abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_185265278
registreer om deze reclame te verbergen
https://www.ad.nl/binnenl(...)france-klm~add1cd26/

Zie artikel in het AD.
Mijn god. Dit is zowaar iets goed van ons kabinet waar ik 100% achter sta.
Ook zo goed uitgevoerd, achter de schermen en dan plotseling dit aankondigen aan de Fransen.

Misschien is het een beetje ' don't fuck with us' gevoel, maar ik vind dit echt top.
pi_185266547
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 23:38:50 #3
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185266607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Zo gek is het inderdaad niet dat je als overheid inspraak hebt bij bedrijven die belangrijk zijn voor je land :)
pi_185266930
registreer om deze reclame te verbergen
Strategisch belangrijk.
Waarom niet meer dan frankrijk? Laat ze de tyfus krijgen. Het 'france' gedeelte heeft te veel te zeggen en straks nog.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185268138
Heerlijk, ik zie dat de verkiezingen weer zijn begonnen. Heel knap overigens, het opkopen van aandelen als je een grote zak geld hebt. Dat vergt zeker veel kennis en kunde.
  woensdag 27 februari 2019 @ 01:42:20 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185268583
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_185268752
registreer om deze reclame te verbergen
Echt hey. Eindelijk een goede actie van de Nederlandse overheid. Ik had al geaccepteerd dat het Amerikaanse neo-liberalisme een totalitaire economische religie was in Nederland waar nooit en nimmer aan getornd mocht worden. Nu blijkt dat het heeel heeeel soms nog wel eens kan.
pi_185268767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Het hoeft niet, dat is een stap te ver voor veel mensen, maar strategische onderdelen moeten gewoon bij moeder staat blijven (elektriciteit, rail, luchthavens, water etc). Ik zou zelfs financiŽn nog onder scharen in de vorm van staatsbanken.
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:31:34 #9
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_185268913
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
pi_185269423
Goede zet !

Beter was het om klm nooit te verkwanselen maar ja alles moest en zou geprivatiseerd worden..
pi_185269653
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 01:42 schreef Vallon het volgende:
Private aandeelhouders worden heel blij van dit soort gesubsidieerde aankopen.... (vorige week KLM nog op §10,13 en vandaag hoppa 6% gratis erbij op start §12,03 om te sluiten op §12,73) ...... gewilde aandelen wanneer een "staat" 10% wil aankopen om daarmee (nog steeds) op een fors minderheidsbelang van tegen de 15% uit te komen. En dan te weten dat het aandeel op termijn niet veel meer waarde heeft dan zeg §9,50.

Yep heel slim om aandelen te kopen wanneer geld toch geen rol speelt....... nu nog even inschatten of de Staat der Nederlanden dat percentage (10%) MOET hebben of dat ze alleen een bedrag (§650M) uit (willen) geven.
Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.
pi_185269745
Ik vraag mij af welke ministers met voorinformatie gehandeld hebben ;)
pi_185269787
Eindelijk eens een krachtige zet door de NLse overheid. Dat vliegtuigje dat in de OekraÔne neergehaald werd staat me nog aangebrand en dan is meer van dit mooi welkom.
pi_185269864
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
pi_185269995
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Buy the dip
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:23:44 #16
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185270117
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Lachwekkend hoe Telegraaf de bal in de schoenen van Dijsselbloem legt.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_185270192
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat ze dat niet eerder gedaan hebben toen ze de kans hadden. Had toch al zo'n 500 miljoen gescheeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)air-france-klm-kopen
Dat is makkelijk praten, in 2015 bestond er een reŽel risico dat die maatschappij om zou kiepen door jarenlange verliezen en massale stakingen van piloten. Volkomen terecht dat de staat toen niet het risico heeft genomen, en om dat in de schoenen van Dijsselbloem te schuiven is al helemaal belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 27-02-2019 08:37:20 ]
pi_185270202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:31 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Boeiend, is toch chill dat ze gewoon lekker protectionistisch optreden.
Dit. Het gaat ook om duizenden banen. §680 miljoen aan aandelen is goedkoper.
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_185270350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
Een zeer sterke move inderdaad. Ik ben van mening dat grote belangrijke bedrijven en/of instellingen deels van de overheid moeten zijn.

Shell, Unilever en ASML zijn bedrijven die wat mij betreft ook deels in handen mogen komen van het volk.
Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:56:14 #20
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185270424
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mee oneens. Dit weer op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Onacceptabel.
Dat is waar belastinggeld voor is.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:28:41 #21
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185270896
Huidige aandeelhouders:

* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:29:54 #22
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_185270922
Ik ben een Nikon :-)
pi_185271002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:

* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
pi_185271215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Met straks dus ruim 19% heeft Nederland best wat in de pap te brokkelen bij de combinatie.
Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:47:27 #25
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185271245
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.

Maargoed, de Franse staat heeft dubbel stemrecht omdat ze al meerdere jaren die aandelen bezitten.
pi_185271340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op het deel dat in bezit is van de KLM piloten. Die zullen doorgaans dezelfde belangen hebben.

Maargoed, de Franse staat heeft dubbel stemrecht omdat ze al meerdere jaren die aandelen bezitten.
Ik hoor net voor de radio, dat het grotere stemrecht van de bestaande aandeelhouders na twee jaar is rechtgetrokken. En je moet toch een keer beginnen. En ik denk echt dat het belang voor Schiphol groot is.
Het gaat niet alleen om de eventuele overheveling naar Parijs, maar ook om de concurrentieslag met het nieuwe vliegveld van Istanboel.
pi_185271344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Je kunt niet het belang in de dochter KLM van dik 5% optellen bij het belang in AF-KLM.
Deze laatste aankoop zet wel zoden aan de dijk in de toekomst, het oude belang in KLM was niks waard.
De piloten van KLM hebben 5,2% van de aandelen in de combinatie.
  woensdag 27 februari 2019 @ 09:56:17 #28
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185271377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik hoor net voor de radio, dat het grotere stemrecht van de bestaande aandeelhouders na twee jaar is rechtgetrokken. En je moet toch een keer beginnen. En ik denk echt dat het belang voor Schiphol groot is.
Het gaat niet alleen om de eventuele overheveling naar Parijs, maar ook om de concurrentieslag met het nieuwe vliegveld van Istanboel.
Zeker zo!
pi_185271453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als Hoekstra verstandig is geweest, dan hij heeft hij allang callopties gekocht in AirFrance-KLM.
Dat hebben ze ook gedaan volgens mij. Ze hebben bijgekocht voordat dat ze het bekend maakte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185271457
En 680 miljoen is maar een schijntje als je eerst zag dat het kabinet de dividendbelasting wou afschaffen. Dit kost maar een derde deel van wat de afschaffing van de dividendbelasting jaarlijks zou kosten.
En hopelijk verdampt deze investering ook niet in de toekomst.
pi_185271486
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Huidige aandeelhouders:

* Franse staat: 14,3%
* Nederlandse staat: 12,7%
* Delta Air Lines, Inc.: 10%
* China Eastern Airlines: 10%
* SPAAK (piloten van KLM): 5,2%
* Medewerkers van Air France-KLM: 3,9%
* Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3%
* Overig/Free float: 51,2%
Samen met de piloten dus een groter aandeel dan Frankrijk.
Als onze pensioenfondsen er ook nog inzitten dan helemaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185271504
quote:
Deze daling komt door de teleurstelling van de beleggers dat de Nederlandse overheid zo snel al bijna op de gewenste 14% zit.
Ze dachten dat de stijging door de goede jaarcijfers kwam.
pi_185271511
Franse kranten niet blij trouwens en spreken van een staatsgreep.
https://www.latribune.fr/(...)llandais-808902.html
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185271567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Franse kranten niet blij trouwens en spreken van een staatsgreep.
https://www.latribune.fr/(...)llandais-808902.html
GENOT
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:08:01 #35
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185271570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Franse kranten niet blij trouwens en spreken van een staatsgreep.
https://www.latribune.fr/(...)llandais-808902.html
Ze hebben zelf 14% :')

Man man man
pi_185271610
De belangrijkste reden is het doemscenario van Zaventem. Dat had ik ook als eerste gedachte. En als je op het Verre Oosten vliegt, dan zie je pas hoe belangrijk Schiphol is voor onze economie.
Als je ziet wat op de heenreis (is voor 90% van de passagiers de terugreis) allemaal meegesleept wordt aan gekochte luxe goederen, dan is het aankoopbedrag voor de aandelen
in dit land snel terugverdiend.

Achtergrondartikel in de Volkskrant over het 'Eelde'- scenario voor Schiphol
pi_185271791
Die Fransen krijgen een koekje van eigen deeg, en nu zijn ze ineens woedend :') Ze doen al decennia lang niet anders.
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:22:25 #38
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185271799
wilcodekker1 twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:45:31 Met terugwerkende kracht weer actueel: in 2015 bleek uit onderzoek van de @volkskrant (met @EricOutenaar ) dat de staat niets meer te vertellen had bij Air France-KLM. Minister en topman-to-be Camiel #Eurlings liet de meest concrete garantie vallen #klm https://t.co/rM4s0HQWR4 reageer retweet
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_185271840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
wilcodekker1 twitterde op woensdag 27-02-2019 om 09:45:31 Met terugwerkende kracht weer actueel: in 2015 bleek uit onderzoek van de @:volkskrant (met @:EricOutenaar ) dat de staat niets meer te vertellen had bij Air France-KLM. Minister en topman-to-be Camiel #Eurlings liet de meest concrete garantie vallen #klm https://t.co/rM4s0HQWR4 reageer retweet
Ik zat toevallig net een artikel daarover te lezen. Wat is Camiel Eurlings achter af toch een mislukking voor ons land geweest.

https://www.volkskrant.nl(...)ol-verloor~bcfe7416/
pi_185271847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:44 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
Eindelijk eens een krachtige zet door de NLse overheid. Dat vliegtuigje dat in de OekraÔne neergehaald werd staat me nog aangebrand en dan is meer van dit mooi welkom.
wat is dit nou voor onzin, rot op met je mh17 geneuzel. Jezus
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:26:10 #41
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185271865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik zat toevallig net een artikel daarover te lezen. Wat is Camiel Eurlings achter af toch een mislukking voor ons land geweest.

https://www.volkskrant.nl(...)ol-verloor~bcfe7416/
Die man heeft een hoop kapot gemaakt inderdaad. Totaal gebrek aan visie.
pi_185272068
Wel mooi hoe een kabinet met de partijen van de marktwerking dit soort beleid uitvoert en er dan nog voor geprezen wordt ook door mensen die in andere discussies hun mond vol hebben over privatisering. (niet dat ik het slecht vind, maar ik vind het nogal ironisch...)

Als dit belangrijk genoeg is om een staatsbelang in te nemen, waarom dan niet in de zorg?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:46:06 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185272203
Klaver is op Twitter alweer aan het miepen over het klimaat :')

GL is net zo'n one issue partij als de PVV aan het worden.
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:52:40 #44
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_185272330
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:46 schreef Twiitch het volgende:
Klaver is op Twitter alweer aan het miepen over het klimaat :')

GL is net zo'n one issue partij als de PVV aan het worden.
De Jessias ziet liever KLM/Schiphol kapot gaan met alle economische gevolgen voor Nederland van dien, waarna de vluchten gewoon vrolijk door iemand anders of vanaf andere velden worden uitgevoerd :')
pi_185272425
14% daling van de aandelenkoers. Niet iedereen is er blij mee blijkbaar.
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:59:08 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185272465
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Gunner het volgende:
14% daling van de aandelenkoers. Niet iedereen is er blij mee blijkbaar.
Logisch. Niet echt bevorderlijk voor rust in de tent.
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:02:04 #47
291799 TwenteFC
Red is the color
pi_185272515
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Gunner het volgende:
14% daling van de aandelenkoers. Niet iedereen is er blij mee blijkbaar.
Beetje uitzoomen .. gewoon een relatief duur moment gekozen om te kopen :P
9Ywix1u.png
pi_185272539
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:02 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Beetje uitzoomen .. gewoon een relatief duur moment gekozen om te kopen :P
[ afbeelding ]
Ja dat zei ik al eerder maar daar mochten we toen dijsselbloem niet de schuld van geven
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:05:14 #49
291799 TwenteFC
Red is the color
pi_185272590
quote:
19s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat zei ik al eerder maar daar mochten we toen dijsselbloem niet de schuld van geven
Jup en ik sta ook niet te kijken als het straks <10euro gaat wat ook gewoon logisch is. Nederland heeft de prijs opgedreven om compleet andere redenen dan waar een gemiddelde belegger zijn aandelen voor koopt. Invloed ipv winst.
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:12:36 #50
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185272746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De Jessias ziet liever KLM/Schiphol kapot gaan met alle economische gevolgen voor Nederland van dien, waarna de vluchten gewoon vrolijk door iemand anders of vanaf andere velden worden uitgevoerd :')
Ben het er niet perse mee eens maar er zit wel een gedachte achter (draadje):

ewaldeng twitterde op woensdag 27-02-2019 om 07:37:02 Krankzinnig besluit van Nederlandse staat om deel begrotingsoverschot bijeengespaard door Nederlandse burgers te stoppen in stervende industrie .... Slechtste investering ooit #klm reageer retweet
Het bekende 'dozen schuiven' is ook niet zo heel boeiend verder.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')