Nou ja, nu 'we' weer aandelen hebben; gewoon zo houden en meepratenquote:
Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijkquote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.
..
Als je als staat al een rol voor jezelf weggelegd ziet als 'hoeder van Schiphol' (een vrij fictieve rol die de KLM dankbaar omarmt, want de KLM heeft Schiphol nodig en niet andersom), dan had je dat natuurlijk bij a) de privatisering en/of b) de verkoop van KLM aan AF kunnen en moeten bewerkstelligen. Dat kon een stuk efficiënter dan nu met een hoop bombarie een vrij betekenisloos 14%-belangetje verwerven, bijvoorbeeld met een gouden aandeel.quote:
Wat is dan zijn prestatie precies? 14% stemrecht (over een paar jaar) verworven op eigenlijk maar één agendapunt, dat verder de andere aandeelhouders bijzonder weinig interesseert en dat met een beetje pech nog weg-verwaterd wordt ook. Had je centen dan gestoken in de verdere ontwikkeling van Schiphol, dat lijkt me een stuk zinniger - die hub carrier volgt vanzelf wel. Ben op zich een fan van Hoekstra, maar kan hier echt geen chocola van maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Die zijn dus hopeloosquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in pastquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:25 schreef john2406 het volgende:
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.
Doe niet zo zeg, jij bent toch voor een groot EU, dan gun die Fransen ook het beleg op het brood.
Wij toch niet Brussel, Fransje met name die zal zijn mondje niet openkrijgen daar neem ik aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn
Zou Gordon een onderarm in zijn broek hebben?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn
Dit was al bekend.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel macht kopen we precies voor die 680 miljoen? Minder dan je denkt
Wat heeft Nederland aan de aandelen die het gisteren kocht in Air France-KLM? Hebben we nu meteen evenveel te zeggen als de Fransen? Nee, dat gaat op zijn minst nog even duren. Een uitleg.
Wat heeft Nederland precies gekocht?
De Nederlandse staat verwierf de afgelopen week 12,68 procent van de aandelen in Air France-KLM. Dat is de holding die boven KLM staat, en die dus eigenaar is van KLM en van Air France, de twee grootste onderdelen van het bedrijf, waar ook Transavia bij hoort. De deal kostte 680 miljoen euro. Uiteindelijk wil Nederland uitkomen op 14 procent van de aandelen: het eindbedrag zal dus ergens rond de 800 miljoen euro liggen. De Franse staat heeft 14,3 procent van de aandelen in de moedermaatschappij.
Nederland had toch al aandelen?
Ja, maar niet in de moedermaatschappij. Nederland had ongeveer 5 procent van de aandelen in KLM, het Nederlandse dochterbedrijf. Die aandelen houdt het gewoon. Air France-KLM is de belangrijkste aandeelhouder in KLM, met 49 procent van de aandelen. Een meerderheid van de KLM-aandelen mag het om wettelijke redenen niet hebben. Dat houdt verband met landingsrechten: die worden aan landen toegekend. Daarom kan een luchtvaartbedrijf formeel niet in buitenlandse handen zijn.
Oke. Andere vraag: met 14 procent heb je toch nog lang geen meerderheid?
Nee, dat is helemaal waar. Ook de Franse en de Nederlandse staat samen hebben zo meteen nog geen dertig procent van de aandelen. De overige aandelen van Air France-KLM zijn in handen van verschillende partijen. In de nieuwe situatie zouden Nederland en Frankrijk allebei dus ongeveer 14 procent hebben. Delta Airlines en China Eastern Airlines, een Amerikaans en een Chinees luchtvaartbedrijf, bezitten allebei 8,76 procent. Een kleine 4 procent is in handen van medewerkers van het bedrijf. Dan blijft nog ongeveer de helft van de aandelen over: die is in handen van particuliere beleggers: pensioenfondsen, particuliere investeerders, beleggingsfondsen.
Hoe groot is je invloed met 14 procent?
