Zo gek is het inderdaad niet dat je als overheid inspraak hebt bij bedrijven die belangrijk zijn voor je landquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Het hoeft niet, dat is een stap te ver voor veel mensen, maar strategische onderdelen moeten gewoon bij moeder staat blijven (elektriciteit, rail, luchthavens, water etc). Ik zou zelfs financiėn nog onder scharen in de vorm van staatsbanken.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op ¤10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start ¤12,03 om te sluiten op ¤12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg ¤9,50.
Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (¤650M) uit (willen) geven.
Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op ¤10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start ¤12,03 om te sluiten op ¤12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg ¤9,50.
Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (¤650M) uit (willen) geven.
Buy the dipquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Lachwekkend hoe Telegraaf de bal in de schoenen van Dijsselbloem legt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dat is makkelijk praten, in 2015 bestond er een reėel risico dat die maatschappij om zou kiepen door jarenlange verliezen en massale stakingen van piloten. Volkomen terecht dat de staat toen niet het risico heeft genomen, en om dat in de schoenen van Dijsselbloem te schuiven is al helemaal belachelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dit. Het gaat ook om duizenden banen. ¤680 miljoen aan aandelen is goedkoper.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:31 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Dat is waar belastinggeld voor is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
twitter:LavieJanRoos twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:23:15 WE ARE GOING DOWN! https://t.co/nJNeODqheu reageer retweet
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:
* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
Ik hoor net voor de radio, dat het grotere stemrecht van de bestaande aandeelhouders na twee jaar is rechtgetrokken. En je moet toch een keer beginnen. En ik denk echt dat het belang voor Schiphol groot is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.
Maargoed, de Franse staat heeft dubbel stemrecht omdat ze al meerdere jaren die aandelen bezitten.
De piloten van KLM hebben 5,2% van de aandelen in de combinatie.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
Zeker zo!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik hoor net voor de radio, dat het grotere stemrecht van de bestaande aandeelhouders na twee jaar is rechtgetrokken. En je moet toch een keer beginnen. En ik denk echt dat het belang voor Schiphol groot is.
Het gaat niet alleen om de eventuele overheveling naar Parijs, maar ook om de concurrentieslag met het nieuwe vliegveld van Istanboel.
Dat hebben ze ook gedaan volgens mij. Ze hebben bijgekocht voordat dat ze het bekend maakte.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.
Samen met de piloten dus een groter aandeel dan Frankrijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:
* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Deze daling komt door de teleurstelling van de beleggers dat de Nederlandse overheid zo snel al bijna op de gewenste 14% zit.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:29 schreef Nikonlover het volgende:[ afbeelding ]twitter:LavieJanRoos twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:23:15 WE ARE GOING DOWN! https://t.co/nJNeODqheu reageer retweet
GENOTquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Franse kranten niet blij trouwens en spreken van een staatsgreep.
https://www.latribune.fr/(...)llandais-808902.html
Ze hebben zelf 14%quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Franse kranten niet blij trouwens en spreken van een staatsgreep.
https://www.latribune.fr/(...)llandais-808902.html
twitter:wilcodekker1 twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:45:31 Met terugwerkende kracht weer actueel: in 2015 bleek uit onderzoek van de @volkskrant (met @EricOutenaar ) dat de staat niets meer te vertellen had bij Air France-KLM. Minister en topman-to-be Camiel #Eurlings liet de meest concrete garantie vallen #klm https://t.co/rM4s0HQWR4 reageer retweet
Ik zat toevallig net een artikel daarover te lezen. Wat is Camiel Eurlings achter af toch een mislukking voor ons land geweest.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:22 schreef Klopkoek het volgende:twitter:wilcodekker1 twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:45:31 Met terugwerkende kracht weer actueel: in 2015 bleek uit onderzoek van de @:volkskrant (met @:EricOutenaar ) dat de staat niets meer te vertellen had bij Air France-KLM. Minister en topman-to-be Camiel #Eurlings liet de meest concrete garantie vallen #klm https://t.co/rM4s0HQWR4 reageer retweet
wat is dit nou voor onzin, rot op met je mh17 geneuzel. Jezusquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:44 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
Eindelijk eens een krachtige zet door de NLse overheid. Dat vliegtuigje dat in de Oekraļne neergehaald werd staat me nog aangebrand en dan is meer van dit mooi welkom.
Die man heeft een hoop kapot gemaakt inderdaad. Totaal gebrek aan visie.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:24 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zat toevallig net een artikel daarover te lezen. Wat is Camiel Eurlings achter af toch een mislukking voor ons land geweest.
https://www.volkskrant.nl(...)ol-verloor~bcfe7416/
De Jessias ziet liever KLM/Schiphol kapot gaan met alle economische gevolgen voor Nederland van dien, waarna de vluchten gewoon vrolijk door iemand anders of vanaf andere velden worden uitgevoerdquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:46 schreef Twiitch het volgende:
Klaver is op Twitter alweer aan het miepen over het klimaat
GL is net zo'n one issue partij als de PVV aan het worden.
Logisch. Niet echt bevorderlijk voor rust in de tent.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Gunner het volgende:
14% daling van de aandelenkoers. Niet iedereen is er blij mee blijkbaar.
Beetje uitzoomen .. gewoon een relatief duur moment gekozen om te kopenquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Gunner het volgende:
14% daling van de aandelenkoers. Niet iedereen is er blij mee blijkbaar.
Ja dat zei ik al eerder maar daar mochten we toen dijsselbloem niet de schuld van gevenquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:02 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Beetje uitzoomen .. gewoon een relatief duur moment gekozen om te kopen
[ afbeelding ]
Jup en ik sta ook niet te kijken als het straks <10euro gaat wat ook gewoon logisch is. Nederland heeft de prijs opgedreven om compleet andere redenen dan waar een gemiddelde belegger zijn aandelen voor koopt. Invloed ipv winst.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat zei ik al eerder maar daar mochten we toen dijsselbloem niet de schuld van geven
Ben het er niet perse mee eens maar er zit wel een gedachte achter (draadje):quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De Jessias ziet liever KLM/Schiphol kapot gaan met alle economische gevolgen voor Nederland van dien, waarna de vluchten gewoon vrolijk door iemand anders of vanaf andere velden worden uitgevoerd
Het bekende 'dozen schuiven' is ook niet zo heel boeiend verder.twitter:ewaldeng twitterde op woensdag 27-02-2019 om 07:37:02 Krankzinnig besluit van Nederlandse staat om deel begrotingsoverschot bijeengespaard door Nederlandse burgers te stoppen in stervende industrie .... Slechtste investering ooit #klm reageer retweet
Wat een clown.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben het er niet perse mee eens maar er zit wel een gedachte achter (draadje):Het bekende 'dozen schuiven' is ook niet zo heel boeiend verder.twitter:ewaldeng twitterde op woensdag 27-02-2019 om 07:37:02 Krankzinnig besluit van Nederlandse staat om deel begrotingsoverschot bijeengespaard door Nederlandse burgers te stoppen in stervende industrie .... Slechtste investering ooit #klm reageer retweet
Net effe gelezen inderdaad, hij begint ook te blaten over opkopen van kolencentrales om ze daarna meteen te sluiten.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:46 schreef Twiitch het volgende:
Klaver is op Twitter alweer aan het miepen over het klimaat
GL is net zo'n one issue partij als de PVV aan het worden.
“Stervende industrie”.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben het er niet perse mee eens maar er zit wel een gedachte achter (draadje):Het bekende 'dozen schuiven' is ook niet zo heel boeiend verder.twitter:ewaldeng twitterde op woensdag 27-02-2019 om 07:37:02 Krankzinnig besluit van Nederlandse staat om deel begrotingsoverschot bijeengespaard door Nederlandse burgers te stoppen in stervende industrie .... Slechtste investering ooit #klm reageer retweet
Hij zal wel vooral functioneel boos zijnquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:47 schreef Gunner het volgende:
Macron is een beetje boos over de aankoop van de Nederlandse staat. Is dat niet wat hypocriet omdat ze zelf een groter belang hebben?
Ben je nou helemaal gek geworden? Je wilt toch niet serieus suggereren dat voor Frankrijk dezelfde regels en normen horen te gelden als voor anderen?quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:47 schreef Gunner het volgende:
Macron is een beetje boos over de aankoop van de Nederlandse staat. Is dat niet wat hypocriet omdat ze zelf een groter belang hebben?
Als Ewald Engelen boos is, betekent het over het algemeen dat het een verstandig plan is.quote:
Klopt geen hout van van wat die man zegt inderdaad.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Stervende industrie”.
De cijfers bekeken de afgelopen jaren?
Luchtvaart, zeker intercontinentaal, heeft geen enkel acceptabel alternatief en zal enkel groeien de komende decennia.
De KLM is nooit van de staat geweest, dus heb geen idee wat je hiermee wil zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 06:53 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goede zet !
Beter was het om klm nooit te verkwanselen maar ja alles moest en zou geprivatiseerd worden..
Alleen als ze toestemming krijgen van de overheid in de vorm van landingsrechten.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:58 schreef TjjWester het volgende:
Bij wijze van spreken kan easyjet een dienst opzetten tussen schiphol en charles
Lees je in;quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De KLM is nooit van de staat geweest, dus heb geen idee wat je hiermee wil zeggen.
Ik vind het een goede zet.
Ze hebben alleen maar aandelen gekocht, hoor. Niet alsof ze nu zeggenschap hebben.quote:
Jawel, de staat had vroeger een veel groter belang. Het is alleen geen staatsbedrijf geweest.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De KLM is nooit van de staat geweest, dus heb geen idee wat je hiermee wil zeggen.
Ik vind het een goede zet.
Gas ook niet, toch gaat het gebeuren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Stervende industrie”.
De cijfers bekeken de afgelopen jaren?
Luchtvaart, zeker intercontinentaal, heeft geen enkel acceptabel alternatief en zal enkel groeien de komende decennia.
Toont weer aan dat aandeelhouders niet meer dan opportunistische idioten zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Logisch. Niet echt bevorderlijk voor rust in de tent.
Dat doen ze niet omdat ze denken daarmee lekker geld willen verdienen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De TT is overigens incorrect. De Nederlandse staat grijpt nergens in, ze hebben wat aandelen gekocht.
Gas heeft prima alternatievenquote:Op woensdag 27 februari 2019 16:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gas ook niet, toch gaat het gebeuren.
Voor een deel mee eens, maar dit lijkt me absoluut in het belang van het land en de burgers.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt geen hout van van wat die man zegt inderdaad.
Echter, ik vind dit initiatief erg goed alleen het is puur in lijn met wat de vvd regeringen iedere keer doen. Het opnemen voor de industrie en de commercie. Nooit voor de bewoners van een land, nooit voor de middenklasse, nooit voor de mensen die een land 'een land' maken. Daar is nooit geld voor.... Blijkbaar is dat er dus wel.
Verkeerde focus op het verkeerde doel.
True. Ze hopen in de toekomst, als AF-KL beslissingen gaat nemen die mogelijk nadelig zijn voor de KLM en de Nederlandse economie, daar iets aan te kunnen doen. Maar op dit moment grijpen ze nergens in.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doen ze niet omdat ze denken daarmee lekker geld willen verdienen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |