quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:57 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Hoe kom je aan de verstoorde relatie?
Sowieso niet van je CV halen.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:57 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Hoe kom je aan de verstoorde relatie?
Sowieso niet van je CV halen.
Ik koos ervoor om niet mee te gaan in hoe er in bepaalde situaties gehandeld werd. Had er ethische/morele vraagtekens bij. Hierdoor merkte ik al gauw dat ik semi-weggepest begon te worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:01 schreef Schanu het volgende:
Waarom van je CV afhalen? Referenties mogen enkel worden opgevraagd met jouw toestemming, desnoods neem je een apart kopje op in je CV waarin je aangeeft dat referenties op aanvraag kunnen worden verstrekt als je bang bent dat ze er toch zonder jouw weten achteraan bellen.
Dat klinkt alsof er al een overeenkomst is, wat doet die referentie er dan nog toe?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:56 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ook heb ik niet vermeld dat ik overstap naar een andere werkgever.
Contract is ook al getekend en zit momenteel in de 1e maand van mijn 2 maanden proeftijd bij mijn nieuwe werkgever.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof er al een overeenkomst is, wat doet die referentie er dan nog toe?
Rinkelen de vraagtekens dan niet? Referenties weigeren en erbij aangeven ''ik paste niet in het team''?quote:
Ik vind dat je je veel te druk maakt om problemen die er waarschijnlijk helemaal niet komen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:07 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Contract is ook al getekend en zit momenteel in de 1e maand van mijn 2 maanden proeftijd bij mijn nieuwe werkgever.
Maar het schoot mij te binnen... Stel dat ik bij mijn huidige werkgever 3-5 jaren werkzaam zou zijn en ik over zou stappen naar een andere baan, wat dan? Stel dat ze daar niet vragen om referenties van mijn huidige werkgever maar om de werkgever van daarvoor (de ex-werkgever)...?
Dan vertel je toch over je ethische bezwaren? Of zal zo'n eventuele nieuwe werkgever dergelijke scrupules ook niet hebben?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Rinkelen de vraagtekens dan niet? Referenties weigeren en erbij aangeven ''ik paste niet in het team''?
In dit stukje zie ik al drie sterke punten, gebruik die juist bij de sollicitatie.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:04 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik koos ervoor om niet mee te gaan in hoe er in bepaalde situaties gehandeld werd. Had er ethische/morele vraagtekens bij. Hierdoor merkte ik al gauw dat ik semi-weggepest begon te worden.
In plaats van doorforceren, koos ik voor een gezonde en gelukkige weg: nieuwe werkgever.
Er is er maar één die een vog kan aanvragen en dat ben je zelf....quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:08 schreef incel het volgende:
Maar nu hoorde ik wel dat ze alsnog een VOG wilde aanvragen of zo dus hopelijk komt dat wel goed
Joh maar ik doe dat toch niet voor mezelf. Moest op zown link klikken met DigiD en daarmee machtig je die mensenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:23 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Er is er maar één die een vog kan aanvragen en dat ben je zelf....
Natuurlijk, maar benoem het gewoon als het ten sprake komt. Benoem je het niet als ze het vragen wekt argwaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Rinkelen de vraagtekens dan niet? Referenties weigeren en erbij aangeven ''ik paste niet in het team''?
Gaat ook in tegen de privacywetgeving tegenwoordig ze mogen eigenlijk niet eens je afkomst wetenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef Appelflaap het volgende:
Referenties op je cv is toch niet meer van deze tijd? Nooit meegemaakt dat ze voor een hbo+ functie om een referentie vroegen.
In de regel is een referentie van de laatste werkgever voldoende. Zeker als je daar meerdere jaren hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:07 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Contract is ook al getekend en zit momenteel in de 1e maand van mijn 2 maanden proeftijd bij mijn nieuwe werkgever.
Maar het schoot mij te binnen... Stel dat ik bij mijn huidige werkgever 3-5 jaren werkzaam zou zijn en ik over zou stappen naar een andere baan, wat dan? Stel dat ze daar niet vragen om referenties van mijn huidige werkgever maar om de werkgever van daarvoor (de ex-werkgever)...?
Gebeurt echt nog wel. In elk geval bij corporates.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef Appelflaap het volgende:
Referenties op je cv is toch niet meer van deze tijd? Nooit meegemaakt dat ze voor een hbo+ functie om een referentie vroegen.
Onzin. Als jij toestemming vraagt aan de beoogde referenten is er geen enkel probleem. En als jij je nationaliteit op je cv wilt vermelden, staat dat jou vrij.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:51 schreef incel het volgende:
[..]
Gaat ook in tegen de privacywetgeving tegenwoordig ze mogen eigenlijk niet eens je afkomst weten
Afhankelijk waar je staat in je carrière kan een referentie van 5 jaar geleden echt compleet nutteloos zijn. Imho gebruik van referenties sowieso totaal achterhaald en heb zelf nooit aan gedaan bij aannemen van nieuwe mensen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:07 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Ik heb een pre employment screening (pes) meegemaakt en daarbij werden referenties t/m 5 jaar terug nagegaan. Meestal is dat genoeg, hoewel ik ook heb meegemaakt dat ik (bij eerdere baan) ref. Pietje had opgegeven en ze bij Klaasje uitkwamen omdat Pietje verlof had. Niet fijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:07 schreef BroodjeKebab het volgende:
Vervelend lijkt me….quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:52 schreef Daboman het volgende:
Ook wel eens meegemaakt dat een voormalige werkgever ongevraagd een referentie had gegeven en ik daar tijdens het sollicitatiegesprek pas achter kwam. Dat was een werkgever waar ik niet zo'n goede band mee had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |