abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 februari 2019 @ 21:46:14 #1
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185158117
Ik ben wel eens benieuwd wat fotografie nou betekent voor iedereen die hier langs komt (postert of lurkert) en welke plaats het in je bestaan inneemt.

Daarveur en veur nog veul meer hebben we de poll en die ga ik de komende tijd vaker inzetten.

Voel je ook vooral vrij om je keuze hieronder even toe te lichten of te vragen als het niet duidelijk is.

Poll: Voor mij is fotografie....
Mijn dagelijks brood
Mijn voornaamste hobby
Deel van mijn voornaamste hobby
Iets voor vakanties en verjaardagen
Totaal onbelangrijk
Nog iets anders (reageer)
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Go ^O^
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_185158143
Veel moeite gedaan voor een ontgroeningstopic
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 21:57:57 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185158507
Fotografie is een iets waar ik ze me zo nu en dan leuk vind om mee bezig te houden, maar te weinig tijd heb om er consequent als hobby te hebben, naast de hobbies die ik nu heb. Dus is het meer een dingetje op vakanties en dagjes weg enzo. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:59:04 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185158546
Nog iets anders: één van m'n hobby's. Wat de voornaamste is dat wisselt nogal.

Sommige periodes ben ik er veel mee bezig en op andere momenten staat het een tijd op een laag pitje.
Huilen dan.
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:04:40 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185158715
Anders.

Ik kan genieten van foto's en ook vooral de achtergrond achter de foto. Of natuurfoto's waar de fotograaf uren of dagen moet wachten op het perfecte plaatje.

Zelf echter totaal geen ambitie om het onder de knie te krijgen.

Dus ja ben op zich wel een liefhebber van fotografie maar dan enkel het kijken ernaar.
And so is the past
pi_185158803
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Nog iets anders: één van m'n hobby's. Wat de voornaamste is dat wisselt nogal.

Sommige periodes ben ik er veel mee bezig en op andere momenten staat het een tijd op een laag pitje.
+1
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 februari 2019 @ 22:07:42 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185158805
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Anders.

Ik kan genieten van foto's en ook vooral de achtergrond achter de foto. Of natuurfoto's waar de fotograaf uren of dagen moet wachten op het perfecte plaatje.

Zelf echter totaal geen ambitie om het onder de knie te krijgen.

Dus ja ben op zich wel een liefhebber van fotografie maar dan enkel het kijken ernaar.
Naar fotografie kijken kun je ook beschouwen als 'bezig zijn met fotografie'. Heel veel mensen zijn bezig met muziek als in ernaar luisteren zonder de ambitie om zelf muziek te gaan maken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:08:49 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185158842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Naar fotografie kijken kun je ook beschouwen als 'bezig zijn met fotografie'. Heel veel mensen zijn bezig met muziek als in ernaar luisteren zonder de ambitie om zelf muziek te gaan maken.
Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.
And so is the past
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 februari 2019 @ 22:13:37 #9
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185158961
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Nog iets anders: één van m'n hobby's. Wat de voornaamste is dat wisselt nogal.

Sommige periodes ben ik er veel mee bezig en op andere momenten staat het een tijd op een laag pitje.
Ik zag inderdaad dat ik bij het maken van de poll iets teveel naar mijn eigen situatie heb gekeken met eigenlijk alleen fotografie als voornaamste vorm van vrijetijdsbesteding.
Dat valt dan wel weer uiteen in:
- fotografica (camera's, lenzen en spullen en zo)
- fotografie als in het maken van foto's
- het bekijken van foto's
- het bekijken van de rol van fotografie in de samenleving
- het oeverloos kunnen praten over die dingen hierboven

Samengevat verdoe ik mijn vrije tijd compleet met 'everything fotografie'.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_185159826
Fotografie voor mij;

Het is één van mijn hobby`s,
Ik heb een cursus gevolgd vooral om de basis begrippen beter te begrijpen.

- Fotografica, met oude lenzen leuke plaatjes te maken.
mijn hele collectie lenzen kost waarschijnlijk nog minder dan van sommige één lens

- Fotografie als in het maken van foto's, kan van alles zijn van motorraces tot macro`s

- Vaak praten over fotografie
#35.
pi_185166784
Ik fotografeer vooral op vakantie. Of soms als ik hier de natuur in ga.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185167068
De laatste jaren vooral hobby geweest, echter nu we reizen organiseren zorg ik er ook voor dat onze gasten foto's hebben waar ze op staan, dus het wordt nu ook nog (deel van het) werk :D
pi_185167209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef Noudanzeg het volgende:
De laatste jaren vooral hobby geweest, echter nu we reizen organiseren zorg ik er ook voor dat onze gasten foto's hebben waar ze op staan, dus het wordt nu ook nog (deel van het) werk :D
Totaal off- topic maar wat voor reizen organiseren jullie?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185167560
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Totaal off- topic maar wat voor reizen organiseren jullie?
natuur/cultuur reizen in Siberie, meestal een dag of 12 tot 15 door de bergen met 4wd's.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 februari 2019 @ 22:24:59 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185202617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:18 schreef Noudanzeg het volgende:
De laatste jaren vooral hobby geweest, echter nu we reizen organiseren zorg ik er ook voor dat onze gasten foto's hebben waar ze op staan, dus het wordt nu ook nog (deel van het) werk :D
Die smaak had ik inderdaad ook even niet voorzien. Poll geeft nu al wel aardig aan op hoeveel manieren fotografie deel van je dagelijks bestaan kan zijn.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 24 februari 2019 @ 15:05:25 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_185213628
Voor mij is het één van mijn hobbies ook. Het fotograferen en het bewerken van foto’s dan vooral. Heb me een tijdje verdiept in het zoeken naar de juiste camera voor mij met echt goeie lenzen, maar toen dat eenmaal rond was ook niet meer echt de drang gehad om me te verdiepen in andere lenzen of camera’s.

Soms fotografeer ik wat meer dan anders. Gebruik hem vooral voor onze huisdieren, mijn statue collectie (andere hobby) en vakanties/dagjes weg. En ik praat er inderdaad vrij vaak over ook. Kijk graag naar andermans foto’s voor inspiratie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 18:44:35 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185259098
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Nog iets anders: één van m'n hobby's. Wat de voornaamste is dat wisselt nogal.

Sommige periodes ben ik er veel mee bezig en op andere momenten staat het een tijd op een laag pitje.
Dit.

Kan best zijn dat ik over een poosje al m'n vrije tijd weer met een hengel aan de waterkant zit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:59:55 #18
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_185259378
Het is voor mij mijn dagelijks brood maar daarnaast ook nog steeds mijn voornaamste hobby.

Beroepsmatig is het bedrijfsleven, evenementen en productfotografie mijn tak van sport. In mijn vrije tijd ben ik vaak in het bos te vinden met de camera :)!
Hmz...
pi_185259740
Deel van mijn voornaamste hobby.
Mijn voornaamste hobby is fietsen. Meestal heb ik dan een camera bij me of ik fiets ergens naartoe waar ik foto's wil maken.

Beroepsmatig me er mee bezig houden wil ik niet, dat zou slecht aflopen.
pi_185294022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:
Beroepsmatig me er mee bezig houden wil ik niet, dat zou slecht aflopen.
Waarom?
Hmz...
pi_185294580
quote:
11s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:14 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb al eens vrijwilligerswerk in een oorlogsgebied gedaan en daar ook gefotografeerd. Ik weet dat als ik beroepsmatig zou gaan fotograferen dat dan ergens een keer fotografie in een oorlogsgebied onvermijdbaar zou worden. Het uitvalpercentage van oorlogsfotografen, zeker in het type conflicten dat we nu hebben, is erg hoog.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 28 februari 2019 @ 20:37:22 #22
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_185305342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:59 schreef Koelkastje het volgende:
Het is voor mij mijn dagelijks brood maar daarnaast ook nog steeds mijn voornaamste hobby.

Beroepsmatig is het bedrijfsleven, evenementen en productfotografie mijn tak van sport. In mijn vrije tijd ben ik vaak in het bos te vinden met de camera :)!
Mooie combinatie :Y

In de meeste gevallen geldt dat als je van je hobby je beroep maakt je op zoek moet naar een nieuwe hobby.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 2 maart 2019 @ 15:23:30 #23
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_185342199
ik ben echt een beginner beginner,

vind het super cool om te fotograferen waar ik zin in hebt, soms heb ik zin om de natuur in te trekken voor vogels, en soms ga ik er op uit om urbex fotos te maken. en de andere keer sta ik op mijn balkon foto's van de maan en sterren en planeten te maken.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')