Nee, de verkoop was eigenlijk allleen voor de vorm zodat ik kon verhuren onder de leegstandswet.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:09 schreef Peter het volgende:
Heb je zelf geen makelaar ingeschakeld?
Dan nog loop eens bij een makelaar binnen en vraag of ze het koopcontract willen bekijken voor je.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:10 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Nee, de verkoop was eigenlijk allleen voor de vorm zodat ik kon verhuren onder de leegstandswet.
Misschien moet ik dat gewoon doen. Ik vertrouw makelaars niet zo, zou het het liefst zelf doen of door een andere jurist ernaar laten kijken. Maar je hebt allicht gelijk..quote:Op maandag 25 februari 2019 15:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan nog loop eens bij een makelaar binnen en vraag of ze het koopcontract willen bekijken voor je.
Als je naar een willekeurige makelaar stapt in dit geval heeft hij geen bijzondere belangen hierin.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:13 schreef squatt3r het volgende:
Misschien moet ik dat gewoon doen. Ik vertrouw makelaars niet zo, zou het het liefst zelf doen of door een andere jurist ernaar laten kijken. Maar je hebt allicht gelijk..
en die was gratis?quote:Op maandag 25 februari 2019 16:37 schreef egelhond het volgende:
Heb een vastgoed adviseur het koopcontract op laten stellen.
Goede tip, ja. De kans is aanwezig dat de (makelaar van) potentiėle koper ditzelfde model als basis genomen heeft. Als TS jetzt voorstel digitaal krijgt, is die wellicht digitaal te vergelijken met de lege modelovereenkomst.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:35 schreef Azreal het volgende:
Je kunt ook een standaard nvm contract van internet plukken en daarmee vergelijken.
En sowieso het koopcontract doorlezen en kijken of er dingen in staan waar je het niet mee eens bent. Al is het maar als voorbereiding voordat je naar een makelaar gaat.
Dank. Heb ik gedaan, er lijken geen bijzondere afwijkingen. Ik moet zelf betalen voor doorhalen hypotheek, maar dat is volgens mij standaard...quote:Op maandag 25 februari 2019 15:35 schreef Azreal het volgende:
Je kunt ook een standaard nvm contract van internet plukken en daarmee vergelijken.
En sowieso het koopcontract doorlezen en kijken of er dingen in staan waar je het niet mee eens bent. Al is het maar als voorbereiding voordat je naar een makelaar gaat.
Had je wel gewoon bankgarantie/waarborgsom? En ontbindende voorwaarden zelf geformuleerd of had de koper nog extra voorwaarden?quote:Op maandag 25 februari 2019 16:37 schreef egelhond het volgende:
Makelaar is onnodig want je betaald voor diensten die erg duur zijn. Ik had mijn appartement verkocht zonder makelaar. Heb een vastgoed adviseur het koopcontract op laten stellen. (appartementsrechten etc moest wel kloppen en was ingewikkeld). Deze beide ondertekend en naar de notaris verstuurd. Afspraakje maken om te tekenen en het was geregeld.
Dat kan de notaris prima voor je uitzoeken. En de notaris is sowieso nodig straks. Normaal bepaalt de koper wie de notaris wordt maar in overleg mag jij die ook kiezen. De notaris is je beste vriend!quote:Op maandag 25 februari 2019 15:05 schreef squatt3r het volgende:
Of iemand goede ervaringen met een bureau/iemand dit dit voor je kan doen?
We hebben samen aan tafel gezeten. In het contract gezet wat wel en niet bij de koop zat ( bijvoorbeeld gordijnen ) en na tekenen van het voorlopig koopcontract na 3 dagen dat hij er alleen met een boete van 10% van de aankoopsom onderuit kon komen. Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Naar notaris geweest om te tekenen. Echt waar een makelaar verdient veel geld met niets doen want die contracten die zij opstellen is allemaal kopie werk met wat aanpassingen.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:04 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Had je wel gewoon bankgarantie/waarborgsom? En ontbindende voorwaarden zelf geformuleerd of had de koper nog extra voorwaarden?
de beste prijs is de prijs waar koper en verkoper het samen over eens zijn. volgens mij is dat gelukt.quote:Op maandag 25 februari 2019 18:24 schreef Peter het volgende:
Weet je zeker dat je nu de beste prijs krijgt?
Zojuist hetzelfde gedaan, met de koper om de tafel en wat bijgesteld. Volgens mij prima zo, mocht het verhaal nog n staartje krijgen meld ik mij.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:51 schreef egelhond het volgende:
[..]
We hebben samen aan tafel gezeten. In het contract gezet wat wel en niet bij de koop zat ( bijvoorbeeld gordijnen ) en na tekenen van het voorlopig koopcontract na 3 dagen dat hij er alleen met een boete van 10% van de aankoopsom onderuit kon komen. Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Naar notaris geweest om te tekenen. Echt waar een makelaar verdient veel geld met niets doen want die contracten die zij opstellen is allemaal kopie werk met wat aanpassingen.
Btw zo'n contract kan je van internet downloaden en gebruiken, maar in mijn geval met appartementsrechten wat het wat ingewikkelder dus heb ik het uitbesteed. Voor 1000 euro wil ik dit allemaal wel voor je doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |