Nee, 2 juni.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.quote:
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
Ticktmaster is de verkoper, dat die gezeik hebben met klarna lossen ze zelf maar op.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticketmaster. Het is jouw zaak niet met wie je betaald hebt want TM schakelt hen inquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs
D'r geld terugkrijgen hooguitquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Dat lijkt me wel het minimale, ja.quote:
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.quote:
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:
"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:52 schreef Fer het volgende:
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
Ja mooi, niet jou probleem natuurlijk. Ik zou met die AV in deze context zelf wel naar de onredelijk bezwarendheid durven als dit niet onder grove schuld valt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.
Beide zelfde achternaam, overigens.
Daarvoor moet je bij klarna zijnquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder
Ja, daar was ik.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij klarna zijn
Klopt, dan had mijn zusje d'r gehandicaptenvervoer moeten kopen, helemaal die kant op en had ze daar mooi gestaan. Of nou ja, gezeten.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef _serial_ het volgende:
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.
Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:34 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.
Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |