abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185255965
Dag iedereen,

Bedankt dat ik lid mag worden op jullie forum. Een mooi en overzichtelijk forum.

Ik begin gelijk maar met een vraag voor mensen die ook reuma en artrose hebben.

Ik ben nu dus 47 jaar en ben nu 10 jaar gediagnostiseerd met reuma (weken-delen reuma) en Artose. De therapien werken niet zoals ik wil en eigenlijk ga ik alleen maar achteruit.

Nu weet ik dat reuma vooral een ontstekingsziekte is, maar de medicatie lost dat niet voor mij op helaas. Nu ben ik dus gaan zoeken op het internet wat ontstekingen tegen gaat.

Eigenlijk de meest effectieve medicijn tegen ontstekingen is kurkuma. Nu heb ik zelf een voorliefde voor de natuur en wil dat best eens gaan proberen. Nu verwacht ik niet dat alles oplost als sneeuw voor de zon, maar al zou het maar 10% verbeteren dan zou ik al blij zijn.

Ik heb veel gezocht op het internet naar ervaringen met kurkuma en kwam deze post tegen.

Natuurlijk blijf ik ook sceptisch, maar wat denken jullie? In die post staat dat de onstekingswaarde met de helft gedaalt is na controle bij de reumatoloog. Hier word ik toch wel enthousiast van. Niet geschoten is altijd mis toch?

Zijn er mensen hier die directe ervaringen hebben met kurkuma en reuma? Of kurkuma in het algemeen en het gebruikt als medicijn?

Hoor graag van jullie.

Liefs,

Chantal
pi_185257162
Edwin van Vliet (die uit je link) heeft ook reviews (op die website) geschreven over andere producten van Vitalize. Allemaal met anekdotisch "bewijs".

En iemand die beweert dat cbd-olie beschermt tegen kanker, geloof ik per definitie niet.
https://jouwnatuurlijkege(...)olie-capsules-kopen/

Klinkt allemaal een beetje té "Koop dit, want dit is goed!". En "nee hoor, ik heb niks met Vitalize te maken! Maar koop vooral onze hun producten!".

Maar neem vooral kurkuma. Als het je beter laat voelen, prima. Of dat nu werkelijk helpt of via het placebo-effect. Als er geen overdosis van neemt, zal het geen kwaad kunnen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185257398
Kurkuma wordt veel gebruikt in de Indiase keuken. Komt daar minder reuma voor? Voila, je antwoord.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185259542
Eet wat vaker kerrie, dat is goedkoper dan die capsules. Het kan iets ontstekingsremmend werken inderdaad.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma_(specerij)

Toch zou ik eerder afgaan op de adviezen van een reumatoloog.
pi_185259687
Curcuma met zwarte peper (piperine) veroorzaakte bij mijn tante (ook reuma) maagpijn :+

Nu heeft ze deze (geen idee waar gekocht, dit merk iig)
https://www.voedingssuppl(...)2SGk56oaApqyEALw_wcB

Die bevallen beter :Y

(Geen idee qua waardes ze voelt zich gewoon beter dus wellicht placebo :D )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_185260565
Reuma is een ziekte met opvlammingen. Als je dan een middel als kurkuma gebruikt, is het logisch dat je klachtenvermindering dan aan dat spul toeschrijft, maar dat kan net zo goed toeval zijn.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 20:18:15 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185261585
Wekedelenreuma is geen reuma waar je klassiek aan denkt, maar fibromyalgie.
Daar helpt cognitieve gedragstherapie tegen, geen kurkuma

Kurkuma wordt wel onderzoek naar gedaan vanwege positieve effecten op kanker zoals alvleesklierkanker
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185264439
Zou het bespreken met je reumatoloog. Als het niet tegenstrijdig werkt met bepaalde medicijnen zou je het altijd nog kunnen gebruiken als aanvulling. Lijkt me alleen maar meerwaarde hebben voor je gezondheid als je wat gedetailleerder naar je voedingspatroon gaat kijken.
Faka G
pi_185301034
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:10 schreef valentijn101 het volgende:
Kurkuma wordt veel gebruikt in de Indiase keuken. Komt daar minder reuma voor? Voila, je antwoord.
de kurkuma die je moet slikken is niet dezelfdr soort als waar je mee kookt. Je moet die bittere hebben en dan ook nog eens met peper en olie innemen zodat het beter wordt opgenomen door het lichaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')