abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185225782
Het volgende ben ik benieuwd naar:
Mag je in Nederland, en in Aruba (koninkrijk der nederlanden) nou wel, of niet, een jetski besturen zonder vaarbewijs? Wie kan de regels wat voor mij verduidelijken?

Ik lijk hier te lezen, dat het in Aruba niet hoeft, maar echt super duidelijk vind ik de info nou ook weer niet.

In Nederland hoeft het dan weer alleen als de jetski boven de 20km/h kan, maar dat gaan ze volgens mij vrij makkelijk. Maar Aruba heeft dus andere wetten als Nederland, begrijp ik dat goed?

En dan dit van vaarbewijs.nl:
quote:
In het buitenland
Vaarbewijs 1 geldt in het buitenland als International Certificate of Competence (ICC) for inland waters. Dit krijgt u automatisch na het behalen van Vaarbewijs 1. U mag hiermee op rivieren, kanalen en meren varen, maar niet op de kustwateren.
Dus, als je ergens op vakantie gaat en je wilt aan de kust een jetski huren, en dat land heeft net zoals Nederland de regel dat je een vaarbewijs nodig hebt, dan zal je eerst altijd vaarbewijs 2 nodig hebben?

Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk, en wilde voordat ik een vakantie boek, toch even zeker weten of op vakantie een jetski kunnen huren zonder trainer/groepje er bij.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 februari 2019 @ 00:35:26 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_185227120
Heb in Miami en in Turkije jetski gehuurd en heb geen vaarbewijs
  maandag 25 februari 2019 @ 12:41:29 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185233464
Het moet wel, maar vaak doen ze op vakantiebestemmingen gewoon of hun neus bloedt want het is handel.
Helemaal fijn natuurlijk, tot je er achter komt dat er best een hoop energie in zo'n ding zit en er gaat wat fout, want dan ben je gewoon een bestuurder zonder papieren en hang je aan de hoogste palmboom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185233786
De kosten voor een vaarbewijs is niet hoog.

20euro boek
45euro voor vaarbewijs a
45 euro voor vaarbewijs b.

Ben er zelf mee bezig namelijk.

Heb je later in de toekomst ook geen gezeur .
En geen boeten of dat je niet verzekerd bent is 10x erger dan deze kosten te maken voor een bewijs.

Je heb toch ook je auto rijbewijs gehaald ?
Sommige landen kan je ook auto rijden zonder rijbewijs.
pi_185234500
Ik moet m ook nog eens halen :+

Heel ironisch mag ik met schepen van 400m aan de gang, maar niet met een rubberbootje :7

Moet 10 multiple gok vragen invullen :’)

En klein vaarbewijs is alleen theorie hoor. Dan kan je nog steeds als een mongool omgaan met de power.
pi_185237487
Vaarbewijs op zee
Hoe vreemd het wellicht ook klinkt, maar op zee hoeft u in Nederland geen (klein) vaarbewijs te hebben. Sterker nog u heeft als watersporter op zee in principe geen enkel diploma nodig. Pas als u een marifoon aan boord heeft is een bedieningscertificaat voor de marifoon verplicht. Maar let op! Langs de kust loopt een denkbeeldige lijn. Aan de zeekant van deze lijn geldt inderdaad dat u geen vaarbewijs nodig heeft, zodra u echter deze lijn over gaat en aan de landkant komt gelden de binnenvaartregels en moet u dus een vaarbewijs hebben. De exacte beschrijving van deze lijn vindt u in de geldende binnenvaartwet en de bijbehorende binnenvaartregeling en het binnenvaartbesluit. Deze zijn op dit punt recent nog aangepast, omdat niet overal even duidelijk was waar de lijn lag en daarmee als consequentie dat niet overal zwart-wit was te zeggen welke vaarregels van toepassing zijn. Met de recente aanpassingen is dat dus opgelost. Ook de andere vaarregels in Nederland hebben een vrij exacte beschrijving van het gebied waar deze regels gelden of zij verwijzen naar de meer algemene bepalingen van binnenvaartwet, -besluit c.q. -regeling. Dat betekent dat u in principe van het strand mag vertrekken met een snelle motorboot of bijvoorbeeld een jetski, zonder dat u een vaarbewijs hoeft te hebben. Maar zodra u ergens de lijn over gaat moet dat weer wel. Dus zodra u een haven of bijvoorbeeld tussen Texel en Den Helder richting Waddenzee vaart gelden de binnenvaartregels. Naar mijn mening moet je dus ook op zee minimaal een klein vaarbewijs hebben, zelfs als je met een snelle visboot altijd van het strand vertrekt. Je weet immers maar nooit of je door een noodgeval snel naar de haven moet. Let op: Alle stranden langs de Noordzee hebben een eigen gemeentelijke verordening waarin staat welke watersporten waar op het strand wel/niet zijn toegestaan! In het buitenland is het vaak anders. Een aantal Europese landen kennen expliciet wel een verplicht vaarbewijs voor op zee en langs de kust. Kijk voor uw vertrek op de website van ANWB Watersport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')