abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_185281160
registreer om deze reclame te verbergen
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
pi_185281442
Wat extra belasting voor de burger onder het mom van het klimaat redden en de staat kan aandelen kopen zodat de zwaarvervuilende vluchten behouden blijven want anders komen we niet aan de 400000 extra vluchten die men voor ogen heeft. :')
Dat mensen naar het buitenland op vakantie gaan en daar hun geld uitgeven is blijkbaar goed voor onze economie terwijl de afkalvende koopkracht van de burger daar weer geen invloed op schijnt te hebben. :')
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:16:37 #78
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_185281497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!
pi_185281516
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:18:17 #80
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_185281532
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gas heeft prima alternatieven
En al zeker nu dat Belgie een paneel heeft wat waterstof kan maken.
pi_185281646
quote:
Het bedrag dat het kabinet tot nu toe heeft uitgegeven (680 miljoen) komt ten laste van de staatsschuld. Het heeft geen gevolgen voor de begroting.
:')
pi_185282697
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Dit. Het gaat ook om duizenden banen. 680 miljoen aan aandelen is goedkoper.
Dat betekent dus dat Air France-KLM ongeveer 5,5 miljard euro waard is. Een schijntje van wat het is geweest.
pi_185284076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.
Het gaan niet om vluchten an sich.
Het gaat om schiphol als hub. Sla voor de gein eens een klm maandblad open in een klm vlucht.
Daarop kan je zien hoeveel vluchten er vanaf Schiphol naar andere bestemmingen gaan en hoeveel vluchten als connecting flight en Schiphol dient als hub. Dat is ontzettend rendabel en als je die connecties kwijtraakt aan Parijs dan krimpt Schiphol waarschijnlijk met 15-25%
pi_185284292
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:52 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het gaan niet om vluchten an sich.
Het gaat om schiphol als hub. Sla voor de gein eens een klm maandblad open in een klm vlucht.
Daarop kan je zien hoeveel vluchten er vanaf Schiphol naar andere bestemmingen gaan en hoeveel vluchten als connecting flight en Schiphol dient als hub. Dat is ontzettend rendabel en als je die connecties kwijtraakt aan Parijs dan krimpt Schiphol waarschijnlijk met 15-25%
Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.
pi_185284768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.
Ja en dat moeten dus niet hebben. Hier tussen de 10 en 16 duziend banen omdat Air France een soepzooitje is. KLM alleen al heeft meer winst gemaakt dan heel Air France en hun dochterondernemingen bij elkaar.
Ik ben HSG-Bomber niet.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:17:29 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185284904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:20:22 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185285002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!
Als KLM niet meer Schiphol als hub gebruikt, dan wordt Schiphol een regionale luchthaven. Dat heeft niet alleen direct impact op de werknemers die er nu werken, maar gaat ook doorklinken naar anders sectoren. Nederland wordt dan veel minder interessant voor bedrijven om zich te vestigen. Het gaat ook impact hebben op bv de haven in Rotterdam, eigenlijk op heel veel facetten van onze samenleving. Dus 'maakt niet uit' is simpelweg niet waar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:22:03 #88
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185285052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.
Zeker.

Mensen die roepen “We hadden nooit samen moeten gaan!!” Of “Afsplitsen van de Fransen!!” hebben het niet helemaal begrepen vermoed ik.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:25:17 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185285155
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeker.

Mensen die roepen “We hadden nooit samen moeten gaan!!” Of “Afsplitsen van de Fransen!!” hebben het niet helemaal begrepen vermoed ik.
Swissair en Sabena zijn al weer vergeten voorbeelden. Daar dachten ze ook dat het niet mis kon gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185289166
.

[ Bericht 50% gewijzigd door the-eye op 27-02-2019 23:49:06 ]
pi_185289823
Nederland heeft veel geprivatiseerd nadat in de jaren 80-90 het neo-liberalisme in Amerika enorm veel volgers kreeg in alle delen van de maatschappij. De Amerikaanse invloed is zo gigantisch. Als daar een bepaald ideologie zeer populair wordt dan heeft dat zoveel gevolgen voor de rest van de wereld. Zeker als ze de globale regels naar eigen smaak gaan aanpassen zoals dat overheden zich niet moeten bemoeien met de economie: vrije markt. Daarna wordt het ook afgedwongen door het IMF en Wereldbank in de rest van de wereld. Volgen landen niet, sancties en andere maatregelen.
pi_185289996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
pi_185291191
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
De Fransen zijn gewend om aan het stuur te zitten, hele regios en invloedsferen te verdelen met hun oude imperialistische broeders en andere belangrijke beslissingen te nemen. Een lange brutale koloniale historie en nog steeds bijzonder veel swagger over Afrika. Heel hoog in het bolletje. Hoe durft NL een belang te nemen in KLM om haar interesses beter te kunnen beschermen en daarmee de Franse autoriteit over KLM, landingsrechten en haar toekomst te schaden. Hypocriete baquettes.
^O^
pi_185291206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.
  donderdag 28 februari 2019 @ 06:18:07 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185291242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:25:37 #96
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_185291478
Alle sceptici staan normaal gesproken te schreeuwen dat de overheid alles doet voor de multinationals en die vrij spel geeft. Nu wordt er inggrepen met directe invloed als resultaat en wordt er weer anders gehuild.

Gras.
pi_185291530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.
En niet te vergeten Charles de Gaulle.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_185293355
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.
Dat is het idd. KLM zelf is niet het belangrijkste wel het feit dat Schiphol zo'n beetje de grootste in de wereld is met directe bestemmingen. Het KLM netwerk is echt enorm groot.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185293512
Frankrijk wil herbenoeming Elbers bij KLM blokkeren

Het wedstrijdje verpissen is voorlopig nog niet voorbij ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:03:13 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185298256
Zowaar ook in Frankrijk consternatie over deze (overigens zeer verwachte) machtsgreep..... men vroeg zich sws al tijden af waarom NL zo weinig belang stelde in KLM.

Tal van aandeelhouders hebben nu met dank aan onze regering, eventjes ruwweg 125 Miljoen getoucheerd (koersstijging van daadwerkelijk verkochte aandelen aan de Staat).

Wel grappig hoe men de hooggewaardeerde verkwanseling in NL wordt aangegrepen als succes...... waarbij ik onderstreep dat de actie een zeer noodzakelijke was/is voor het voortbestaan van de Schiphol als knooppunt. Voor je het weet wordt je een soort Lelystad in Europa met al die snelle treinen.....

De gedachte dat hiermee de inlijving en zeggenschap van KLM wordt tegengehouden, is imho een kansloze missie. Kikkertje Elbers wordt, schat ik zo, binnen 2-3 jaar opgegeten door de slang van Smith. Hij (Pieter) maakt misschien nog een kans wanneer hij zich de Franse faire la cuisine, eigenmaakt.

Hooguit dat je nu als (groot)aandeelhouder meer in de keuken kunt (mee)kijken hoe het eten wordt klaargemaakt.
Simpel gesteld is de zeggenschap over KLM/Air france nu verdeeld over 15%-Frankrijk, 15% Nederland, 25%-Delta/China/US en 45%-holding wat verder niets zegt.

Het worden, over 2 jaar wanneer NL daadwerkelijk aandeel zeggenschap krijgt, interessante tijden.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')