Je vindt dat niet veel voor een 15jarige?!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind 3500 eigenlijk helemaal niet zoveel. Maar goed wie ben ik? Het is opzich wel leuk om te hebben of zo maar zou lekker verder sparen.
Als je 15 bent en je enige kosten zijn energy en frikandelbroodjes is dat een godsvermogen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind 3500 eigenlijk helemaal niet zoveel. Maar goed wie ben ik? Het is opzich wel leuk om te hebben of zo maar zou lekker verder sparen.
Nee, het is netjes hoor en er zullen zeker mensen van die leeftijd zijn die veel minder hebben maar ik vind 3500 weinig.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je vindt dat niet veel voor een 15jarige?!
Naja weetnie toen ik 15 jaar was begon al mijn geld op te raken op zaterdagavondquote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ik spaarde aanzienlijk en gaf ook uit. Was een mooie tijd.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:00 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Naja weetnie toen ik 15 jaar was begon al mijn geld op te raken op zaterdagavond
Ik begon pas met sparen rond mn 18e gok ik, voor die tijd ging alles wat ik verdiende ook opquote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik spaarde aanzienlijk en gaf ook uit. Was een mooie tijd.
Maar er kwam dus ook al ruim binnen?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik spaarde aanzienlijk en gaf ook uit. Was een mooie tijd.
Wat heb je te sparen na je 18e dan? Of je moet dana fulltime werken, waarom in godsnaam als je nog zo jong bent.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik begon pas met sparen rond mn 18e gok ik, voor die tijd ging alles wat ik verdiende ook op
We hebben niet allemaal hetzelfde leven/hetzelfde levensverloop natuurlijk, en allemaal andere omstandigheden. En het is altijd verstandig een deel van je vrij besteedbaar inkomen aan de kant te zetten, ookal is dat maar 10 euro per maand ofzo.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:03 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat heb je te sparen na je 18e dan? Of je moet dana fulltime werken, waarom in godsnaam als je nog zo jong bent.
Qua spaargeld is 3500 Euro een vermogen voor een 15 jarige en het is een druppel op een gloeiende plaat als je er je studie van wilt financieren. Maar dat moet je ook niet willen doen van je werk bij de Appie voor 3 Euro per uur.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:45 schreef Vakkenvuller38 het volgende:
Hey mede fok!ers,
Ik ben een 15 jarige en nogal onzeker over mijn geldzaken.
Ik heb 3500 euro op mijn bankrekening en ik krijg nog later een studiepotje van ?? Euro van mijn ouders. Ik ga nu ook een Ebike kopen voor school(1000 euro) en wil graag een smartwatch halen, maar ik wil graag een beetje vergelijken met anderen van mijn leeftijd of ik wel genoeg heb, of dat ik beter flink kan sparen. Ik werk ook bij de appie en verdien maandelijks 100-200 euro. Dus hoeveel hebben jullie?
Ps: Ik ben nieuw op Fok, dus als ik iets fout doe (qua topics) gwn zeggen.
Ja dat lukte wel aardig ja. Maar wel via diverse wegen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:02 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Maar er kwam dus ook al ruim binnen?
Het klinkt ook wel verwend, maar ik kom niet uit een rijk gezin, ik heb de helft opgebouwd met mijn folderwijk, krantenwijk en nu vakkenvullen, de rest is verjaardag geld. En nee, ik had dus totaal geen idee dat ik het goed voor elkaar heb? Bedankt voor je comment.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:55 schreef Quotidien het volgende:
Een 15-jarige met een smartwatch en een e-bike. Op jouw leeftijd had ik een horloge van 13 euro en als ik een xbox kon kopen was ik al blij.
Maar volgens mij weet je echt wel dat 3500 euro cash erg veel is op die leeftijd, en kom je niet zo subtiel humblebraggen.
Helft, met folderwijk, krantenwijk en vakkenvullen, andere helft verjaardagsgeld en alles wat erbij komt kijken.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:52 schreef madam-april het volgende:
¤3500 voor een 15jarige vind ik echt bijzonder veel.. Hoe heb je dat bij elkaar gespaard?
Zelf begin ik nu pas langzaam te drinken, (en andere zaterdagavond activiteiten) dus dat komt ook nog welquote:Naja weetnie toen ik 15 jaar was begon al mijn geld op te raken op zaterdagavond
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee, het is netjes hoor en er zullen zeker mensen van die leeftijd zijn die veel minder hebben maar ik vind 3500 weinig.
Scootmobiel, dan weet je dat de jij de enige reden bent dat die chimies kletsnat zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef Quotidien het volgende:
Wacht tot je 16 bent een ga voor een scooter. Dan regel je meteen die chimies uit je klas en bent je het mannetje.
Bedankt voor je reactie, zelf heb ik ook al zo gedacht, ik denk dat ik een gulden middenweg moet vinden om later bijv. Mijn rijbewijs te financieren met het geldquote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:01 schreef Faux. het volgende:
Spaar niet zoveel johLeef een beetje, geef dat geld uit, ga op vakantie met vrienden, zuip tot je kruipt, etc. Je beperkt jezelf nu voor een bedrag dat over tien jaar redelijk betekenisloos is. Dat is zonde van je jeugd.
Oftewel: ja 3500 is genoeg. Te veel zelfs. Een noodfonds heb je op die leeftijd in je ouders.
Beter leg je anti-slip materiaal op dat ding zodat ze niet wegdrijvenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:13 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Scootmobiel, dan weet je dat de jij de enige reden bent dat die chimies kletsnat zijn natuurlijk.
Met dit bedrag heb je een rijbewijs hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:13 schreef Vakkenvuller38 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, zelf heb ik ook al zo gedacht, ik denk dat ik een gulden middenweg moet vinden om later bijv. Mijn rijbewijs te financieren met het geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |