abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185196115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik twijfel nog tussen rolgordijnen en plisségordijnen. Van plisségordijnen is het inderdaad fijn dat je ze aan de bovenkant open kunt laten.
En dús van het uitzicht kunt genieten! *O* O+ Met rolgordijnen zit altijd je raam potdicht. Had je het raam niet juist laten vergroten voor dat uitzicht?

Ik wil je verder niets opdringen ofzo, hoor. O~)
Is dat zo?
pi_185196174
In de badkamer zijn de gordijnen toch altijd open, behalve tijdens het douchen even. Een rolgordijn is dus op zich niet zo'n punt. Maar ik vind plisségordijnen ook over het algemeen mooier, iets chiquer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:05:51 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185196246
In jouw situatie zou ik ook voor plisségordijnen kiezen, en ze wegens geen inkijk vrijwel nooit gebruiken :D
Wel handig om ze wel te hebben, want je weet nooit wie het gras aan de andere kant van de sloot aan het maaien is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185201044
Goed dat je de tegels laat aanpassen, volgens mij blijf je je daar aan irriteren de komende jaren.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185201170
Goede keuze wat betreft de tegels. En ik ga ook mee met plissé voor in de badkamer, wegens de 'bottom-up' mogelijkheid. Wij hebben ze op veel plaatsen en het is zo fijn om de inkijk tegen te gaan maar toch wat licht en lucht te behouden.
pi_185202307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: wat voor raambekleding is nou ideaal voor de badkamer? Ik wil er nooit meer aluminium jaloezieën.
Even uit nieuwsgierigheid: waarom geen alimineum luxaflex meer?

Wij komen nu voor dezelfde keuze te staan. Geheel kozijn gaat vernieuwd worden. In het oude kozijn hebben we 4 grote ramen met plakplastic (al drie jaar een tijdelijke oplossing) op de onderste 45cm.
We zoeken nu iets moois en praktisch en passend bij onze moderne smaak.

Wij hebbben extreem inkijk als we in de badkamer staan en met licht douchen, dus niks is geen optie hier.
Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
  zaterdag 23 februari 2019 @ 23:26:53 #57
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185204081
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik heb ook luxaflex, maar dat zijn wel stofnesten moet ik zeggen.
Of, bij mij dan :+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 24 februari 2019 @ 13:29:28 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185211701
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wij komen nu voor dezelfde keuze te staan. Geheel kozijn gaat vernieuwd worden. In het oude kozijn hebben we 4 grote ramen met plakplastic (al drie jaar een tijdelijke oplossing) op de onderste 45cm.
We zoeken nu iets moois en praktisch en passend bij onze moderne smaak.

Wij hebbben extreem inkijk als we in de badkamer staan en met licht douchen, dus niks is geen optie hier.
Volgens mij zijn de ramen bij Claudia al vervangen, maar als ik nu de ramen/kozijnen in de badkamer zou vervangen dan zou ik ramen nemen waar de raambekleding in zit.
Dit dus: https://www.glashandelkoe(...)ng-tussen-dubbelglas
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185212190
Wij hebben in plaats van gewoon glas melkglas laten plaatsen in de badkamer. Geen inkijk, wel licht.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185212733
Bij ons zit het raam best dicht bij het douchegedeelte en daar raken de aluminium jaloezieën door aangetast. Online lees je dat roest geen kans heeft, maar daar heb ik niks van gemerkt. En wij hebben ze bij een speciaalzaak gekocht.

Verder zijn ze inderdaad een ramp om schoon te maken.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:38:02 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213024
Ik heb nu trouwens gewoon van die plisségordijnen van Ikea in de badkamer, kosten ¤ 30 per stuk(100*155 en 80*210) en als ze gaan roesten haal ik gewoon weer nieuwe :@
Zolang ze die Hoppvals hebben hoef ik de bevestiging niet eens aan te passen; oud eruit en nieuw erin.
Maar ik moet zeggen dat ze zich vrij goed houden eigenlijk, ik denk dat ik ze nu 2 jaar heb hangen (er hingen hele lelijke kunststof lamellen, en daarvan ging er gelukkig een keer 1 kapot :+ )
Ze hangen overigens zo'n 2½ meter van de douche, dat scheelt wel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185213073
Ik vind die Hoppvals prima, alleen moet de maat dan net uitkomen.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:43:50 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213123
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die Hoppvals prima, alleen moet de maat dan net uitkomen.
Ja, dat was hier ook wat lastig bij diverse ramen en de deur, maar uiteindelijk ging die 80*210 beter voor de deur dan ik verwacht had, terwijl het ontbreken van een 90 breed me heel lang weerhouden heeft van het kopen van die Hoppvals voor de badkamer.
Op zolder hangen ze ook, ze pasten gelukkig net voor ieder raam, dus in beide ruimtes hangen er 3 naast elkaar, waardoor de openslaande ramen ook precies open kunnen als het gordijn omhoog is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185213233
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat was hier ook wat lastig bij diverse ramen en de deur, maar uiteindelijk ging die 80*210 beter voor de deur dan ik verwacht had, terwijl het ontbreken van een 90 breed me heel lang weerhouden heeft van het kopen van die Hoppvals voor de badkamer.
Op zolder hangen ze ook, ze pasten gelukkig net voor ieder raam, dus in beide ruimtes hangen er 3 naast elkaar, waardoor de openslaande ramen ook precies open kunnen als het gordijn omhoog is.
Ik heb bijvoorbeeld een raam met 78 cm als buitenmaat en 65 cm als binnenmaat. Dan zou ik 80 cm moeten kopen en een stuk voor het kozijn moeten hangen, wat niet zo mooi is.

In de badkamer zou het bij ons wel weer kunnen.
pi_185213269
Overigens passen de gordijnen die we nu voor onze pui hebben straks ook, dus die nemen we mee. De gordijnen in de kinderkamers zijn net niet breed genoeg, dus ik overweeg om daar gordijnen voor een roede van te laten maken; daar is minder stof voor nodig.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:51:28 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213279
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld een raam met 78 cm als buitenmaat en 65 cm als binnenmaat. Dan zou ik 80 cm moeten kopen en een stuk voor het kozijn moeten hangen, wat niet zo mooi is.

In de badkamer zou het bij ons wel weer kunnen.
Een deel voor het kozijn vind ik, afhankelijk van de locatie, niet zo'n probleem; als de ramen naar binnen openen weer wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 februari 2019 @ 15:25:51 #67
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185214019
Toevallig zei de meneer die kwam kijken voor de marmoleum vloer (bedrijf verkoopt ook raambekleding) afgelopen vrijdag toen ik zei raambekleding komt later nog. “Ik zou geen raambekleding nemen”.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 24 februari 2019 @ 15:31:26 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185214097
Bij Claudia is een van de enorme pluspunten van het huis het uitzicht, dus ik snap wel dat je iets voor het badkamerraam wilt hebben voor het geval er iemand in het weiland staat, maar verder is het op zich niet nodig, en wil je dat uitzicht wel hebben als je in bad zit.
Dat maakt melkglas of plakplastic weer onmogelijk.
Lastig wel zo'n afweging, je hebt niet echt raambekleding nodig, maar het is wel handig als het er is, mocht je toevallig net even moeten gaan douchen terwijl er een tuinfeest gaande is zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185214136
Ik vraag me af hoeveel je daadwerkelijk gaat zien als je in dat weiland staat. Volgens mij bitter weinig omdat je omhoog moet kijken en in een kamer kijkt die donkerder zal zijn dan buiten
  zondag 24 februari 2019 @ 15:43:47 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185214383
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:33 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel je daadwerkelijk gaat zien als je in dat weiland staat. Volgens mij bitter weinig omdat je omhoog moet kijken en in een kamer kijkt die donkerder zal zijn dan buiten
Volgens mij zie ik een spot tussen de douche en het raam....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185269913
Kleine update: de tegels worden vrijdag geleverd en dit weekeinde gaat de tegelzetter opnieuw aan de slag. De tegels komen wel over de huidige tegels heen. Dat betekent dat we 2 cm in de breedte van de douche verliezen, wat niet zo fijn is maar ook geen ramp.
pi_185269969
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:33 schreef Angelfrouk het volgende:
De badkamer is wel verlicht als je doucht en dat trekt juist de aandacht. Je hebt grotendeels gelijk, hoor, want de enige die ons kan zien is de buurman van één kant als hij op één specifieke plek in zijn tuin staat. Maar toch vinden we het onprettig om te douchen zonder raambekleding. Er zal maar net een drone voorbij komen.
pi_185271439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De badkamer is wel verlicht als je doucht en dat trekt juist de aandacht. Je hebt grotendeels gelijk, hoor, want de enige die ons kan zien is de buurman van één kant als hij op één specifieke plek in zijn tuin staat. Maar toch vinden we het onprettig om te douchen zonder raambekleding. Er zal maar net een drone voorbij komen.
Gebeurd dat dan zo vaak? Zo'n drone? Ik zie ze nooit, maar dat kan te maken hebben met bewoond gebied.
Ik snap dat je liever wel iets voor het raam hebt, maar het is wel lastig om iets goeds te vinden, vooral zo dicht bij de douche.
pi_185271742
Je zou van dat James Bond glas moeten hebben dat melkglas wordt als je het licht van de douche aan doet.
Met een meidenkwartet
pi_185272636
De goedkoopste oplossing is denk ik zorgen dat ik op gewicht blijf zodat ik er goed uitzie als er dan toch iemand gluurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')