FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Klarna annuleert onterecht tickets ticketmaster
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:02
Hallo,

Ik heb in december twee rolstoeltickets voor Marco Borsato moeten kopen, dit via Klarna gedaan zodat mijn zusje het meteen zelf kon betalen, wat ze ook heeft gedaan.

Ik heb ergens daarna mail gekregen van Klarna dat ik niet betaald zou hebben. Ik kon niet op die mail reageren, ik moest naar de Klarna-chat. Alle informatie gegeven in die chat, maar daar konden/wilden ze niets mee doen, hij zou het een en ander aanvinken, dan zou ik over x aantal dagen een nieuwe mail krijgen waar ik wel op zou kunnen reageren ( :') )

Dat dus uiteindelijk gedaan, mail teruggestuurd met bewijs van betaling bla bla en verder niets meer vernomen, dus ik ging ervan uit dat ze de betaling hebben gevonden en klaar.

Nu heb ik die tickets dus wel in de mail gehad toentertijd, maar toen ik van de week voor de zekerheid op ticketmaster ging kijken stonden mijn tickets daar dus niet meer. Meteen contact opgenomen met Ticketmaster, en zij vertelden mij dat Klarna deze heeft laten annuleren wegens fraude.

Lolwat

Ik bellen met Klarna, mevrouw zegt meteen dat er wel degelijk is betaald - en dat zij dit hebben teruggestort. 1) Zij hebben niets teruggestort en 2) waarom zouden ze ook want ik zou immers niet hebben betaald volgens Klarna.

Moest een ander nummer bellen, na 30 minuten in de wachtrij wist die vrouw niets en kon niets.

Vandaag werd ik teruggebeld, ik schijn nu een fraudemarkering bij mijn naam te hebben, mijn tickets zijn idd pleite, mijn geld hebben ze nog, en dit hebben ze gedaan omdat Ticketmaster was gehackt en er blijkbaar allerlei kaarten gekocht worden met andermans gegevens, of zo.

Op de vraag waarom mijn account die fraudeaantekening kreeg, kreeg ik een verder vaag verhaal. Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze dan letterlijk elke Ticketmaster/klarna-bestelling bij voorbaat ALLEMAAL hebben geannuleerd, zei ze ja.

Lijkt me een bijzonder verhaal.

Waarom ik nooit enig bericht hierover heb gehad, dat had ticketmaster maar moeten doen.

Maar goed, Klarna heeft mijn geld nog en mijn arme zielige ahh gehandicapte zusje kan dus naar d'r tickets fluiten.

Die tickets waren binnen 5 minuten uitverkocht, dus ze kunnen me niet even nieuwe tickets geven, maar dat wil ik wel.

Kan ik hier iets mee? Ik heb gewoon betaald, ik heb daar recht op toch zeker?

Lang verhaal, sorry, danku,
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:04
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:04
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Nee, 2 juni.
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:05
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nee, 2 juni.
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:06
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Peejturdonderdag 21 februari 2019 @ 21:06
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs :Y
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:06
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticktmaster is de verkoper, dat die gezeik hebben met klarna lossen ze zelf maar op.
Peejturdonderdag 21 februari 2019 @ 21:06
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticketmaster. Het is jouw zaak niet met wie je betaald hebt want TM schakelt hen in :)
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:08
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs :Y
Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.

Het is ook een achterlijk verhaal, waarschijnlijk hebben ze gewoon iets stoms gedaan met mijn betaling en nu zo'n verhaal verzinnen. Ik hoop dat ze het verzinnen, anders zijn ze echt incompetent.
Messinadonderdag 21 februari 2019 @ 21:37
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:38
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef Messina het volgende:

[..]

D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
Want?
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:43
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef Messina het volgende:

[..]

D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
Dat lijkt me wel het minimale, ja.

Die eikels hebben ook niet eens sorry gezegd man, aso's.
Messinadonderdag 21 februari 2019 @ 21:51
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want?
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:

"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
Ferdonderdag 21 februari 2019 @ 21:52
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:54
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:

"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:55
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:52 schreef Fer het volgende:
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.

Beide zelfde achternaam, overigens.
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:56
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.

Beide zelfde achternaam, overigens.
Ja mooi, niet jou probleem natuurlijk. Ik zou met die AV in deze context zelf wel naar de onredelijk bezwarendheid durven als dit niet onder grove schuld valt.
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:57
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder :')
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 21:59
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder :')
Daarvoor moet je bij klarna zijn ;)
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 21:59
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daarvoor moet je bij klarna zijn ;)
Ja, daar was ik.

Ik ga hierover nog weer contact zoeken met ticketmaster, die belde ik dus ook als eerste maar die stuurden me lekker door naar Klarna. >:O
_serial_donderdag 21 februari 2019 @ 22:08
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.

Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 22:11
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef _serial_ het volgende:
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.

Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
Klopt, dan had mijn zusje d'r gehandicaptenvervoer moeten kopen, helemaal die kant op en had ze daar mooi gestaan. Of nou ja, gezeten.
snabbidonderdag 21 februari 2019 @ 22:34
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.

Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.

[ Bericht 13% gewijzigd door snabbi op 21-02-2019 22:39:45 ]
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 22:47
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:34 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.

Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
snabbidonderdag 21 februari 2019 @ 22:56
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).

Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
Valerie.donderdag 21 februari 2019 @ 22:58
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).

Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
Maar dat is toch niet aan de orde? Klarna zegt dat ze ALLE betalingen bij voorbaat hebben geannuleerd omdat ticketmaster gehackt is geweest. Dat is geen check of iets, dat is rambam iedereen en alles annuleren want er was ooit een hacker.
trein2000donderdag 21 februari 2019 @ 22:59
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).

Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
Ik zou het met je eens zijn als het gaat om een foute signalering. Wat ik er echter van begrijp is er iets misgegaan bij Klara waardoor ze alle betalingen (van iedereen) in een bepaalde periode als frauduleus hebben aangemerkt. Dat vind ik grove nalatigheid. Dan miet je ze maar met de hand langslopen oid.

Of in iedergeval de tickets blokkeren en mensen de kans geven om op een andere manier te betalen.
snabbidonderdag 21 februari 2019 @ 23:50
Zoals ik het lees hebben ze alle betalingen in de richting van ticketmaster gevlagd/gestopt alsmede dat ze daar een aanleiding toe hebben gezien.

Hier een hypothetische uitleg voor Klarna.
- Ticketmaster is gehacked.
- Credentials van mensen met een ticketmaster account zijn gestolen
- Credentials worden op andere locaties geprobeerd
- Geld via die andere locaties wordt ontvreemd / niet aangetoond dat de rechtmatige eigenaar de initiatie heeft gedaan.

Dunno of zoiets speelt. Weet ook zeker niet of de medewerkers die wij als consumenten te spreken krijgen uberhaupt weten wat ze zeggen. Grove nalatigheid is mijn ogen sowieso wat anders dan een bewust uitgevoerde handeling.
trein2000vrijdag 22 februari 2019 @ 07:02
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:50 schreef snabbi het volgende:
Zoals ik het lees hebben ze alle betalingen in de richting van ticketmaster gevlagd/gestopt alsmede dat ze daar een aanleiding toe hebben gezien.

Hier een hypothetische uitleg voor Klarna.
- Ticketmaster is gehacked.
- Credentials van mensen met een ticketmaster account zijn gestolen
- Credentials worden op andere locaties geprobeerd
- Geld via die andere locaties wordt ontvreemd / niet aangetoond dat de rechtmatige eigenaar de initiatie heeft gedaan.

Dunno of zoiets speelt. Weet ook zeker niet of de medewerkers die wij als consumenten te spreken krijgen uberhaupt weten wat ze zeggen. Grove nalatigheid is mijn ogen sowieso wat anders dan een bewust uitgevoerde handeling.
Als het zo is dat je bewust een groep klanten die helemaal niks verkeerd hebben gedaan de toegang mag ontzeggen en je AV beschermen je daartegen dan is dat deel van de AV wat mij betreft onredelijk bezwarend.
Basp1vrijdag 22 februari 2019 @ 07:19
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder :')
Stond die rekening al open voordat jij deze nieuwe kaartjes wou gaan bestellen?
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 07:36
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stond die rekening al open voordat jij deze nieuwe kaartjes wou gaan bestellen?
Nope.
trein2000vrijdag 22 februari 2019 @ 07:39
Ik vind het maar een vreemd verhaal, iets klopt er niet. Maar ik kan de vinger er niet goed opleggen.
Messinavrijdag 22 februari 2019 @ 08:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:39 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het maar een vreemd verhaal, iets klopt er niet. Maar ik kan de vinger er niet goed opleggen.
Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.
trein2000vrijdag 22 februari 2019 @ 08:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.
Ik bedoelde niet zozeer van de zijde van TS
snabbivrijdag 22 februari 2019 @ 08:23
Als er zoveel betalingen geannuleerd zijn, moeten er toch meerdere klachten rondzwerven. Ik deed even een google op dat en zie wel dat er een paar klachten-sites zijn waar de klantenservice zeer actief de reputatie aan het managen is. Misschien is een post op zo'n klachten-site een goede strategie om hun iets meer actie te laten ondernemen.
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 08:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 07:39 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het maar een vreemd verhaal, iets klopt er niet. Maar ik kan de vinger er niet goed opleggen.
Ik denk dat ze gewoon mijn betaling kwijt zijn geraakt, en ondanks contact met bewijs mijn tickets alsnog hebben laten annuleren. Waarom ze zo'n bijzonder verhaal ervan maken is mij ook een raadsel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.
Jeetje, dom en vreemd zelfs :')
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 08:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:23 schreef snabbi het volgende:
Als er zoveel betalingen geannuleerd zijn, moeten er toch meerdere klachten rondzwerven. Ik deed even een google op dat en zie wel dat er een paar klachten-sites zijn waar de klantenservice zeer actief de reputatie aan het managen is. Misschien is een post op zo'n klachten-site een goede strategie om hun iets meer actie te laten ondernemen.
Als het verhaal al waar is, weet de klant het alleen als zij bij ticketmaster zelf op hun account kijken en daar tickets missen. Maar ik gok dat niet veel mensen dat doen want je hebt je tickets al in de mail.
snabbivrijdag 22 februari 2019 @ 08:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:36 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Als het verhaal al waar is, weet de klant het alleen als zij bij ticketmaster zelf op hun account kijken en daar tickets missen. Maar ik gok dat niet veel mensen dat doen want je hebt je tickets al in de mail.
Ik bedoel vooral, als je door Klarna van het kastje naar de muur gestuurd wordt: laat dan een reactie achter op zo'n site als klacht.nl waar hun webcare team redelijk actief is hun reputatie te managen. Scheelt jou iets meer gedoe.
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 08:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 08:47 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral, als je door Klarna van het kastje naar de muur gestuurd wordt: laat dan een reactie achter op zo'n site als klacht.nl waar hun webcare team redelijk actief is hun reputatie te managen. Scheelt jou iets meer gedoe.
Snap ik, ik reageerde alleen even op de eerste zin.

Probeer nog contact te maken met Ticketmaster, mensen wezen me ook op kassa/radar enzo. Ga straks wel even kijken wat ik ga doen.
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 09:07
25 dec of zo tickets gekocht

26 dec tickets betaald

8 januari mail dat ik niet betaald zou hebben nog - uiterlijk 25 januari betalen
meteen chatcontact, geef alle info en bewijzen, moet wachten op volgende mail, de chatmeneer 'pauzeert de factuur'

15 januari krijg ik mail:
quote:
Beste Valerie.

U heeft ons eerder laten weten dat u de bestelling bij Ticketmaster BV al had betaald. Daarom hebben we bijbehorende factuurnummer destijds gepauzeerd.

Als het nog niet is opgelost en u graag wil dat wij dit verder onderzoeken, kom dan uiterlijk 22-01-2019 bij ons terug met een betalingsbevestiging. Zorg ervoor dat hierop de volgende gegevens zichtbaar zijn:
Bedrag
Datum overschrijving
IBAN en naam rekeninghouder
Omschrijving bij de betaling
IBAN en naam begunstigde
Ontvangen we de betalingsbevestiging niet op tijd, gaan we ervan uit dat u het samen met Ticketmaster BV heeft opgelost en sturen we u de factuur opnieuw toe. U kunt ook inloggen op klarna.nl of in de app voor de betalingsgegevens.
Meteen weer op gereageerd met alle bewijzen en info. En nu dit dus.

Dus, dat duurde best even allemaal, maar nooit werd er iets gezegd over hacks en annuleringen en fraude. :+
Postbus100vrijdag 22 februari 2019 @ 09:12
Heeft het hier mee te maken?

Nieuwe methode cybercriminelen: hacken van bestelformulier webshop - https://nos.nl/l/2272860
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 09:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:12 schreef Postbus100 het volgende:
Heeft het hier mee te maken?

Nieuwe methode cybercriminelen: hacken van bestelformulier webshop - https://nos.nl/l/2272860
Geen idee, ik blijf denken dat ze mijn betaling hebben misplaatst en nu met een lulverhaal komen. Ze wil mijn geld ook nog niet terugstorten, want dat is op een andere factuur terechtgekomen volgens haar en die gaan ze eerst zoeken. Echt, hoezo. Geef mij mijn geld en ga lekker in je eigen tijd op zoek.

Maar hier staat dat NL Ticketmaster niet is gehackt, soit. En gaat over creditcard blijkbaar.
nils7vrijdag 22 februari 2019 @ 09:27
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.

Het is ook een achterlijk verhaal, waarschijnlijk hebben ze gewoon iets stoms gedaan met mijn betaling en nu zo'n verhaal verzinnen. Ik hoop dat ze het verzinnen, anders zijn ze echt incompetent.
Ik verdenk ze er al jaren er van dat ze zelf tickets achter houden (of in jouw geval terug trekken) om ze voor het volle pond te verkopen op hun eigen TicketSwap.

Toen Adele zou komen en die kaartjes uitverkocht waren stonden ze binnen 2 minuten al op TicketSwap, zo snel konden mensen vanuit hun email nog niet eens die tickets ontvangen hebben.

Maar goed is speculatie en heb je zelf geen zak aan maar dit valt me wel erg op.
Valerie.vrijdag 22 februari 2019 @ 09:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik verdenk ze er al jaren er van dat ze zelf tickets achter houden (of in jouw geval terug trekken) om ze voor het volle pond te verkopen op hun eigen TicketSwap.

Toen Adele zou komen en die kaartjes uitverkocht waren stonden ze binnen 2 minuten al op TicketSwap, zo snel konden mensen vanuit hun email nog niet eens die tickets ontvangen hebben.

Maar goed is speculatie en heb je zelf geen zak aan maar dit valt me wel erg op.
Oh echt geen idee. Ik kom daar alleen soms om kaarten voor mijn vader te cadeau te doen, of ik moet dus iets voor m'n gehandicapte zusje doen. Ben daar verder helemaal niet in thuis.
Valerie.vrijdag 8 maart 2019 @ 10:54
Heb mijn geld van Klarna nog niet terug, maar ticketmaster heeft toch nog via mojo twee kaarten kunnen regelen. Kan 1 niet mee, maar iig kunnen zusje en tante wel *O*

Uiteeeeeindelijk vertelde Klarna na lang aandringen dat mijn aankoop fraude kreeg doordat het leek op recente aankopen waarbij misbruik werd gepleegd. Nog steeds een kutverhaal, en hang er steeds een uur voor aan de telefoon :(

Zij zei dat mijn aankoop 1 minuut later of zo al geannuleerd was, dus waarom ze weken later nog om mijn geld zeurden, dat ze al hadden. Who knows.
JeSuisDroppievrijdag 8 maart 2019 @ 11:01
Media inschakelen. Waaronder Social Media. Laat het ze maar voelen.
JeMoedervrijdag 8 maart 2019 @ 11:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:54 schreef Valerie. het volgende:
Heb mijn geld van Klarna nog niet terug, maar ticketmaster heeft toch nog via mojo twee kaarten kunnen regelen. Kan 1 niet mee, maar iig kunnen zusje en tante wel *O*

Uiteeeeeindelijk vertelde Klarna na lang aandringen dat mijn aankoop fraude kreeg doordat het leek op recente aankopen waarbij misbruik werd gepleegd. Nog steeds een kutverhaal, en hang er steeds een uur voor aan de telefoon :(

Zij zei dat mijn aankoop 1 minuut later of zo al geannuleerd was, dus waarom ze weken later nog om mijn geld zeurden, dat ze al hadden. Who knows.
Fijn om te lezen dat er nog een soort van goed einde aan zit, al zit je dus nog met die fraudemarkering aan je account. Als ik jou was zou ik klarna gewoon gedag zeggen, onbetrouwbare zooi daar, die zou ik niet met mijn geld vertrouwen.
Postbus100vrijdag 8 maart 2019 @ 11:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Media inschakelen. Waaronder Social Media. Laat het ze maar voelen.
Eenzijdige klacht :{w . Lovenswaardig dat ze toch nog (twee) tickets hebben weten te regelen. Dat is moeilijker dan geld teruggeven...
(ik snap dat het twee verschillende bedrijven betreft)
Messinavrijdag 8 maart 2019 @ 11:49
Fijn dat je zusje en tante toch nog kunnen gaan. Hopelijk snel je geld terug!
Valerie.vrijdag 8 maart 2019 @ 11:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]

Fijn om te lezen dat er nog een soort van goed einde aan zit, al zit je dus nog met die fraudemarkering aan je account. Als ik jou was zou ik klarna gewoon gedag zeggen, onbetrouwbare zooi daar, die zou ik niet met mijn geld vertrouwen.
Nee, Klarna hoeft van mij niet meer :s)
Valerie.zondag 17 maart 2019 @ 13:53
Ik heb het geld nog niet terug :') Het komt steeds een afdeling hoger te liggen, krijg berichten dat ze hebben betaald, daarna berichten dat het niet gaat omdat zij de factuur linken aan een of andere Marloes

:') Echt, wat een incompetente toko dat.
Ferzondag 17 maart 2019 @ 14:02
Moet je zusje niet aan de bel trekken, het is immers haar betaling, die teruggestort moet worden.
Valerie.zondag 17 maart 2019 @ 14:10
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:02 schreef Fer het volgende:
Moet je zusje niet aan de bel trekken, het is immers haar betaling, die teruggestort moet worden.
Met mijn account gedaan.