abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 15:11:20 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185254867
Niet mijn OP:

quote:
Leraar geschorst wegens vermeend beledigen profeet Mohammed

Een techniekinstructeur van vmbo-school Het Hoogvaartcollege in Hoofddorp is al ruim een maand geschorst na een vermeende belediging van profeet Mohammed. De man ontkent de beschuldigingen.

Het verhaal begon volgens de man met een leerlinge die hem vertelde dat hij volgens haar moeder 'haram' was. Hij heeft haar daar op aangesproken. In de pauze werd hij naar eigen zeggen ineens belaagd door leerlingen die beweerden dat hij de profeet zou hebben beledigd.

Daarop ontstond een opstootje dat werd gesust door de conciërge. Maar enkele leerlingen, aan wie de man overigens geen les geeft, dienden wel een klacht in bij de directeur. Die besloot de instructeur te schorsen. In de schriftelijke mededeling die aan de man is gedaan staat: 'U heeft gezegd dat Mohammed getrouwd was met een meisje van acht jaar oud en dat in Nederland een volwassen man die trouwt met een meisje van acht als pedofiel wordt gezien'

Maar de man ontkent dat hij dat gezegd heeft, er zou überhaupt niet over geloof zijn gesproken. "Ik ben zelf christen en weet hoe belangrijk het geloof is. Ik respecteer ieders geloof en zou me nooit beledigend uitlaten, ook niet over de islam"

Binnen de school is de kwestie inmiddels zo hoog opgelopen dat de centrale directie van scholenkoepel Dunamare zich er mee bemoeit. Die besloten onlangs de schorsing te verlengen met ten hoogste drie maanden. Dat zou nodig zijn 'voor de sociale veiligheid van de leerlingen en de vereiste rust en orde binnen de school' . Maar de bestuursvoorzitter spreekt inmiddels ook van een 'geschonden relatie' en stelt een mediationtraject als voorwaarde voor terugkeer van de instructeur.

De instructeur heeft inmiddels een klacht ingediend bij de onafhankelijke Commissie van Onderwijsgeschillen, de zitting is op 21 maart.

In verband met de privacy van betrokkenen wil de school niet al te veel kwijt: 'Er is op zeker moment onrust ontstaan op de school. In het belang van de school, de medewerkers en de leerlingen is een time-out ingesteld'


'Uit gesprekken met de medewerker en andere betrokkenen is gebleken dat het vertrouwen zo geschaad is dat interventie nodig is', zegt een voorlichter. 'Met maar een doel: dat het vertrouwen hersteld kan worden en de instructeur kan terugkeren op de school.'

Vakbond Aob spreekt van een 'unieke zaak': 'Wij maken ons zorgen om onderwijzend personeel dat op non-actief wordt gesteld. Het is heel erg lastig om terug te keren op een school. De school heeft immers het sein afgegeven dat wat de onderwijzer deed niet door de beugel kan. Wij betwijfelen ook de juridische houdbaarheid van deze schorsing.'
Ik begrijp echter dat de leraar ontkent en ik weet niet precies welk bewijs er zou zijn. Maar zelfs al zou er iets zijn gezegd dat als beledigend voor de profeet kan worden ervaren, dan word ik ongelukkig van het feit dat uitspraken over een sprookjesfiguur worden gecensureerd.

[ Bericht 70% gewijzigd door Frutsel op 26-02-2019 16:52:07 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 15:12:37 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185254885
Op fok krijg je ook gewoon een ban als je crew beledigt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:14:26 #3
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185254918
Beledigen van iets wat niet is is toch geen belediging? -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185254983
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:14 schreef klappernootopreis het volgende:
Beledigen van iets wat niet is is toch geen belediging? -O-
Als moslims de waarheid over hun profeet ervaren als belediging zegt dat wel veel over hun geloof.
pi_185254992
quote:
Forza!-fractievoorzitter neemt het op voor geschorste leerkracht na Mohammed-belediging

Toen het nieuws gisteren naar buiten kwam, ontplofte naar eigen zeggen de telefoon van Meijer met telefoontjes en berichten van verontruste ouders. De fractievoorzitter van lokale partij Forza!Haarlemmermeer besloot om zelf verhaal te gaan halen bij de school en de overkoepelende organisatie Dunamare Onderwijsgroep, maar kreeg niemand aan de lijn. "Dus ben ik naar de school gegaan en daar kwam ik de directeur tegen", vertelt Meijer aan NH Nieuws. "Als school moet je achter je docent staan."

Lange tenen
De directeur wilde bij die ontmoeting niet ingaan op de bezwaren van Meijer. "De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Als de christelijke god in de film Life of Brian van Monty Python belachelijk wordt gemaakt, dan kunnen we daar allemaal hard om lachen. Maar oh jee als de profeet Mohammed voor pedofiel wordt uitgemaakt, dan hebben de moslims allemaal lange tenen", beredeneert Meijer.

Pedofiel
De geschorste schoolmedewerker zou, volgens de leerlingen die de klacht hebben ingediend, hebben gezegd dat de profeet Mohammed een pedofiel is omdat hij met een meisje van acht jaar oud was getrouwd en dat in Nederland je een plek in de gevangenis zou opleveren. Hij zou deze uitspraak gedaan hebben nadat hij een gesprek in het klaslokaal had opgevangen, waarin een meisje zei dat haar moeder de desbetreffende leerkracht 'haram' vond, ofwel vies. De geschorste techniekinstructeur ontkent deze uitspraken te hebben gedaan.

Voor Meijer van Forza!Haarlemmermeer maakt dit laatste in principe niet uit, "want Mohammed is ook een pedofiel, als je met een meisje van acht jaar trouwt". Hij wil daarom ook op het Hoofdvaart College een discussieavond organiseren over het belang van de vrijheid van meningsuiting. Ook heeft Meijer contact gezocht met de desbetreffende leerkracht om 'zijn kant van het verhaal te horen'. Een eventueel gesprek moet nog plaatsvinden.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-mohammed-belediging

Dit speelt al een tijdje. Waarom is dit niet eerder nieuws? Waarom moet uitgerekend de Telegraaf dit nieuws nu weer naar buiten brengen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185255094
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:24:16 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185255095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als moslims de waarheid over hun profeet ervaren als belediging zegt dat wel veel over hun geloof.
Het zegt mij dat het geen wonder is dat er in die streken vroeger dit soort schoeisel werd gedragen om die lange tenen op te rollen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Beste debater 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 15:25:08 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185255113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 13:05 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Alles om je heen is het bewijs van Zijn bestaan. Maar het kan ook zo zijn dat God jouw blind (in je hart) heeft gemaakt waardoor je nooit zult geloven. Dat is dan je straf tijdens het leven.
Wat laat jij je kennen.

En je toont mij ook weer zeer goed aan waarom de islam wellicht de meest armoedige van alle wereldreligies is.

Afgezien van het feit dat je je in afgelopen topic in allerlei bochten wringt om iets te verdedigen wat niet te verdedigen valt, is je enige onderbouwing, je enige verweer (welke materie het ook betreft) gegrondvest op je geloof. En daar moet men 'respect' voor hebben.

Waarom zou ik, als je feilloos aantoont de meest primitieve, achterlijke handelingen te rechtvaardigen, 7e eeuwse wetten van hogere superioriteit acht dan op mensenrechten en de ratio gefundeerde regels en ook nog eens een godheid aanbidt die niet alleen zijn schepsels voor eeuwig kan laten martelen, maar ze zelfs specifiek creëert om gemarteld te worden, immers, die barmhartige god van je heeft het 'recht' mensen te scheppen die nooit zullen geloven. En dit is allemaal goed en heilig, want het is god, en die mag doen wat 'ie wil. Logisch dat je dan ook dat hele Aïsha-verhaal goed kan praten. En zo is een moreel kader ook onmogelijk, aangezien er kennelijk heel andere en zelfs tegenstrijdige wetten gelden in de kosmos. Maar de niet-gelovigen zijn 'haram' en jakkie bah.

En daar moet men allemaal 'respect' voor hebben; ja, het geeft zelfs studenten het recht om docenten haram en vies te noemen, omdat ze dat 7e eeuwse geloof van je niet volgen.

Want laten we wel zijn: het bericht geeft aan dat de docent nog voor hij iets over dat geloof zei 'haram' werd genoemd.

Had deze docent dat moeten 'respecteren' omdat dat hoort bij dat geloof, niet-gelovigen uitmaken voor onreine misbaksels die zullen roosteren in het hellevuur, en wel dermate dat wanneer de ene huid afgefikt is, die barmhartige god van je er gewoon een nieuwe voor in de plaats laat groeien?

Respect? Daarvoor? Driewerf nee.

Die studente had buiten gegooid moeten worden. Bevalt je deze samenleving niet waar de ratio en de rechten van de mens centraal staan, ga lekker naar een islamitische theocratie waar je met gelijkgestemden kunt dromen over een enorme barbeque in het hiernamaals.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:25:30 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185255123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-mohammed-belediging

Dit speelt al een tijdje. Waarom is dit niet eerder nieuws? Waarom moet uitgerekend de Telegraaf dit nieuws nu weer naar buiten brengen?
het is bijna verkiezingen. De Televaag probeert dan op deze subtiele methode de kiezer te beïnvloeden..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185255303
Je moet werkelijk een sick f*ck zijn als je iemand om zo'n reden gaat schorsen. Of je zit, net als de klagers, gewoon compleet in het verkeerde land. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_185255320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:21 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Boek vol met mirakels uit de Koran geschreven door een Franse wetenschapper.
http://www.islamicbulleti(...)le_quran_science.pdf

En nee, ik schaam me niet voor mijn geloof. Iedereen gelooft. Geloof is niet alleen beperkt tot islam, christendom en jodendom. Maar ook communisme, liberalisme, kapitalisme, anarchisme, allemaal zijn het geloven.
Tjah, als de Koran vers is dat de maan en zon in de hemel "zwemmen", en de auteur vervolgens beweert dat "zwemmen" een verkeerde vertaling is omdat de mensen die Mohammeds hersenspinsels moesten noteren niet beter wisten en het daarom als "zwemmen" in plaats van "bewegen" hebben opgeschreven (en de zon en maan bewegen inderdaad! EEN MIRAKEL!! De koran heeft ontegenzeggelijk een bovenmenselijke bron!) zegt het weer genoeg over het niveau van de argumenten. Overigens is het weer heerlijk cherry picken bij dit soort epistels, verzen zoals "Until, when he reached the setting of the sun, he found it setting in a spring of dark mud, and he found near it a people. Allah said, O Dhul-Qarnayn, either you punish [them] or else adopt among them [a way of] goodness." worden vaak minder behandeld. Want zo'n vers moet natúúrlijk niet letterlijk genomen worden.

Overigens komt mijn hoofdpunt - het is een fundamenteel achterlijk idee om in één taal een boek te laten schrijven wat vervolgens voor alle mensen wereldwijd zou moeten gelden als een goddelijke routekaart naar de hemel - weer prachtig terug in dat stuk van jou. Daarom zie je in jouw stuk tekst een ding wat je overal in de islamitisch literatuur tegenkomt: uitleg over de "originele betekenis" van woorden. Hoe Arabisch destijds werd gebruikt, hoe zelfs een letterlijke vertaling geen recht doet aan bepaalde nuances etc. Alsof God niet kon bedenken dat woorden geen vaste, eeuwige betekenis hebben en dat er daarom sowieso gezeik zou komen als hij dit ene boek vanaf de 7e eeuw tot het eind der tijden zou laten gelden.

Het is gekkenwerk om te denken dat een God geen beter idee zou hebben om zijn goddelijke plan voor de mensheid te openbaren. Enige wat je kan concluderen is dat de Koran allemaal niet zo letterlijk genomen moet worden, en dat het God vooral ging om de onderliggende boodschap van de verhalen. Wees een goed mens, behulpzaam, niet egoïstisch met empathie naar de minder bedeelden. Niet je druk maken over doekjes stof op hoofden, met welke hand je je billen afveegt en of je baard wel lang genoeg is. Een beetje verlichting onder de moslims zal een heel verschil maken om normaal met andersdenkenden te kunnen samenleven.

Al blijft dan het probleem dan er iets verzonnen moet worden waarom de (vele) passages waarin intolerantie jegens andersdenken wordt gepredikt goed geluld moeten worden, maar dat is de Christenen met het oude Testament ook gelukt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Defcon55 op 26-02-2019 15:46:29 ]
pi_185255391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bizar.

Nog even los van het hele Mohammedverhaal, waar ik me echt niet aan waag
Vind ik in tegenstelling tot de meesten hier ook niet zo interessant.

quote:
[..] is het volgens mij symptomatisch voor de manier waarop schooldirecties tegenwoordig met hun docenten omgaan.
Helaas herkenbaar.

Maar inderdaad los van dat Mohammed pedo gedoe, en zelfs de 'heeft de docent wel of niet beledigd?'-vraag ..

Als een leerling jou haram noemt, hoe zou je dan reageren? Ik neem aan dat 'maar jouw profeet is een pedofiel' niet echt de pedagogische manier is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_185255423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:38 schreef probeer het volgende:

Als een leerling jou haram noemt, hoe zou je dan reageren?
Feitelijk scheldt die leerling je dan uit voor varken. (want onrein)

Woei, dan ben ik echt zó beledigd. Mijn reactie zou simpel zijn:

"Oink."

:+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:40:17 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185255435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:38 schreef probeer het volgende:
Als een leerling jou haram noemt, hoe zou je dan reageren?
Het enige wat me gelijk te binnen schiet is, waarom vindt ze dat?

Overigens zou het me geen moer boeien of ik halal, haram, infidel of weet ik het ben in hun ogen, dat is hun wereld en succes ermee, ik ga pas vol in de ankers als het mij persoonlijk beknot of tegenwerkt.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:46:40 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185255571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:38 schreef probeer het volgende:
Als een leerling jou haram noemt, hoe zou je dan reageren? Ik neem aan dat 'maar jouw profeet is een pedofiel' niet echt de pedagogische manier is?
In ieder geval de leerling isoleren, oftewel alle anderen die er ongetwijfeld omheen staan wegsturen en ergens rustig gaan zitten, want onder de groepsdruk kom je toch geen steek verder.

En daarna maar eens verder zien of het nu echt de intentie was om me te beledigen, of gewoon generiek geblaat in the heat of the moment. Ad 1) mag een teamleider het uitzoeken, en ad 2) ga ik er zelf nog wel even een pedagogisch punt van maken, maar zal ik er echt geen minuut slechter van slapen.

Maar inderdaad, verder escaleren is volkomen zinloos. Qua beeldvorming leg je het namelijk altijd af tegen een groep leerlingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185255591
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Het enige wat me gelijk te binnen schiet is, waarom vindt ze dat?
Ja precies. Gewoon rustig op doorvragen. Negeren. Wellicht straffen.

Maar iig niet zodanig olie op het vuur gooien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185255614
Wat vervelend voor die arme mensen om gedwongen in Nederland te moeten wonen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_185255623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja precies. Gewoon rustig op doorvragen. Negeren. Wellicht straffen.
En dan komen de ouders verhaal halen, hoe reageer je dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185255650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In ieder geval de leerling isoleren, oftewel alle anderen die er ongetwijfeld omheen staan wegsturen en ergens rustig gaan zitten, want onder de groepsdruk kom je toch geen steek verder.

En daarna maar eens verder zien of het nu echt de intentie was om me te beledigen, of gewoon generiek geblaat in the heat of the moment. Ad 1) mag een teamleider het uitzoeken, en ad 2) ga ik er zelf nog wel even een pedagogisch punt van maken, maar zal ik er echt geen minuut slechter van slapen.

Maar inderdaad, verder escaleren is volkomen zinloos. Qua beeldvorming leg je het namelijk altijd af tegen een groep leerlingen.
Helder. Klinkt inderdaad als de beste oplossing.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:54:37 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185255741
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Helder. Klinkt inderdaad als de beste oplossing.
Overigens, als de Telegraaf-beschrijving van de gebeurtenissen klopt, dan vind ik het nog steeds een complete faal van de schoolleiding dat de man al een maand blijkt thuis te zitten. Als collega-docent had je dan aan mij een slechte. Hoe kan ik ooit mijn autoriteit bewaren als ik geen rugdekking heb?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:56:17 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185255781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overigens, als de Telegraaf-beschrijving van de gebeurtenissen klopt, dan vind ik het nog steeds een complete faal van de schoolleiding dat de man al een maand blijkt thuis te zitten. Als collega-docent had je dan aan mij een slechte. Hoe kan ik ooit mijn autoriteit bewaren als ik geen rugdekking heb?
Een maand??
pi_185255795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dan komen de ouders verhaal halen, hoe reageer je dan?
Het lijkt me dat dat helemaal van zowel de houding van de leerling als de toon van de ouders.

Het belangrijkste daarbij is iig dat de school en de docent op dezelfde lijn zitten. En daar is hier helaas geen sprake van. En als ik dan lees dat er geen echt bewijs is, vind ik de houding van de school erg raar.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 februari 2019 @ 16:00:33 #23
408813 crew  trein2000
pi_185255887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overigens, als de Telegraaf-beschrijving van de gebeurtenissen klopt, dan vind ik het nog steeds een complete faal van de schoolleiding dat de man al een maand blijkt thuis te zitten. Als collega-docent had je dan aan mij een slechte. Hoe kan ik ooit mijn autoriteit bewaren als ik geen rugdekking heb?
Dat vraag ik mij dus ook af. Kijk schorsen hangende het onderzoek zou kunnen. Maar dan alle 2... En na 2 dagen weet je als school volgens mij best wat er gebeurd is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185256016
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overigens, als de Telegraaf-beschrijving van de gebeurtenissen klopt, dan vind ik het nog steeds een complete faal van de schoolleiding dat de man al een maand blijkt thuis te zitten. Als collega-docent had je dan aan mij een slechte. Hoe kan ik ooit mijn autoriteit bewaren als ik geen rugdekking heb?
Nouja .. zelfs als de schoolleiding dus bewijs heeft dat hij dat gezegd zou hebben, vind ik alleen 'tot nu toe een maand geschorst' al een rare straf. Ik zou hopen dat je dan toch samen met je werkgever om tafel gaat zitten om 1) te kijken hoe het kwam dat je over de scheef ging (het met intentie beledigen van een leerling, helemaal los van de manier waarop), en 2) stappen te nemen om dat te voorkomen. In een uiterst geval een herevaluatie van de (pedagogische) capaciteiten van de leerkracht. Maar niet alleen maar een schorsing voor onbepaalde tijd.

Maar dat bewijs hebben ze dus niet. En dan is het al helemaal belachelijk dat de school zo handelt.

En oprecht fijn dat je mede-docenten dan aan jou zo'n goede collega hebben. Maar ik ben bang dat wanneer er dus al een sfeer hangt waarin de leiding wel vaker de docenten laat vallen om de ouders te pleasen, de meeste docenten helaas toch te veel om hun eigen hachje denken en dus niet zo mondig voor een collega in zo'n situatie opkomen. Niemand wil de docent zijn die het meeste tegen de leiding in gaat. Niet eens zozeer door rechtstreekse 'bij de volgende ontslagronde ga je er uit' grapjes, maar simpelweg doordat lesgeven in een situatie met lastige leerlingen, boze ouders én ook nog eens een schoolleiding die je liever ziet gaan dan blijven en dus totaal niet naar je luistert, voor zelfs de beste docent onhoudbaar is.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 26-02-2019 16:13:47 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:07:11 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185256035
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus ook af. Kijk schorsen hangende het onderzoek zou kunnen. Maar dan alle 2... En na 2 dagen weet je als school volgens mij best wat er gebeurd is...
Volgens mij zijn er grofweg 3 opties: óf er is meer aan de hand en er zit dus nog iets anders achter de schorsing, óf de schoolleiding bukt uit PR-overwegingen voor de boze ouders, óf de docent mocht inderdaad na een dag of 2 terugkomen op school maar heeft zich ziekgemeld.

Alle drie die scenario's zijn in mijn optiek realistisch, maar het lijkt hier toch om 2 te gaan. En dat is absurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:08:14 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185256056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen.

En je toont mij ook weer zeer goed aan waarom de islam wellicht de meest armoedige van alle wereldreligies is.

Afgezien van het feit dat je je in afgelopen topic in allerlei bochten wringt om iets te verdedigen wat niet te verdedigen valt, is je enige onderbouwing, je enige verweer (welke materie het ook betreft) gegrondvest op je geloof. En daar moet men 'respect' voor hebben.

Waarom zou ik, als je feilloos aantoont de meest primitieve, achterlijke handelingen te rechtvaardigen, 7e eeuwse wetten van hogere superioriteit acht dan op mensenrechten en de ratio gefundeerde regels en ook nog eens een godheid aanbidt die niet alleen zijn schepsels voor eeuwig kan laten martelen, maar ze zelfs specifiek creëert om gemarteld te worden, immers, die barmhartige god van je heeft het 'recht' mensen te scheppen die nooit zullen geloven. En dit is allemaal goed en heilig, want het is god, en die mag doen wat 'ie wil. Logisch dat je dan ook dat hele Aïsha-verhaal goed kan praten. En zo is een moreel kader ook onmogelijk, aangezien er kennelijk heel andere en zelfs tegenstrijdige wetten gelden in de kosmos. Maar de niet-gelovigen zijn 'haram' en jakkie bah.

En daar moet men allemaal 'respect' voor hebben; ja, het geeft zelfs studenten het recht om docenten haram en vies te noemen, omdat ze dat 7e eeuwse geloof van je niet volgen.

Want laten we wel zijn: het bericht geeft aan dat de docent nog voor hij iets over dat geloof zei 'haram' werd genoemd.

Had deze docent dat moeten 'respecteren' omdat dat hoort bij dat geloof, niet-gelovigen uitmaken voor onreine misbaksels die zullen roosteren in het hellevuur, en wel dermate dat wanneer de ene huid afgefikt is, die barmhartige god van je er gewoon een nieuwe voor in de plaats laat groeien?

Respect? Daarvoor? Driewerf nee.

Die studente had buiten gegooid moeten worden. Bevalt je deze samenleving niet waar de ratio en de rechten van de mens centraal staan, ga lekker naar een islamitische theocratie waar je met gelijkgestemden kunt dromen over een enorme barbeque in het hiernamaals.
_O_
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:10:06 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185256101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen.

En je toont mij ook weer zeer goed aan waarom de islam wellicht de meest armoedige van alle wereldreligies is.

Afgezien van het feit dat je je in afgelopen topic in allerlei bochten wringt om iets te verdedigen wat niet te verdedigen valt, is je enige onderbouwing, je enige verweer (welke materie het ook betreft) gegrondvest op je geloof. En daar moet men 'respect' voor hebben.

Waarom zou ik, als je feilloos aantoont de meest primitieve, achterlijke handelingen te rechtvaardigen, 7e eeuwse wetten van hogere superioriteit acht dan op mensenrechten en de ratio gefundeerde regels en ook nog eens een godheid aanbidt die niet alleen zijn schepsels voor eeuwig kan laten martelen, maar ze zelfs specifiek creëert om gemarteld te worden, immers, die barmhartige god van je heeft het 'recht' mensen te scheppen die nooit zullen geloven. En dit is allemaal goed en heilig, want het is god, en die mag doen wat 'ie wil. Logisch dat je dan ook dat hele Aïsha-verhaal goed kan praten. En zo is een moreel kader ook onmogelijk, aangezien er kennelijk heel andere en zelfs tegenstrijdige wetten gelden in de kosmos. Maar de niet-gelovigen zijn 'haram' en jakkie bah.

En daar moet men allemaal 'respect' voor hebben; ja, het geeft zelfs studenten het recht om docenten haram en vies te noemen, omdat ze dat 7e eeuwse geloof van je niet volgen.

Want laten we wel zijn: het bericht geeft aan dat de docent nog voor hij iets over dat geloof zei 'haram' werd genoemd.

Had deze docent dat moeten 'respecteren' omdat dat hoort bij dat geloof, niet-gelovigen uitmaken voor onreine misbaksels die zullen roosteren in het hellevuur, en wel dermate dat wanneer de ene huid afgefikt is, die barmhartige god van je er gewoon een nieuwe voor in de plaats laat groeien?

Respect? Daarvoor? Driewerf nee.

Die studente had buiten gegooid moeten worden. Bevalt je deze samenleving niet waar de ratio en de rechten van de mens centraal staan, ga lekker naar een islamitische theocratie waar je met gelijkgestemden kunt dromen over een enorme barbeque in het hiernamaals.
Mooi gesproken.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:11:13 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185256128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:06 schreef probeer het volgende:
En oprecht fijn dat je mede-docenten dan aan jou zo'n goede collega hebben. Maar ik ben bang dat wanneer er dus al een sfeer hangt waarin de leiding wel vaker de docenten laat vallen om de ouders te pleasen, de meeste docenten helaas toch te veel om hun eigen hachje denken en dus niet zo mondig voor een collega in zo'n situatie opkomen. Niemand wil de docent zijn die het meeste tegen de leiding in gaat.
Ik geef wiskunde. Dat helpt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:11:50 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185256138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Nouja .. zelfs als de schoolleiding dus bewijs heeft dat hij dat gezegd zou hebben, vind ik alleen 'tot nu toe een maand geschorst' al een rare straf. Ik zou hopen dat je dan toch samen met je werkgever om tafel gaat zitten om 1) te kijken hoe het kwam dat je over de scheef ging (het met intentie beledigen van een leerling, helemaal los van de manier waarop), en 2) stappen te nemen om dat te voorkomen. In een uiterst geval een herevaluatie van de (pedagogische) capaciteiten van de leerkracht. Maar niet alleen maar een schorsing voor onbepaalde tijd.

Maar dat bewijs hebben ze dus niet. En dan is het al helemaal belachelijk dat de school zo handelt.

En oprecht fijn dat je mede-docenten dan aan jou zo'n goede collega hebben. Maar ik ben bang dat wanneer er dus al een sfeer hangt waarin de leiding wel vaker de docenten laat vallen om de ouders te pleasen, de meeste docenten helaas toch te veel om hun eigen hachje denken en dus niet zo mondig voor een collega in zo'n situatie opkomen. Niemand wil de docent zijn die het meeste tegen de leiding in gaat.
Zijn we terug in 1958? 8)7
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:14:17 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185256209
Maar intussen nemen hele volksstammen moslims wel lekker die haram uitkering aan van de Nederlandse staat :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 februari 2019 @ 16:16:34 #31
408813 crew  trein2000
pi_185256273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen.

En je toont mij ook weer zeer goed aan waarom de islam wellicht de meest armoedige van alle wereldreligies is.

Afgezien van het feit dat je je in afgelopen topic in allerlei bochten wringt om iets te verdedigen wat niet te verdedigen valt, is je enige onderbouwing, je enige verweer (welke materie het ook betreft) gegrondvest op je geloof. En daar moet men 'respect' voor hebben.

Waarom zou ik, als je feilloos aantoont de meest primitieve, achterlijke handelingen te rechtvaardigen, 7e eeuwse wetten van hogere superioriteit acht dan op mensenrechten en de ratio gefundeerde regels en ook nog eens een godheid aanbidt die niet alleen zijn schepsels voor eeuwig kan laten martelen, maar ze zelfs specifiek creëert om gemarteld te worden, immers, die barmhartige god van je heeft het 'recht' mensen te scheppen die nooit zullen geloven. En dit is allemaal goed en heilig, want het is god, en die mag doen wat 'ie wil. Logisch dat je dan ook dat hele Aïsha-verhaal goed kan praten. En zo is een moreel kader ook onmogelijk, aangezien er kennelijk heel andere en zelfs tegenstrijdige wetten gelden in de kosmos. Maar de niet-gelovigen zijn 'haram' en jakkie bah.

En daar moet men allemaal 'respect' voor hebben; ja, het geeft zelfs studenten het recht om docenten haram en vies te noemen, omdat ze dat 7e eeuwse geloof van je niet volgen.

Want laten we wel zijn: het bericht geeft aan dat de docent nog voor hij iets over dat geloof zei 'haram' werd genoemd.

Had deze docent dat moeten 'respecteren' omdat dat hoort bij dat geloof, niet-gelovigen uitmaken voor onreine misbaksels die zullen roosteren in het hellevuur, en wel dermate dat wanneer de ene huid afgefikt is, die barmhartige god van je er gewoon een nieuwe voor in de plaats laat groeien?

Respect? Daarvoor? Driewerf nee.

Die studente had buiten gegooid moeten worden. Bevalt je deze samenleving niet waar de ratio en de rechten van de mens centraal staan, ga lekker naar een islamitische theocratie waar je met gelijkgestemden kunt dromen over een enorme barbeque in het hiernamaals.
Dat de post van het jaar al in februari gemaakt zou worden had ik niet gedacht _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185256276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik geef wiskunde. Dat helpt.
_O_

Klopt. Math-armor.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:19:53 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185256355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik geef wiskunde. Dat helpt.
Je zou natuurlijk wel zo'n kutkind de keuze voorleggen door wie hij/zij geholpen wil worden bij een wiskundig probleem? Door jou of door de profeet.
pi_185256377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zijn we terug in 1958? 8)7
Wat?

Een situatie waarin het de docent ook eens te veel werd en hij dus een keer uit zijn slof schiet, verschilt enorm van een situatie waarin de docent zich van geen kwaad bewust was, verschilt enorm van een situatie waarin de docent de oprechte intentie had om specifiek moslim-leerlingen te beledigen, etc.

Je weet wel, context.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:21:29 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185256398
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk wel zo'n kutkind de keuze voorleggen door wie hij/zij geholpen wil worden bij een wiskundig probleem? Door jou of door de profeet.
Ja, dat kan. En dan trap ik in dezelfde valkuil als deze docent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 februari 2019 @ 16:25:48 #36
408813 crew  trein2000
pi_185256512
Ik kan er echt niet bij dat die school hun docent niet steunt. Die man zegt dat hij het niet heeft gezegd en die leerling zegt van wel. Dus je hebt niks.

Als directeur nodig je beide een keer uit op je kantoor. Kop koffie erbij en je hebt het er eens over, en daarmee is de zaak afgedaan.

En als ik om een of andere reden toch iemand zou moeten geloven zou dat bij mij in een 1v1 altijd de docent zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185256553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:25 schreef trein2000 het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat die school hun docent niet steunt. Die man zegt dat hij het niet heeft gezegd en die leerling zegt van wel. Dus je hebt niks.

Als directeur nodig je beide een keer uit op je kantoor. Kop koffie erbij en je hebt het er eens over, en daarmee is de zaak afgedaan.

En als ik om een of andere reden toch iemand zou moeten geloven zou dat bij mij in een 1v1 altijd de docent zijn.
Juist. Dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185256666
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:25 schreef trein2000 het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat die school hun docent niet steunt. Die man zegt dat hij het niet heeft gezegd en die leerling zegt van wel. Dus je hebt niks.

Als directeur nodig je beide een keer uit op je kantoor. Kop koffie erbij en je hebt het er eens over, en daarmee is de zaak afgedaan.

En als ik om een of andere reden toch iemand zou moeten geloven zou dat bij mij in een 1v1 altijd de docent zijn.
Precies. Dit is wel erg bizar als het verhaal klopt. Het word steeds gekker. Maatschappelijk gezien zinken we steeds dieper. En helaas is het schijnbaar in deze tijd niet meer zo dat collega's je te hulp schieten.
pi_185256767
@EttovanBelgie Ligt het aan mij of is het feit dat een docent onkosjer wordt genoemd niet nog veel gekker?

Die studente dient geschorst te worden wegens respectloos gedrag jegens onderwijzend personeel.

Wil men een kosjere docent, kosjere studies en kosjere scholen: pak je biezen en verkas naar een Joodse gemeenschap naar keuze. Hoef je ook niet door 'onkosjere docenten' geconfronteerd te worden.
  Beste debater 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 16:48:43 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185257014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:37 schreef Bella.ciao het volgende:
@:EttovanBelgie Ligt het aan mij of is het feit dat een docent onkosjer wordt genoemd niet nog veel gekker?

Die studente dient geschorst te worden wegens respectloos gedrag jegens onderwijzend personeel.

Wil men een kosjere docent, kosjere studies en kosjere scholen: pak je biezen en verkas naar een Joodse gemeenschap naar keuze. Hoef je ook niet door 'onkosjere docenten' geconfronteerd te worden.
Ja daar geldt hetzelfde voor. Ben wel benieuwd waar we voorbeelden van dit soort orthodox Joods gedrag richting docenten kunnen vinden.

Weinig verrassend overigens weer dat je de Joden erbij moet slepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185257212
Religieuzen die zich om elke scheet beledigd voelen. :')
pi_185257614
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja daar geldt hetzelfde voor. Ben wel benieuwd waar we voorbeelden van dit soort orthodox Joods gedrag richting docenten kunnen vinden.

Weinig verrassend overigens weer dat je de Joden erbij moet slepen.
Want docenten zijn heiligen in deze maatschappij en derhalve is gedrag vertonen jegens hen dat lijnrecht ingaat tegen onze cultuur, normen en waarden erger dan hetzelfde gedrag jegens niet-docenten?

Waarom is het volgens jou weinig verrassend dat er Joden 'bijgesleept' worden en doel je dan specifiek op mij? Ik heb er namelijk wel redenen voor maar wil niet uitgaan van aannames.
  Beste debater 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 17:30:46 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185257665
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:27 schreef Bella.ciao het volgende:

[..]

Want docenten zijn heiligen in deze maatschappij en derhalve is gedrag vertonen jegens hen dat lijnrecht ingaat tegen onze cultuur, normen en waarden erger dan hetzelfde gedrag jegens niet-docenten?

Waarom is het volgens jou weinig verrassend dat er Joden 'bijgesleept' worden en doel je dan specifiek op mij? Ik heb er namelijk wel redenen voor maar wil niet uitgaan van aannames.
Wat is dit voor debiele redenatie... Docenten niet beschimpen = docenten zijn heilig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185257805
Lange teentjes, korte lontjes... en dat allemaal om een klote geloof te verdedigen, alles moet wijken daarvoor.
WE ZIJN IN NEDERLAND: Integreer, pas je aan, bevalt het hier niet: Ga in godsnaam terug. Wij blij jullie niet waarschijnlijk blijkbaar!!!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 17:39:59 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185257809
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:27 schreef Bella.ciao het volgende:

Waarom is het volgens jou weinig verrassend dat er Joden 'bijgesleept' worden en doel je dan specifiek op mij?
Me dunkt dat je die vraag kan beantwoorden door te kijken wie er behalve jij nog meer de drang voelde om joden erbij te halen?

quote:
Ik heb er namelijk wel redenen voor maar wil niet uitgaan van aannames.
Die enige reden die telt is of het echt voorgekomen is?

Dus:

Laat mij eens zien welke leraar op welke school, van welke student te horen kreeg dat hij niet koosjer was :)
&lt;signature here&gt;.
pi_185257982
Al heeft ie dat gezegd..
Dan is dat gewoon waar. In Nederland mag je als volwassene geen relatie hebben of trouwen met iemand van onder de 16 (dacht ik)..
En doe je dat wel, dan wordt je als zedendelinquent vervolgd.

Geen woord aan gelogen.
see what is invisible to others.
pi_185258229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen.

En je toont mij ook weer zeer goed aan waarom de islam wellicht de meest armoedige van alle wereldreligies is.
Ad-hominem is geen argument.

quote:
Afgezien van het feit dat je je in afgelopen topic in allerlei bochten wringt om iets te verdedigen wat niet te verdedigen valt, is je enige onderbouwing, je enige verweer (welke materie het ook betreft) gegrondvest op je geloof. En daar moet men 'respect' voor hebben.
Nee, hoor, ik heb de Nederlandse definitie van pedofiel gebruikt, zoals gebruikt door een Nederlandse rechter anno 2019.

Wat koop ik nou van jouw respect? Ik eis helemaal geen respect.

quote:
immers, die barmhartige god van je heeft het 'recht' mensen te scheppen die nooit zullen geloven.
We hebben een vrije wil, eenieder die als straf niet meer in staat is om te geloven heeft dit met zijn eigen handelen verdiend en kan het alleen zelf ongedaan maken door zijn/haar arrogantie opzij te schuiven en oprecht berouw te tonen voor het verleden. Zolang je ademt heb je nog kans om je leven te beteren. Ga je dood, is het afgelopen. Al leren we uit de Koran dat mensen in het hiernamaals God zullen smeken om terug te keren naar het wereldse leven om het alsnog goed te doen, maar God geeft in al Zijn wijsheid aan dat zelfs als je nog eens 1.000 jaar mag leven, zul je verder gaan met je ongeloof, teruggaan heeft dus geen zin, en je smoesjes worden niet getolereerd.

quote:
Want laten we wel zijn: het bericht geeft aan dat de docent nog voor hij iets over dat geloof zei 'haram' werd genoemd.
Waarom werd hij haram genoemd dan? We kennen niet het hele verhaal. Waar is hoor en wederhoor? Wat zeiden die leerlingen dan? Het is haram om hem op te eten, want varken? Ik ken geen een moslim die een ander voor haram uitmaakt. Wel acties voor haram verklaart, zoals alcohol drinken, overspel plegen, varken eten, etc.

Een ongelovige in de islam heet een kafir, in het christendom heiden (?), in het jodendom goyim. Doe ik ook niet moeilijk over als joden mij een goyim vinden, ik geloof namelijk niet in hun religie.

quote:
Had deze docent dat moeten 'respecteren' omdat dat hoort bij dat geloof, niet-gelovigen uitmaken voor onreine misbaksels die zullen roosteren in het hellevuur, en wel dermate dat wanneer de ene huid afgefikt is, die barmhartige god van je er gewoon een nieuwe voor in de plaats laat groeien?
Zelfs als die leerlingen niets zeggen, dan wordt die docent alsnog weggezet in de Koran, in de Bijbel en Torah als ongelovige die zal branden in het hellevuur? Struisvogel much?

quote:
Respect? Daarvoor? Driewerf nee.
Je doet net of het moslim-zijn een ras is, je bent als blanke geboren en kunt daarom nooit moslim worden? Het is toch je eigen keuze om wel of niet in de islam te geloven. Al roepen christenen 100 keer dat ik zal branden in hel als ik Jezus niet als God erken, ik blijf Jezus ontkennen als God, omdat ik niet in de christelijke versie van de hel geloof of in Jezus als God.

quote:
Die studente had buiten gegooid moeten worden. Bevalt je deze samenleving niet waar de ratio en de rechten van de mens centraal staan, ga lekker naar een islamitische theocratie waar je met gelijkgestemden kunt dromen over een enorme barbeque in het hiernamaals.
Je reageert net als de mensen van het verleden die beschreven worden in de Koran 7/82:
And the answer of his people was only that they said: "Drive them out of your town, these are indeed men who want to be pure (from sins)!"

Als ze zich niet net zo zondig als jou willen gedragen, dan wil je hen het liefst verjagen uit je "town".

En je dan afvragen waarom moslims zo sterk geloven in hun religie. Omdat jij met jouw acties onbewust het geloof van moslims versterkt door je te gedragen zoals jouw ongelovige voorouders beschreven worden in de Koran. En zoals God aangeeft, dit zal zich tot het einde der tijden blijven herhalen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:04:49 #48
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185258240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:50 schreef IShootPeople het volgende:
Al heeft ie dat gezegd..
Dan is dat gewoon waar. In Nederland mag je als volwassene geen relatie hebben of trouwen met iemand van onder de 16 (dacht ik)..
En doe je dat wel, dan wordt je als zedendelinquent vervolgd.

Geen woord aan gelogen.
Het ligt allemaal wat genuanceerder dan 'het mag niet' in grote lijnen heb je gelijk en mag een meerderjarige alleen trouwen met een minderjarige met toestemming van de Koning (serieus....) zijn ze getrouwd, dan mag er ook in bed gestoeid worden, anders is dat tot 16 inderdaad verboden.
In het vorige deel van dit topic heb ik al aangehaald dat dit pijnlijk duidelijk bleek toen Syrische vluchtelingen van 30+ hun kindbruidjes lieten overkomen en daar wettelijk niks tegenin te brengen was :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Beste debater 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 18:07:09 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185258280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:04 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Ad-hominem is geen argument.

[..]

Nee, hoor, ik heb de Nederlandse definitie van pedofiel gebruikt, zoals gebruikt door een Nederlandse rechter anno 2019.

Wat koop ik nou van jouw respect? Ik eis helemaal geen respect.

[..]

We hebben een vrije wil, eenieder die als straf niet meer in staat is om te geloven heeft dit met zijn eigen handelen verdiend en kan het alleen zelf ongedaan maken door zijn/haar arrogantie opzij te schuiven en oprecht berouw te tonen voor het verleden. Zolang je ademt heb je nog kans om je leven te beteren. Ga je dood, is het afgelopen. Al leren we uit de Koran dat mensen in het hiernamaals God zullen smeken om terug te keren naar het wereldse leven om het alsnog goed te doen, maar God geeft in al Zijn wijsheid aan dat zelfs als je nog eens 1.000 jaar mag leven, zul je verder gaan met je ongeloof, teruggaan heeft dus geen zin, en je smoesjes worden niet getolereerd.

[..]

Waarom werd hij haram genoemd dan? We kennen niet het hele verhaal. Waar is hoor en wederhoor? Wat zeiden die leerlingen dan? Het is haram om hem op te eten, want varken? Ik ken geen een moslim die een ander voor haram uitmaakt. Wel acties voor haram verklaart, zoals alcohol drinken, overspel plegen, varken eten, etc.

Een ongelovige in de islam heeft een kafir, in het christendom heiden (?), in het jodendom goyim. Doe ik ook niet moeilijk over als joden mij een goyim vinden, ik geloof namelijk niet in hun religie.

[..]

Zelfs als die leerlingen niets zeggen, dan wordt die docent alsnog weggezet in de Koran, in de Bijbel en Torah als ongelovige die zal branden in het hellevuur? Struisvogel much?

[..]

Je doet net of het moslim-zijn een ras is, je bent als blanke geboren en kunt daarom nooit moslim worden? Het is toch je eigen keuze om wel of niet in de islam te geloven. Al roepen christenen 100 keer dat ik zal branden in hel als ik Jezus niet als God erken, ik blijf Jezus ontkennen als God, omdat ik niet in de christelijke versie van de hel geloof of in Jezus als God.

[..]

Je reageert net als de mensen van het verleden die beschreven worden in de Koran 7/82:
And the answer of his people was only that they said: "Drive them out of your town, these are indeed men who want to be pure (from sins)!"

Als ze zich niet net zo zondig als jou willen gedragen, dan wil je hen het liefst verjagen uit je "town".

En je dan afvragen waarom moslims zo sterk geloven in hun religie. Omdat jij met jouw acties onbewust het geloof van moslims versterkt door je te gedragen zoals jouw ongelovige voorouders beschreven worden in de Koran. En zoals God aangeeft, dit zal zich tot het einde der tijden blijven herhalen.
Het is geen ad hominem, want ik heb het niet eens over een persoon.

Verder is het bekend materiaal: slachtoffer-rol, koranteksten en uiteraard een schijnheilige morele verhevenheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:08:33 #50
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_185258302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is geen ad hominem, want ik heb het niet eens over een persoon.

Verder is het bekend materiaal: slachtoffer-rol, koranteksten en uiteraard een schijnheilige morele verhevenheid.
Ben je gehackt etto?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')