Maar bij haar durf ik nauwelijks te vragen of ze bv. een leuk weekend heeft gehad, laat staan verdere actie ondernemen
Iemand suggesties over hoe je zon probleem kan aanpakken? Ik baal hier echt van
ps. oorzaak licht niet bij blauwtje lopen / gedumpt worden of iets wat daarmee te vergelijken valt dus daar hoef je geen rekening mee te houden
quote:Al meer dan een jaar?? Leave it. Het is nu geen verliefdheid meer, maar meer een obsessie.
Op zondag 5 januari 2003 00:57 schreef sexymofo het volgende:
Ik ben helemaal smoorverliefd op een meid nu. Dit is helaas niet zo'n bevlieging, maar ik loop nu al >1 jaar met dit gevoel rond![]()
Ik ken haar via mijn werk en buiten dat niet echt goed. Ik zou graag wat meer contact met haar krijgen, maar door een aantal voorvallen in het verleden ben ik bang geworden om gevoelens te uiten en erg bang om meer dan een vrienden relatie met (een vrouwelijk) iemand op te bouwen:( Normaal in de omgang ben ik erg makkelijk en kan het met vrijwel iedereen vinden (hier ben ik erg blij meeMaar bij haar durf ik nauwelijks te vragen of ze bv. een leuk weekend heeft gehad, laat staan verdere actie ondernemen
![]()
Iemand suggesties over hoe je zon probleem kan aanpakken? Ik baal hier echt van
ps. oorzaak licht niet bij blauwtje lopen / gedumpt worden of iets wat daarmee te vergelijken valt dus daar hoef je geen rekening mee te houden
[Dit bericht is gewijzigd door Pulsemaster op 05-01-2003 01:12]
quote:nee het is heus wel minder geweest en ook wel andere opvliegingen gehad, alleen kom ik elke keer weer terug bij de gevoelens jegens haar. En btw. als je meer dan een jaar met iemand samenwoont is er ook geen verliefdheid meer maar een obsessie? gaat er bij mij niet in
Op zondag 5 januari 2003 01:06 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
Al meer dan een jaar?? Leave it. Het is nu geen verliefdheid meer, maar meer een obscessie.
En tsja ik doe er verder niks mee dus er is geen afknapper/blauwtje ofzo waardoor ik me echt zou moeten neerleggen bij het feit dat het nooit wat zal worden. En als extra info: ik zie haar vrijwel alleen op mn werk verder vrijwel nergens (af en toe in de stad), maar als ik een obsessie zou hebben zou dat wel anders zijn lijkt mij
quote:
Op zondag 5 januari 2003 01:12 schreef sexymofo het volgende:[..]
nee het is heus wel minder geweest en ook wel andere opvliegingen gehad, alleen kom ik elke keer weer terug bij de gevoelens jegens haar. En btw. als je meer dan een jaar met iemand samenwoont is er ook geen verliefdheid meer maar een obsessie? gaat er bij mij niet in
quote:Feit is dat een jaar gewoon een te lange periode is. Als je haar ECHT leuk had gevonden had je allang iets geprobeerd.
En tsja ik doe er verder niks mee dus er is geen afknapper/blauwtje ofzo waardoor ik me echt zou moeten neerleggen bij het feit dat het nooit wat zal worden. En als extra info: ik zie haar vrijwel alleen op mn werk verder vrijwel nergens (af en toe in de stad), maar als ik een obsessie zou hebben zou dat wel anders zijn lijkt mij
Waarom ik dit weet??? Omdat ik exact hetzelfde probleem heb!!
Het is gewoon kut.
Ik kom dan nog wel tot een praatje, maar zit al maanden met de gedachte om haar te vragen om wat mee te gaan drinken ofzo. En het wil er maar niet van komen. En elke keer maar weer dat schijtgevoel achteraf.
En ik denk niet dat wij de enige zijn met dat probleem.
ps. Tips wel welkom aub
quote:makkelijk zeggen dat ja
Op zondag 5 januari 2003 01:17 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
appel = ei?? Ik weet dat het laat is en dat je waarschijnlijk al een paar biertjes op hebt, maar blijf even scherp ja
[..]probeerde alleen te verduidelijken dat het voor mij geen obsessie is mischien beetje krom maarja...
Feit is dat een jaar gewoon een te lange periode is. Als je haar ECHT leuk had gevonden had je allang iets geprobeerd.
En ja het klinkt sneu enzo maar ja er zitten "gewoon" een paar verbindingen in mijn hoofd niet goed ofzo... Ik heb zelfs nooit het initiatief genomen bij een ex van me. Dat kwam altijd van de andere kant.
Rationeel denkend weet ik ook wel dat ik beter gewoon iets kan uitvoeren, maar ja door (laten we het maar beperkt houden tot) omstandigheden in mijn jeugd ben ik gewoon een "baby" op het gebied van het uiten van gevoelens.
quote:
Op zondag 5 januari 2003 01:17 schreef Pulsemaster het volgende:
Als je haar ECHT leuk had gevonden had je allang iets geprobeerd.
quote:
Op zondag 5 januari 2003 01:30 schreef Toet het volgende:[..]
Afgelopen zaterdag kon ik met haar terugfietsen. Zij had geen handschoenen, dus bood ik de mijne aan. Ze hoefde ze niet. Toen ik weg wou fietsen bleek mijn versnelling kapot te zijn... Toen bood ze mij aan om achterop mee te rijden. Zeg ik: nee, dat hoeft niet. Ik bel wel ff naar huis
Wat ben ik ook een
Ik werk in een supermarkt dus ga deze week nog wel even op haar avond langs om te zeggen dat het me spijt dat ik haar alleen heb laten fietsen. Dat is in ieder geval al goed begin hoop ik...
quote:Heeft ooit iemand gezegd dat je de makkelijkste weg moest kiezen dan?
Op maandag 6 januari 2003 09:27 schreef Kaalhei het volgende:
schrijven is makkelijker dan praten.
quote:tja als je niet(s) durft
Op maandag 6 januari 2003 09:31 schreef FoeiJongHaai het volgende:
Heeft ooit iemand gezegd dat je de makkelijkste weg moest kiezen dan?
quote:Wordt het tijd dat je DAAR iets aan gaat doen.
Op maandag 6 januari 2003 09:32 schreef Kaalhei het volgende:[..]
tja als je niet(s) durft
quote:Zielenknijper of coke?
Op maandag 6 januari 2003 09:37 schreef FoeiJongHaai het volgende:
Wordt het tijd dat je DAAR iets aan gaat doen.
quote:Dat eerste is je laatste redmiddel.
Op maandag 6 januari 2003 09:40 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Zielenknijper of coke?
Dat tweede zou kunnen, maar puur natuur is meer mijn aanpak.
Iedereen heeft ooit door de zure appel heen moeten bijten. Relaties ontstaan niet zoals in romannetjes dat de perfecte mensen bij elkaar komen en dat ze elkaar diep in de ogen kijken en dat ze lang en gelukkig samenbleven.
Die jongen moet gewoon zijn move maken. Anders blijf je rondtobben in wel/niet. Kun je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.
In het ergste geval krijgt ie een afwijzing. En dan? Dan kun hij verder! Nu komt hij niet verder. Je moet verder gaan, je moet niet op een punt blijven stilstaan.
Het doet minder pijn om het geprobeerd te hebben en een afwijzing te hebben gekregen dan zoals het nu gaat nog maanden door te gaan met vindt ze me wel of niet leuk.
Gewoon gaan. Of niet. Maar blijf niet staan wel/niet.
En het wordt er alleen maar makkelijker op. De volgende keer zal je eerder gaan.
quote:JA!!! Vertel het haar, lekker rellen en raak misschien een vriendin kwijt! Vraag haar nu eerst eens voorzichtig hoe zij over haar verhouding met die andere gast denkt......
Op maandag 6 januari 2003 10:46 schreef poep het volgende:
je kan het haar het beste vertellen! het is nu voor jou ontzettend frustrerend aangezien je niet weet waar je aan toe bent. alleen op deze manier kom je er achter en als het echt een lieve meid is zal ze je geveolens respecteren en haar antwoord geven. misschien zit ze met hetzelfde! en durft ze niet, maar misschien ook niet! als je duidelijkheid wil moet je het haar zeggen! is niet makkelijk, maar wel beter, ook voor jezelf!
quote:heeft toch niks met rellen te maken, en je hoeft er echt geen vriendin aan kwijt te raken! maar je moet er wel voor zorgen dat je zelf er niet aan kapot gaat van de frustraties!
Op maandag 6 januari 2003 11:39 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
JA!!! Vertel het haar, lekker rellen en raak misschien een vriendin kwijt! Vraag haar nu eerst eens voorzichtig hoe zij over haar verhouding met die andere gast denkt......
quote:Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb ook het "gevoel" dat ik niet bang ben om afgewezen te worden. Ik praat soms wel met haar enzo, soms praten we op school of op msn. Dan praat ik makkelijk verder. Maar om zelf het initiatief te nemen, dat lukt meestal niet. We zijn alle twee toch wel vrij verlegen... Maar ik weet niet precies wat nou het probleem is dat ik het steeds niet doe... Please tips...
Op zondag 5 januari 2003 10:34 schreef Femke13 het volgende:
Je zegt dat het niks te maken heeft met een blauwtje lopen, maar ik denk toch dat je bang bent voor een afwijzing!
Zij heeft iets of jij denkt dat ze iets heeft waardoor het benaderen van haar moeilijk is.
Met andere woorden, er is iets waardoor jij die stap niet durft te zetten, en ik denk ook dat je daar moet beginnen!
Is ze extreem mooi, ben je bang om de sfeer op het werk te verpesten, reactie van collega's, is ze extravert en schrikt jou dat af enz. enz.
Pas als je daar achter bent, kun je die stap gaan zetten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |