Ja, als je dezelfde vloer in hele huis wilt, is een neutrale kleur makkelijker. En met grijs kan je alle kanten op, dat is zo.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind ik lastig. Je kunt dat ook met de muren doen en dat geeft je meer flexibiliteit. Aan een vloer zit je vast. En we willen dezelfde vloer door het hele huis.
Ik ben met Smallishquote:Op donderdag 7 maart 2019 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie zijn ook zo verdeeld als de pest.
Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:09 schreef Smallish het volgende:
In die gietvloeren kunnen ze ook een soort van ‘vegen’ aanbrengen. Erg mooi. Je hebt dan wel de neutrale kleur, maar die vegen (je bepaalt zelf hoe druk je het wilt hebben) maken de vloer toch wat levendiger. Wellicht is dat een optie?
Dezequote:Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.
Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:
[ afbeelding ]
Ik zou deze maar dan met iets meer grijs kiezen, dit is (voor mij dan) te groen, te bepalend.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.
[ afbeelding ]
Heel mooi!quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n kleur gietvloer hebben onze achterburen nu ook en ik vind dat voor een gietvloer nog best mooi. Zij hebben een eiken keuken met een betonlook blad.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schrok van de kleuren aan de buitenkant maar binnenkant is mooi jaquote:Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is enthousiast over de kleur, dus ehm.. ik denk dat we het maar gaan doen.
Dit huis biedt mooie inspiratieplaatjes:
quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht.
K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
Nou, dan is de cirkel toch rond ?quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht.
In 2011 had ik het er al over.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, dan is de cirkel toch rond ?
Nou, na een jaar of 7 sudderen is je ega eindelijk om?quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In 2011 had ik het er al over.
K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In 2011 had ik het er al over.
K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
quote:Op donderdag 7 maart 2019 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, na een jaar of 7 sudderen is je ega eindelijk om?![]()
Wat grappig zeg!
Super mooi plaatje. Kleur komt hier echt mooi uit. En volgens mij nog neutraal genoeg om met veel te combineren.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is enthousiast over de kleur, dus ehm.. ik denk dat we het maar gaan doen.
Dit huis biedt mooie inspiratieplaatjes:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn ervaring is dat er bij de aanmaak van de zandcementvloer heel veel water in het zandcement wordt gestopt. Wij moesten er vrij snel(na een week) op gaan wonen en hebben er toen projecttapijt opgelegd. De muur van zandcement blokken die ze iets ervoor gezet hebben is pas een hele tijd later gaan drogen. Na zes weken zijn wij de vloerverwarming gaan stoken, maar hebben wel het idee gehad dat pas veel later de vloer echt droog werd. Ik zou in ieder geval de gietvloerboer laten meten en hem garantie laten leveren. Een vloer met bobbels door het vocht zit je niet op te wachten.quote:Op donderdag 7 maart 2019 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er komt een egalinevloer in. De zandcement dekvloer is 4 cm dik. Als we 1 cm droogtijd per week rekenen moet het met 28 dagen wel goedkomen.
Wat is jouw ervaring hiermee?
Dat doet de vloerleverancier sowieso. Hoe dik was jullie zandcementvloer?quote:Op donderdag 7 maart 2019 23:40 schreef karelde14e het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er bij de aanmaak van de zandcementvloer heel veel water in het zandcement wordt gestopt. Wij moesten er vrij snel(na een week) op gaan wonen en hebben er toen projecttapijt opgelegd. De muur van zandcement blokken die ze iets ervoor gezet hebben is pas een hele tijd later gaan drogen. Na zes weken zijn wij de vloerverwarming gaan stoken, maar hebben wel het idee gehad dat pas veel later de vloer echt droog werd. Ik zou in ieder geval de gietvloerboer laten meten en hem garantie laten leveren. Een vloer met bobbels door het vocht zit je niet op te wachten.
Geordend van Histor! Nu met matte polyurethaan, ik ben echt behoorlijk verliefd!quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou deze maar dan met iets meer grijs kiezen, dit is (voor mij dan) te groen, te bepalend.
Ik heb nu op mijn muur 'klei' zitten, een grijsgroenige tint.
Zoiets
[ afbeelding ]
Mmmm, lijkt best aardig op die van jou hierboven.![]()
Of wacht @:Seven welke kleur hebben jullie op de vloer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |