abonnement Unibet Coolblue
pi_185245962
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:31 schreef capricia het volgende:
Morgen het voorstel van Labour voor een People’s Vote.
Kan laat worden.
c_/
pi_185246066
Zo'n tweede referendum. Daar kan ik me ook niks bij voorstellen.

Eerst zal May uitstel van de Brexit moeten vragen en zoals ik eerder hoorde moeten alle EU-landen daarmee instemmen. Haar eigen parlement zal ook in meerderheid voor uitstel moeten stemmen neem ik aan.
Daarna moet ze met behulp van Labour een meerderheid voor een tweede referendum krijgen in haar parlement wat een burgeroorlog in haar eigen partij betekent.
En dan nog is het onzeker of een tweede referendum een uitslag oplevert waar May en Labour op hopen.

De conservatieve partij/May zouden dus alles op het spel moeten zetten, hun macht, hun geloofwaardigheid, hun integriteit, hun imago, het voorbestaan van hun partij, en het zou dan alsnog kunnen gebeuren dat een tweede referendum weer een ongewenst resultaat oplevert. Dan hebben ze alles op het spel gezet voor niks.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 februari 2019 @ 23:50:16 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185246156
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo'n tweede referendum. Daar kan ik me ook niks bij voorstellen.

Eerst zal May uitstel van de Brexit moeten vragen en zoals ik eerder hoorde moeten alle EU-landen daarmee instemmen. Haar eigen parlement zal ook in meerderheid voor uitstel moeten stemmen neem ik aan.
Daarna moet ze met behulp van Labour een meerderheid voor een tweede referendum krijgen in haar parlement wat een burgeroorlog in haar eigen partij betekent.
En dan nog is het onzeker of een tweede referendum een uitslag oplevert waar May en Labour op hopen.

De conservatieve partij/May zouden dus alles op het spel moeten zetten, hun macht, hun geloofwaardigheid, hun integriteit, hun imago, het voorbestaan van hun partij, en het zou dan alsnog kunnen gebeuren dat een tweede referendum weer een ongewenst resultaat oplevert. Dan hebben ze alles op het spel gezet voor niks.
Ze moet zelfs eerst met hulp van Labour dat referendum krijgen, want zonder iets in handen kun je geen uitstel vragen. En ik zie de conservatieven ook geen referendum steunen. Dus ik zie het er ook niet van komen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185246255
Anders gewoon elk jaar een referendum houden toch. Superdemocratie _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185246282
Was het al, maar voor de burger in het VK valt het toch niet meer te begrijpen dit. 🙃
pi_185246284
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ze moet zelfs eerst met hulp van Labour dat referendum krijgen, want zonder iets in handen kun je geen uitstel vragen. En ik zie de conservatieven ook geen referendum steunen. Dus ik zie het er ook niet van komen.
Als May eerst een tweede referendum in stemming brengt en daarna pas om uitstel vraagt, wat de EU haar dan mogelijk niet gunt, staat ze ook zwaar voor lul. Dat betekent einde carrière voor haar en dan staat ze voor eeuwig te boek als een zwakzinnige. Dat zal ze ook niet riskeren.

Tegelijkertijd verkondigen dat ze uitstel van de EU heeft gekregen en een tweede referendum gaat organiseren is een mogelijkheid maar dan nog krijgt ze te maken met de gevaren die ik eerder beschreef.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 februari 2019 @ 23:59:02 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185246297
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Anders gewoon elk jaar een referendum houden toch. Superdemocratie _O_
eerst een referendum of er een referendum moet komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185246381
Dat goedkeuren van uitstel door europese landen lijkt een formaliteit. Veel regeringsleiders hebben zich er al voor uitgesproken en ik heb nog van niemand gelezen dat hij er tegen is.

En inderdaad: wat dan? Bij een uitstel van 2 jaar kunnen ze in elk geval naar de serieuze opties kijken: een gelijk goede handelsdeal voor de toekomstige relatie of een tweede referendum.

En die toekomstige relatie zal dan met douaneunie, met een grens in Ierland of met een grens tussen NI en de rest zijn, dat klopt. Dat laatste lijkt me alleen een optie bij afscheiding door NI. Maar dan is dat in elk geval een definitief iets. Probleem van de huidige backstop is dat het een tijdelijke grens is, midden in een land, die in potentie door een ander land (de EU) eeuwig in stand kan worden gehouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 februari 2019 @ 00:24:46 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185246718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 00:02 schreef Hanca het volgende:
Dat goedkeuren van uitstel door europese landen lijkt een formaliteit. Veel regeringsleiders hebben zich er al voor uitgesproken en ik heb nog van niemand gelezen dat hij er tegen is.
Oh?
De D en NL regeringsleiders hebben heel duidelijk aangegeven dat uitstel moet gekoppeld zijn aan wat je wilt bereiken met het uitstel, wat je plan is, wat je nu gaat doen, ergo, niet lopen door etteren zoals nu gebeurd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185247237
Zoals ik het begrepen heb, Corbyn gaat een brexit voorstel indienen waarbij het VK in de duane unie blijft en met toegang tot de interne markt, mocht deze weggestemd worden dan zal Labour een 2e referendum steunen en dan zal de keuze zijn tussen blijven of de deal van Theresa May.
Zonder deal de EU verlaten wil alleen de ERG.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_185247286
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:34 schreef bedachtzaam het volgende:
Zoals ik het begrepen heb, Corbyn gaat een brexit voorstel indienen waarbij het VK in de duane unie blijft en met toegang tot de interne markt, mocht deze weggestemd worden dan zal Labour een 2e referendum steunen en dan zal de keuze zijn tussen blijven of de deal van Theresa May.
Zonder deal de EU verlaten wil alleen de ERG.
dan zou de optie REMAIN toch weer op de tafel komen heel slinks

maak je dan maar op voor rellen
  Redactie Games dinsdag 26 februari 2019 @ 01:54:26 #212
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_185247314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:43 schreef riazop het volgende:

[..]

dan zou de optie REMAIN toch weer op de tafel komen heel slinks

maak je dan maar op voor rellen
Dat doet het Britse parlement nu toch al met een no deal scenario in het achterhoofd dus als ze dan uitbreken met Remain maakt het toch geen zak uit.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_185247332
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat doet het Britse parlement nu toch al met een no deal scenario in het achterhoofd dus als ze dan uitbreken met Remain maakt het toch geen zak uit.
natuurlijk wel. Zonder referendum is REMAIN een gepasseerd station
pi_185247412
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:34 schreef bedachtzaam het volgende:
Zoals ik het begrepen heb, Corbyn gaat een brexit voorstel indienen waarbij het VK in de duane unie blijft en met toegang tot de interne markt, mocht deze weggestemd worden dan zal Labour een 2e referendum steunen en dan zal de keuze zijn tussen blijven of de deal van Theresa May.
Zonder deal de EU verlaten wil alleen de ERG.
Ik vraag me af of Corbyn dat aandurft, een aanzienlijk deel van de stemmers op zijn partij hebben ook Leave gestemd. Wat jij suggereert zou betekenen dat hij die Leave stemmende Labourstemmers niet 1 keer wil naaien maar zelfs daarna een herkansing vraagt om ze voor de tweede keer te naaien.
pi_185247858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 02:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Corbyn dat aandurft, een aanzienlijk deel van de stemmers op zijn partij hebben ook Leave gestemd. Wat jij suggereert zou betekenen dat hij die Leave stemmende Labourstemmers niet 1 keer wil naaien maar zelfs daarna een herkansing vraagt om ze voor de tweede keer te naaien.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald is volgens mij nu het sentiment.
Het is vooral om te zorgen dat ze de EU niet zonder overeenkomst verlaten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:18:33 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185247921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:43 schreef riazop het volgende:

[..]

dan zou de optie REMAIN toch weer op de tafel komen heel slinks

maak je dan maar op voor rellen
Corbyn ontpopt zich als de Remainer idd, wie had dat gedacht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185247954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 01:43 schreef riazop het volgende:

[..]

dan zou de optie REMAIN toch weer op de tafel komen heel slinks

maak je dan maar op voor rellen
Het is nog even wachten tot het zover is, eerst nog wat stemmingen in het HoC.
Mocht het tweede referendum er komen dan zal er wel flink gesproken worden over wat de vraagstelling precies zal zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:47:30 #218
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185248161
Zullen we anders eerst het eerste referendum even overdoen aangezien de Leave campaign daar zo'n beetje alle regels heeft gebroken.

Als dit een bindend referendum of verkiezingen waren geweest hadden ze over gemoeten om die reden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185248992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:47 schreef DustPuppy het volgende:
Zullen we anders eerst het eerste referendum even overdoen...
...net zolang tot de gewenste uitslag op tafel ligt?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 08:57:40 #220
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185249018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:55 schreef riazop het volgende:

[..]

...net zolang tot de gewenste uitslag op tafel ligt?
Nee, ik leg net uit waarom. Wel lezen, gast.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185249030
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]


Mocht het tweede referendum er komen dan zal er wel flink gesproken worden over wat de vraagstelling precies zal zijn.
pi_185249052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, ik leg net uit waarom.
volgens mij waren de leugens redelijk goed verdeeld over de beide kampen
  dinsdag 26 februari 2019 @ 09:04:26 #223
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185249116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef riazop het volgende:

[..]

volgens mij waren de leugens redelijk goed verdeeld over de beide kampen
Ondanks dat dit ook niet waar is, leugens vertellen is wat anders dan de wet breken.

De Leave campagne heeft campagne finance laws gebroken. Dat heeft de Remain campagne niet gedaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185249221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]



De Leave campagne heeft campagne finance laws gebroken.
Zijn er al mensen opgepakt?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 09:24:42 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185249373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Zijn er al mensen opgepakt?
Nee, en dat is ook het storende.

Vote Leave broke electoral law and British democracy is shaken

[ Bericht 20% gewijzigd door DustPuppy op 26-02-2019 09:30:49 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')