Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
En al zeker nu dat Belgie een paneel heeft wat waterstof kan maken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gas heeft prima alternatieven
quote:Het bedrag dat het kabinet tot nu toe heeft uitgegeven (680 miljoen) komt ten laste van de staatsschuld. Het heeft geen gevolgen voor de begroting.
Dat betekent dus dat Air France-KLM ongeveer 5,5 miljard euro waard is. Een schijntje van wat het is geweest.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit. Het gaat ook om duizenden banen. ¤680 miljoen aan aandelen is goedkoper.
Het gaan niet om vluchten an sich.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.
Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:52 schreef YebCar het volgende:
[..]
Het gaan niet om vluchten an sich.
Het gaat om schiphol als hub. Sla voor de gein eens een klm maandblad open in een klm vlucht.
Daarop kan je zien hoeveel vluchten er vanaf Schiphol naar andere bestemmingen gaan en hoeveel vluchten als connecting flight en Schiphol dient als hub. Dat is ontzettend rendabel en als je die connecties kwijtraakt aan Parijs dan krimpt Schiphol waarschijnlijk met 15-25%
Ja en dat moeten dus niet hebben. Hier tussen de 10 en 16 duziend banen omdat Air France een soepzooitje is. KLM alleen al heeft meer winst gemaakt dan heel Air France en hun dochterondernemingen bij elkaar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 20:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.
Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Als KLM niet meer Schiphol als hub gebruikt, dan wordt Schiphol een regionale luchthaven. Dat heeft niet alleen direct impact op de werknemers die er nu werken, maar gaat ook doorklinken naar anders sectoren. Nederland wordt dan veel minder interessant voor bedrijven om zich te vestigen. Het gaat ook impact hebben op bv de haven in Rotterdam, eigenlijk op heel veel facetten van onze samenleving. Dus 'maakt niet uit' is simpelweg niet waar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!
Zeker.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.
Swissair en Sabena zijn al weer vergeten voorbeelden. Daar dachten ze ook dat het niet mis kon gaan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker.
Mensen die roepen “We hadden nooit samen moeten gaan!!” Of “Afsplitsen van de Fransen!!” hebben het niet helemaal begrepen vermoed ik.
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming businessquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
De Fransen zijn gewend om aan het stuur te zitten, hele regios en invloedsferen te verdelen met hun oude imperialistische broeders en andere belangrijke beslissingen te nemen. Een lange brutale koloniale historie en nog steeds bijzonder veel swagger over Afrika. Heel hoog in het bolletje. Hoe durft NL een belang te nemen in KLM om haar interesses beter te kunnen beschermen en daarmee de Franse autoriteit over KLM, landingsrechten en haar toekomst te schaden. Hypocriete baquettes.
Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
En niet te vergeten Charles de Gaulle.quote:Op donderdag 28 februari 2019 06:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.
Dat is het idd. KLM zelf is niet het belangrijkste wel het feit dat Schiphol zo'n beetje de grootste in de wereld is met directe bestemmingen. Het KLM netwerk is echt enorm groot.quote:Op donderdag 28 februari 2019 06:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |