abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185236283
Ik heb een koopwoning die ik tijdelijk verhuur onder de leegstandswet. Op zich is het geen blok aan mijn been, maar wil er op termijn wel een keer vanaf. Recentelijk een bod gekregen van iemand uit de buurt waar ik graag op in wil gaan.

De koper heeft een makelaar een voorlopig koopcontract laten opstellen. Heeft iemand ervaringen met waarop te letten vanuit het perspectief van de verkoper (online is vooral veel te vinden over hoe de koper het contract moet lezen). Er zijn ook (tegen betaling) bureaus die een check uitvoeren, dat wil ik op zich wel doen maar vraag mij af of die mensen niet gewoon een checklist doorlopen die ik zelf ook kan doorlopen. Of iemand goede ervaringen met een bureau/iemand dit dit voor je kan doen?
pi_185236334
Heb je zelf geen makelaar ingeschakeld?
dag
pi_185236348
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:09 schreef Peter het volgende:
Heb je zelf geen makelaar ingeschakeld?
Nee, de verkoop was eigenlijk allleen voor de vorm zodat ik kon verhuren onder de leegstandswet.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:11:45 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185236373
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:10 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Nee, de verkoop was eigenlijk allleen voor de vorm zodat ik kon verhuren onder de leegstandswet.
Dan nog loop eens bij een makelaar binnen en vraag of ze het koopcontract willen bekijken voor je.
Tot nooit .......
pi_185236406
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan nog loop eens bij een makelaar binnen en vraag of ze het koopcontract willen bekijken voor je.
Misschien moet ik dat gewoon doen. Ik vertrouw makelaars niet zo, zou het het liefst zelf doen of door een andere jurist ernaar laten kijken. Maar je hebt allicht gelijk..
pi_185236727
Je kunt ook een standaard nvm contract van internet plukken en daarmee vergelijken.
En sowieso het koopcontract doorlezen en kijken of er dingen in staan waar je het niet mee eens bent. Al is het maar als voorbereiding voordat je naar een makelaar gaat.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:43:57 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185236832
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:13 schreef squatt3r het volgende:
Misschien moet ik dat gewoon doen. Ik vertrouw makelaars niet zo, zou het het liefst zelf doen of door een andere jurist ernaar laten kijken. Maar je hebt allicht gelijk..
Als je naar een willekeurige makelaar stapt in dit geval heeft hij geen bijzondere belangen hierin.
Tot nooit .......
pi_185237016
Als je moeite hebt met de juridische taal kan je beter iemand laten kijken ipv zelf te stuntelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 25 februari 2019 @ 16:02:51 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185237161
Neem een makelaar in de arm, mede door de huurder die erin zit moet je rekening houden met het eea.
Dum de dum
pi_185237411
Post het contract hier.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 25 februari 2019 @ 16:37:19 #11
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_185237677
Makelaar is onnodig want je betaald voor diensten die erg duur zijn. Ik had mijn appartement verkocht zonder makelaar. Heb een vastgoed adviseur het koopcontract op laten stellen. (appartementsrechten etc moest wel kloppen en was ingewikkeld). Deze beide ondertekend en naar de notaris verstuurd. Afspraakje maken om te tekenen en het was geregeld.
  maandag 25 februari 2019 @ 16:41:29 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185237737
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:37 schreef egelhond het volgende:
Heb een vastgoed adviseur het koopcontract op laten stellen.
en die was gratis?
Tot nooit .......
pi_185237797
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:35 schreef Azreal het volgende:
Je kunt ook een standaard nvm contract van internet plukken en daarmee vergelijken.
En sowieso het koopcontract doorlezen en kijken of er dingen in staan waar je het niet mee eens bent. Al is het maar als voorbereiding voordat je naar een makelaar gaat.
Goede tip, ja. De kans is aanwezig dat de (makelaar van) potentiėle koper ditzelfde model als basis genomen heeft. Als TS jetzt voorstel digitaal krijgt, is die wellicht digitaal te vergelijken met de lege modelovereenkomst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185238052
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:35 schreef Azreal het volgende:
Dank. Heb ik gedaan, er lijken geen bijzondere afwijkingen. Ik moet zelf betalen voor doorhalen hypotheek, maar dat is volgens mij standaard...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 17:02:26 ]
pi_185238083
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:37 schreef egelhond het volgende:
Makelaar is onnodig want je betaald voor diensten die erg duur zijn. Ik had mijn appartement verkocht zonder makelaar. Heb een vastgoed adviseur het koopcontract op laten stellen. (appartementsrechten etc moest wel kloppen en was ingewikkeld). Deze beide ondertekend en naar de notaris verstuurd. Afspraakje maken om te tekenen en het was geregeld.
Had je wel gewoon bankgarantie/waarborgsom? En ontbindende voorwaarden zelf geformuleerd of had de koper nog extra voorwaarden?
pi_185238239
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:05 schreef squatt3r het volgende:
Of iemand goede ervaringen met een bureau/iemand dit dit voor je kan doen?
Dat kan de notaris prima voor je uitzoeken. En de notaris is sowieso nodig straks. Normaal bepaalt de koper wie de notaris wordt maar in overleg mag jij die ook kiezen. De notaris is je beste vriend!
  maandag 25 februari 2019 @ 17:51:21 #17
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_185238740
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:04 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Had je wel gewoon bankgarantie/waarborgsom? En ontbindende voorwaarden zelf geformuleerd of had de koper nog extra voorwaarden?
We hebben samen aan tafel gezeten. In het contract gezet wat wel en niet bij de koop zat ( bijvoorbeeld gordijnen ) en na tekenen van het voorlopig koopcontract na 3 dagen dat hij er alleen met een boete van 10% van de aankoopsom onderuit kon komen. Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Naar notaris geweest om te tekenen. Echt waar een makelaar verdient veel geld met niets doen want die contracten die zij opstellen is allemaal kopie werk met wat aanpassingen.
Btw zo'n contract kan je van internet downloaden en gebruiken, maar in mijn geval met appartementsrechten wat het wat ingewikkelder dus heb ik het uitbesteed. Voor 1000 euro wil ik dit allemaal wel voor je doen :)
pi_185239217
Weet je zeker dat je nu de beste prijs krijgt?
dag
  maandag 25 februari 2019 @ 18:44:57 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185239521
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:24 schreef Peter het volgende:
Weet je zeker dat je nu de beste prijs krijgt?
de beste prijs is de prijs waar koper en verkoper het samen over eens zijn. volgens mij is dat gelukt.
Tot nooit .......
pi_185243430
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:51 schreef egelhond het volgende:

[..]

We hebben samen aan tafel gezeten. In het contract gezet wat wel en niet bij de koop zat ( bijvoorbeeld gordijnen ) en na tekenen van het voorlopig koopcontract na 3 dagen dat hij er alleen met een boete van 10% van de aankoopsom onderuit kon komen. Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Naar notaris geweest om te tekenen. Echt waar een makelaar verdient veel geld met niets doen want die contracten die zij opstellen is allemaal kopie werk met wat aanpassingen.
Btw zo'n contract kan je van internet downloaden en gebruiken, maar in mijn geval met appartementsrechten wat het wat ingewikkelder dus heb ik het uitbesteed. Voor 1000 euro wil ik dit allemaal wel voor je doen :)
Zojuist hetzelfde gedaan, met de koper om de tafel en wat bijgesteld. Volgens mij prima zo, mocht het verhaal nog n staartje krijgen meld ik mij.

Wat betreft de prijs: ik vind dit prima, vanuit financieel oogpunt was verder verhuren etc mogelijk gunstiger geweest, maar dit kwam voorbij en kwam mij ook goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')