het Nederlands kabinet een signaal geven aan de Franse regering.

De afgelopen week heeft CDA-minister Wopke Hoekstra van Financiën op de beurs in alle vertrouwelijkheid ruim 54,3 miljoen aandelen Air France-KLM gekocht. Nederland gaf daar per saldo 680 miljoen euro aan uit.

Doel is daar nog eens 1,6 procentpunt aan toe te voegen, zodat Nederland evenveel aandelen bezit als de Fransen. Daarmee is, met de huidige koers, nog eens ruim 77 miljoen gemoeid.

Dat percentage geeft meteen het doelwit aan van de miljoenensmijterij: niet Air France-KLM, niet diens stijfkoppige topman Benjamin Smith, maar de Franse staat.

Nederland moet in de afgelopen weken, toen een keiharde machtsstrijd rondom KLM woedde, het gevoel hebben gekregen dat de Franse regering niet door diplomatiek overleg was te vermurwen.

Dus werd een oud rampenplan - codenaam Hexagone, een aanduiding voor continentaal Frankrijk - uit de kast gehaald dat tijdens de vorige KLM-crisis als stok achter de deur was opgesteld door Hoekstra's voorganger Jeroen Dijsselbloem (PvdA). Als het plan toen was doorgevoerd, had Nederland voor de helft van de prijs op de eerste rang gezeten.

quote:
Ten koste van het begrotingsoverschot heeft liberaliseringskampioen Nederland nu, onder leiding van nota bene een liberaal-conservatief kabinet, de klok qua staatsdeelnames in de luchtvaart vier decennia teruggezet.
Motie van wantrouwen
Als signaal is het staatsbelang onmiskenbaar. Nederland verwittigde het Elysée pas gisteravond. Air France-KLM heeft de nieuwe eigenaar nog niet verwelkomd. Beiden zullen 'pas amusés' zijn door de Nederlandse motie van wantrouwen. En daarmee kan de actie wel eens het omgekeerde effect hebben.

Evenveel aandelen hebben als Frankrijk betekent niet dat Nederland nu ook evenveel invloed heeft. Nog afgezien van een oude afspraak dat Frankrijk tot 2020 dubbel stemrecht heeft, zijn de banden tussen Air France en het Elysée al decennia hecht. In cruciale zaken, zoals de benoeming van een topman, wordt al gezamenlijk opgetreden. Zulke banden koop je niet, die kweek je en onderhoud je.

De regering-Macron vindt die aandelen blijkbaar zo triviaal dat het vorig jaar op het punt stond zijn staatsbelang te verkopen aan hotel­gigant Accor - wat alleen werd doorkruist door de machtscrisis bij het bedrijf.

Tegelijkertijd heeft Air France-KLM zich zelden wat aangetrokken van aandeelhouders.
Toen het vorig jaar een nieuwe bestuursstructuur en een nieuwe topman zocht, werden grootaandeelhouders Delta Air Lines en China Eastern (samen 17,6 procent) compleet in het donker gelaten. Zo zeer dat Delta zich openlijk beklaagde.

Dat een fiks aandelenbelang ook invloed koopt, is een utopie. Nederland had met Jaap de Hoop Scheffer al een commissaris bij de luchtvaartgroep en die kon de aanhoudende machtsgrepen ook niet keren. Net zo goed als de 5,92 procent die ons land in KLM bezit enige indruk maakte toen de positie van topman Pieter Elbers in het geding kwam.

Nederland gaf onder verkeersminister en latere KLM-topman Camiel Eurlings aan het begin van dit decennium alle papieren afspraken over de positie van KLM en Schiphol weg; de laatste werkelijke dam tegen Franse overheersing. Dat koop je niet terug met aandelen.

Aandeel weer gekelderd
De aankoop komt, nadat de put al was gedempt. Vorig jaar zou Nederland als grootaandeelhouder een kans hebben gehad KLM-topman Pieter Elbers aan het roer van Air France-KLM te krijgen, wat werkelijk een garantie zou zijn geweest voor de positie van KLM.

Maar het kabinet heeft tot vorige week gewacht, toen de machtsstrijd in het voordeel van topman Ben Smith is beslecht. Daarmee legt Nederland zich in feite neer bij de door Smith en de Fransen gecreëerde situatie. Dat is nu de nieuwe ondergrens.

Maar wat gaat Nederland doen als Smith, zoals zijn voorgangers al probeerden, toch de goedgevulde KLM-kas wil afromen of het bezit van Transavia wil opeisen? Wapperen met ruim miljoenen aandelen? Het probleem van strepen in het zand is dat ze bij vloed makkelijk wegspoelen.

Financieel heeft Nederland evenmin veel profijt te verwachten :')
Dividend keert het concern al jaren niet uit en vanochtend werd Nederland in één klap zo'n 95 miljoen euro armer doordat het aandeel Air France-KLM, na de Nederlandse koopdrift, bijna 14 procent kelderde.



https://www.parool.nl/ned(...)ang-in-klm~b8f10e29/

Niet alleen onjuist gehandeld tegen de voorschriften in maar ook nog eens gewoon een domme zet die ons al 54,3 miljoen x 2 euro= 108.6 miljoen heeft gekost :') :|W

Tering wat een gepruts :') en dat kan zonder gevolgen blijven :r :r
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 november 2019 @ 09:29:58 #169
408813 crew  trein2000
pi_190048747
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dus werd een oud rampenplan - codenaam Hexagone, een aanduiding voor continentaal Frankrijk - uit de kast gehaald dat tijdens de vorige KLM-crisis als stok achter de deur was opgesteld door Hoekstra's voorganger Jeroen Dijsselbloem (PvdA). Als het plan toen was doorgevoerd, had Nederland voor de helft van de prijs op de eerste rang gezeten.

Dijselgod, wat was die man toch geniaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 november 2019 @ 09:31:34 #170
408813 crew  trein2000
pi_190048769
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geheime notitie: Hoekstra stapelde fout op fout bij KLM-deal

Bij de aankoop van aandelen Air France–KLM heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra de wettelijke informatiepositie van de Tweede Kamer geschonden. Hoewel de CDA-minister tot dusver heeft volgehouden dat hij ‘echt zorgvuldig’ heeft gehandeld, stapelde hij fout op fout. :') :r

Dat blijkt uit een vertrouwelijke parlementaire notitie die in handen is van deze krant. Uit het stuk, dat op 12 maart van dit jaar werd opgesteld door de griffier van de commissie Financiën, worden harde noten gekraakt over het handelen van Hoekstra. Die verraste eind februari door voor bijna 750 miljoen euro een belang van 14 procent in Air France-KLM te kopen.

De minister ging op meerdere punten regelrecht in tegen de manier waarop het kabinet de Kamer daarover hoort te informeren. Uit de notitie blijkt dat de spelregels, vastgelegd in het Reglement van Orde, door Hoekstra met voeten werden getreden. :r

Slot en grendel
Zo nodigde Hoekstra een door hemzelf geselecteerd groepje Kamerleden uit op zijn ministerie, terwijl hij de voorzitter van de commissie Financiën had moeten vragen om een besloten vergadering bijeen te roepen. Die bijeenkomst had bovendien in de Tweede Kamer moeten plaatsvinden, in aanwezigheid van de griffier, om zodoende de ‘staatsrechtelijke informatiepositie van de Kamer’ te waarborgen. De griffier mocht van Hoekstra niet aanwezig zijn.

Van het besloten overleg zou de griffier vervolgens notulen kunnen hebben opgesteld die achter ‘slot en grendel’ konden worden bewaard, net zoals dat gebeurt bij de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, ook wel bekend als de commissie ‘stiekem’.

Telefoon inleveren
Maar er ging meer mis. :') De Kamerleden die werden opgetrommeld om naar Financiën te komen moesten een geheimhoudingsverklaring tekenen en hun mobiele telefoon inleveren. Deze maatregelen hadden ‘achterwege kunnen blijven’, omdat Kamerleden al verplicht zijn om informatie die zij in beslotenheid verkrijgen geheim te houden. Het voor eigen gewin benutten van koersgevoelige informatie en het delen daarvan is bovendien al strafbaar. Dat Kamerleden de informatie over de aankoop van de aandelen niet mochten delen met hun eigen fractievoorzitter was eveneens in strijd met de geldende afspraken.

Volgens de notitie was er ‘geen precedent’ voor de wijze van informatieverstrekking door Hoekstra, ook al ging het om een ‘aangelegenheid die raakt aan het budgetrecht van de Kamer’. Het parlement moet immers toestemming geven voordat een kabinet uitgaven mag doen.

Protocol
De CDA-bewindsman heeft altijd beweerd dat hij indertijd juridisch advies heeft ingewonnen over de manier waarop hij de Kamer moest informeren. In het debat over de aankoop stelde hij dat zijn optreden in lijn was met een protocol dat was aanbevolen door de parlementaire enquêtecommissie financieel stelsel. Die commissie suggereerde naar aanleiding van de heimelijke overname van ABN Amro een set van werkafspraken. Volgens de notitie is Hoekstra echter ‘op meerdere punten van de bedoelde afspraken afgeweken’.

Het protocol is overigens nooit vastgesteld door de Tweede Kamer. Een groepje Kamerleden is momenteel nog altijd bezig om afspraken met het kabinet te verbeteren. Zij willen niet ingaan op de inhoud van de notitie, maar erkennen dat er betere afspraken nodig zijn.

Prietpraat van een VVder :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.” :D :(

[ afbeelding ]

https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/

Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk :( :r
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen :|W

Gekocht voor 12.75 en nu 10.30 :') :|W
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Lekker gewerkt pik :') :(
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.

En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190048808
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.

En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.
Ik denk nog steeds in dit geval dat iets doen (met een onzekere uitkomst) beter is dan niets doen.
  donderdag 21 november 2019 @ 09:36:21 #172
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190048824
Zou echt niet meer kunnen slapen als ik 150 miljoen in de min stond op degiro...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 november 2019 @ 09:36:44 #173
408813 crew  trein2000
pi_190048826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.
Ik denk nog steeds in dit geval dat iets doen (met een onzekere uitkomst) beter is dan niets doen.
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190535165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra _O_

De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.

De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.

Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.

'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren' :D
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.

Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.

De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).

https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra

weinig schokkends, zal wel goed zijn :') :|W :|W :|W
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 december 2019 @ 12:49:18 #175
408813 crew  trein2000
pi_190535843
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra _O_

De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.

De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.

Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.

'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren' :D
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.

Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.

De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).

https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra

weinig schokkends, zal wel goed zijn :') :|W :|W :|W
Ik blijf bij mijn standpunt
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 19 december 2019 @ 12:55:08 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190535926
KLM moet gewoon zo snel mogelijk losgemaakt worden uit de klauwen van die Fransozen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_190536009
Ik vind het een volkomen idiote beslissing om dat belang te nemen, maar áls je een belang neemt, dan ga je dat natuurlijk niet pontificaal aankondigen nee - dat lijkt me logisch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 19 december 2019 @ 13:06:09 #178
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190536031
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]


[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra _O_

De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.

De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.

Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.

'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren' :D
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.

Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.

De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).

https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra

weinig schokkends, zal wel goed zijn :') :|W :|W :|W
Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.

Niet dat ik er verstand van heb verder.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_190536111
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:06 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.

Niet dat ik er verstand van heb verder.
De tweede kamer heeft vaak genoeg geopperd dat de staat aandelen moet kopen dus zal wel met een formele foei aflopen.
speak only if it improves the silence.
pi_190539491
quote:
9s.gif Op donderdag 19 december 2019 13:04 schreef nostra het volgende:
Ik vind het een volkomen idiote beslissing om dat belang te nemen, maar áls je een belang neemt, dan ga je dat natuurlijk niet pontificaal aankondigen nee - dat lijkt me logisch.
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers :') want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet op :') :|W
Gelukkig hebben ze meer dan 12 euro betaald gemiddeld en dat is de hoogste koers van 2019, dus er hebben anderen geen misbruik gemaakt van hun geniale plannetje :') :') :') :') :') :') :') :')
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Tering wat een kneuzen :R
pi_190541714
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers :') want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet op :') :|W
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.

quote:
Gelukkig hebben ze meer dan 12 euro betaald gemiddeld en dat is de hoogste koers van 2019,
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_190541939
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijk
Die verkocht KLM voor minder dan de boekwaarde van de vliegtuigen aan de fransen voor 800 miljoen
Ok zeiden de fransen maar dan willen we ook het pensioenfonds erbij, ok zei Leo
Vervolgens betaalden ze 800 miljoen en daags na de overname trokken ze 800 miljoen aan overwaarde uit het pensioenfonds en tadaa
Gratis KLM ;)
Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 19 december 2019 @ 19:48:42 #183
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190542152
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190542182
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.
Duh een minderheidsbelang kopen waarin de Fransen het voor het zeggen hebben, die bepalen dus ook de cijfers ;)
En alleen om te pesten hebben ze de cijfers naar beneden aangepast zodat we in juli al op 7.50 stonden ;)
pi_190542221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.
:Y Maar deze was toch wel de topper :D :(

NWS / De greep in de ABP-kas en het korten van pensioenen

En nee niemand voor in de gevangenis :r
Sterker nog gepromoveerd naar bankdirecteur 2x en daarna toch afgekeurd door de AFM vanwege woeker polissen :') :|W
Zijn Naam: Gerrit Zalm :r :r :r :r :r :r :r
  donderdag 19 december 2019 @ 19:54:38 #186
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190542251
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y Maar deze was toch wel de topper :D :(

NWS / De greep in de ABP-kas en het korten van pensioenen

En nee niemand voor in de gevangenis :r
Sterker nog gepromoveerd naar bankdirecteur 2x en daarna toch afgekeurd door de AFM vanwege woeker polissen :') :|W
Zijn Naam: Gerrit Zalm :r :r :r :r :r :r :r
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken :) lekker graaien en (zonder publicatie) seponeren
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190542318
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.
:N :|W
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen :') :')
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht :') :|W
En die koers van 12.70 nooit meer gezien :') :')
Sterker nog in juli een paar maanden later 7.50 :o :')
Nu ongeveer een 10 euri :') :')
Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk :') :') :') :')
Die hebben we een poepie laten ruiken :') :') :')
Man man man die zaten weer te _O- _O- _O- _O- _O- _O- vanwege alle domheid
pi_190542353
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken :) lekker graaien en (zonder publicatie) seponeren
Niet alleen strafrechterlijk ook civiel rechterlijk ;)
Rutger Schimmelpenninck wilde ook Gerrit Zalm :r aansprakelijkstellen als ex bestuurder van de DSB.
Dat werdt ook van hoger hand tegengehouden :( :r
pi_190542662
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
:N :|W
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen :') :')
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht :') :|W
Het is een tandem hè, je koopt op de markt als de liquiditeit hoog is en je vindt wat partijen die onderhands willen verkopen. Of je daar nou staatsdeelneming ABN voor moet uitkiezen en of je die hele exercitie überhaupt moet willen daargelaten; dat vond Wopke een goed idee en dat was en is het niet.

quote:
Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk :') :') :') :')
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_190542876
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
Stemrecht dan :?
Ook geniaal gedaan :')

Hoeveel macht kopen we precies voor die 680 miljoen? Minder dan je denkt

Wat heeft Nederland aan de aandelen die het gisteren kocht in Air France-KLM? Hebben we nu meteen evenveel te zeggen als de Fransen? Nee, dat gaat op zijn minst nog even duren. Een uitleg.

Kan Nederland die invloed meteen aanwenden?

Ja, maar nog niet volledig. Dat zit namelijk zo. Bij Air France KLM hebben partijen die al meer dan twee jaar aandelen bezitten dubbel stemrecht tijdens aandeelhoudersvergaderingen. Frankrijk is één van die partijen. Daardoor heeft de Franse staat op aandeelhoudersvergaderingen ongeveer 22 procent van het stemrecht.

quote:
Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.
:') :') :')

https://www.ad.nl/politie(...)n-je-denkt~a81d9fd7/

Lekker gewerkt pik :|W :|W :|W :|W
pi_190543041
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N :|W
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen :') :')
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht :') :|W
En die koers van 12.70 nooit meer gezien :') :')
Sterker nog in juli een paar maanden later 7.50 :o :')
Nu ongeveer een 10 euri :') :')
Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk :') :') :') :')
Die hebben we een poepie laten ruiken :') :') :')
Man man man die zaten weer te _O- _O- _O- _O- _O- _O- vanwege alle domheid
En ondertussen mogen we, naast KLM-Air France, steeds meer dokken. De Fransen doen huilie in Brussel, niemand zegt er wat van en Nederland mag machteloos de portemonnee trekken.

Wat een kutvolk is het ook.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_190543146
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stemrecht dan :?
Ook geniaal gedaan :')
Het plan was dan ook wat minder, de uitvoering op zich prima. Je koopt er wel iets mee hoor - meer dan een simpel percentage vergelijken doet vermoeden - maar het is de prijs niet waard en sowieso de overheidsbemoeienis niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_190545892
Als dit allemaal waar is dan hebben we dus 800 miljoen uit de pensioenpot laten roven en voor 700 miljoen waardeloze aandelen ingekocht. Zie hier weer een voorbeeld van de weergaloze Nederlandse handelsgeest. Toch blijf ik het idee houden dat bepaalde entiteiten zeer rijk worden aan dit soort prutsdeals... Dat gaat niet per ongeluk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190546016
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo? Lijkt heel naïef of je van de domme houden wegens een belang. Dit is toch puur prutswerk, de pensioenpot verkwanselen en aandelen kopen die geen stemrecht opleveren? Kapitale blunder, zeer waarschijnlijk frauduleus.

Ik vraag me af waarom (als het waar is) je dit zo perse wilt downplayen alsof het business as usual is, het schenken van een slordige anderhalf miljard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190547290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag me af waarom (als het waar is) je dit zo perse wilt downplayen alsof het business as usual is, het schenken van een slordige anderhalf miljard.
Doet hij wel vaker ;)
Kijk hier maar
NWS / Errol Keyner: Accountants grootste prutsers
AFM brandt accounts tot hun sokken af en nostra noemt het een meninkje :') :') :')
pi_190547395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:22 schreef HSG het volgende:
Wat een kutvolk is het ook.
KLM scoort in veel opzichten beter dan Air France en maakt meer winst, ondanks het feit dat Air France een veel groter concern is. De Franse luchtvaartmaatschappij vervoerde het afgelopen jaar ruim 18,5 miljoen passagiers meer dan KLM en heeft ruim 1600 piloten meer dan KLM. KLM boekte daarentegen ¤322 miljoen meer winst dan Air France.

Naast de financiële tegenslagen zit het Air France ook niet mee op het gebied van de personeelszaken, de piloten van Air France hebben dit jaar maar liefst elf keer gestaakt. Dit kan als een van de hoofdredenen worden aangemerkt voor het verschil in winst met KLM, want de kosten van die stakingen worden inmiddels begroot op ¤275 miljoen. Dit houdt in dat bijna de helft van de jaarwinst van Air France van afgelopen jaar (¤588 miljoen) al uitgegeven is aan de stakingen

https://www.aviclaim.nl/nieuws/klm-vs-air-france/

KLM is dus gewoon gekocht kuch gejat om de Fransen aan geld te helpen dagelijks :7
Als een soort cashcow worden ze helemaal leeg gezogen

Hoekstra lekker bezig ventje :') :% :(
  zaterdag 21 december 2019 @ 13:32:39 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190573975
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2019 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Doet hij wel vaker ;)
Kijk hier maar
NWS / Errol Keyner: Accountants grootste prutsers
AFM brandt accounts tot hun sokken af en nostra noemt het een meninkje :') :') :')
De bullshit jobs industrie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190574611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom de overheid een (dusdanig) belang in AFKLM meent te moeten nemen en helemaal van Hoekstra had ik zoiets ongetwijfeld goedbedoelds maar ook ontzettend naïefs niet verwacht. Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald.

Verder is de koersontwikkeling natuurlijk nauwelijks relevant als het Hoekstra te doen is om (vermeend) de belangen van werknemers te kunnen beschermen en inspraak in (of in ieder geval medeweten van) strategische beslissingen te kunnen bewerkstelligen. Nog daargelaten dat de koers nu, of bij een latere eventuele vervreemding, ook op 25 kan staan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 21 december 2019 @ 14:05:57 #199
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190574639
En deze: iedereen met een Nederlands paspoort krijgt 12.68% korting op vliegtickets.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 21 december 2019 @ 15:38:58 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190576339
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2019 14:04 schreef nostra het volgende:
..Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald......
.....Nog daargelaten dat de koers nu, of bij een latere eventuele vervreemding, ook op 25 kan staan.
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....

De koers kan geen 25 euro staan want Fransen hebben de klm niet gejat gekocht om winst te maken op hun aandelenpakket, anders hadden ze wel 51% gekocht.
Ze hebben klm gejat gekocht om hun eigen Air France van continu vers geld te voorzien
Iedere dag weer 365 dagen per jaar stroomt er geld van KLM naar Air France, als je dat jarenlang doet is dat veel meer waard dan de waarde van 12.5% van de aandelen.
En als KLM helemaal leeggezogen is en bankroet dreigt...........
Verkoop je je belang weer aan de NL staat voor een woekerprijs, omdat:

-De cijfers zwaar opgewaardeerd zijn en er een heleboel lijken in de kast zitten
-De NL staat dit wel moest kopen :') om de werkgelegenheid te redden...... aldus de toekomstig blunderende minister van Financien :')

De Fransen moeten dan echt aan het zuurstof van het _O- _O- en gaan op voor de volgende deal :7
pi_190578930
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 december 2019 14:05 schreef Tyr80 het volgende:
En deze: iedereen met een Nederlands paspoort krijgt 12.68% korting op vliegtickets.
Dat zou in principe wel een eerlijk gegeven zijn. Tenslotte hebben we al ongewenst/per verrassing bijgedragen via onze politieke instrumenten. :) Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 december 2019 @ 18:13:29 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190579344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
....Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.
KLM met bruidsschat naar Air France?
Volgens de jaarcijfers heeft Air France-KLM afgelopen jaar 76 miljoen euro van KLM's pensioenreservers bij de winst opgeteld en zijn er plannen de komende jaren nog eens 662 miljoen euro van het pensioenoverschot op die manier bij te boeken.

Daarmee zou in een keer 83 procent van het bedrag dat Air France voor KLM betaalde, 798 miljoen euro, zijn terugverdiend. Op het moment van de overname bedroeg het totale pensioenoverschot 1,4 miljard euro.

Volgens de huidige boekhoudrichtlijnen, IFRS, tellen alle pensioenreserves mee op de winst-verliesrekening. Dat zou betekenen dat Air France uiteindelijk niets betaalde voor KLM en zelfs een bruidsschat van zes ton meekreeg.

https://www.quotenet.nl/z(...)ar-air-france-40795/

Duidelijk nu hoe we genaaid zijn :?
pi_190579409
Dit is m.i. frauduleus toch? Dat pensioengeld is niet van het bedrijf maar van de deelnemers... bestaat dit echt zo? Zeer zeer dubieus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190579512
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 december 2019 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht
Dat is onmogelijk, want er is een meldplicht en openbare registratie als je bepaalde drempelwaardes (i.c. 3%, 5%, 10%) overschrijdt. Verder vallen continue biedblokjes van 100k+ stuks op een gemiddeld dagvolume van 2,5M wel een keer op en is maandenlang de Kamer niet informeren wel weer een ander verhaal.

quote:
op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....
Voor de zoveelste keer, hindsight is 20/20.

quote:
De koers kan geen 25 euro staan want Fransen hebben de klm niet gejat gekocht om winst te maken op hun aandelenpakket, anders hadden ze wel 51% gekocht.
Ze hebben klm gejat gekocht om hun eigen Air France van continu vers geld te voorzien
Prima toch, het staat Air France helemaal vrij om KLM voor een spotprijs te kopen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')