Laten we het zo zeggen: je hebt meer recht van spreken dan met 0 procent van de aandelen. Stel: er worden plannen gemaakt waarover verdeeldheid bestaat, en die negatief dreigen uit te pakken voor Nederland. In de oude situatie moest de Nederlandse staat maar hopen dat het kwartje net de goede kant uitviel. In tegenstelling tot de Fransen had Nederland geen stemrecht. Nu is dat er wel, en kan het ook makkelijker andere aandeelhouders bewerken om de Nederlandse lijn te kiezen.
Kan Nederland die invloed meteen aanwenden?
Ja, maar nog niet volledig. Dat zit namelijk zo. Bij Air France KLM hebben partijen die al meer dan twee jaar aandelen bezitten dubbel stemrecht tijdens aandeelhoudersvergaderingen. Frankrijk is één van die partijen. Daardoor heeft de Franse staat op aandeelhoudersvergaderingen ongeveer 22 procent van het stemrecht. Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.
https://www.ad.nl/politie(...)n-je-denkt~a81d9fd7/
En we zijn weer genaaid door die Fransen
We willen het maar niet leren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.”
https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/
Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen
Gekocht voor 12.75 en nu 10.30
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Lekker gewerkt pik
Motie van wantrouwenquote:Ten koste van het begrotingsoverschot heeft liberaliseringskampioen Nederland nu, onder leiding van nota bene een liberaal-conservatief kabinet, de klok qua staatsdeelnames in de luchtvaart vier decennia teruggezet.
Dijselgod, wat was die man toch geniaal.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dus werd een oud rampenplan - codenaam Hexagone, een aanduiding voor continentaal Frankrijk - uit de kast gehaald dat tijdens de vorige KLM-crisis als stok achter de deur was opgesteld door Hoekstra's voorganger Jeroen Dijsselbloem (PvdA). Als het plan toen was doorgevoerd, had Nederland voor de helft van de prijs op de eerste rang gezeten.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geheime notitie: Hoekstra stapelde fout op fout bij KLM-deal
Bij de aankoop van aandelen Air France–KLM heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra de wettelijke informatiepositie van de Tweede Kamer geschonden. Hoewel de CDA-minister tot dusver heeft volgehouden dat hij ‘echt zorgvuldig’ heeft gehandeld, stapelde hij fout op fout.
Dat blijkt uit een vertrouwelijke parlementaire notitie die in handen is van deze krant. Uit het stuk, dat op 12 maart van dit jaar werd opgesteld door de griffier van de commissie Financiën, worden harde noten gekraakt over het handelen van Hoekstra. Die verraste eind februari door voor bijna 750 miljoen euro een belang van 14 procent in Air France-KLM te kopen.
De minister ging op meerdere punten regelrecht in tegen de manier waarop het kabinet de Kamer daarover hoort te informeren. Uit de notitie blijkt dat de spelregels, vastgelegd in het Reglement van Orde, door Hoekstra met voeten werden getreden.
Slot en grendel
Zo nodigde Hoekstra een door hemzelf geselecteerd groepje Kamerleden uit op zijn ministerie, terwijl hij de voorzitter van de commissie Financiën had moeten vragen om een besloten vergadering bijeen te roepen. Die bijeenkomst had bovendien in de Tweede Kamer moeten plaatsvinden, in aanwezigheid van de griffier, om zodoende de ‘staatsrechtelijke informatiepositie van de Kamer’ te waarborgen. De griffier mocht van Hoekstra niet aanwezig zijn.
Van het besloten overleg zou de griffier vervolgens notulen kunnen hebben opgesteld die achter ‘slot en grendel’ konden worden bewaard, net zoals dat gebeurt bij de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, ook wel bekend als de commissie ‘stiekem’.
Telefoon inleveren
Maar er ging meer mis. De Kamerleden die werden opgetrommeld om naar Financiën te komen moesten een geheimhoudingsverklaring tekenen en hun mobiele telefoon inleveren. Deze maatregelen hadden ‘achterwege kunnen blijven’, omdat Kamerleden al verplicht zijn om informatie die zij in beslotenheid verkrijgen geheim te houden. Het voor eigen gewin benutten van koersgevoelige informatie en het delen daarvan is bovendien al strafbaar. Dat Kamerleden de informatie over de aankoop van de aandelen niet mochten delen met hun eigen fractievoorzitter was eveneens in strijd met de geldende afspraken.
Volgens de notitie was er ‘geen precedent’ voor de wijze van informatieverstrekking door Hoekstra, ook al ging het om een ‘aangelegenheid die raakt aan het budgetrecht van de Kamer’. Het parlement moet immers toestemming geven voordat een kabinet uitgaven mag doen.
Protocol
De CDA-bewindsman heeft altijd beweerd dat hij indertijd juridisch advies heeft ingewonnen over de manier waarop hij de Kamer moest informeren. In het debat over de aankoop stelde hij dat zijn optreden in lijn was met een protocol dat was aanbevolen door de parlementaire enquêtecommissie financieel stelsel. Die commissie suggereerde naar aanleiding van de heimelijke overname van ABN Amro een set van werkafspraken. Volgens de notitie is Hoekstra echter ‘op meerdere punten van de bedoelde afspraken afgeweken’.
Het protocol is overigens nooit vastgesteld door de Tweede Kamer. Een groepje Kamerleden is momenteel nog altijd bezig om afspraken met het kabinet te verbeteren. Zij willen niet ingaan op de inhoud van de notitie, maar erkennen dat er betere afspraken nodig zijn.
Prietpraat van een VVderIk zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.”
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/
Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen
Gekocht voor 12.75 en nu 10.30
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Lekker gewerkt pik
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.
Ik denk nog steeds in dit geval dat iets doen (met een onzekere uitkomst) beter is dan niets doen.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.
Ik blijf bij mijn standpuntquote:Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra
De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.
De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.
Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.
'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren'
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.
Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.
De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).
https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra
weinig schokkends, zal wel goed zijn
Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra
De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.
De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.
Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.
'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren'
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.
Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.
De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).
https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra
weinig schokkends, zal wel goed zijn
De tweede kamer heeft vaak genoeg geopperd dat de staat aandelen moet kopen dus zal wel met een formele foei aflopen.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.
Niet dat ik er verstand van heb verder.
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet opquote:Op donderdag 19 december 2019 13:04 schreef nostra het volgende:
Ik vind het een volkomen idiote beslissing om dat belang te nemen, maar áls je een belang neemt, dan ga je dat natuurlijk niet pontificaal aankondigen nee - dat lijkt me logisch.
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet op
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.quote:Gelukkig hebben ze meer dan 12 euro betaald gemiddeld en dat is de hoogste koers van 2019,
Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijk
Die verkocht KLM voor minder dan de boekwaarde van de vliegtuigen aan de fransen voor 800 miljoen
Ok zeiden de fransen maar dan willen we ook het pensioenfonds erbij, ok zei Leo
Vervolgens betaalden ze 800 miljoen en daags na de overname trokken ze 800 miljoen aan overwaarde uit het pensioenfonds en tadaa
Gratis KLM
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.
Duh een minderheidsbelang kopen waarin de Fransen het voor het zeggen hebben, die bepalen dus ook de cijfersquote:Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.
Maar deze was toch wel de topperquote:Op donderdag 19 december 2019 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken lekker graaien en (zonder publicatie) seponerenquote:Op donderdag 19 december 2019 19:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar deze was toch wel de topper
NWS / De greep in de ABP-kas en het korten van pensioenen
En nee niemand voor in de gevangenis
Sterker nog gepromoveerd naar bankdirecteur 2x en daarna toch afgekeurd door de AFM vanwege woeker polissen
Zijn Naam: Gerrit Zalm
quote:Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.
