abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:02:09 #1
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185156560
Hallo,

Ik heb in december twee rolstoeltickets voor Marco Borsato moeten kopen, dit via Klarna gedaan zodat mijn zusje het meteen zelf kon betalen, wat ze ook heeft gedaan.

Ik heb ergens daarna mail gekregen van Klarna dat ik niet betaald zou hebben. Ik kon niet op die mail reageren, ik moest naar de Klarna-chat. Alle informatie gegeven in die chat, maar daar konden/wilden ze niets mee doen, hij zou het een en ander aanvinken, dan zou ik over x aantal dagen een nieuwe mail krijgen waar ik wel op zou kunnen reageren ( :') )

Dat dus uiteindelijk gedaan, mail teruggestuurd met bewijs van betaling bla bla en verder niets meer vernomen, dus ik ging ervan uit dat ze de betaling hebben gevonden en klaar.

Nu heb ik die tickets dus wel in de mail gehad toentertijd, maar toen ik van de week voor de zekerheid op ticketmaster ging kijken stonden mijn tickets daar dus niet meer. Meteen contact opgenomen met Ticketmaster, en zij vertelden mij dat Klarna deze heeft laten annuleren wegens fraude.

Lolwat

Ik bellen met Klarna, mevrouw zegt meteen dat er wel degelijk is betaald - en dat zij dit hebben teruggestort. 1) Zij hebben niets teruggestort en 2) waarom zouden ze ook want ik zou immers niet hebben betaald volgens Klarna.

Moest een ander nummer bellen, na 30 minuten in de wachtrij wist die vrouw niets en kon niets.

Vandaag werd ik teruggebeld, ik schijn nu een fraudemarkering bij mijn naam te hebben, mijn tickets zijn idd pleite, mijn geld hebben ze nog, en dit hebben ze gedaan omdat Ticketmaster was gehackt en er blijkbaar allerlei kaarten gekocht worden met andermans gegevens, of zo.

Op de vraag waarom mijn account die fraudeaantekening kreeg, kreeg ik een verder vaag verhaal. Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze dan letterlijk elke Ticketmaster/klarna-bestelling bij voorbaat ALLEMAAL hebben geannuleerd, zei ze ja.

Lijkt me een bijzonder verhaal.

Waarom ik nooit enig bericht hierover heb gehad, dat had ticketmaster maar moeten doen.

Maar goed, Klarna heeft mijn geld nog en mijn arme zielige ahh gehandicapte zusje kan dus naar d'r tickets fluiten.

Die tickets waren binnen 5 minuten uitverkocht, dus ze kunnen me niet even nieuwe tickets geven, maar dat wil ik wel.

Kan ik hier iets mee? Ik heb gewoon betaald, ik heb daar recht op toch zeker?

Lang verhaal, sorry, danku,
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185156636
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:04:27 #3
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185156649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Nee, 2 juni.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185156676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nee, 2 juni.
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:06:04 #5
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185156701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185156712
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs :Y
pi_185156738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticktmaster is de verkoper, dat die gezeik hebben met klarna lossen ze zelf maar op.
zie email 27 oktober
pi_185156744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticketmaster. Het is jouw zaak niet met wie je betaald hebt want TM schakelt hen in :)
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:08:15 #9
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185156791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs :Y
Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.

Het is ook een achterlijk verhaal, waarschijnlijk hebben ze gewoon iets stoms gedaan met mijn betaling en nu zo'n verhaal verzinnen. Ik hoop dat ze het verzinnen, anders zijn ze echt incompetent.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185157779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185157790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef Messina het volgende:

[..]

D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
Want?
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:43:52 #12
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185158042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:37 schreef Messina het volgende:

[..]

D'r geld terugkrijgen hooguit ;)
Dat lijkt me wel het minimale, ja.

Die eikels hebben ook niet eens sorry gezegd man, aso's.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185158293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want?
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:

"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185158347
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
.
pi_185158430
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:

"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:55:19 #16
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185158440
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:52 schreef Fer het volgende:
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.

Beide zelfde achternaam, overigens.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185158475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.

Beide zelfde achternaam, overigens.
Ja mooi, niet jou probleem natuurlijk. Ik zou met die AV in deze context zelf wel naar de onredelijk bezwarendheid durven als dit niet onder grove schuld valt.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:57:58 #18
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185158508
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185158542
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder :')
Daarvoor moet je bij klarna zijn ;)
zie email 27 oktober
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:59:47 #20
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185158573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daarvoor moet je bij klarna zijn ;)
Ja, daar was ik.

Ik ga hierover nog weer contact zoeken met ticketmaster, die belde ik dus ook als eerste maar die stuurden me lekker door naar Klarna. >:O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185158836
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.

Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:11:51 #22
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_185158912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef _serial_ het volgende:
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.

Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
Klopt, dan had mijn zusje d'r gehandicaptenvervoer moeten kopen, helemaal die kant op en had ze daar mooi gestaan. Of nou ja, gezeten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_185159536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.

Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.

[ Bericht 13% gewijzigd door snabbi op 21-02-2019 22:39:45 ]
pi_185159906
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:34 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.

Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
zie email 27 oktober
pi_185160105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).

Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')