abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185258183
Hallohoi,

Ik ben van plan de Samsung S10 te bestellen. Deze telefoon heeft een dual sim standby-optie.
Wellicht kan iemand me uitleggen wat ik hiervan kan verwachten. Momenteel heb ik 2 losse telefoons (1 zakelijk en 1 privé) die ik met mij meesleep.

Vraag 1: geeft je telefoon aan dat je op je andere sim een gemist gesprek hebt als je tijdens het bellen op je andere nummer ook gebeld wordt?
Ik begrijp dat ik beide simkaartjes in de S10 kan doen. Als ik op één kaartje gebeld wordt, is de andere naar ik begrijp uitgeschakeld. Ik heb een hekel aan Voicemail, maar wil het wel graag weten als ik een gemiste oproep heb.

Vraag 2: is de tweede sim uitgeschakeld als de eerste verbinding heeft met internet?
Op enkele website lees ik bovendien dat als ik met één simkaart het internet gebruik, de andere niet bereikbaar is. Op andere sites lees ik weer dat dit onzin is en je tijdens het internetten wél op je andere sim gebeld kan worden. Dit is voor mij wel de crux: ik internet door de dag heen redelijk veel (mails verzenden, rapporten downloaden etc). Als ik op al die momenten niet meer bereikbaar ben, dan heb ik niks aan de dual sim-optie.

Veel dank voor uw eeuwige wijsheid!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:38:30 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185258976

[ Bericht 100% gewijzigd door ChevyCaprice op 26-02-2019 18:53:40 (Dat was de vraag niet.) ]
So we just called him Fred
pi_185270764
uit mijn (spaarzame) dualaim ervaring met een OP3:
1) ja (ik kreeg sowieso altijd gemiste gesprekken smsjes van provider maar vziw geeft de telefoon ook een gemist gesprek aan)
2) Nee
pi_185275737
Oke, thanks. Volgens mij gaat het dan allemaal werken zoals ik hoop!
pi_186119939
Ik heb de S10 nu een paar weken en het werkt nog niet zoals ik wil.

Bij Vodafone heb ik een zakelijk abonnement lopen. Daarnaast heb ik privé nog een T-Mobile abonnement. Beide simkaarten heb ik als dual sim in mijn telefoon. Nu wil ik het zo instellen dat mijn oproepen doordeweeks automatisch worden geforward van privé naar werk en andersom.

De S10 biedt mij daartoe de mogelijkheid via de instelling 'SIM-kaartbeheer'. Hierin heb ik ingesteld dat 'Dubbele SIM' altijd aanstaat. Beide nummers forwarden gesprekken naar elkaar als 1 van de simkaarten niet bereikbaar is. Dus doordeweeks gaat het goed.

In het weekend wil ik echter mijn werk-simkaart uitschakelen. Dan ben ik niet bereikbaar. Als ik mijn werk-sim via SIM-Kaartbeheer uitschakel dan worden echter nog steeds alle oproepen geforward naar mijn privénummer. En ben ik dus in het weekend nog gewoon bereikbaar.

Hoe kan ik dit oplossen? Doordeweeks moeten ze dus wél naar elkaar forwarden, in het weekend moet SIM2 uitgeschakeld kunnen worden en dan níet forwarden naar mijn privenummer.
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:41:29 #6
36461 Joppy
geen colaboy
pi_186120737
Waarom wil je ze naar elkaar forwarden? Wat is daar de toegevoegde waarde van?
Let the beat control your body!
pi_186122050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:41 schreef Joppy het volgende:
Waarom wil je ze naar elkaar forwarden? Wat is daar de toegevoegde waarde van?
Als ik met sim 1 aan het bellen ben dan is sim 2 niet bereikbaar.
Dus als ik een privégesprek voer, dan krijgt de beller naar mijn zakelijke telefoon een stem met 'dit nummer is niet bereikbaar'. In plaats van dat het dan als wisselgesprek binnenkomt.
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:10:00 #8
36461 Joppy
geen colaboy
pi_186122903
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ik met sim 1 aan het bellen ben dan is sim 2 niet bereikbaar.
Dus als ik een privégesprek voer, dan krijgt de beller naar mijn zakelijke telefoon een stem met 'dit nummer is niet bereikbaar'. In plaats van dat het dan als wisselgesprek binnenkomt.
Aha. Bij mij gaat de andere sim dan volgens mij naar voicemail (met de mededeling dat ik die niet afluister, maar zsm terugbel). Onder werktijd bel ik echter vrijwel niet met mijn prive-sim, dus helemaal zeker weet ik dat nu even niet.

Is het niet mogelijk om handmatig de "dubbele sim altijd aan" functie handmatig elk weekend aan en uit te zetten?
Let the beat control your body!
pi_186123031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:10 schreef Joppy het volgende:

[..]

Aha. Bij mij gaat de andere sim dan volgens mij naar voicemail (met de mededeling dat ik die niet afluister, maar zsm terugbel). Onder werktijd bel ik echter vrijwel niet met mijn prive-sim, dus helemaal zeker weet ik dat nu even niet.

Is het niet mogelijk om handmatig de "dubbele sim altijd aan" functie handmatig elk weekend aan en uit te zetten?
Wat ik nu doe is steeds handmatig het forwarden uitzetten in SIM-Kaartbeheer (duurt een paar minuten..), werk-SIM uitzetten. Dan aan het eind van het weekend sim weer aan, forwarden weer aanzetten (duurt een paar minuten), en dan opnieuw de voorkeuren instellen voor welke sim ik wil gebruiken voor bellen/sms/data. Dat is een vrij omslachtige procedure. Helemaal omdat het aan/uitzetten van het forwarden nogal eens mislukt.
pi_186192695
Soort van opgelost. De boel was verder te customizen in de settings van de phone app. Bedankt voor het meedenken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')