Niet alleen strafrechterlijk ook civiel rechterlijkquote:Op donderdag 19 december 2019 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken lekker graaien en (zonder publicatie) seponeren
Het is een tandem hè, je koopt op de markt als de liquiditeit hoog is en je vindt wat partijen die onderhands willen verkopen. Of je daar nou staatsdeelneming ABN voor moet uitkiezen en of je die hele exercitie überhaupt moet willen daargelaten; dat vond Wopke een goed idee en dat was en is het niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.quote:Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk
Stemrecht danquote:Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
quote:Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.
En ondertussen mogen we, naast KLM-Air France, steeds meer dokken. De Fransen doen huilie in Brussel, niemand zegt er wat van en Nederland mag machteloos de portemonnee trekken.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht
En die koers van 12.70 nooit meer gezien
Sterker nog in juli een paar maanden later 7.50
Nu ongeveer een 10 euri
Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk
Die hebben we een poepie laten ruiken
Man man man die zaten weer te vanwege alle domheid
Het plan was dan ook wat minder, de uitvoering op zich prima. Je koopt er wel iets mee hoor - meer dan een simpel percentage vergelijken doet vermoeden - maar het is de prijs niet waard en sowieso de overheidsbemoeienis niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stemrecht dan
Ook geniaal gedaan
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo? Lijkt heel naïef of je van de domme houden wegens een belang. Dit is toch puur prutswerk, de pensioenpot verkwanselen en aandelen kopen die geen stemrecht opleveren? Kapitale blunder, zeer waarschijnlijk frauduleus.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
Doet hij wel vakerquote:Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag me af waarom (als het waar is) je dit zo perse wilt downplayen alsof het business as usual is, het schenken van een slordige anderhalf miljard.
KLM scoort in veel opzichten beter dan Air France en maakt meer winst, ondanks het feit dat Air France een veel groter concern is. De Franse luchtvaartmaatschappij vervoerde het afgelopen jaar ruim 18,5 miljoen passagiers meer dan KLM en heeft ruim 1600 piloten meer dan KLM. KLM boekte daarentegen ¤322 miljoen meer winst dan Air France.quote:
De bullshit jobs industrie.quote:Op donderdag 19 december 2019 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Doet hij wel vaker
Kijk hier maar
NWS / Errol Keyner: Accountants grootste prutsers
AFM brandt accounts tot hun sokken af en nostra noemt het een meninkje
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom de overheid een (dusdanig) belang in AFKLM meent te moeten nemen en helemaal van Hoekstra had ik zoiets ongetwijfeld goedbedoelds maar ook ontzettend naïefs niet verwacht. Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald.quote:Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo?
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:04 schreef nostra het volgende:
..Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald......
.....Nog daargelaten dat de koers nu, of bij een latere eventuele vervreemding, ook op 25 kan staan.
Dat zou in principe wel een eerlijk gegeven zijn. Tenslotte hebben we al ongewenst/per verrassing bijgedragen via onze politieke instrumenten. Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:05 schreef Tyr80 het volgende:
En deze: iedereen met een Nederlands paspoort krijgt 12.68% korting op vliegtickets.
KLM met bruidsschat naar Air France?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
....Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.
Dat is onmogelijk, want er is een meldplicht en openbare registratie als je bepaalde drempelwaardes (i.c. 3%, 5%, 10%) overschrijdt. Verder vallen continue biedblokjes van 100k+ stuks op een gemiddeld dagvolume van 2,5M wel een keer op en is maandenlang de Kamer niet informeren wel weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht
Voor de zoveelste keer, hindsight is 20/20.quote:op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....
Prima toch, het staat Air France helemaal vrij om KLM voor een spotprijs te kopen.quote:De koers kan geen 25 euro staan want Fransen hebben de klm niet gejat gekocht om winst te maken op hun aandelenpakket, anders hadden ze wel 51% gekocht.
Ze hebben klm gejat gekocht om hun eigen Air France van continu vers geld te voorzien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |