abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7711457
Hallo,

Weet iemand misschien hoe je theevlekken (aarbeienthee ) uit een wit vest krijgt? Ik heb al twee keer geprobeerd te wassen zelfs met speciaal vlekkenspul maar ik krijg het er niet goed uit. Wel zonde het is een mooi vest en ik zou blij zijn als ik het er uit kon krijgen...

Iemand tips?

pi_7711822
Ik vond deze tips:

Koffie en thee vlekken

Ondanks hun slechte reputatie zijn koffie- en theevlekken goed te verwijderen, op voorwaarde dat er snél gehandeld wordt. De remedie: eerst deppen en dan behandelen met een sopje van lauw water en afwasmiddel.

en:

Thee
Citroenzuur helpt direct tegen vlekken die door de kleurstof uit de thee zijn ontstaan. Heb je thee gemorst, gooi dan meteen een paar druppels vers citroensap op de vlek en spoel die met lauw water. Oudere vlekken zijn heel wat moeilijker te verwijderen:
Ongekleurde kookechte katoenen en linnen weefsels behandel je met ammonia, daarna met azijnzuur, en uitkoken in stevig sop. Als dat allemaal niet heeft geholpen, probeer je de vlek heel voorzichtig weg te bleken met verdund bleekwater (10%) en water (90%).
Ongekleurde wollen en zijden stoffen behandelen achtereenvolgens met ammonia en daarna met azijn of azijnzuur. Deze stoffen kun je niet uitkoken en de laatste vlekresten proberen we te verwijderen door stevig, handwarm sop te gebruiken, in de meeste gevallen lukt dat erg goed.
Kunstvezels. Theevlekken in dit soort stoffen verdwijnen meestal al we met warm water spoelen en zeker als we daarna een sopbehandeling toepassen. Kunstvezels zijn erg gevoelig voor temperatuur, gebruik dus lauw water.

Zolang er was is, is er leven.
pi_7711847
ik zie net dat je hem al gewassen hebt, heb je misschien al Echfa Wit geprobeerd?? niet schrikken als je dat gebruikt, dan wordt je vest eerst ff roze
Zolang er was is, is er leven.
  FOK!fossiel zaterdag 4 januari 2003 @ 23:45:53 #4
2628 Karin
pi_7711883
Quick N Brite helpt soms ook wel met vlekken. Eventjes flink insmeren en in laten trekken en dan wassen en dan krijg ik er de meeste vlekken wel uit. (is te koop bij de Blokker)
pi_7711907
ik zag laatst bij drogist speciale rollers om o.a. theevlekker eruit te halen.... alleen even de vraag of die dingen wel goed werken enzo... Maar ik heb ze gezien
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_7712383
Proper Jetje

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 5 januari 2003 @ 00:13:40 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7712423
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 23:45 schreef Karin het volgende:
Quick N Brite helpt soms ook wel met vlekken. Eventjes flink insmeren en in laten trekken en dan wassen en dan krijg ik er de meeste vlekken wel uit. (is te koop bij de Blokker)
Quick N Brite helpt voor elke vlek volgens die irritante WIS reclame
852002IWASTHERE
pi_7716896
Ja ok maar ik gebruik liever geen chemische middelen en ik heb liever ook niet dat hij krimpt of dat de stof niet meer lekker zit....het is geen wol in ieder geval ik weet zo ook niet wat het wel is eigenlijk...

Maar de theevlekken zitten er helemaal in .... (als dat ding nou zwart was )
Maar ok in ieder geval bedankt en meer tips zijn altijd welkom

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')