Neem aan dat het over eten gaat maar ja zou ook zomaar over pakketjes kunnen gaan jaquote:Op zondag 24 februari 2019 21:58 schreef phoenyx het volgende:
Zijn er echt mensen in Nederland die fooi betalen? Bedoel in een restaurant rond je 68 af naar 70 ofzo maar voor bezorgers van pakketjes etc nooit ja.. Die verwachten het ook niet volgens mij, moeten gewoon snel weer door
Tja. Een commercieel bedrijf die de markt voor het grootste deel in handen heeft, ik geef ze geen ongelijk. Zo werkt kapitalisme inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:56 schreef junichirou01 het volgende:
[..]
Meeste zaken klagen niet per se over de tarieven. Het gaat meer over dat thuisbezorgd.nl bijna elke jaar de tarieven verhogen. Ik weet nog dat thuisbezorgd eerst 9% hanteerde, toen 11%, 12% en nu is volgens mij al 13%. Tja wat kan je doen, kapitalisme toch.
Een kassière mag volgens mij niet eens fooi aannemen. Al het geld wat meer gegeven wordt belandt gewoon in de kassa. En daar is ook een stuk meer toezicht op dan een bezorger die wat in zijn achterzak drukt.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:03 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik vind het geven van fooi soms ook wel wat dubieus. Waarom krijgt de ene beroepsgroep wel een fooi en de andere niet? Voor mij is het vooral de gun factor.
De thuisbezorgd bezorger die door weer en wind op de elektrische fiets vriendelijk mijn eten komt bezorgen krijgt een fooi.
Vriendelijk personeel in de horeca ook, arrogant personeel niet. Nogmaals de gun factor.
Echter, de vriendelijke cassiere van de supermarkt krijgt niets. In de horeca moet men het van de fooien hebben hoor je dan vaak.
Maar volgens mij heeft een cassiere om maar wat te noemen ook niet echt een top salaris en geen fooi.
Als iedereen in de buurt op thuisbezorgd.nl zit dan heb je volgens mij weinig keus en word je gedwongen om ook mee te gaan.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Die bedrijven gaan zelf in zee met thuisbezorgd, ze zijn niets verplicht.
Kan dit wel beamen. Ook überhaupt met het leveren van eten (vroeger toen thuisbezorgd.nl nog niet bestond) en betalen met de pin. Ze worden wel min of meer gedwongen om mee te doen ook al levert het niks op en kost het misschien zelfs een beetje extra, maar beter dan failliet gaan.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:23 schreef Nyand het volgende:
[..]
Als iedereen in de buurt op thuisbezorgd.nl zit dan heb je volgens mij weinig keus en word je gedwongen om ook mee te gaan.
Want zelfstandig opboksen tegen thuisbezorgd is wel heel lastig.
Als ze mijn boodschapppen bij me thuis komt brengen krijgt ook het kassameisje een fooi.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Je geeft het kassameisje bij de AH toch ook geen fooi?
Waarom een bezorger dan wel?
Hoeveel fooi geef je dan? Bedoel er is een minimumloon, iets wat ik ook verdiende bij werk waarbij de maatschappij geen fooien geeft. Met 4 euro fooi per uur hebben ze al een extra mooi loon, maar waar hen door de wind moeten fietsen zat ik bij 2 graden 20 kilo kratten de hele dag te stapelen. Die jongens zijn niet zielig, ze hebben een betere baan dan ik had maar mij zagen meiden niet omdat ik in een fabriek opgesloten zatquote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik geef ze wel fooi. ZIjn vaak jonge jongens die door wind en wind op de fiets of scooter dat eten komen brengen. Denk niet dat ze veel verdienen.
Had je ook bezorger moeten worden.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:57 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]
Hoeveel fooi geef je dan? Bedoel er is een minimumloon, iets wat ik ook verdiende bij werk waarbij de maatschappij geen fooien geeft. Met 4 euro fooi per uur hebben ze al een extra mooi loon, maar waar hen door de wind moeten fietsen zat ik bij 2 graden 20 kilo kratten de hele dag te stapelen. Die jongens zijn niet zielig, ze hebben een betere baan dan ik had maar mij zagen meiden niet omdat ik in een fabriek opgesloten zat
Die bezorger van 15 of 16 zal het minimum uurloon krijgen. Voor 16 jaar is dat iets van 3.30 per uur. Als die bezorger bij de 3 adressen die hij in een uur doet bij elk 1 euro fooi krijgt verdubbeld zijn salaris.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:42 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dan nog, doen alsof zo’n bezorger blij moet zijn met een hele euro is gewoon een belediging.
Doe het goed, of doe het niet.
dit dusquote:Op zondag 24 februari 2019 21:42 schreef Infection het volgende:
Sowieso fooi, achterlijke Amerikaanse traditie
Hier is dat helemaal niet nodig, aangezien de lonen gewoon normaal zijn en niet afhankelijk van fooien zijn.
Vaak zijn de bezorgkosten een stukje goedkoper.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
De bezorger doet er altijd een folder bij van z’n eigen toko. Inderdaad niet goedkoper, maar wel een blikje fris ofzo bij je bestelling. Herbestelling doe ik vaak via hun eigen site.
Denk je nu echt dat de domino bezorger ook die 2 euro per bezorgde pizza zal krijgen?quote:Op zondag 3 maart 2019 09:34 schreef hugecooll het volgende:
Of zoiets als Domino's. Geen bezorgkosten rekenen maar wel al je pizza's per stuk iets van 2 euro duurder maken bij bezorgen. En dan verwacht de bezorger ook nog fooi
Is tuurlijk niet relevant he. De bezorger krijgt de 'bezorgkosten' van andere bedrijven vast ook niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat de domino bezorger ook die 2 euro per bezorgde pizza zal krijgen?
Dan was je opmerking van prijsverschillen bij bezorgen of afhalen net zo irrelevant als we het over fooi geven aan bezorgers hebben.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is tuurlijk niet relevant he. De bezorger krijgt de 'bezorgkosten' van andere bedrijven vast ook niet.
Nee tuurlijk nietquote:Op zondag 3 maart 2019 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan was je opmerking van prijsverschillen bij bezorgen of afhalen net zo irrelevant als we het over fooi geven aan bezorgers hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |